Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @krissie: behoorlijk warm was het, gelukkig is het hierbinnen niet warm, we hebben rolluiken en dan blijft het koel binnen. (nog wel in ieder geval)

@Mamavangwenn: gelukkig dat het je meegevallen is! Het gaat weer ietsjes beter, voel mij nog niet helemaal goed, dus ga op tijd naar bed. niet dat ik dan meer slaap maar het gaat om de rust zullen we maar denken.

@Snoopy: fijn een kloppend hartje!

2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

@lonneke: Fijn dat jullie kleine nu goed ligt! Hoe was je bloeddruk vanmorgen?

@mamavangwenn: Wat lees ik nu? Toch insuline spuiten! Snap heel goed dat je even minder lekker in je vel zit. Herken het gevoel van een falend lichaam helemaal. Dikke knuffel voor jou. Gelukkig dat het spuiten vandaag je erg meegevallen is! Dat je lichaam even van slag is lijkt me normaal. Hopelijk worden en blijven waardes snel stabiel. Nog 5 daagjes werken en dan heb ook jij verlof! De laatste loodjes wegen het zwaarst, dus let goed op jezelf!

@krissie: Fijn dat je nu goed in de gaten gehouden wordt. Jullie kleine heeft nog ruim 4 weken (misschien nog wel 6) om te groeien! Kom op kleintje, je kunt het!

@mieks: Leuk dat je een berichtje geplaatst hebt! Geniet van jullie vakantie in Tunesië!

@sasje: Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

@snoopy: Leuk hoor dat jullie kleintje met 15 weken al zo duidelijk schopjes geeft!

@miniraal: Hoe voel jij je nu? Nog steeds ziek?

@all: Hier puffen we niet van een naderende bevalling, maar van de hitte. Nesteldrang en deze hitte is echt een slechte combinatie. Krijg er echt een onrustig gevoel van. Ik moet nog steeds een vluchtkoffer inpakken, adressenlijst bijwerken en verder nog 101 andere taakjes die ik gedaan wil hebben voor nummer 2 zich aandient… Ik riep heel hard dat die met 37 weken wel mag komen, nou dat vind ik nu ineens wel heel snel! Daarbij komt dat ik een raamsticker heb besteld die door de vakantieperiode pas 6 augustus geleverd kan worden!

Ik heb een buikfoto en babykamerfoto’s in mijn album geplaatst. Dan kunnen jullie een keer spieken!

Fijne avond!

3. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Ansje wat leuk dat aapje!!! Schattig hoor!!

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even ego, ga morgen reageren!

Vanochtend weer controle, zag er allemaal goed uit!

5. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @mamavangwenn: gelukkig dat t spuiten meeviel! hopelijk gaan je waardes snel stabiel worden. hebben ze al iets gezegd over verplaatsen van je keizersnede?

@Lonneke: wat fijn dat je mannetje gedraaid is! Ga je nu voor gewoon bevallen of liever een keizersnede?

@Ansje: klinkt vermoeiend die nesteldrang ;) succes en vergeet niet af en toe te genieten van je kleintje in de buik. En wat een mooie bbkamer!!!

@snoopy: fijn dat alles goed was

@Mineraal: bah ziek zijn met dit weer lijkt is wel echt dikke pech hebben! beterschap!

@hier nog een dagje werken en dan een weekje vrij! Hoop dat de dag snel om vliegt! we zijn toe aan even niksen :p

6. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ansje: mooie kamer en wat een mooie buik heb je!!!
    Hier nu ook vanwege alle commotie, dat ik alle dingen af wil hebben. Stel dat het wel met 38 weken gehaald gaat worden dan heb ik nog maar iets minder dan 5 weken.

@lonneke: hoe is het met het gerommel?

@sjasje: lekker laatste dagje werken. geniet van het niksen morgen

@all: hier vandaag vrij. lekker niksen met gwenn. wel zo even op de fiets een paar boodschapjes doen en dan gaan we heerlijk in de tuin genieten. Rond 16.30 uur komt vriendlief thuis zodat ik nog even naar het ZH kan voor een afspraak met de internist.

Nou heb er inmiddels 2 dagen van insuline spuiten op zitten, en heb het idee dat mijn lijf compleet van de rel is. Hele rare waarden dus vandaar dat ik vanmiddag naar de internist moet. verder net contact gehad met de diabetesverpleegkundige en mijn insuline is opgehoogd van 2 eenheden naar 3 eenheden.

Ik hoop dinsdag dus meer te horen bij het gecombinere zwangere spreekuur waar zowel internist en gyn samen zitten hoe het nu zit met het halen van de kleine meid. Of de geplande keizersnede gewoon blijft staan of dat hij toch nog naar voren gehaald gaat worden.

Gister is eindelijk het rolluik op Gwenn haar nieuwe kamer geplaatst en zou ze eigenlijk ook al overgaan op haar nieuwe kamer maar het was nog behoorlijk warm op dat kamertje en dus hebben we besloten om haar zaterdag te gaan verhuizen. Nu met het rolluik merk je gelijk al een beetje het verschil qua warmte. Maar toch willen we nog even gaan kijken voor een kleine mobiele airco. Zodat we haar toch een koele kamer kunnen geven als ze gaat slapen. En dan kan ik eindelijk de babykamer afmaken.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    MamavanGwenn: Bah je zult ook wel in een achtbaan zitten voor je gevoel nu of niet? Wat een gedoe met die waardes. Hoop dat vanmiddag je wat duidelijk geeft en volgende week al helemaal.
    Hier ook overal rolluiken (boven), scheelt een hele hoop tegen de warmte, maar echt alles buiten houden lukt toch niet met deze temperaturen helaas.

Sjasje: Lekker na vandaag dus vrij. Nog een leuke verjaardag gehad en gisteren had je ook een dagje vrij toch?
    Heb nu niets meer te kiezen nu onze man in hoofdligging ligt..zolang hij blijft liggen beginnen we aan een gewone bevalling (waar ik ook wel blij mee ben nu hoor..wil het heeeeel graag zelf proberen) Er wordt meteen echo gemaakt als ik in het ziekenhuis kom. Hoofdligging betekent dus 'gewoon' beginnen en dan zien waar het schip strand en stuitligging betekent gelijk een keizersnede.

Ansje: Mooie babykamer zeg. Lief dat aapje! En nesteldrang en warm weer is geen combi. Manlief moet me ook continue remmen..vanmorgen op tijd al wat gedaan en heb me dus voorgenomen om de rest de boel te laten vandaag.
    Ook een mooie buikfoto zeg!

Uhm ja..de rest vergeten. Lees wel mee via telefoon de laatste dagen, maar weinig puf om de laptop te pakken om te reageren;)

8. ansje1982

@mamavangwenn: succes bij de internist. Hopelijk zijn je waardes snel normaal. Deze vorm van suikerziekte gaat na de zwangerschap toch over?

@sasje: Nog 1 dagje weken en dan lekker vrij!

@lonneke: Spannend he, de naderende bevalling? Ik ben volgens mij net zo zenuwachtig als bij de eerste.
    Hier lees ik ook steeds bij op mijn mobiel, maar soms echt geen puf om te reageren via laptop.

@all: Heb afgelopen nacht flink wat harde buiken gehad. Volgens mij is het voorwerk begonnen. Vanmiddag om 16:00uur naar de verloskundige. Ben benieuwd!

Vanmorgen sliep R. uit en ben ik toch maar eens begonnen met het inpakken van de vluchtkoffer. Meteen even alle flessen en speentje uitgekookt. Dadelijk even de camera en fotocamera opladen...

Morgen heeft manlief een dagje vrij en gaan we zwemmen. Verder hoop ik, dat ik dit weekend nog wat klusjes van mijn lijst afgewerkt krijg.

Fijne dag meiden!

9. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lonneke: het is een behoorlijke achtbaan van emoties. Heb het idee dat ik mijn bed momenteel beter in het ZH kan zetten. Maar vooral het 5x op een dag waardes prikken en dan voor het slapen gaan de insuline spuiten hakken er aardig in. Je bent zo ontzettend met de tijd bezig. Begin nuchter met prikken, dan 2 uur na mijn ontbijt, 2 uur na mijn lunch, 2 uur na mijn avondeten en dan voor het slapen gaan waardes prikken. Hiernaast moet ik dus een voedingsdagboek bijhouden met wat ik eet. Zodat we gelijk kunnen analyseren waar een hoge waarde vandaan komt. Ben afgelopen week dus 3 kilo afgevallen.... Gelukkig wel genoeg reserves opgebouwd want was 22 kilo aangekomen en nu dus nog maar 18.5 kilo. Maar ben zo beperkt in wat ik mag eten. Het is een ware straf. Dus hoop ook echt dat ze zeggen we gaan de kleine meid met 38 weken halen. Want als ik dit zo nog min. 5 weken moet volhouden word ik gillend gek.

@ansje: na de bevalling is het gelukkig gelijk weer weg. Dus heb tegen vriendlief al gezegd als ik bevallen ben mag je eerst gelijk naar de Mac toe voor een mcchickenburger en een grote cola!!!

Maar heb dus wel 30-50% dat ik het op latere leeftijd alsnog krijg. Dit kan ik zelf beinvloeden door gezond te leven en geen overgewicht te creeeren

Hier nu ook graag dingetjes die ik wil afwerken. Als Gwenn maar verhuisd is dan komen we al een heel eind.

Hoop dat je harde buiken inderdaad voorwerk zijn. Succes straks bij de VK.

@all: Gwenn ligt even lekker te snurken. Heb net ondertussen haar badje gevuld, zodat we straks lekker buiten kunnen spetteren.

10. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

mammavangwenn: ben benieuwd dat ze in het ziekenhuis zeggen over de suikergehaltes. En of ze jullie meisje nog eerder gaan halen.

Ansje: suc6 straks bij de vk.

Fijne dag allemaal.

11. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou meiden ik zit er eventjes helemaal doorheen. Net bij de internist en de diabetesverpleegkundige de allergrootste domper te horen gekregen die ik niet wilde horen. Ik moet in het hel ZH bevallen waar ik toenertijd ook ben bevallen van Gwenn. En waar ik dus absoluut geen goede herinneringen aan heb (ook van daarna niet toen Gwenn met 10 weken in het ZH lag met urineweginfectie) Mijn geplande keizersnede stond dan ook op de andere locatie gepland maar die komt te vervallen en deze kleine meid gaan ze dus halen rond 38 weken in mijn hel ZH. Hier hoor ik dinsdag meer over. Maar zit dus al een hele tijd snikkend op de bank en alle emoties komen er nu uit.
    Nu maar hopen dat ze het niet met 38 weken precies willen gaan halen want dan ben ik jarig

@waardes: mijn eenheden voor de nacht zijn opgehoogd door de internist naar 4. Ook vanavond kijken wat de zilvervliesrijst doet. als die dan ook hoog is zal ik nog extra insuline moeten spuiten voor het avondeten en dan alleen met pasta of rijst.

12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    EMamavanGwenn: Wat verschrikkelijk balen zeg! Een hele dikke knuffel voor je!
    Laat je emoties maar lekker even gaan..heb je al"e reden toe!!

Later meer!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ansje: Hoe was het bij de VK vanmiddag?
    Hier vind ik de spanning voor de bevalling misschien ook wel meer dan bij de 1e. Je neemt toch je ervaring van de vorige keer mee en bent niet meer zo 'blanco'.

Hier ook erg veel last van de warmte. Ik wil gewoon bevallen..heb 't gehad! Maar ben bang dat het nog even gaat duren...

14. ansje1982

@mamavangwenn: Wat een vervelend nieuws!! Echt rot dat je geen keuze meer hebt en in het hel ziekenhuis moet bevallen. Hoop in iedergeval dat je andere en betere deskundige naast je bed krijgt. Hier in het ziekenhuis zijn zoveel nieuwe gezichten. De vk die mijn bevalling heeft gedaan is weg (hoorde ik vandaag!). Dikke knuffel voor jou!

@all: De kleine doet het heel goed. Hij is ingedaald en ligt met zijn hoofdje vast in mijn bekken. Wel nog steeds een hele lage bloeddruk 102/52... voel me met vlagen heel duizelig en flauw. Dropjes eten helpt niet meer. We doen maar gewoon rustig aan.

15. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @mamavangwenn, dikke knuffel! Wat %"/!$ zeg....
    (morgen weer thuis dus laptop tot beschikking)

16. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Mamavangwen, :( Echt naar voor je!! Balen!! Heb je het ook uitgesproken dat je dat niet wilt?

17. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @mamavangwenn: wat ontzettend rot voor je! dikke knuf vanuit hier!!
    snap dat je helemaal van slag bent.Hebben ze ook verteld waarom dit niet bij jou keuze zh kan? Hoop dat je insuline verhaal wel beter wordt!

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Mamavangwenn: snap dat alle emoties er uitkomen. Balen meis, waarvoor kan het niet in het andere zhuis?of heb ik daar overheen gelezen?
    Mag je zelf niet een beetje meedenken over de datum?

@Ansje: rustig aan doen met dit weer moet wel...pff..lijkt mij zwaar zo op het einde lopen en die hitte.

@Ego: voel mij weer wat beter gelukkig!

@rest: zwaai :)

19. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier een zh met 3 locaties. Ik zou op locatie Zwijndrecht bevallen. Maar hier hebben ze helaas dus geen kinderafdeling. Omdat ik die zwangerschapsdiabetes hebt moet er een kinderarts bij de keizersnede zijn en een kinderafdeling waar in geval van nood gelijk ingegrepen kan worden.

Heb er vannacht ook erg slecht van geslapen en heb vriendlief vanochtend ook verteld dat ik dinsdag het gesprek aanga met de gyn, internist en diabetesverpleegkundige. Zint het me niet ga ik gelijk bellen om uit te wijken naar een ander zh. Enigste wat ik heb is dat ik weet dat het een keizersnede word en geen geone bevalling dus dat trauma niet meer hoef mee te maken waardoor ik toch misschien blijf bij dit zh. Maar der is in dit zh al zo veel fout gegaan waardoor ik niet echt vertrouwen heb in deze locatie

20. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig inmiddels contact gehad met mijn zorgverzekering en het zh waar ik eventueel naar wil uitwijken. Beiden zien geen probleem in een eventuele overstap. Nu wacht het gesprek dinsdag af en daarna beslis ik of ik over ga naar het andere zh

Geef mij een geruststellend gevoel dat ik kan uitwijken

Deel Deze Pagina