Heey, Lonneke: dat klinkt wel heftig. Hopelijk mogen jullie vandaag lekker naar huis. Ik duim er voor. Wat leuk dat ze goed reageerde op haar broertje. Inderdaad wel jammer dat ze gevallen is en een blauw oog heeft. Maar jah niks aan te doen. Mieks: dagen weg waren heerlijk ondanks dat het weer niet echt mee zat in het noorden van ons land. Maar goed nu lkkr genieten van het mooie weer hier in het oosten Krissie: fijn dat de ctg gisteren goed was . Op naar een goed weekend . Mammavangwenn: nee wij willen het geslacht niet weten tijdens de 20 weken echo. Als het maar gezond is. En de rest zien we later wel. Waarschijnlijk volgend jaar, tenzij die eerder wil komen. Charmed: doe je rustig aan? Goed op jezelf passen. Iedereen een fijne dag
@ Mamavangwenn, Lekker gezwommen dus, lijkt me wel fijn om dan even gewichtsloos te zijn. Jammer dat Gwenn het je zo moeilijk had gemaakt. Heeft ze wel goed de nacht door geslapen? @ Emjee, doe maar rustig aan @ Lonneke, mogen jullie weg vandaag? Jammer dat je dochter nou net gevallen is. Hopelijk zijn de blauwe plekken snel weg @ Snoopy, het noorden had het zwaar te verduren geloof ik he? Gelukkig dit weekend nog mooi weer @ All, wij gaan zo ff lekker shoppen, en vanavond heerlijk uit eten als afsluiting van onze vakantie. Morgen avond en zondag middag/avond nog bbq's bij vrienden dus we hebben een druk weekend. Maandag mogen we weer aan de bak. Vakantie is erg snel gegaan!
Heey Mieks, jah gelukkig het weekend nog wel mooi weer alleen moet al wel weer werken maar gelukkig morgen niet de hele dag en zondag wel maar goed zondags is het meestal wel rustig. Das wel weer lkker. Zo maar eens ff naar de snackbar patat halen
@Lonneke: heftig verhaal zeg, ik heb de ochtend meteen toen ik wakker was ingelogd op fb om te kijken of je bevallen was @rest: heb het erg druk en zit sinds gisteren niet heel lekker in mijn vel, heb het idee dat ik niet aan mezelf toe kom zeg maar...(ook al doen we leuke dingen) daarnaast weet ik dat mijn functie omhoudt per 1 januari, dus alles komt tegelijk. Hou het nu even kort en van de week kom ik weer meer meekletsen!
Ha meiden, Ik was er weer. Vanmiddag wat nieuwe kleding geshopt, en vanavond zeer luxe uit eten geweest.. heb de meest vreemde dingen gegeten volgens mij Maar het hoofdgerecht en toetje waren lekker. Zo luxe zullen we niet snel nog een keer eten, geef ons maar een normaal restaurant Hoe luxer, hoe minder je krijgt ook valt me op haha. We zaten tijdens het eten te bedenken dat het aankomende dinsdag nog maar 6 weken is tot manlief weg gaat . @ Mineraal, vervelend zeg dat je niet lekker in je vel zit. Ik had dat de laatste weken voor mijn vakantie ook. Het gevoel dat je continu voor iedereen klaar staat (ook al zijn het leuke dingen, verjaardagen,bruiloften enz) en daarin je zelf een beetje vergeet. Dat je te weinig tijd hebt om eens even lekker niks te hoeven doen en is even alleen aan jezelf te denken. Vervelend dat je functie ophoudt.. gelukkig heb je dan nog wel even de tijd om naar iets nieuws uit te kijken. Doe lekker rustig aan meid!
@lonneke: Nou ik vond je bevallingsverhaal best heftig hoor voor een topbevalling. Wel super dat je op een natuurlijke wijze bevallen bent en je er zelf een goed gevoel bij hebt! Hopelijk gaat alles helemaal super met jullie kleine mannetjes en ben inmiddels weer lekker thuis! @Mieks: Klinkt als een gezellige laatste vakantiedag! Nu nog lekker genieten van het weekend en dan weer aan het werk, Pfff de uitzending komt wel echt dichtbij nu! Er zit niets anders op dan nu nog 6 weken extra veel van elkaar te genieten... @Miniraal: Wat vervelend dat je momenteel niet lekker in je vel zit. Dikke knuffel voor jou! @krissie: Fijn he, al het voorwerk. En dan te bedenken dat het allemaal nog niets hoeft te betekenen... Wel superfijn dat ze jou en de groei van de baby zo goed in de gaten houden. Moet toch wel geruststellen, niet? Ben benieuwd naar de groeiecho van maandag. @mamavangwenn: Jij bent nog flink actief! Fijn dat jij je fysiek nog zo goed voelt en nog leuke dingen kan ondernemen met manlief en Gwenn. Het mentaal zwaar hebben herken ik van de eerste zwangerschap. Ik had het als enorm belastend ervaren. Nog even doorbijten! @Charmedknorrie: Hoe is het nu met jou? @Sasje: Heb je al gesprek gehad op het werk over het indelen van je werkzaamheden tot aan je verlof? @snoopy: Werk ze dit weekend! @all: Donderdag heerlijk uiteten geweest met manlief. Was eerste keer dat onze nieuwe oppas (leuke meid van 19) er was. Het is prima gegaan, dus zeker voor herhaling vatbaar. Hier slijt ik de laatste dagen vooral in huis. Ik heb heel veel last van mijn bekken. Elke beweging doet zeer. Ik slaap al 3 nachten heel slecht. Ik weet me geen houding meer. Vanavond hebben we eigenlijk een bbq van het werk. Altijd super gezellig, maar laat dit jaar toch maar aan me voorbij gaan. Te veel last van mijn bekken, te moe en te weinig positiefs te melden (ben momenteel een zeer lastige klagende hoogzwangere!) Vanmiddag maar even netjes afmelden... Verder rommelt het zo nu en dan even in de avonden en nachten, maar vooralsnog zet het niet door. Fijn weekend allemaal!
Weer even een teken van leven van mij. Merk toch dat ik wat 'geleden' heb tijdens de bevalling. Ben erg moe en vaak duizelig, waarschijnlijk door het ijzertekort. Moet nu nog 3 maanden ijzertabletten slikken. Al met al inderdaad toch wel heftige bevalling (besef ik me nu pas), maar kijk er wel 'goed' op terug..Ik blijf het zo mooi vinden dat ik natuurlijk ben bevallen! We zijn sinds gisteren weer thuis, heerlijk. Lekker in mijn eigen bed. Zoonlief doet het goed, spuugde tot gisteren erg veel, maar nu gaat het steeds beter. Dochterlief vraagt veel aandacht, maar doet het goed. Ze is erg lief voor haar broertje. Verder hebben we een erg leuke kraamhulp. Mieks: Nog 6 weken maar tot manlief op uitzending gaat. Slik, dat is toch al heel snel. Fijn dat jullie je vakantie lekker hebben afgesloten met een etentje en shoppen. Fijn weekend, vol met leuke dingen. Krissie: Hoe is het bij jou??? Ansje: Vervelend dat je zo last hebt van je bekken en het zo blijft rommelen. Het mag nu toch ook gewoon komen bij jou hoor! Dat he maar door gaat zetten.. Mineraal: Denk ook aan jezelf hè..Knuffel! Balen dat je functie ophoudt..geen leuk vooruitzicht dus
@LOnneke, toen ik jou bevallingsverhaal las met vlotte bevalling dacht ik: volgens mij zit ze nog op een rose wolk.. VOnd het ook vrij heftig klinken eigenlijk.. (ookal kan het natuurlijk altijd erger) Doe maar rustig aan! En misschien is dochtertje beetje jaloers nu, beetje aandacht vragen natuurlijk.. Hier gaat verder alles goed, op kleine pijntjes na.. die pijn die ik zondag tot woensdag had is wel stuk minder geworden.. voel nu af en toe alleen nog een pijnschuet maar daar blijft het bij... En ik wil gewoon zo graag bevallen!!! hoopte zo erg dit weekend... Ansje , fijn dat je nieuwe oppas hebt! dus jij bent ook humeurig? hihi.. Ik merk het de laaste 3 dagen aan mij... verveel mij echt heel erg hier.. en ik wil ook niet hele dagen van huis zijn, omdat dat mij uitput.. dus ben ik lekker chago.. Mieks, geniet nog maar even lekker met je mannetje.. ik hoop dat er in die 6 weken raak wordt geschoten voor je, want dan ben je straks toch niet helemaal alleen.. zware tijd wordt het voor je als hij weg is denk ik... Mineraal, jeetje vervelend van je contract! Het zit je ook niet mee he ? snap dat je in een dip zit meid! Hier : gisteren ruzie.. mijn vriend gaat niet mee naar die gyn afspraken en ik zou graag hem er is bij willen hebben.. maar hij moet werken zegt hij dan.. en toen zei die : wat heb ik eraan..toen dacht ik echt van ja wat heb ik er ****** aan! ben al zo chago.. en toen kwam zijn broer in de avond en dan gaat hij vertellen dat het kindje te klein is (maar dan zo'n half en niet kloppend verhaal) alsof het allemaal wel mee valt en dan bagataliseert hij het eigenlijk! terwijl ik er steeds zorgen om heb. nou toen ben ik dus heel boos geworden.. (lekker gezellig als ze broer komt)
Goeiemiddag Hier vandaag begonnen met ovutesten. Vond hem al flink donker. Weet alleen niet of het door de pcos komt of dat mijn ei er echt aan zit te komen, dus dat zal deze week moeten blijken @ Ansje, voor jou begint het ook echt op te schieten. Logisch dat je dan mag klagen Ben benieuwd wanneer het echt door gaat zetten! @ Lonneke, Oei klinkt niet prettig die duizeligheid. Doe maar voorzichtig. @ Krissie, mannen?! Vind dat hij best mee had mogen gaan. Jullie wilden samen een kindje, en jij moet al het werk doen. Kleine moeite voor hem om dan ook mee te gaan zou ik denken. Logisch dat je kwaad bent. Is de vrede weer terug gekomen of nog steeds boos? Ik hoop idd ook dat we in deze 6 weken nog raak schieten. Dan gaan die 6 maanden ook snel om, heb je nog iets om mee bezig te zijn
Mieks, ja ben minder boos ... maar hij zei gister ook dan ga ik wel maandag mee dan zal ik zien dat het allemaal wel mee valt.. toen werd ik natuurlijk nog bozer! Ik heb gezegd je hoeft niet mee om je gelijk te halen.. dan ga ik liever alleen.. grrr wat is hij koppig zeg! Het gaat mij er niet om hoe of wat.. maar een beetje inleven in dat ik mij wel zorgen maak zou prettiger zijn!
Heey, Krissie: dat een lullig reactie. Net wat mieks zegt je gaat samen voor een kindje. Maar vind hij het niet "leuk" om weer een echo te zien en het hartje te horen. Zal wel aan het feit liggen dat hij een man is en er anders over denkt. Mieks: de tijd gaat snel.... Mineraal: kl*ten dat je baan komt te vervallen. Wel fijn dat je het een beetje op tijd te horen krijgt. Blijf wel aan jezelf denken!! Fijne avond. Om 21:00 maar ff hockey kijken hopen dat ze het zelfde doen als de vrouwen gister avond
@Mineraal: Het zit je ook niet mee! * Dikke knuf* @krissie: Snap dat je boos werd! Hoop dat hij maandag met zijn neus op de feiten gedrukt wordt. Jij maakt je toch niet voor niks zorgen! @Ansje: balen van die bekkenpijn! Hoop dat de kleine snel komt! Hebben jullie de raamsticker al binnen? @Lonneke: doe maar lekker rustig aan, laat manlief en de kraam je maar lekker vertroetelen. Fijn dat jullie klein man beter alles binnen lijkt te houden! @Mieks: vooral veel genieten samen! en hopelijk met een mooie resultaat !! @snoopy: rustig dagje vandaag op werk? @hier: gisteren een vrijgezellenfeest gehad met fotoshoot. Nu even afwachten op de buikfoto's. Feest zelf was super maar wel erg laat geworden, lagen pas om 3 in bed. Ben nu moe/duf. Had wel een kleine (grote!) ergernis. blijkbaar mag je weer roken in cafe's. we stonken een uur in de wind en ik heb maar flink staan wapperen met een blaadje om de rook weg te houden. Stop je zelf ruim op tijd met roken zodat alles gezond is voor de kleine en dan gebeurd er dit. grrr.
@ Krissie, frustrerend als hij er zo licht over denkt idd. Succes morgen in elk geval. @ Sjasje, vervelend is dat he, dat er weer in sommige kroegen gerookt wordt Ik als niet roker heb er ook een enorme hekel aan want heel je kleren stinken als je een avond uit bent geweest. Dan ben jij idd nog eens zwanger dus is het dubbel vervelend! Ben benieuwd naar de buikfoto's @ All, gisteravond gezellige bbq gehad met heel veel mensen, en vallende sterren gezien Wist al de hele week dat afgelopen nacht flink wat te zien zou zijn, maar heb er maar 3 kunnen spotten. Over een uurtje gaan we naar vrienden van ons met kleintje, en daar ook nog een keer bbqen en in de tuin zitten. Heerlijk weer vandaag zeg! Fijne dag allemaal!
Zo weer een paar drukke dagen overleefd. Vrijdag zijn we naar mijn schoonouders gegaan voor visite en een nachtje logeren. Mijn schoonzusje was jarig dus daar zijn we thee wezen drinken. En ff heerlijk bijtanken door daar uit te slapen. Zaterdag 's ochtends weer naar huis waarna 's middags mijn ouders langs kwamen en een nachtje bleven slapen. Ze hadden de wieg meegenomen dus die staat nu klaar boven. Mijn vader was mooi Gwenn zoet aan het houden en mijn moeder en ik hebben de keukenkastjes schoon gemaakt. Ouders zijn nu alweer lekker naar huis, dus nu rust in de tent. Helaas is het nog steeds drama met Gwenn naar bed doen. Al 3 avonden. Denk dat het een fase is van verlatingsangst. Al 3 avonden dus elke avond 2,5 uur bezig met in slaap krijgen. Vandaag laten we dus expres het middagslaapje achterwege zodat ze eerder instort vanavond. Want dit is echt niet leuk meer. Hoop dat het snel over is in combinatie met er 's nachts ook soms nog een keer uit moeten want het sloopt me. Gelukkig gaat Gwenn maandag, dinsdag en donderdag weer naar de gastouder en kan ik dus wat rusten. @snoopy: leuk een verrassing dus voor jullie. @mineraal: jeetje wat zit het toch even tegen voor je. Ook je baan straks nog weg. Gelukkig weet je het redelijk op tijd en kun je je er goed op voorbereiden en verder kijken @mieks: lekker geshopt dus. Waar heb je gegeten? En dat luxe eten is ook niks voor mij. Geef mij maar gewoon een lekker simpel stukje vlees. OVer je ovutesten kan ik je geen antwoord geven helaas. Weet wel dat mensen die hulp uit het ziekenhuis krijgen ook vaak niet eerder dan dag 12 na eisprong mogen testen vanwege de hormonen. Zal misschien nu ook wel voor jou gelden. @ansje: rommel de rommel de rommel dus bij jou. Hoop dat het gauw doorzet bij je. Fijn dat de oppas goed bevallen is, dan zit je toch met een gerust hart te eten. Hier hebben wij ook een buurmeisje van 19 die oppast. En het goed doet. @lonneke: lekker thuis nu met je gezinnetje. Geniet ervan. En voor dochterlief zal het inderdaad een hele verandering zijn. Maar fijn dat ze het zo goed doet. @krissie: jammer dat vriendlief er zo lichtzinnig over doet. Staat blijkbaar toch wat verder van hem af. @sjasje: al spearribs gegeten vroeg ik me ineens af? Fijn dat de vrijgezellendag toch enigsinds geslaagd is. En tja roken in kroegen, het stinkt inderdaad erg maar ik vind het altijd nog beter dan al die zwetende mensen lucht als je in een drukke kroeg zo op elkaar staat. Daar ga ik zowat van over mijn nek. @all: ik zit weer voor de tv. Het voetbalseizoen is weer begonnen!!! Wat ben ik blij. Merk wel dat ik steeds minder van Gwenn en vriendlief kan hebben. Irriteer me aan de kleinste dingen. En nog klein detail: heb waarschijnlijk mijn kleine teen of gebroken of zwaar gekneusd. Stoot hem vrijdag bij mijn schoonouders tegen een betonnen parasolvoet. En damn wat doet dat zeer zeg. Vriendlief heeft toenertijd ook een keer gehad en bij dokter/HA doen ze er niet veel aan dan tapen. Dus hebben hem zelf getaped en als het donderdag nog steeds zo zeer doet zullen we maar even naar de HA gaan.
@mamavanGwenn: He vervelend dat Gwenn nu door zo'n periode gaat, klinkt idd als een fase (of nog een reactie op de verhuizing naar boven? ) en kleine teen gebroken, dat doet zeer! je kan er idd weinig aan doen maar kan me herinneren dat een klein teentje heel gevoelig kan zijn. Geniet van t voetballen! @spareribs eten. We zijn wel gaan uit eten (met o.a. kleine ribjes) maar niet naar dé spareribs tent. Maar vriend zijn tand zit er nu wel in en doet t prima @emjee en charmed: hoe gaat het met jullie?
@mamavangwenn: dat zal pijn gedaan hebben tegen die parasolvoet! Het is op tijd, moet je alleen weten wat je wilt... @Krissie: jammer dat je mannetje er zo over denkt, snap dat dat je frusteert en boos maakt. Hoe is het nu? @Sjasje: ook ik ben benieuwd naar je buikfoto! jammer he, dat sommige kroegen het weer toe staan. Het gaat hier alweer wat beter, vandaag ff lekker helemaal niets gedaan en beetje aangerommeld. Gelukkig is het spontaan in huilen uitbarsten ook over, vreselijk zeg en gewoon om niets...
@mineraal: wil je dan iets heel anders gaan doen? En fijn dat het beter gaat met je. En gewoon lekker hier je hart luchten/frustraties uiten, dat lucht ook altijd lekker op @sjasje: ja de teen is zeker gevoelig, je denkt dat je hem niet veel gebruikt maar moet je maar eens schoenen aantrekken. Gelukkig heb ik nu verlof dus kan ik lekker ongecharmeerd op slippers lopen.... @all: joepie vanavond in 3 kwartier gelukt om Gwenn in slapen te krijgen. Ze is gewoon een soort bang/verlatingsangst of zoiets. We hebben haar express vanmiddag niet laten slapen. Maar met naar boven gaan was ze zo moe maar zodra ze in bed moet gaan liggen begint het huilen. Ik mocht alleen maar naast haar liggen maar dan ging ze lopen keten. Dus boos uit de kamer gelopen en heb haar een paar keer terug op bed moeten leggen. Daarna was ze zo overstuur dat ze er ook mee akkoord ging dat ik op de stoel ging zitten zoals we altijd doen en zij op bed ging liggen en binnen een kwartiertje lag ze in coma. Dus nu heerlijk eens een keer van mijn vrije avond genieten.
Nou vannacht was weer drama..... papa is op gwenn haar bed gaan slapen en Gwenn bij mij. Gwenn wilde echt werkelijk geen moment alleen gelaten worden. Zelfs naar de wc moest ze mee... En ze wilde alleen maar innig omhelst slapen met me. Gelukkig na 2 uur is ze eindelijk afgezakt en liet ze me los. En hebben we rustig kunnen slapen. Hoezo verlatingsangst? Nu is ze gelukkig naar de gastouder toe, heb ik het huis voor me alleen en kan ik zo nog even bijtanken als ik wil.
Hey meiden, Ik zal vanmiddag wat uitgebreider reageren.. Maar vriendlief gaat nu toch mee naar de groeiecho.. hij stond ineens voor de deur vanmorgen ik ga mee... ik riep naar beneden: hoezo om je gelijk te halen ofzo ? En toen zei die nee, voor jou en de kleine..en hij mocht weg van zijn werk (hij runt de zaak zowat).l
@Krissie: klinkt alsof hij het nu toch doorheeft, dat is wel fijn! succes vanmidag bij de echo, ben benieuwd! @mamavanGwenn: jeetje, wat een nacht, 2 uur je vastgehouden! Hoe ging het afscheid bij de gastouder? @ego: op werk vanochtend ziek naar huis gegaan. was een beetje misselijk maar dat zegt meestal niks maar toen ik aan kwam sloeg mn hart op hol. Ik bleef een hele snelle hartslag houden (oorsuizen erbij) en ineens zwaar emotioneel (hele weg terug in de auto zitten huilen) vk gebeld en deze gaf aan dat de oorsuizen door de lage bloeddruk komt. rustig aan doen was de tip en wat suiker eten. Als t niet over gaat moest ik terug bellen en mocht ik langs komen. Nu 2 uurtjes op bed gelegen en voel ik idd beter. Wel nu last van hoofdpijn maar dat is minder erg dan t gevoel hebben dat je flauw gaat vallen. De kleine laat zich gelukkig nu veel voelen dus dat stelt weer gerust!