Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    #641 mamavangwenn, 18 jul 2012
    Laatst bewerkt: 18 jul 2012
    @mineraal: ja de knie is behoorlijk dik en blauw. Zit nu weer te ijssen. strekken is erg pijnlijk. maar liever dat dan mijn buik

Nog even een buikfoto van 32 weken

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    MamavanGwenn: Schrikken zeg van je valpartij. 'gelukkig' je knie en niet je buik, maar fijn is het niet. Goed koelen maar!
    Mooi overzicht van je buikfoto's zeg, leuk om die groei zo te zien.

Mieks: Wanneer kom je terug van vakantie?:p De 29e?
    Ik heb overigens een nieuw vloerkleed en nieuwe kussens voor op de bank gekocht. Valt mee, maar ziet meteen heel anders uit. We hadden een zwart kleed liggen (op een antracietkleurige vloer) en hebben nu een lichtgrijs vloerkleed. Oogt een stuk ruimer.

Hier zo naar bed, hopen op een betere nacht! Pfff

3. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Hoi Hoi allemaal,

mamavangwen, gevallen dus... Pfff opassen hoor.. is het alleen blauw of ook dik?

Mieks, veel plezier op vakantie!!

Lonneke, heerlijk je huis pimpen... wie weet krigj ik ook nog deze vlagen in deze weken;) Hoop het hahaha!!
    Ansje, wat fijn dat jullie toch nu de knoop hebben doorgehakt! Je zult zien dat je er nog helemaal aan gewend ben straks en er achter staat!
    Mineraal, Ik heb ook gemerkt dat deze 9 maanden best snel gaan.. dus hoop dat jij het half jaartje wachten ook als snel ervaart.. ook al klinkt het nog zo lang...

Hier: de benauwdheid is al beter gelukkig maar!! Helaas heb ik van de antibiotica nu weer een schimmelinfectie ( ja lekker).. ik wacht nog even tot morgen dan ga ik op controle bij de huisarts en maandag terug bij de longarts en gyneacoloog..
    Vandaag komt er een vriendin langs om mijn verlof in te luiden en morgen een ander.. Ik ga alleen vandaag zorgen dat ik een wasje draai zodat de vluchtkoffer klaar staat;)
    Moet ook nog even een luiertas aanschaffen in de deze dagen .. daar kunnen mooi die spulletjes in;) Misschien bestel ik er wel eentje op internet.. zegt er nou iemand : nou deze is echt handig en leuk voor een jongen kom maar op:) Ik zag wel zo'n groene van het merk lief die vond ik wel grappig alleen ik vraag mij af of hij ook handig is.. (kan niet kijken via internet haha).. of zeggen jullie een grote tas uberhaupt is makkelijk genoeg?

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Geniet van je verlof!!!!
    Wat betreft luiertas, ik had er hier ene van oilily, maar vond hem te klein en onpraktisch. Heb ruim een jaar een simpele roze luiertas gehad van de kruidvat, fijn ding, maar nu te klein voor twee kids. Ik heb me afgelopen week een luiertas van Little Company aangeschaft (via babydump besteld) Zo'n zwarte met bloemetjes, travel bag heette het ding volgens mij. Die is wel gigantisch als luiertas, maar ik vind dat wel fijn. Ik gooi overigens ook altijd m'n eigen 'zooi' in de luiertas, dus dan geen aparte handtas voor mij.
    Fijn dat de benauwdheid al beter is. Balen van je schimmelinfectie :(

Hier niet zo heel veel gedaan vandaag. Krijg meteen last van m'n bekken en harde buiken als ik wat doe. Zijn even bij vrienden op de koffie geweest en samen geluncht (dochter is naar het kdv). En sinds vanmiddag staat het bed op klossen. Jemig, wat is het weer hoog! Gek idee hoor..vanaf morgen 'mag' ons kleine ventje gewoon komen..

5. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo hier ook weer een druk dagje achter de rug.

Moest al om 08.15 uur bij de internist zijn en daarna mocht ik gelijk door naar de diabetesverpleegkundige.

En met een heel pakket thuis gekomen. Moet 4x op een dag mijn waardes gaan prikken: nuchter, 2 uur na het ontbijt, 2 uur na de lunch en 2 uur na het avondeten. De nuchtere waarde die baart voorlopig de zorgen en als die niet zal zakken zal ik waarschijnlijk alleen in de avond voor ik naar bed ga insuline moeten gaan spuiten. Maar nu moet ik eerst tot maandag prikken om te kijken wat mijn waardes doen en deze dan inleveren bij de diabetesverpleegkundige.

Alleen als ik insuline moet gaan spuiten dan zal er gekeken gaan worden of de kleine eerder gehaald gaat worden dan de geplande keizersnede staat. Maar voor als nog dus nog niet aan de orde.

Gelukkig waren mijn 1e 2 waardes goed vandaag.

@krissie: de knie is blauw en dik. En doet ook behoorlijk zeer. Loopt het liefst in korte broek zodat het niet schuurt.

Fijn dat de benauwdheid veel minder is. Wel vervelend weer van die schimmelinfectie dan weer. Gwenn heeft dat ook altijd na een AB-kuur en heb nu al standaard het zalfje in huis.

Hier had ik dezelfde luiertas als lonneke nu heeft besteld alleen was die van mij helaas stuk. Vond het een fijne tas. Nu heb ik een luiertas van zwitsal. Is helaas niet te koop in de winkel, heb ik op de 9-maandenbeurs gekocht. Maar daar zit behoorlijk wat ruimte in.

@lonneke: zag op FB dat je de ladder al had gepakt voor je bed. haha. Hier vond ik het ook zo mega hoog het bed vorige keer.

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Jeeeej, vakantie!!:D:D

Eindelijk de meeste drukke dingen achter de rug. Vanaf morgen de voorbereidingen treffen voor onze vakantie, hebben er zo'n zin in! Ik zag dat het betere weer inmiddels ook naar NL gaat komen, dus jullie zullen ook vast van de zon kunnen gaan genieten ;)

@ mamavangwenn, jeetje dat is schrikken geweest. Gelukkig heeft je buik niks opgelopen! Af en toe even met been om hoog zodat er niet te veel vocht in kan blijven he? Scheelt pijn en zwelling. Hopelijk ben je snel van de pijn af :(
    Wouw, das een beste buik! Gaaf hoor, leuk om het zo van alle weken te zien :)
    Hoop gedoe dus met je bloedsuiker.. hopelijk komt het niet zover dat je moet gaan prikken. En gelukkig heb je het dan nu pas dat je moet op gaan letten, ipv gelijk het begin van je zwangerschap ;)

@ Lonneke, ik kom idd de 29e weer terug :)
    Klinkt als een leuke verandering.
    Lekker niks doen dus als je niet anders kan haha. Gaat opschieten voor jou he?! Spannend hoor!
    Lijkt me niks, je bed zo hoog. Wij hebben ook al een vrij hoog bed (boxspring) dus als die klossen nodig heeft krijg ik hetzelfde ;)

@ Krissie, ik merk met de oppaskids (nu zijn ze inmiddels wat ouder dus heb ik niet echt meer een luiertas nodig) dat het reuze handig is als ze wat groot zijn. Zo kan je ook je eigen spullen erin kwijt (portemonnee, telefoon, sleutels enz) en hoef je dus niet met nog een tas gaan zeulen ;)
    Balen van het schimmeltje. Hopelijk ben je er snel weer vanaf.

7. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb deze dus:

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Little Company Today Tulip Travel Bag Black/Grey/White | Tassen | Baby-Dump de luiertas die ik heb.

Bed: Echt hoog. Wij hebben het Ikea Malm bed...erg laag bed. Dus met die klossen eronder is het superhoog. Ben weer blij als het bed weer 'normaal' is. Hoop niet dat een van ons er uit valt als we er uit moeten s'nachts met onze slaapdronken kop.

Mieks: Heeeeerlijk, je hebt vakantie! Geniet er van!

MamavanGwenn: Wat een gedoe met je suiker zeg. Hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen en je niet aan de insuline moet.
    Leuke luiertas trouwens die van Zwitsal!

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
  10. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Lonneke, bij ons staat het bed ook omhoog , was inderdaad wel wennen toen ik erin ging liggen haha!! wij hadden een waterbed van 2.00 breed zijn nu naar 1.40 gegaan (mijn oude bed) dus we gingen van heel laag naar heel hoog en van breed naar smal.. oh wat gezellig knus haha!!

Oh, die is leuk mama van gwen haha;) Maar helaas kan dat niet..
    Lonneke ik zal even kijken, oh trouwens.. er zit vaak verschoningsmatje in en flessenkoeler en soms een zakje voor luiers.. maar is het allmeaal echt nodig? bijvoorbeeld die flessenkoeler zie ik niet overal in..

11. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    NOg iets haha, ik wil hem zo graag in een winkel zien.. maar elke winkel waar ik kom zie ik er hoogstens 8.... of ik kijk niet goed? Iemand nog idee?

12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: De tas die ik heb, hebben ze in ieder geval bij Prenatal. Maar viel me op dat ze er daar niet veel hadden qua tassen (tenminste hier in de stad..) Flessending en tasje voor luiers gebruik ik niet. Het verschoningsmatje is wel handig.
    Je bent dus inderdaad flink veranderd qua bed haha. Je heb t in ieder geval het bed op tijd omhoog staan. Hier had ik het de vorige keer ook al met 34 weken omhoog staan ivm bekkenklachten, maar nu steeds uitgesteld. Werd nu toch echt tijd..kraamzorg adviseert hier eigenlijk om het al te doen met 36 weken.;)

Mieks: Thanks, ik vind hem ook gaaf. Vorige week was hij in de aanbieding, dus had hem voor 54 euro ipv 67,50 en werd ook nog gratis bezorgd. Nog leuker dus hihi;)

13. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Lonneke, dan ben ik dus net te laat voor de aanbieding;) haha

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Uhm ja..:( Haha, misschien dat hij ergens anders nog in de aanbieding is?
    Bij Hema hebben ze ook luiertassen, maar geen idee of het wat is. Zijn volgens mij saai haha;)

15. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

@mamavangwenn: Schrikken zeg, een valpartij! Gelukkig is het goed afgelopen! Mooie buikfoto's! Flinke buik heb je!
    Fijn dat ze je goed in de gaten houden en je nu zelf je waarden in de gaten kunt houden. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

@Krissie: Jij dus eindelijk met verlof. Rust zal je vast goed doen! Ik heb een oilily luiertas: Oilily Luiertas Camouflage | Oilily Luiertassen | 4KidsNederland - speelgoedwinkel - verkleedkleding - tassen. (heb dat er niet voor betaald hoor) Een prima tas met voldoende ruimte. Manlief wilde met deze tas ook wel over straat ;). Denk dat de luiertas van Lonneke wel beter bij jullie wandelwagen past.

@Mieks: Joehhh, bijna vakantie! We zullen je wel gaan missen hoor! Gelukkig wordt het weer hier ook beter. Dus we zullen het denk ik toch wel redden zonder jou;).

@lonneke: Het is voor jou echt aftellen... Wanneer moet je naar de gyn voor de eventuele geplande keizersnede?

@Yasmin: Hoe gaat het met de kleine? Volop aan het genieten?

@laatste loodjes: Ik wil volgende week beginnen aan mijn vluchtkoffer. Nog even in de stad een fatsoenlijk nachthemd scoren. Mijn bed staat nog niet op klossen. Hier kan het niet. Vorige keer hebben we er 5 kratten bier onder gezet. Vreselijk vond ik die hoogte. Het in en uit bed klimmen (glijden door de brede rand) deed ontzettend veel pijn met een flinke gehechte knip. Gelukkig vond de kraamzorg het goed dat de kratten er weer onderuit gingen. Nu wil ik het oplossen met een 1-persoonsmatras die ik op ons bed leg als ik verzorgd moet worden door de kraamzorg. Morgen maar even voor de zekerheid bellen of ze het goed keuren.

@all: Vandaag onze duowagen van Teds Phill getest met mijn kleine nichtje in het babynestje. Ze lag zo heerlijk, dat ze binnen 5 minuten al sliep. Verder vandaag weinig gedaan.

16. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Lief! Luiertas Dots & Flowers | Groen Roze | LIEF! Luiertassen | Tassen | 4KidsNederland - speelgoedwinkel - verkleedkleding - tassen

Ik neig naar deze ookal is hij best prijzig... en manlief zal er toch niet veel mee zeulen.. wij hebben een knalgele/antraciet kinderwagen, maar ook off white (mijn man wilde graag gele kinderwagen want zwart geel is zijn lievelingskleur;) )
    Maar weet niet hoe hij er in het echt uitziet..

Ik weet ook nog niet wat ik in de vluchtkoffer allemaal moet doen, met kleding die betrekking hebben op mijzelf.. pfff kon ik maar even bij iemand anders zijn bevalling meekijken haha;)

17. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

krissie: Dat is ook een leuke tas! Ach de tas hoeft natuurlijk niet bij de wagen te passen. Ik heb nu een lime groene duowagen. Ga echt geen andere tas kopen. De tas is inderdaad aan de prijs, maar vergeet niet dat je de tas straks elke dag met je mee zult dragen. Waarschijnlijk blijft je dit doen tot jullie ukkie uit de luiers is. En wie weet komt er nog ooit een nummer 2..,

Uh meekijken met een bevalling hoeft voor mij niet. Manlief heeft hele discrete foto's gemaakt van de geboorte van R, maar ben blij dat ik het niet live heb hoeven gezien;)

18. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    HIhi ansje, Ik zie trouwens net ook de tas die lonneke heeft met gele bloemetjes.. die past wel bij de kinderwagen dus misschien ga ik die wel even in de winkel bekijken volgende week.. volgens mij hebben ze deze wel bij babydump ofzo;)

19. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Mamavangwenn: leuk om te zien hoe je gegroeid bent! Enne hele gave tas zeg!
    Je knie zal nog wel even pijn blijven doen. Fijn dat je eerste waardes goed waren.

@Krissie: half jaar is zo voorbij...(hoop ik) het is niet anders, soms lijkt het alsof de spuit er langer inzit maar het is pas een week.
    Die van lief is erg leuk!

@Mieks: vakantie!!! heerlijk!

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    krissie eindelijk verlof!! Geniet er lekker van en pak je rust!

Mieks alvast een fijne vakantie!!

Luiertassen heb er niet eens 1 hahaha moet er wel 1 aan gaan schaffen binnenkort.

Mamavangwenn mooie buik!!

Vluchtkoffer en klossen niet eens aan toegekomen. Had gelukkig wel het hoognodige nog bij elkaar kunnen pakken vlak voordat we naar het zh gingen.
    Zorg dat het klaar staat dames! Hihi

Hier gaat het verder prima. D is nu een week thuis maar het lijkt alsof hij er altijd geweest is. We hebben het tot nu toe erg makkelijk met hem.
    In de nacht slaapt hij makkelijk 4/5 uurtjes door! We genieten echt van hem. Maandag is hij gewoon 3 weken!

Deel Deze Pagina