Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

@snoopy: Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ben benieuwd naar jullie muurtekening! Post je een foto als de tekening klaar is?

Fijne dag!

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Krissie hoe was de ctg????

@Ansje: Hier wil n koud water badje of de tuinslang erop nog wel eens helpen tegen de voetjes

@snoopy:Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je muurschildering.

@Hier: Groeiecho was goed! Vruchtwater was weer genoeg gelukkig! Kleine had wel een groeispurt gemaakt hoofdomtrek en beenlengte zaten nu op 35w4d en buikomtrek op 37w!!!! Wow geschat gewicht op dit moment is 2662 gram.

3. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou om half 5 gebeld door de diabetesverpleegkundige naar aanleiding van mijn ingeleverde waardes. Maar we liepen elkaar net mis over de telefoon, kijk ik in mijn mailbox hele mail. Mijn nuchtere waarde is het zorgenkindje en moet dus 1x daags langwerkend insuline gaan spuiten. Morgenochtend om 08.15 uur gelijk contact met de diabetesverpleegkundige opnemen om voor diezelfde dag nog een afspraak te maken voor de spuitinstructie en recept insuline. En dan de 31e afspraak maken bij de gecombineerde zwangere poli. De enige vraag die bij mij blijft hangen is nu, gaat de kleine meid nu wel eerder gehaald worden?

@ansje: kan me voorstellen dat het vervelend is die olifanten voetjes. hier nog geen last van en ook geen tips hoe te voorkomen. wat ik wel veel lees is voetjes omhoog.

En de bandjes is heel verschillend allemaal. we hadden op vakantie hello kitty bandjes voor gwenn daar dreef ze goed op terwijl die hetzelfde zijn als de finding nemo bandjes die bij de zwemluiers krijgt.

@snoopy: gefeliciteerd met je verjaardag!! Ben ook benieuwd naar de muurschildering

4. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    krijgt iedereen al bij 14 weken geslachtsbepaling of ligt dat gewoon aan je vk zie namelijk al kei veel mensen die met 14 weken geslachtsbepaling krijgen

en hoest met de dames hier ? sorry voor het weinig volgen ben afgelopen twee weken goed flink ziek geweest en dat ook nog midden in me vakantie

5. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lennyt: een geslachtsbePaling krijg je niet van de VK in welke week dan ook. Dit doen ze allemaal op eigen kosten bij een particulier echobureau. Je kan hooguit bij je eigen VK naar het geslacht vragen met de 20-weken echo maar dat is niet het hoofddoel van de 20 weken echo, dat is dat er gekeken word of je kindje gezond is.

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    LennyT: Zoals mamavanGwenn al zegt. Ik heb het bij een pretechobureau laten doen, 25 euro kostte dat. Ging hier vanaf 17 weken.

MamavanGwenn: Bah wat balen van je suiker zeg. Ben erg benieuwd hoe nu met de geplande ks van jullie meisje.

Snoopy: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Krissie: Balen van de groei, maar nu sta je wel onder controle bij de gyn! Hier ook een verplichte ziekenhuisbevalling, maar ook ik vind dat fijn..meteen alles bij de hand als er wat nodig mocht zijn!

Ansje: Pfff..hier zwel ik ook enorm. Ging me net op de weegschaal staan...domdomdom uiteraard, want dat vocht doet het gewicht niet goed. Bah die olifantenpootjes.

Hier morgen naar de gyn. Ben benieuwd, maar vermoeden is dat ons mannetje nog in stuit ligt. Verder nog veel last van voorweeen/harde buiken en nu ook flink vocht vast houden. Ook al paar uur hoofdpijn, maar dat wijt ik aan het warme weer (ondanks genoeg te hebben gedronken vandaag) Morgen wel ff aangeven bij de gyn.

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoii

Snelle reactie, alles goed hier :) mooi hotel, heerlijk eten, en goed weer. Wel wat bewolking af en toe en gister flink wat wind. Temperatuur is dus lekker aangenaam.

@snoopy, gefeliciteerd met je verjaardag

@krissie, hopelijk gaat alles goed komen en valt de groei mee.

@rest, sorry weinig onthouden..internet is slecht hier, dus kan soms even spieken vanuit de receptie ;)

Zwaaiiii

8. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Snoopy: Nog gefeliciteerd! en goede controle vandaag!

@Mieks; Geniet er van! Hier doet het zonnetje het ook goed.

@Krissie: wat betekend het eigenlijk als je beebje klein is? (misschien een beetje stomme vraag :))

@Lenny: hier ook apart bij de vk/echocentrum een echo aangevraagt. 17weken was t vroegste.

@Olifantenvoetjes: geen goede ideeën hier, koelen en omhoog klinkt goed..

@hier: Moe! En merk dat na dag werken ik niet meer mee kan met wandelen met de hond. Wordt te pijnlijk voor m'n rug/ buik :( was zo gezellig momentje samen.
    Morgen gelukkig een dagje vrij

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sjasje: Al op FB gefeliciteerd, nu nogmaals! Gefeliciteerd! Fijn dat je morgen een dagje vrij hebt, even rustig aan..

Mieks: Geniet! Ik zal al een prachtige foto op FB voorbij komen..Jaloers!;)

Nou, hier even wat aan de opruim. Manlief is bezig in de tuin (nu het nog niet té warm is) En dan straks naar de gyn!

10. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Snoopy nog gefeliciteerd! Hoop dat je een leuke dag gehad hebt!

Sjasje gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van (of morgen?)

Mamavangwenn balen dat je nu nog moet gaan spuiten zeg. Of ze je meisje eerder gaan halen weet ik niet.

Lonneke ben benieuwd of hij nog gedraaid is. Zelf nog wat gemerkt?

Krissie toch nog te klein waar je al een tijd bang voor was. In het zh wordt je idd goed in de gaten gehouden. Wie weet komt er nog een groeispurt!

Lennyt hier kon ik ook op zn vroegst met 17 weken een geslachtsbepaling doen.

Voor degenen die vrij zijn lekker genieten van het zonnetje vandaag!!

11. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sjasje: gefeliciteerd met je verjaardag!!! Geniet ervan

@lonneke: niet te veel doen hè met dit mooie weer en mannetje ook niet

@yasmin: leuke foto's op fb van je mannetje

@all: hier vanmiddag om 14.30 uur afspraak in zh voor de prikinstructie. Ben er vreselijk zenuwachtig voor. Heb niet zo moeite met het prikken in mijn vingers maar nu moet ik toch echt met een grote naald gaan spuiten. Brrrr

Heb zelf het idee dat mijn leven compleet overhoop is gehaald en heb het er best wel moeilijk mee. Heb het gevoel dat mijn Lichaam gefaald heeft.

12. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Snoopy gefeliciteerd!!

@yasmin, leuk hoor die foto's van je mannetje op facebook;)

Kleine beeb, ja wat betekend het.. ja hij is klein.. moet nog even doorgroeien eigenlijk.. verder was het een gyneacoloog met weinig woorden.. en ik wist ook niet op dat moment wat te vragen. Maar het houdt mij wel continue bezig bij alles wat ik doe... rust rust rsut.. hoe gaat het groeien.. maar jah..

CTG was goed, vologende week hoor ik meer...

Mamavangwen, sterkte!! Ik herken het een beetje in de context van .. alsof mijn lichaam mij in de steek laat.. Maar dat je nu elke keer moet prikken is wel heel vervelend!!! Sterkte dus!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even snel tussendoor..3uur in 't ziekenhuis gezeten! De kleine ligt in hoofdliggung :D, dus waarschijnlijk daardoor ook gerommel.
    Helaas weer hoge bloeddruk, dus aan CTG en bloeddrukmeter. Urine was oke. Morgenvroeg weer terug voor het hele riedeltje!

14. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @krissie, ff snel een hart onder de riem. Mijn 1e was de laatste weken ook te klein, 2 wk van te voren ben ik opgenomen vanwege algehele rust..... (ben nogal druk baasje hihi). Veel controle en ctg is niet verkeerd. Mijn zoontje woog netjes 3k! En daarbij zitten ze er ook heel vaak naast.
    Het enige dat je kunt doen is rust. Nog ff meid!

15. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Lonneke, vandaar dat gerommel inderdaad!! Wel fijn daqt hij goed ligt zeg!!

16. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lonneke: wat een goed nieuws dat de kleine goed ligt. En hoop dat het gerommel wat meer voorwerk geeft. Wel jammer van de hoge bloeddruk. Maar je word goed in de gaten gehouden.

@krissie: als het erg schrikbarend was geweest dan had de gyn je niet naar huis laten gaan denk ik. Rust doet een hele hoop zeggen ze altijd. Dus geniet er van en laat de kleine man maar groeien. En ik zou denken liever een wat kleiner kindje moeten baren dan een van ruim 9 pond.

@all: zo prikinstructie gehad. Moet elke avond om 22.00 uur prikken. Nadeel ervan is nu dat ik wel weer een extra glucosewaarde erbij moet gaan prikken voordat ik de insuline spuit. Maar we beginnen op de laagste stand insuline, 2 eenheden en dan moet ik donderdag mijn waardes weer inleveren. Dan kunnen we eventueel gaan bijstellen. Gelukkig valt de naald wel mee heb ik gezien. Daarna nog even geoefend op een kussen en nu vanavond de eerste prik zetten. Dan staat er nu voor 31-07 een afspraak bij de gecombineerde zwangere poli, dit houdt in dat internist en gyn samen in een kamertje zitten en dan kijken hoe het gaat met me, waarschijnlijk krijg ik dan ook een groeiecho. Dan zal ik ook misschien horen of ze het nog eerder gaan halen. Daarachter aan zit dan gelijk weer een afspraak met de diabetes verpleegkundige.

Al met al, heb heel erg het gevoel geleefd nu te worden.

17. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Snoopy&Sjasje: nog gefeliciteerd

@Krissie: fijn dat je nu bij de gyn onder controle bent

@Mamavgnwenn: balen dat je moet gaan spuiten. De naaldjes zijn maar erg klein hoor van insuline, maar toch...het lijkt mij ook niets om jezelf te moeten spuiten!
    herken je gevoel van dat je lichaam je in de steek laat, maar helaas kun je daar niets aan doen.

@Lonneke: fijn dat hij al goed ligt...het kan dus gaan gebeuren...

@ego: ik ben ziek dus ik ga mijn bed weer in, het is buiten warm..maar mijn binnentemp is ook warm ;)

18. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Mineraal, beterschap.. IK las het al!! Je zal het nu wel helemala warm hebben of niet?

19. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mineraal: gaat het alweer wat beter?

@all: gisteravond eerste spuit insuline gezet. Is me alles meegevallen. Heb wel dat mijn lichaam een beetje van slag is. Sinds gisteravond rare glucosewaarden.

Nu vandaag nog werken, morgen vrij en dan vrijdag werken. En dan volgende week van ma t/m do en dan eindelijk verlof

20. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Mammavangwenn: wat vervelend dat je toch moet spuiten. Scheeld natuurlijk wel dat de naaldjes niet heel erg groot zijn. Hopelijk blijft de suiker nu wel goed.

Mineraal: beterschap.

Controle verloskundige: alles was goed. En een kloppend hartje gehoord. Zo al en toe schopte hij/zij tegen het ding aan. Was super om te horen het hartje dan. :D

Ik zal straks even een foto maken van het eind resultaat. Ik heb hem namelijk al lkkr af. Is me super mee gevallen was makkelijker dan dat ik gedacht had.

Nu maar eens ff de buitenlucht op zoeken en ff in De grote geboortgids duiken een interesant boek over de zwangerschap en alles er om heen :D

Deel Deze Pagina