Ik kom me ook weer even melden. @lonneke: Spannend zeg! Wie weet is de bevalling nu echt begonnen! @mamavangwenn: Wat fijn dat je waardes nu stabiel zijn. Succes met de babywas! @mieks: Morgen is het eindelijk zover! Ik ben benieuwd wat ze voor jullie kunnen betekenen. Veel succes. @sasje: Balen dat de vakantie weer voorbij is! Nooit leuk z'n eerste werkdag! Nog even doorbijten en dan mag ook jij met verlof! @krissie: Hoe is het met jou? @emjee: Gefeliciteerd met de kleine van je vriendin! Een groot bed is een hele stap. Hier nog geen ervaring. Gelukkig is mamavangwenn expert! Hier blijft R. nog in zijn ledikant. Pas als hij eruit gaat klimmen of het echt te krap wordt stappen we over. Met zijn 77 cm zal het nog wel even gaan... @all: Hier heeft het even gerommeld, maar nu alweer enkele dagen heel rustig. Ik begin serieus te denken dat ukkie nog wel even op zich laat wachten. Kan ik me maar beter ook op instellen! Vanavond maar eens aan de 20e poging administratie wegwerken beginnen. De papieren liggen werkelijk al meer dan een jaar in de la van onze kast te wachten...
Weer even een update vanuit mijn kant. Ik beloof dat ik als ik me beter voel (of bevallen ben) op jullie ga reageren, sorry sorry! Ze konden wel bij m'n vliezen, maar m'n baarmoeder lag nog te ver naar achteren. Dus toch geen gebroken vliezen, want dan zou de kans groot zijn dat er geen weeen zouden komen waardoor de boel zou doorzetten. Zit er ff helemaal doorheen. Blijf om de 10 a 15 min een wee hebben en flink krampen, die doortrekken naar m'n rug. Bahbahbah!
@ Lonneke, he jakkes dan wil je ook dat het maar gelijk goed door zet! Ik duim voor je dat het niet lang meer duurt want dat lijkt me ook echt niet fijn! @ Mamavangwenn, niet fijn die gebroken nachten! Zeker niet aangezien het voor jou toch ook steeds zwaarder wordt. Super dat de waardes goed zijn, houden zo @ Ansje, jij houdt het ook spannend deze weken dus. Is R. nog een beetje lief voor je geweest afgelopen week? Kon je het allemaal een beetje aan (manlief moest de hele week nachtdiensten draaien toch?)
@lonneke: Helemaal begrijpelijk dat je nu niet op ons reageert! Richt je nu vooral op jezelf!!! Wat sh*t dat ze je vliezen nog niet hebben kunnen breken. Weeen opvangen, ook om de 10 a 15 minuten is enorm heftig. Meid, als je het niet meer trekt moet je echt actie eisen van het ziekenhuis hoor! Ze moeten voorkomen dat je uitgeput aan het heftigste gedeelte van de bevalling moet beginnen. Desnoods helpen ze een handje met opwekkers of pijnbestrijding. Hoop echt dat het nu snel doorzet en dat we heel snel mogen lezen dat julie na een vlotte bevalling een wolk van een baby hebt gekregen. Heel veel succes! @mieks: Ja hoor, R. was heel lief voor me! Hij heeft me elke dag laten liggen tot 8:30 uur. Dus prima nachtrust gehad. Soms heeft hij wel boevenstreken hoor. Hij weet precies dat mama niet meer zo snel is. Wanneer ik bijvoorbeeld zeg dat het tijd is om naar bed te gaan dan rent hij met zijn deugenieten gezicht weg. Jij veel succes morgenmiddag! @all: Donderdag alweer 1 jaar getrouwd. Heb zojuist oppas geregeld en een etentje gereserveerd! Alleen ons ukkie kan het romantisch samenzijn in de weg staan. Stiekem vind ik dat helemaal niet erg, want dat zou de geboortedatum wel heel speciaal maken. Uuh, heb besloten de administratie nog een dag te laten liggen en zo maar te beginnen aan het wegvouwen en strijken van de was. Bleh.. Fijne avond!
@lonneke, hoe gaat het? Ik heb gedroomd dat je vannacht bent bevallen...... En en en? Was een beetje gek, op zp had iemand geschreven "kijk op fb"..... Maar heb alles al bekeken en nog niks gevonden hihi....
Hoera! 28 weken alweer! een mijlpaaltje Vandaag de fysio even bellen voor een afspraak. Rug was gisteren kapot.... dat wordt nog wat de komende tijd
@sjasje, weet je wat nog gekker is: jij was degene in mijn droom die zei dat ik op fb moest kijken........ Whahaha
Er wordt wat af gedroomd haha Lonneke, hoe is het inmiddels? Hier over 2 uurtjes naar de gyn... best een beetje zenuwachtig
Hoi allemaal!! Zo nou ik begin even ego.. ik het dus vanaf zondag echt hele erge menstruatie krampen en scherpe steken gecombineerd met harde buiken.. maar het is meer een continue gevoel dan dat het opbouwt en afbouwt.. maar wel echt pijnlijk.. slapen lukte niet en in bad gaan hielp een klein beetje.. pffff Ben gister voor groeiecho geweest en de kleine was weer een beetje gegroeit maar nog steeds onder de curve.. Ik moet nu twee keer in de week voor ctg en 1 keer in de week voor groeiecho.. dus donderdag weer! Merk dat het beneden wel erg rommelt, en wordt onzeker over of het wel duidelijk zal zijn wanneer ik wel moet bellen.. want zoals gister avond was echt heel pijnlijk !!! maar ja.. niks regelmatig.. Lonneke, al bevallen? Ik denk het stiekem wel Ansje, heb jij ook last van dingetjes? je schrijft het heeft gerommeld, wat voelde je dan? Ik heb dus echt het idee dat het eerder komt.. maar dat kan ook komen omdat het voor mij allemaal nieuw is.. dat ik steeds denk oh oh.. Mamavangwen, fijn dat je insuline nu goed geregeld is. Hoe is het verder met je? Trek je het allemaal? EMjee en sasje, communiceren jullie nu ook al via de dromen in de nacht? handig zeg! dan hoef je bijna niet meer in te loggen Mieks, laat even weten hoe het bij de gyn was!! spannend voor je! HOop dat alles goed is! We horen het wel!
Oh, Lonneke maakt het spannend! Denk stiekem ook dat ze vannacht bevallen is! @krissie: Hier heeft het vorige week flink gerommeld. Volgens mij komt het aardig overeen. Veel harde buiken en pijnlijke menstruatiekrampen in de rug. Hier is het nu weer dagen rustig... Ik ben benieuwd of het bij jou doorzet. Wel fijn dat ze jou en de kleine nu goed in de gaten houden! @sasje: En een afspraak bij de fysio?
Ik denk dat ik mss wel bijzondere dromen heb, want anders had ze vlgs mij allang een keer een update gegeven..... Nu maar hopen dat alles goed gaat of is gegaan.... Spannend!
Zo ik heb weer even tijd. Vannacht is Gwenn weer aan het rommelen geweest. Heb haar om half 3 op ons bed naast papa gelegd en ik ben in haar bed gaan slapen. Nu gelukkig wel weer goed uitgerust. Dus vannacht kan ik haar aan en laten we haar gewoon even huilen want ze maakt er nu een potje van. Vanmorgen ook nog even naar mijn werk geweest met Gwenn om de laatste puntjes op de i te zetten qua overdracht. En net heerlijk de spullen achter het schot vandaan gehaald. Wat is dat toch weer leuk. Nu de boel goed schoonmaken en wassen nu alle babywas gedaan is. Alleen nog een heleboel strijken. @lonneke: ik denk ook dat ze stiekem is bevallen en nu lekker aan het genieten is. Anders hadden we wel iets van haar vernomen. @ansje: haha de administratie toch laten liggen. De minst favoriete klusje blijven altijd liggen. Heb ik ook hoor. En alweer bijna een jaar getrouwd. Wat gaat het hard. En dan heerlijk nog even met z'n tweeen genieten ervan. Gelijk heb je. @emjee: leuke droom zeg!!! Mij benieuwen of hij klopt. Al over mij gedroomd? @sjasje: jij gaat ook alweer hard, 28 weken. Kan me voorstellen dat het nu wat zwaarder voor je word, vooral met tillen enz. voor je rug. Nog gelukt om op korte termijn een afspraak te maken met de fysio? @mieks: hoe was het bij de gyn? @krissie: ik denk gelijk aan voorweeen als ik je omschrijving hoor. Balen dat je nu 2x in de week naar het ZH moet voor ctg en 1x voor de groeiecho. Gelukkig houden ze je wel goed in de gaten. Hier trek ik het fysiek heel goed. Loop nog heerlijk rond te hobbelen. Alleen mentaal heb ik het erg zwaar. Kan maar moeilijk verkroppen de diabetes en alles wat er omheen hangt. En dan heb je ook nog zo'n takkewijf als diabetesverpleegkundige. Dan heb ik helemaal geen zin meer. Vind het allemaal maar erg overdreven gedoe. Als ik maar 1x over de max. waarde ga dan begint ze al te zeiken. Terwijl de andere 99x wel goed zijn. Dus ik noem het al gekscherend strafkamp tot aan mijn keizersnede. Zou het ook totaal niet erg vinden als de kleine meid zelf besluit om eerder te komen.
Dat dachten ze in het ziekenhuis ook Zegt het iets over een naderende bevalling of kan het alsnog 4 weken duren!!
@krissie: het kan een voorteken zijn maar kan ook inderdaad nog 4 weken duren. Hoop voor jou dat het gewoon wat voorwerk doet en zonder het te merken voor wat ontsluiting zorgt. Zo had ik bij Gwenn maar 1 of 2 keer voorweeen gehad maar bij mijn laatste controle toen had het wel voor 2 cm ontsluiting gezorgd. Die had ik toen alvast in de pocked zitten.
Zo...ik ben weer terug. Was zo enorm zenuwachtig, voor alles is een eerste keer maar ik heb nog nooit mijn broek uit hoeven trekken voor een arts of dergelijk dus ik zag daar best tegenop. Gelukkig is het me enorm mee gevallen! Aan de bloedwaardes dacht de gyn al te zien dat het PCOS was en de echo bevestigde dat later. Ik heb een hoop eitjes alleen rijpen ze niet en springen ze dus niet. Kan dus best dat ik een aantal goede cyclussen gehad heb (want dat bevestigd het tempen natuurlijk) en het nu ineens een zooitje is. Om een lang verhaal kort te maken, hij wilde eerst kunstmatig de ongi opwekken maar aangezien we nog maar kort de tijd hebben voor manlief weg gaat besloot hij vandaag nog te starten met clomid 50 mg. Hiermee stimuleer je de rijping van de eitjes. Hij had 1 iets groter eitje gezien van 7mm, maar ze moeten 20mm zijn voor ze springen. Moet de clomid 5 dagen slikken (normaal dus van dag 3 tot dag 7 in cyclus), en volgende week vrijdag terug komen voor een nieuwe echo. Dan doen ze tevens een samenlevingstest (bekijken ze of manlief zn zaad bewegelijk is in mijn slijm) alleen is dat een gok of dat het op het juiste moment is. Dat wordt normaal gedaan in de vruchtbare periode en het is natuurlijk nog afwachten of de clomid gelijk gaat aanslaan en hoe ik volgende week vrijdag er voor sta. Gelijk actie dus, ben er blij mee! @ Krissie, misschien had je wel voor weeen? Spannend de laatste weken hoor! @ Lonneke, misschien heel druk bezig met bevallen, dan staat je hoofd ook niet naar reageren @ Ansje, bijna je eerste jubileum dus, leuk! Ben benieuwd of ukkie zich aandient dan @ Mamavangwenn, fijn dat je in elk geval nog goed rond kan hobbelen. Je moet maar zo denken dat het streng zijn niet voor niks is...je krijgt er straks wel iets moois voor terug Al is het logisch dat je hier niet op zit te wachten en je het er mee gehad hebt. Succes met de babywasjes, leuk hoor al dat kleine spul
Hey Mieks, Jeetje... wat een nieuws.. beetje dubbel.. wel heel fijn dat ze meteen beginnen! Maar ergens zal je ook wel zoiets hebben wist ik het maar eerder of niet? Heeft het verder nog consequenties ? Hoe voel je je eronder? Je had misschien wel al een beetje verwacht op iets of niet? Omdat het natuurlijk niet wil vlotten en je mensturaties ook zo opzich laat wachten en steeds ontregeld is.. Wat zijn nu de verwachtingen? Willen ze meteen helpen met bevruchten dus? als ik het goed begrijp? @mensen, ik denk dus echt dat ik voorweeen heb... nu heb ik af en toe wat messteekjes van onderen.. maar zoals gisteren de hele avond vond ik eigenlijk echt niet leuk meer.. weet niet zo goed hoe of wat.. Net niesde ik heel hard en had ik dus ook een scheutje vocht (theelepel? ) maar ja.. kan ook urine zijn.. (lekker smakelijk, ik weet het niet.. ja ik heb geroken maar ik ruik dat niet hoor.. (sorry). Maar kan je al vruchtwater hebben voor de slijmprop? die heb ik nog niet gespot.. hahaha hier een heel onzeker meisje.. (ergens stiekem blij dat ik donderdag weer voor ctg mag.. dan vraag ik meteen alles)..
Even update: lig op de verloskamer vanaf vanochtend. We worden vndf toch eecht weer papa en mama Nu adempauze door ruggenprik. Wart heeeeerlijk!
@ Lonneke, super meid! Zet hem op! @ Krissie, als je twijfelt kan je ook misschien de vk bellen? Wat betreft je vragen: Het is idd dubbel, maar eigenlijk ben ik vooral blij dat ik nu weet waar we aan toe zijn! Heb vanaf het begin het gevoel gehad dat mijn lichaam niet goed functioneerde dus nu heb ik de bevestiging (en het kan nog altijd erger dus ook daar ben ik blij om dat dat niet zo is!), en ze gaan er gelijk wat mee doen! Het is alleen dubbel dat we nu nog maar anderhalve maand de tijd hebben voor manlief weg gaat. Nu dus gestart met de clomid 50 mg. Die moet er voor gaan zorgen dat er een eitje rijpt en springt (dan doet ie dus bij ongeveer 20 mm). Ik lees net in de papieren dat er wel meer kans is dat er dan meer eitjes springen en het dus een meerling zou kunnen worden. Het kan zijn dat 50 mg een te lage dosis voor mij is, dan kan het nog opgehoogd worden naar 100mg of 150mg per dag. Dit slik je 5 dagen. Volgende week vrijdag gaan ze dan bekijken of mijn ei(tjes?) is gegroeid en misschien zelfs al gesprongen is . En verder moet manlief dus zijn zaadjes goed aan het werk zetten medio volgende week dan zodat er hopelijk een bevruchting plaats vind