Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Lonneke: gefeliciteerd met jullie kleine man. Hoe gaat het? Een snelle bevalling.

hier is alles goed. Lekker een paar daagjes weg geweest. Wel veel last van de rug. Dus daarom de fysio maar gebeld of ik ook eerder terecht kon dan volgende week vrijdag en gelukkig kon dat. Dus nu aanstaande vrijdag naar de fysio. :)

Mammavangwenn: wat fijn dat de eerste nacht in de nieuwe kamer goed ging :D Geniet van je verlof.

Geboortebord: hier zetten de vrienden een bord van Nijntje in de tuin als het zo ver is.

Mieks: spannend allemaal. Hopelijk gaat de medicatie helpen.

Ik heb grootendeels alles gelezen. Zo nog ff buiten lopen en voor de gene die ik vergeten ben sorry en zwaai.

2. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey mammvangwenn,

leuke voorkant van het geboortekaartje.

3. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ansje: de warmte vind ik erg lekker, alleen 's nachts niet. dan wil ik gewoon een koele kamer.

@mieks: 25 september komt inderdaad erg dichtbij nu. Nou hopen dat het voor die tijd raak is.

@krissie: ow spannend voor jou dus ook misschien inleiden

@lonneke: komt vanzelf je bevallingsverhaal.

@all: de bewerkte foto van Gwenn voor op het geboortekaartje staat in mijn album.

Hier vandaag ouwe oma overleefd. Ze was jarig vandaag en 80 geworden maar vind het altijd zo'n poeha als ik met Gwenn daar heen ga. Gwenn word altijd zo vol gestouwd met alles door haar. Erg lief maar 9 van de 10 wil Gwenn gewoon niet en dat begrijpt ze niet. Ze kon het dus vandaag ook niet verkropen dat Gwenn wel bij opa piet (de man van haar zus) op schoot gaat zitten en kroelen en niet bij haar. Maar opa piet is gewoon een hele natuurlijke man die gewoon normaal doet en blijkbaar voelt Gwenn dat dus gewoon. En van ouwe oma moet ze dus niks hebben. En dan probeert ouwe oma haar dus om te kopen met eten. En als ik dan nee zeg dan luistert ze dus gewoon niet. Dus even heel boos geworden vanavond en dat werd me niet in dank afgenomen door vriendlief. Die vind dat ik ja en amen moet zeggen tegen ouwe oma om haar te vriend te houden vanwege hij het lievelings kleinkind is.

4. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @lonneke van harte gefeliciteerd meiske fijn dat het zo een super bevalling was

@ansje dan wordt het wel spannend wat betreft misschien een inleiding hopen dat ie gewoon uit zijn eigen komt

@mieks fijn dat ze er wat mee gaan doen kan me voorstellen dat je daar blij mee bent ga meeduimen dat het nog inderdaad zo ver is voor dat je hubbie weg is

@mamavangwenn hoest met jou verder ???

@krissie25 hoest met jou verder meiske hoe voel jij je ???

@sasje hoe voel jij je meis ????

5. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @MamavanGwenn: wat is jullie kaartje leuk geworden! echt een top foto :D Wel balen dat ouwe oma zo moeilijk doet. En vriend tja denk dat als hij t lievelingetje is dat dat wel zo blijft, dan zal ze eerder jou aankijken gok ik.

@Lonneke: stomme knopjes! Zat me al helemaal te verheugen op je verhaal :p maar zo blijft t nog even spannend...

@Mieks: oei de 25 is wel snel, niet aan denken nog en gewoon genieten!

@Snoopy: fijn dat je eerder bij de fysio terecht kan! Zie dat je 20w. echo ook er aan gaat komen! leuk!

@Charmed: rommelt t al bij jou?

@Ansje: kop op meid, je kan t !! gewoon met je kleine uk afspreken dat t niet té lang meer mag duren ;)

@ dat was t voor nu! zwaai!!

6. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden was ik weer!! Ten eerste:

Lonneke GEFELICITEERD!!!!!!!!!

Hier heb ik een heftig weekendje achter de rug. Nadat ik zaterdagochtend om half 5 wakker was geworden met kramp bleef ik me niet lekker voelen en de kleine leek ook maar niet wakker te worden. Dus ik toch ff vk gebeld. Had nog geen ontsluiting maar werd wel ff doorgestuurd voor een ctg. In het ziekenhuis zag de ctg er wel goed uit, maar ze maakten zich wel zorgen omdat ik maandagaaf er ook al geweest was. Vooral mijn klachten maakten ze zich zorgen over. En ze hadden het idee dat ik oververmoeid was dus ik kreeg twee slaappillen mee (hou ik helemaal niet van, maar anders hadden ze me gehouden of zelfs al ingeleid omdat ik anders volgens hun de bevalling niet zo gaan trekken als ik zo doorging) zaterdag mbv slaappil heerlijk geslapen en ctg zag er zondag ook een stuk beter uit (hij was al goed, maar nu snapte de arts ook wat ik bedoelde met dat de beeb altijd erg druk is) en moest zondag ook nog een slaappil nemen. En voor de rest moet ik nu iedere middag verplicht echt twee uur plat. En als het weer niet goed gaat weer aan de bel trekken. dus daar houden we ons nu maar aan!

*sorry voor ego*

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Nou hier is ie dan..

Bevallingsverhaal
    Zondag op maandagnacht om het kwartier weeen. ’s Ochtends toch maar even de verloskamer gebeld, alhoewel ik het idee had dat het weer afzwakte. Moesten toch even langskomen. Daar aangekomen bleek inderdaad dat de weeen waren afgezwakt. Had 1 cm ontsluiting en werd gestript, in de hoop dat het weer op gang zou komen. Moest in de namiddag weer terugkomen. Indien er voldoende ontsluiting zou zijn om de vliezen te breken, zou dit gaan gebeuren. Helaas deed het die middag weinig meer en konden in de namiddag mijn vliezen niet worden gebroken. Ik werd weer naar huis gestuurd in afwachting van..Woensdag moest ik weer op controle komen.
    Maandag op dinsdagnacht vanaf half 3 weer de hele tijd wakker gelegen, om het kwartier een wee. Ik dacht nog, ik wil even rust..slapen. Manlief ging werken om 7 uur en om ik probeerde nog even te slapen. Dit lukte niet meer en om half 9 besloot ik me te gaan douchen. Even opfrissen en in de hoop dat ik me even zou kunnen ontspannen. Ik ging nog even naar het toilet, maar toen ik opstond schrok ik me kapot..het bloed liep me over m’n benen. Ik leek wel zwaar ongesteld. Ik wist dat het niet de slijmprop was, want die was ik in de dagen daarvoor al verloren en werd ook door de VK bevestigd. Manlief gebeld en gezegd dat ik de verloskamer ging bellen. Vervolgens verloskamer gebeld en moest met spoed naar het ziekenhuis komen. Manlief weer gebeld en die kwam snel naar huis. Uiteindelijk waren we om half 10 in het ziekenhuis. Daar aangekomen schrok men van het bloedverlies. Echo en CTG bleken gelukkig goed te zijn en de bevalling bleek toch echt te zijn begonnen. Ik had toen een krappe 3cm ontsluiting. Afwachten op de rest..Om 1 uur zat ik nog op 4 cm ontsluiting en had heftige rugweeen. Besloten om een ruggenprik te laten zetten, waar ik enorm tegen op zag (vanwege eerdere mislukte ruggenprik). Gelukkig werd deze in ene keer goed gezet. Wat een opluchting, wat een verademing. Geen pijn meer in mijn rug! Samen met manlief olympische spelen gekeken en gezien hoe Epke Zonderland goud won op de rekstok. Om 6 uur bleek mijn ontsluiting te zijn blijven hangen op 5 cm. Er werd al gesproken over een keizersnede en ik mocht niet meer eten. Toch werd besloten dat ik een kleine hoeveelheid weeenopwekkers toegediend kreeg. Dit zorgde ervoor dat ik in 1,5 uur op 10cm ontsluiting zat. De ruggenprik was op dat moment ook op, dus hij werd uitgezet en geen nieuwe pomp meer. Wachten op persdrang..Al met al was deze er goed om half 9. Persen maar..en 22 minuten later (met een knip) was onze kleine man er. Ik mocht hem er zelf uittrekken, wat een ervaring! Helaas veel bloed verloren (1,5 liter), er splashte bloed en vocht uit me toen de kleine man er uit kwam..alles zat onder. Na 10 minuten viel de placenta er ook al uit. Niets voor hoeven doen. Ik werd daarna niet lekker, ontzettend misselijk. Werd op m’n kop gezet, toeters en bellen er aan..en kreeg er verder weinig van mee. Manlief schrok zich te pletter. Waarschijnlijk kwam dit alles door het bloedverlies. Nu aan de ijzertabletten om weer wat bij te tanken. We moeten waarschijnlijk tot morgen in het ziekenhuis blijven. Zoonlief had koorts na de bevalling, waardoor hij uit voorzorg 3 dagen aan de antibiotica moest. Als alles goed is met zijn bloedkweek, mogen we dus naar huis morgen. En dan gaan genieten van ons gezinnetje!!

Heb 't verhaal van me afgeschreven, dus kan goed dat ik nog wat ben vergeten, maar ach...zo is het ongeveer gegaan haha!

Charmedknorrie: Let goed op jezelf en neem die rust maar goed, zolang het kan..dat je in ieder geval uitgerust aan je bevalling kanb eginnen!!

MamavanGwnn: Ga meteen ff kijken naar de foto van Gwenn!

Ansje: Heb jij trouwens ook facebook??

8. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Lonneke klinkt heftig! Maar gelukkig gaat het nu beter met jullie!

9. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Ja lonneke klinkt wel heftig zeg!! Weten ze waarom het met bloeden begon? Begon de placenta los te laten?

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ha meiden,

De laatste dagen van mijn vakantie zijn aan het aftellen..volgende week weer aan het werk! Wat vliegt de tijd zeg!

@ Ansje, goed dat er in elk geval naar je geluisterd wordt door de gyn! Hopelijk dient jullie ukkie zich aan voor de 40 weken :).
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag vandaag, en geniet van het etentje :D

@ Snoopy, leuke dagen weg gehad? Fijn dat je eerder terecht kan bij de fysio!

@ Mamavangwenn, geboortekaartje ziet er super uit zo :D
    Pff kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment beu bent als Gwenn vanalles opgedrongen wordt wat jij niet wilt. Groot gelijk dus dat je er wat van gezegd hebt! Jammer dat manlief dat dan niet wil begrijpen.

@ Charmedknorrie, pff dat klinkt idd als een onrustig weekend. Neem goed je rust en hopelijk blijft de kleine nog heel even zitten :)

@ Lonneke, jeetje wat een bevallingsverhaal! Hoe kan het trouwens dat een baby koorts krijgt na de geboorte? Is er dan iets te snel gegaan, of misschien te langzaam of dergelijk?
    Hopelijk gaat alles snel helemaal goed en mogen jullie morgen lekker thuis gaan genieten. Jullie huis is wel prachtig versierd zo met het geboortebord :D

@ Krissie, jij moest vandaag weer voor controle (ctg?) toch? Succes!

11. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Mieks, klopt.. de ctg was weer goed.. nu maandag weer voor ctg en groeiecho.. De buikpijn die ik heb hoort erbij en zijn voorweeen.. helaas dikke pech kan wel tot het einde blijven;)

12. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Vriendin van mij had dat idd ook een maand van te voren. Is uiteindelijk na een aantal dagen weer weg getrokken maar baby kwam dus na de uitgerekende datum pas ;)

13. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    ik ben van plan eerder te bevallen;) hahahaha

14. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @snoopy: balen dat je zoveel last van je rug hebt. Gelukkig kun je eerder bij de fysio terecht. Hoop dat dat de boel een beetje verlicht voor je

Ben trouwens benieuwd of jullie het geslacht willen weten en bekend maken na de 20 weken echo

@lennyt: ik zou zeggen, Kees het forum een paar bladzijden terug door dan weet je hoe ik me voel

@charmed: aardig rommelen bij jou dus. Gelukkig dat de slaappillen gewerkt hebben. Lukt het allemaal nog een beetje met de kleine meid erbij?

@lonneke: wat een bevallingsverhaal. En veel bloed verloren zeg. Hoe is het met de knip? Veel last van?

Duim voor je dat jullie lekker morgen naar huis mogen.

@all: zo vanmorgen om half 10 waren we in de dierentuin. Toen was het nog lekker rustig. Veel gezien en Gwenn is helemaal weg van die aapjes met lange staartjes die wit aan het eind zijn. Merkten tegen 12.00 uur dat ze zeurderig werd en toen zijn we langzaam aan naar de uitgang gegaan. Om half 1 dus thuis en alleen maar huilen van moeheid. Dus ze ligt nu heerlijk op bed. Ik ga lekker zo om half 4 zwemmen met de meiden van zwangerschapszwemmen want voelde nu zo na het vele lopen wel in mijn bekken. Maar ben trots op mezelf dat ik het zo goed vol hield en menig mens in de dierentuin keek me ook aan van volgens mij moet die niet zolang meer, dat ze hier nog loopt.

15. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Lonneke: zo wat een verhaal, hoe kijk je er nu zelf op terug? was het een positieve of negatieve bevallings ervaring? Voor ons klinkt al dat bloed natuurlijk heel heftig..

Hoop dat jullie snel naar huis mogen en dan heerlijk kunnen gaan genieten van jullie gezinnetje. Oh Hoe reageerde jullie dochter toen ze haar broertje ontmoette?

@Krissie: jammer van die voorweeen, hoop dat ze toch maar tijdelijk zijn. Ben wel benieuwd wanneer jullie mannetje komt. zag op fb dat er al een pool is gestart ;)

@mamavangwenn: het weer zat goed mee voor de dierentuin! fijn dat jullie genoten hebben, was je vriend ook mee? geniet van t zwemmen, dat heb je wel verdient na al dat wandelen!

@Charmed: jeetje, is ook niet niks. gelukkig wel alles goed met jou en de kleine. Lukt het rustig aan doen/rusten met een kleine over de vloer?

16. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Mamavangwen, nog lekker gezwommen? Druk dagje zo! Ik was vorige week naar de apenheul geweest met een vriendin en haar zoontje.. maar was helemaal gesloopt daarna.. ik hou het nu wat "rustiger"

Sjasje, Er is inderdaad een pool gestart;) hihi. Ik hoop eigenlijk dat het snel komt dus van mij mag die voorweeen doorzetten... Eerst dacht ik steeds oh jee het komt wel heel dichtbij en ineens heb ik het geaccepteerd en wil ik ook meteen ;) haha!

17. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @lonneke, yeah van harte met jullie zoontje, was m'n gevoel toch ergens goed :).

@ego, sorry ff geen reacties, ben gesloopt. Veel te drukke week en daar reageren mijn banden en buik niet zo goed op.... Hopelijk morgen/overmorgen weer meer puf! Sorry!

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Ben benieuwd of 't nog lang gaat duren. Hoop voor jou van niet, al dat voorwerk is echt slopend. Probeer toch zoveel mogelijk rust te nemen.

MamavGwenn: Sta er ook van te kijken dat je 'even'naar de dierentuin bent geweest. Toch n hele onderneming. Hoe was t zwemmen?
    De knip valt me mee, merk vandaag al verbetering ten opzichte van gisteren.

Sjasje: al met al kijk ik er positief op terug. Ondanks het bloedverlies. Ik ben gewoon erg blij dat ik natuurlijk ben bevallen en vond het een fantastische ervaring! Ik zit echt op een wolk volgens mij, want zou het zo weer willen doen..;) Ons dochtertje was gisteren helemaal de weg kwijt, snapte er niks van na een paar dagen bij opa en oma te hebben gelogeerd. Vandaag was ze gewoon naar het kdv en is na het kdv met papa naar het ziekenhuis gekomen. Toen was ze weer helemaal zichzelf..en heeft ze heerlijk kusjes uitgedeeld aan haar broertje. Wel jammer..Juist vandaag is ze gevallen op het kdv (nog nooit eerder) en heeft een dik blauw oog..leuk voor de foto's. Kan ze later vertellen dat haar broertje haar meteen een blauw oog heeft geslagen haha!

Emjee: Dankjewel..en heel begrijpelijk hoor, niks ego..doe maar rustig aan!

Hier een rustige dag gehad. Ons manneke doet het goed, maar geeft nog wel voeding terug her en der. Morgen horen we of de bloeduitslagen goed zijn en we naar huis mogen. Duimen jullie voor ons?

19. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @zwemmen: was weer heerlijk, zo lekker gewichtsloos. Kan dat echt uren doen. En lekker bijbeppen met de andere zwangere dames.

@sasje: ja vriendlief was ook mee naar de dierentuin. Was heerlijk gezellig met z'n drieen. Gwenn heeft wel het race tempo van hem. Bij alles 5 tellen kijken en dan naar de volgende. Dus weet nu van wie ze het heeft.

@krissie: nou ik voelde het dus na 3 uurtjes lopen wel hoor. Maar ben blij dat het nog zo makkelijk gaat.

@emjee: geeft niet hoor, we horen je wel weer wanneer je bent bijgekomen. Valt ook weer vies tegen zo werken na de vakantie. Had ik ook echt een week moeite en weinig puf. Moest echt weer even in het ritme komen

@lonneke: ja even de dierentuin, zoals ik eerder al aangaf gaat het me fysiek gewoon nog allemaal makkelijk af. Alleen dweilen gaat niet meer zo soepel. Dan zit echt de buik in de weg. Maar mentaal heb ik het gewoon zwaar. Kan het gewoon nog steeds niet verkroppen de diabetes. Voor mij is dat nu ook de reden om niet meer voor een 3e te gaan zoals ik altijd graag wilde maar wil dit niet nog een keer meemaken die diabetes.

Wat fijn dat de knip niet veel last geeft. Weet als geen ander hoe hij voelt.

En ik duim hard voor je mee

@all: hier heeft vanavond Gwenn het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Ze slaapt nu eindelijk na 2,5 uur. Ze wil dat je bij haar blijft zitten tot ze slaapt maar dat vertik ik. Maar dus vandaag in woeste bui was ze. Helaas ging ze dus gevaarlijk doen door op het traphekje te gaan klimmen. Dood eng dus, kon haar zoals anders ook niet lekker laten huilen op de overloop. Maar na 2,5 uur heb ik de strijd dus gewonnen, niet van harte maar volgens mij was ze doodop.

Nu zelf maar snel slapen ben kapot na een dagje dierentuin en zwemmen.

20. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    mamavangwen, je hebt het maar druk gehad gister! Rust vandaag maar lekker uit... hele dag bezig geweest met gwen en dan haalt ze het bloed onder je nagels vandaan in de avond.. Dat is niet leuk van haar..

Lonneke, gek eigenlijk sinds die pijntjes kom je dan ook in een wachtpositie.. eigenlijk omdat ik gewoon wat fitter wil zijn.. en beetje leuke dingen doen nu zie ik even niet zitten met steeds vlagen buikkrampen. Ik denk dan sommige mensen voelen helemaal niks tot de bevalling.. ga ik dat dan ook erger ervaren? Hoewel ik er niet tegen op zie..

Deel Deze Pagina