ff snel update @controle: alles was goed! suiker en ijzer waren prima. bloeddruk is aan de lage kant 106/50. Maar beter te laag dan te hoog zij ze. ons meisje haar hartje klopte flink en ze schopte ook tegen het doptoneding Harde buiken was normaal, een paar keer per dag. Zolang er geen vast ritme in komt (om de zoveel uur.) Als ik er veel last van krijg, rustiger aan doen. Verder ben ik erg moe. maar dat was ook zwangerschapsmoeheid dus gewoon lekker op tijd naar bed. Nu snel door naar werk. komende 3,5 dagen achter elkaar door. ben benieuwd of mn rug dat gaat trekken (en er niet veel harde buiken komen want die kan ik missen als kiespijn )
Sjasje: Fijn dat alles goed is met jullie kleine meid. En inderdaad, beter te lage bloeddruk dat te hoge..Heb je er last van? Anders een bouillonnetje of een zout dropje. Let maar goed op jezelf. Harde buiken kunnen inderdaad geen kwaad, zolang ze maar niet te regelmatig en niet pijnlijk worden. Hou jezelf goed in de gaten, hè! Krissie: Hoe is jou nacht gegaan? Hier weer een slechte nacht, haha! Pff, mijn lijf wil ook niet goed meer. Als ik me draai in bed lijkt het wel of er ergens in m'n onderrug een spier bekneld raak, waardoor ik een golvende pijnscheut in m'n rug krijg:S
@Lonneke, mijn nacht was voor het eerst weer meer dan 3 uur Heb dit keer 6 uurtjes gered.. Wel nog heel veel hoesten en benauwd! maar het is al iets beter.. Zit nu op mijn werk.. hou het rustig.. morgen nog een druk dagje (hoe bedenken ze het op je laatste werkdag en dan verlof). Ga je in de middag nog wel is even liggen Lonneke? Sjasje, doe maar gewoon lekker rustig aan!! Ik heb ook de hele zwangerschap last van moeheid gehad.. (ondanks dat ik juist hoor dat je het tweede trimester een energieboost moet hebben)>
@krissie, fijn dat de nacht iig beter was. Niet echt hoopvol, je verhaal over moeheid hihi.... Rustig aan en succes morgen!
Ik las hier iemand met hetzelfde verhaal en vroeg me af wie dat ookal weer was . Met 19.3 20 weken echo gehad maar dat was zo slordig die vrouw was aan het bellen en vroeg zelfs aan ons " heb ik alles al gehad" en het duurde heel kort . Me moeder en vriend waren mee . Hun vonden het ook belachelijk . Me moede maakt schoon op afdeling gynacologie dus heeft in dat ziekenhuis een afspraak gemaakt voor een 20 weke echo . Vanochtend 8 uur. , hele aardige vrouw en ze nam echt de tijd. Ons mannetje is helemaal gezond, ben zo trots ! Alleen was hij wat kleiner dan gemiddeld . Daar voor moet ik over 3 weken terug komen voor een echo . Het is niet erg dat hij wat kleiner is hij kan straks zijn groeispeurt krijgen of gewoon bij de geboorte ook wat kleiner zijn . Geeft niks vind ik ben al zo trots dat hij gezond is ! Maarja een ding kwam wel uit op 19.4 (zoiets) en de rest tussen de 20 en 20.6 . Aach ja hij is gezond dat is enige wat belangrijk is . Alleen ben ik nu zo boos op dat andere ziekenhuis waar ze dus alles verkeerd hebben gedaan . Ze buikje was nog groter uit gekomen als nu . Terwijl het 2 weken geleden is. Ik ben erg kwaad !! Ookal is de baby gezond het is belangrijk om te weten om er rekening mee te kjnnen houden .
Yasmin , gefeliciteerd wat super zeg ! En hij is helemaal gezond dus je heb heb lekker snel bij je . Had ook 5 weekjes later gekunt dan had je nog even moet wachten als hij met 40 weekjes had gekomen .
@mieks: fijn dat het dagje dierentuin toch nog geslaagd was ondanks de regen. Maar druk weekje deze week. En daarna lekker genieten. Ga je je een andere coupe laten knippen? @sjasje: fijn dat de controle goed was. Hoop dat je de 3,5 dag goed door komt. En laat je maar goed verwennen door je ventje dan. @lonneke: nog 3 dagen en dan mag de kleine vent wel komen. Hoop dat hij is gedraaid en je snel bevalt. Klinkt niet erg lekker met slapen dat het lijkt of die spier bekneld raakt @krissie: zo een verdubbeling van je nachtrust. en gelukkig gaat het ietsje beter. En morgen je laatste werkdag!!!! Wat een heerlijkheid, wat zul je daar naar uitgekeken hebben. @lisanne: fijn dat je kindje helemaal gezond is. @all: nou vannacht wakker geworden met ontzettende hoofdpijn en zwarte vlekken zien, hyperactief meisje in mijn buik en misselijk. Dus vandaag maar ziekgemeld. Inmiddels is het nu 15.30 uur geweest en nog steeds last van hoofdpijn. Vanmiddag de VK daarvoor gebeld en ze is net een uurtje weg. Ze kwam even bloeddruk meten en urine checken. Die waren beide goed. Alleen had ze dus niet zo'n leuke mededeling. Ik heb dus toch zwangerschapsdiabetes. Zit net over het randje van de waardes die mogen. Nuchter mag je 5,7 hebben en ik had 5,9. Na ontbijt en lunch mag je 7,0 hebben en ik had 6,9 en 5,8. Niet verontrustend dus. Maar moet me dus nu wel aan een dieet houden en a.s. donderdag om 08.15 uur naar de internist. Baal er wel een beetje van, weet dat ik bekend ben met diabetes vanuit het verleden hebben ze het heel lang gedacht en mijn zus die met zwangerschapsdiabetes rond loopt. Maar komt toch rauw op je dak.
Mamavangwen, wat balen zeg!! Zo hebben we aan het einde toch allemaal wat... .. pffff Ja ik ben blij dat ik verlof heb... mocht vandaag ook weer iets eerder weg.. maar jah.. met astma zoals nu meerdere ontstekingen in mijn longen.. zit je hijgend op je werk.. , kan daarintegen wel goed oefenen met een soort puffen haha.. Maar helaas heb ik ook hoofdpijn en zere buik van dat hoesten.. Hey Lisanne, daar ben je weer Alles goed dus met de 20 weken echo dat is mooi!! wat vervelend dat ze je elders zo jammerlijk slecht hielpen het behoort ook een beetje leuk te zijn zo'n echo! @Emjee, wie weet barst jij wel van de energie straks!! Een vriendin van mij had dat namelijk wel klinkt dat beter?
Krissie: Fijn dat je in ieder geval een betere nacht hebt. Nog ff en je hebt verlof en dan ook maar een middagdut in gaan lassen. Hier lig ik iedere middag toch wel 'n uurtje op bed. Soms maar te liggen, maar soms slaap ik ook dik 2 uur. MamavanGwenn: Bah wat balen van je zw.schapsdiabetes. Moet je nu ook insuline spuiten of dat niet? Hoe voel je je nu, nog steeds hoofdpijn? Wel een paracetamol gepakt of dat niet? Vandaag even naar de woonboulevard geweest. Vermoeiend (uiteraard), maar heb nu wel onze woonkamer gepimpt haha! Verder had ik straks een druppeltje bloed bij het afvegen toen ik naar het toilet ben geweest en menstruatiekrampen..daar is het uiteindelijk bij gebleven.
Lisanne: Jemig wat een gedoe bij het vorige ziekenhuis. Fijn dat je een hernieuwde echo hebt kunnen laten doen bij een ander ziekenhuis en dat je kleintje gezond blijkt te zijn. Ook fijn dat je toch even over 3 weken weer terug mag komen om de groei in de gaten te houden. Hoe voel je je verder?
@lonneke: wat betreft de hoofdpijn nog steeds last van, maar een stuk minder dan vannacht/vanochtend. Mag gelukkig 8 paracetamol op een dag. de laatste 2 om 15.00 uur genomen en voor ik naar bed ga straks nog een keer nemen als het nodig is wat betreft de zwangerschapsdiabetes: ik moet me nu aan een dieet houden en dan hopen dat ik zo de waardes onder controle kan houden. dit houd in dus dat ik de koolhydraten/suikers moet spreiden over de dag. Dus geen suiker meer in de thee, max 2 stuks fruit op een dag en niet achter elkaar, light dranken en mager beleg. Als ik de boel zo onder controle kan houden hoef ik niet te spuiten. maar als de waardes weer ver gaan afwijken zal ik wel moeten gaan spuiten. moet nu alleen even horen hoe het zit met de keizersnede aangezien ze meestal diabetespatienten inleiden met 37/38 weken. Maar dat zal ik misschien donderdag wel horen en anders bij de laatste controle bij Vk of bij de gyn.
Krissie25 , inderdaad het is wel fijn als ze in iedergeval aandacht aan de echo besteden het gaat toch om de gezondheid van je kindje ! Maar gelukkig is hij helemaal gezond en doet me mannetje het super . Ontstekingen in je longen ? L0nneke , ben inderdaad super trots dat hij zo gezond is ! Het is echt een schat , altijd lekker uitsloven op de echo's . En hij schopt bijna de hele dag ! Hoe is het met jou ? Jeetje wat gaat de tijd hard als ik naar de banners kijk ! Mamavangwen , jeetje , lekker is dat . Fijn dat je het toch nog met eten kan proberen hopen dat dat genoeg helpt ! Wie hier had er nou ervaring dat haar baby wat kleiner dan gemiddeld is ?
MamavanGwenn: Gelukkig dat de hoofdpijn al wat minder is, nu nog hopen dat hij snel helemaal weg is. Ben benieuwd wat nu met je ks gaat gebeuren, wie weet wordt die nog wel vervroegd en wordt het toch een aug. baby Lisanne: Zo te lezen geniet je op en top van je zwangerschap. Heerlijk! Het gaat hier inderdaad hard, vrijdag 37 weken..en ik hoop eigenlijk over twee weken ons kleintje in m'n armen te hebben
@sasje: Fijn dat alles goed is met jullie kleine meid! Een lage bloeddruk is vervelend voor moeder, maar voor het kind kan het geen kwaad. Veel zoute dropjes eten. En let goed op jezelf! @krissie: Het zit je echt niet mee Gelukkig gaat het al iets beter. Hopelijk ga je nu een langere nacht tegemoet. Daar zal naast je medicijnen vast en zeker van opknappen. @Lisanne: Leuk weer wat van je te vernemen! Fijn dat de baby helemaal gezond is. Lekker genieten van de zwangerschap. @Mamavangwenn: Wat vervelend dat er toch zwangerschapsdiabetes vastgesteld is. Nou de klachten die je hebt zijn vervelender! Hopelijk voel jij je snel beter en blijft het bij een dieet. @lonneke: Leuk dat je de woonkamer gepimpt hebt! Grote veranderingen? Of meer accessoires? Ik ben sinds vorige week de deur niet meer uit geweest. Echt geen puf meer. Menstruatiekrampen herken ik nu wel, maar bloedverlies niet. Goed in de gaten houden. Mocht het terugkomen of meer worden even de vk/gyn bellen. Jeetje jij alweer bijna 37 weken! Spannend! Hier bedacht ik me vandaag ineens dat ik niet 34 weken zwanger ben, maar alweer 35 weken! @naam: De knoop nu ook gevoelsmatig doorgehakt. Vandaag het mutsje met naam besteld en meteen aan de slag gegaan met het kaartje. Inmiddels op wat kleine aanpassingen na helemaal naar wens. Jaja, met naam en al! Morgen even mailen voor de laatste aanpassingen. De raamsticker met naam hebben we inmiddels ook gevonden. Die bestellen we aan het einde van deze week.
@Mamavangwenn: balen dat je toch richting de zwangerschapdiabetes gaat, hopelijk hou je het zo onder controle. @Krissie: het zit je niet mee, hoe is het nu? Reageer je al op de medicatie? @Lisanne: fijn dat alles goed is! @Ansje: haha...Knap dat je toch heb besteld! @Mieks: je maakt het jezelf idd druk maar herken het wel...Succes met de inpakstress! @Yasmin: hoe doet je mannetje het?
@mamavangwenn: vervelend zo op t laatste stuk in een keer toch zw.diabetes! @Krissie: beterschap!! Geniet van je laatste dag morgen en dan lekker uitrusten (en beter worden) de komende tijd! @Lonneke: Zou het gaan rommelen bij jou? ligt je kleine man nog steeds stuit? @Lisanne: gelukkig is t toch nog goed gekomen, Heerlijk genieten nu! @Emjee: moe zijn begin bij mij pas sinds vorige week, maar we zijn een paar keer laat naar bed gegaan en dat voel ik nu nog. Gelukkig na volgende week een weekje vakantie, even bijtanken @mijn rug is erg gevoelig na een zware dag op werk gisteren. alsof je op je stuitje bent gevallen. Liep gisteren echt te waggelen op t einde van de dag om mn rug te ontzien.... bleeh. @deze week:, gaan vrijdag ochtend aangeven dat we geregistreerd partnerschap willen (ondertrouw) en zaterdag vier ik mn verjaardag. Ik wordt de dinsdag 24e namelijk 29jaar
Ansje: Jaaa, jij ook alweer 35 weken! Gaat hard! Fijn dat denaam nu vast staat en jullie het een en ander kunnen bestellen. Lijkt me toch wel een geruststellend gevoel Ik lees overal dat die menstruatiekrampen duiden op indalingsweeen. Ik herken 't niet vd 1e zwangerschap. Geen bloedverlies meer gehad, maar ik houd t in de gaten. Sjasje: Ga je naar 'n fysio voor je klachten? Neem op tijd rust..een balans tussen wel iets doen en niets doen is lastig. Leuk! Gereigistreerd partnerschap, wordt 't met een feestje en zo? Zo ver ik zelf kan voelen ligt onze man nog in stuit. Op je verjaardag moet ik weer naar de gyn!
@ Sjasje, fijn dat alles weer goed was. Leuk dat jullie geregistreerd partnerschap gaan doen! Wij hebben 25 juli daar al ons eerste jubileum jaar van (vieren we op vakantie). Hebben jullie al een datum ervoor? Alvast een hele fijne verjaardag gewenst (zal een beetje zon doorsturen vanuit het warme tunesië tegen die tijd ) @ Krissie, fijn dat je wat beter geslapen hebt gisteren! Helpen de medicijnen? Je verlof is nu begonnen lees ik? Fijn! Nu lekker rustig aan doen meid. @ Lisanne, leuk om weer eens wat van je te lezen . Apart dat het ziekenhuis zo deed, gelukkig is het nog goed gekomen. Zou er nog wel een klacht van maken. @ Mamavangwenn, het is weer eens stukje korter geworden, even de droge punten er af. Vervelend dat je net de laatste weken nog te maken hebt met zwangerschapsdiabetes. Succes morgen bij de internist. @ Lonneke, klinkt leuk, wat heb je allemaal veranderd in de woonkamer? Oei...bloed en menstruatiekrampen..zou jij de volgende gaan zijn straks Heb zo maar zo'n voorgevoel dat jij de eerste bent die nu gaat bevallen..wacht je nog even tot ik terug ben van vakantie? haha @ Ansje, Leuk om te lezen dat je al allemaal dingen nu met de nieuwe naam aan het doen bent @ Yasmin, hoe is het met kleine D. en jou?
@zwangerschapsdiabetes: weet je wat ik zo raar eraan vind. ben 3x geprikt. de nuchtere waarde die je mag hebben is 5,7. Ik had 5,9. Na ontbijt en lunch mag je een waarde hebben van 7,0 en beide waardes zaten daaronder namelijk 6,9 en 5,8. Zal morgen eens vragen aan de internist. Vind het raar dat je door 1 waarde al als diabetes word bestempeld. Heb van de VK mijn zwangerschapskaart ook mee gekregen en daar staan de waardes van met 27 weken prikken ook op en die waren 5,8-5,4-6,1. Dan zou mijn 1e waarde ook al te hoog zijn geweest maar toen waren de waardes goed. En met 12 weken ook geprikt en toen was de waarde 6,0 dus ook goed. Vroeger ben ik ook heel lang onderzocht op diabetes omdat mijn nuchtere waarde dan ook afweek. Maar we zullen morgen wel eens horen. Heb er in ieder geval de hele nacht van gedroomd dat ik iedere keer te laat was met prikken... @hoofdpijn: gisteravond zonder paracetamol naar bed gegaan zo ligt was de hoofdpijn nog en gelukkig vanmorgen nergens meer last van. Was toch een migrane denk ik gister @ansje: super dat je al die spulletjes met naam heb besteld. Nu toch echt definitief. @mineraal: hoe is het verder met jou? wanneer ga je op vakantie en waarheen hebben jullie geboekt? @sjasje: leuk bijna jarig. en ook in ondertrouw. wanneer is de registratie dag? Hier hebben wij 15 november ons jubileumdag. Dan alweer 5 jaar geregistreerd partner. Balen van je rug zeg. Zou inderdaad eens een fysio raadplegen @Krissie: JJJJJJJJAAAAAAA Verlof!!!! Geniet ervan. @lonneke: hier ook geen indalingsweeen gehad bij gwenn dus zou ook niet weten hoe het voeld. Gelukkig geen bloed meer voor je. @mieks: dus je kan weer even mee nu de puntjes eraf zijn. Hier is er zaterdag weer eens een kleurtje ingegaan sinds tijden. Was ook wel nodig er werden teveel grijze haren gespot. @all: hier vanmiddag boodschappen gedaan, eerste luiers voor de kleine meid gekocht. Die waren in de aanbieding. daarna na prenatal geweest voor nieuwe spijkerbroeken voor Gwenn. Maatje 104 alweer, wat word ze groot. Helaas zelf een klein ongelukje gehad. Ik liep met Gwenn naar de auto en Gwenn maakte uit het niet een beweging om van de auto weg te lopen op de parkeerplaats. Dus ik in een poging om haar vast te pakken zodat ze niet weg loopt val ik voorover tegen Gwenn aan op mijn knieen en buik. Knie is helemaal kapot en dik. Gelukkig niks aan mijn buik want mijn knie heeft de val opgevangen. En Gwenn ook niks want die viel mee.
@Sasje: klinkt niet lekker dat van je rug! Trek je nog iets moois aan bij je geregistreerd partnerschap? @Mamavangwenn: jeetje dat was zeker even schrikken. Je knie heeft het opgevangen?dat zal wel mooi blauw worden dan. @Krissie: verlof, geniet ervan!!