ja het is verdomd spannend met al die hoogzwangeren. hier nog niets hoor. wel slecht geslapen door de warmte vannacht. nu ff lekker alles open tegen elkaar voordat het weer te warm word. @mieks: zag je temp.kaart volgens mij is die gesprongen hoor je ei of eitjes...
Zoo ik lig weer aan de ctg.. straks weer groeiecho om half twaalf.. ben benieuwd! Ansje is denk bevallen... gewoon dat denk ik.. Pff op tel reageren is moeilijk.. maar vanmiddag volgt update.. oh en heb heerlijk geslapen!!
Hello ladies, daar zijn we weer eens.... Pff wat een warmte hè! Heerlijk overdag zwemmen, maar o o o o die nachten. Vannacht echt weer zwaar beroerd geslapen, zoonlief stond om 6 uur ook weer naast ons bedje dus had er ook last van. Maar goed, van de andere kant, niet klagen want het einde is helaas weer in zicht.... @mieks, ziet er goed uit hoor! Ben erg benieuwd, vind het zo spannend voor jullie.... Zeker met de naderende uitzending. Hoop zo dat het nu raak is. @mamavangwenn, lekker hoor van je vent. Hij heeft het in ieder geval wel enigszins gesnapt omdat hij gister nog heeft opgeruimd terwijl jij buiten zat . @charmed knorrie / ansje / krissie, spannend hoor!!!! @krissie, volgens mij had ik je op vandaag gezet toch? Na de groeiecho heeft de kleine het gehad en word vanavond geboren hihi... @lonneke, zoonlief heeft denk ik ook last van het warme weer. Je hebt weinig kruiken hoeven gebruiken denk ik haha. Maaruh zag op fb heerlijke foto's voorbij komen...... @sjasje, hier op zich alles wel goed, thanks for asking. Alleen door het weer (en wat andere zaken) helaas slechte nachten. Merk wel dat ik minder van het weer kan hebben. Normaal ga ik echt vol in de zon, maar nu gaat dat echt niet lukken. Parasolletje en voetenbankje doen me goed hahaha.... Met jou ook alles goed? Geen rare steken meer gehad. @rest, "zwaai".
Zo ff de lijst weer te voorschijn getoverd. Weet ik weer de exacte data's. Maar word druk komende 2/3 weken... NOD ? - mieks (27, 1e kindje, ronde 8) ? - mineraal (30, 1e kindje, ronde 16) ZWANGER 21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 01 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 10 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) 30 oktober - sjasje (28, 1e kindje, ronde 5) 25 november - wannabemum (30, 1e kindje, ronde 3) 28 november - Lisanne123 (22, 1e kindje, ronde 4) 31 december - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 6) 14 januari - snoopy (27, 1e kindje, ronde 6) 17 januari - emjee11 (32, 2e kindje, ronde 9) 22 januari - lennyt (26, 1e kindje, ronde 7) GEBOREN 02 juli - yasmin84 (28, 1e kindje, ronde 2) 35 weken precies 09 juli - enjoyllive (24, 2e kindje, ronde 2 ) 38,3 weken 07 aug - l0nneke (25, 2e kindje, ronde 2) 39,4 weken
Goedemorgen allemaal, Helaas geen babynieuws! De afgelopen 24 uur rommelt het niet eens meer... Ukkie al wel 2 dagen heel rustig in mijn buik. Hoop stilte voor de storm, maar denk dat het hier toch inleiden gaat worden. @mieks: Mooie knaltest! Succes met klussen in deze hitte! @krissie: Spannend Krissie! Ben benieuwd wat ze na CTG en groeiecho gaan zeggen. Mijn gevoel zegt dat jij voor mij gaat bevallen. @sasje: Jullie hebben je prima vermaakt tijdens de familiedag! Gelukkig was er voldoende schaduw voor jullie hond. En ja, zijn aaibaarhied is ook wel erg groot! @mamavangwenn: Mannen.... Zo herkenbaar... Hier ziet manlief het werk gewoon echt niet liggen. Ben allang blij dat hij bijna iedere dag kookt en zorgt de de container elke week weer buiten staat @hitte: Ik heb het hele weekend binnen voor de ventilator gezeten. De afgelopen 2 nachten best redelijk geslapen. @all: Manlief gaat vanavond de nacht in. Ik vind het best spannend om nu 's nachts alleen thuis te zijn. Heb op zijn hart gedrukt dat hij zorgt dat hij goed telefonisch bereikbaar is! Hij werkt op 10 minuten afstand van huis. Dus als het gaat gebeuren is hij zo thuis. Woensdag hebben we rond het middaguur een afspraak met de gynaecoloog. Dan gaan we inleiden bespreken. Volgens de vk in het ziekenhuis is het op zeer korte termijn te plannen. Dus wij verwachten stiekem voor het weekend (donderdag of vrijdag) voor de 2e keer papa en mama te worden!
MamavanGwenn: Balen dat je slecht hebt geslapen door het warme weer. Krissie: Fijn dat je eindelijk weer eens goed hebt geslapen! Emjee: Balen dat je zo slecht slaapt en dan ook nog eens zoonlief die vroeg besluit wakker te zijn. Dat is altijd minder. Hier geen kruiken gebruikt bij onze zoon. Hield zich prima op temp en was nergens voor nodig. Eerste 3 nachten thuis wel met mutsje geslapen..maar meer uit voorzorg, hij had dan bv. 36.7 voor de nacht. Ansje: Jammer nog geen babynieuws, maar hoop op het einde van de week wel Spannend hoor, woensdag gesprek over inleiden. Uiteraard hoop ik dat het niet meer nodig is en je gewoon morgen gaan bevallen. Leuke datum 21 aug..de dag dat manlief en ik 8 jaar geleden een relatie kregen Hier zojuist een wandeling van een uur gemaakt. Denk bijna 5 km te hebben gewandeld. Nu ook helemaal 'de pijp leeg'. Dochterlief is aan het schommelen in de maxicosi..die is zo interessant nu, ze gaat er telkens in liggen en schommelt er dan lekker in. Prima, is ze lekker rustig
@hier, even een vraag voor de moeders onder ons: Heeft iemand van jullie ervaring met draagdoeken of draagzakken? Voor onze tweede kleine zijn wij aan het bekijken of we dit handig vinden en zo ja welke van de twee, dus ben benieuwd naar ervaringen?
Hoi dames even ego, maar heb even hulp nodig Ben zo chago als wat, groei liep nog steeds ietsje achter.. maar verder zag het er goed uit.. nu vroeg ze zou je vanavond gel willen dat je hier nachtje blijft slapen en dan morgen kijken of we kunnen inleiden.. Wat hadden jullie gedaan??? Ben er ergens te zenuwachtig voor om ja te roepen en aan de andere kant te klaar mee om nog te wachten.. en dan nog de vragen.. doet inleiden meer pijn? Maakt je lichaam dan wel een soort natuurlijke pijnstilling aan? komt de borstvoeding dan wel op gang.. grrrrrr wat moet ik met zo'n vraag.. Ja het mag elke avond...
@krissie, wat zegt manlief? Tja, het is echt een hele persoonlijke keuze! De zenuwen moet je niet laten leiden, want je wordt toch echt papa en mama nu... hihi. Waarom willen ze het kindje halen (buiten bm meer groeimogelijkheid)? Wat is "ietsje achter", waar schatten ze het gewicht nu op? Qua inleiden zelf heb ik geen ervaring. Aangezien het je eerste kindje is weet je niet hoeveel pijn een andere bevalling doet dus wat dat betreft is het mss een beetje lastig in te schatten. In ieder geval veel succes met jullie beslissing.
Manlief zegt eigenlijk niks... dus ik weet het gewoon niet... Ben ook behoorlijk chago, dus misschien heeft hij ook zoiets van laat haar maar even.. kan gewoon mijn draai niet meer vinden.. het buikje loopt 3 weken achter, en de benen en hoofdje lopen goed.. Over gewicht is niks gezegd... helaas..
@krissie, ben natuurlijk geen arts, maar als ik dit zo hoor, zou ik proberen om je niet zo druk te maken over de groei, maar ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is..... En mijn vragen over waarom inleiden vanuit zh?
@krissie: Wat een moeilijke keuze. Ik heb er anderhalve week geleden zelf voor gekozen om tot 40 weken uit te zitten. Eigenlijk omdat ik de keus ook niet kon maken op dat moment. Hier was verder ook geen noodzaak in het spel. Maar nu zou ik toch volmondig ja zeggen. De ervaringen met inleiden in mijn omgeving zijn heel wisselend. De een vervaarde het als heel heftig, terwijl de ander het juist als een prettig heeft ervaren. Maar dat is met "gewoon" bevallen natuurlijk ook. Bij R. bleef ik ruim 24 uur op 4 cm zitten en kreeg ik ook infuus om de weeën verder op te wekken. Ze kunnen het langzaam doseren, zodat je lichaam er enigszins aan kan wennen. Zelf heb ik uiteindelijk wel om een ruggenprik gevraagd, wat de scherpe kantjes er echt vanaf haalde. Succes de keuze die jullie moeten maken. @Emjee: Wij hebben een draagzak, maar wel een ergonomisch (goede houding voor baby). Het is deze: http://www.slingomama.nl/nl/86-bondolino. Ik heb de zak na de geboorte veel gebruikt. Ons mannetje huilde veel en werd erg rustig in de draagzak. Naarmate het gewicht van ons kleintje toenam vond ik het zwaar worden, maar dat komt meer door mijn zwakke rug. Manlief heeft er langer mee gelopen. Ik wil de draagzak voor de tweede zeker frequenter gaan gebruiken. @lonneke: Dat is een flinke wandeling! Hier zit zoonlief ook regelmatig in de wipstoel die in de babykamer staat. Voor hem is alles nieuw en interessant. Ben benieuwd hoe het zal gaan als de baby er straks is. Morgen dus 8 jaar samen! Alvast gefeliciteerd! Gaan jullie nog iets speciaals doen? Hier hebben we ook wat met de 21e, maar dan september. Dan zijn we 10 jaar samen. Van mij mag de kleine wel op jullie dag geboren worden. Ik hoop niet de 22e, want dan is mijn moeder al jarig.
Emjee, over de groei maak ik mijzelf niet zo druk meer.. het blijft hetzelfde dus dan zit dat wel goed.. Inleiden is dus niet per definitie medisch gezien, maar het kan gehaald worden omdat ik toch al in het ziekenhuis moet bevallen.. het is dus meer dat ze het wel graag willen want nu moeten ze ook steeds controles doen om te kijken of de baby het nog goed maakt... het mag maar hoeft niet haha.. nou ik ga er nog maar nachtje over slapen denk.. haha
@krissie: ja moeilijke beslissing. ik zou het als ik in jouw schoenen had gestaan denk ik wel gedaan hebben. hier eigenlijk ook alleen louter goede ervaringen om me heen met inleiden. En het beginnen met gel is eigenlijk om de boel te verweken en voor de eerste ontsluiting te zorgen zodat de vliezen gebroken kunnen worden. Vriendin van mij zijn ze toen ook met gel begonnen. Hadden ze 's ochtends ingebracht en na 6 uur had ze een ruime cm aan ontsluiting. Daarna weer opnieuw gel ingebracht en toen de volgende ochtend pas om 8 uur had ze 3 cm ontsluiting en konden ze de vliezen gaan breken en het echte werk beginnen. De gel zorgde wel voor goede harde buiken/voorweeen, maar volgens haar wel te doen. Na het breken van de vliezen werd het bij haar heftiger en heeft ze toen ook een ruggeprik genomen en in combinatie met het infuus wat ze toen al had hebben ze haar ook weeenopwekers gegeven. Hierdoor is ze 's middags om 4 uur bevallen. Dus het kan snel gaan maar hoeft ook weer niet. Het is of je er zelf klaar voor bent. Je kan nog even advies vragen aan lonneke. Die heeft de ballon gehad, volgens mij een bijna dezelfde werking als gel @emjee: geen ervaring met draagdoeken/zakken @all: zo hier weer even stofgezogen en van zolder tot beneden de ramen gelapt. Nu eerst 6 kwartier bijkomen.... net bericht gehad van de diabetesverpleegkundige. De eenheden is weer opgeschroefd met 1 eenheid omdat ik weer boven de 5,0 uit kwam. En de bedklossen zijn net geleverd. dus vriendlief kan vanavond aan de gang als ie zin heeft. @gwenn: ligt nu al 2 nachten naast mij vanwege de warmte. vannacht had ze weer heel erg last van verlatingsangst. steeds als ik naar de wc ging werd ze wakker en wilde ze mee. Vanmorgen was ze niet uit bed te trekken en wilde ik gaan douchen toen klemde ze zich weer helemaal aan mij vast. maar na even kroelen en goed wakker worden wilde ze wel even nog bij papa liggen maar toch niet met hem douchen maar met mij. Merk dus wel goed dat vriendlief gister Gwenn naar bed heeft gebracht. Maar vanavond zal hij het toch ook weer moeten doen want zwangerschapszwemmen begint eindelijk weer, dus ik ga weer plonsen
Even snel reactie vanaf m'n foon op Krissie, de rest reageer ik straks Hier in 't ziekenhuis doen ze niets zolang moeder en kind 't goed doen. Zolang alles functioneert naar behoren is 't kindje 't beste af in je buik. Als ik in jou schoenen zou staan zou ik nog afwachten..hoe moeilijk ook. Verstand en gevoel zijn 2 dingen. Heb beide zwangerschappen op 't eind 'vervliekt, maar ben dolblij dat beide bevallingen toch spontaan zikn begonnen. Dan is 't kindje er ook klaar voor. Mss raar, maar nu lijkt elke dag voor je waarschijnnlijl lang, maar als de kleine er is ben je dat meteen weer vergeten Wat betreft pijn en inleiden, hoor ik wisselende verhalen, daar zou ik dus je keuze niet op baseren. Zoals mamavGwenn al aangaf heeft gel dezelfde werking als een ballonkatheter
tnx voor jullie reacties meiden... ik ga gewoon erover nadenken... zolang ik geen keuze durf te maken ben ik een natuurlijke bevalling aan het afwachten.. zo zie ik het dan maar weer.... Hopen jullie met mij mee dat het vannacht vanzelf komt haha? Ookal zit ik nog potdicht
@krissie: succes met het maken van de beslissing, lijkt mij erg lastig zeg! Hou vol! (Zeker met dit warme weer) @ego: erg druk gehad, veel leuke dingen gedaan ook. Heb last van de warmte net zoals iedereen, ik zweet helaas meer nu. Morgen ga ik naar de gyn...ben benieuwd. Gaan zo vragen opstellen enz. @mamavangwenn: pff...jij hebt veel gedaan met dat warme weer! snap dat je daarvan moet bijkomen! @rest zwaai! sorry niet alles onthouden...
Ha meiden, Wat een hitte he?! Vooral gister, pff het koelde maar niet af. Vanacht was het nog steeds 28 graden in huis en slapen lukte dus slecht. Gister wat last gehad van steekjes/krampjes en vanmorgen is mijn temp al wat omhoog gegaan, dus ik hoop dat eitje(s) gesprongen is! We gaan het zien aankomende dagen met tempen. Verder zo druk met alles regelen voor manlief. Dat afscheidsfeest (nog steeds bezig met zoeken naar een locatie, jeetje wat is dat duur!), en we hebben vandaag een lijst gekregen wat er allemaal mee moet naar verwegistan..Volgende week maandag moet er al een heel gedeelte richting die kant! Ik blijf op mijn telefoon regelmatig even kijken of er al babynieuws is Maar reageren gaat toch een stuk makkelijker zo vanaf de laptop. @ Ansje, wie weet stilte voor de storm! Succes met het gesprek woensdag, spannend hoor wie weet kan je de dagen dus echt aftellen nu. @ Lonneke, alvast gefeliciteerd voor morgen met jullie 8 jarig jubileum Jij bent actief zeg! Hoe gaat het nu met dochterlief? @ Krissie, pff je wordt er ineens mee overvallen met zo'n keuze he? Het lijkt mij dat als er direct gevaar was met de groei ze het gelijk zouden gaan halen.. in dit geval zou ik dus misschien toch nog even afwachten wat moeder natuur doet..(maarja ik heb makkelijk praten, ik heb het nog nooit mee gemaakt ) @ Mamavangwenn, zwemse! @ Mineraal, succes morgen bij de gyn. Goed dat je je vragen opschrijft, zo kan je niks vergeten @ Sjasje, geen vervelende steken meer gehad?
Mineraal: Succes bij de gyn morgen! Ansje: Ik ga duimen dat het vanavond/vannacht begint en je op de 21e bevalt! We zijn vanavond al uit gaan eten, verrassing van manlief, omdat hij vandaag op tijd thuis was van zijn werk. Erg lekker gegeten Succes woensdag met het gesprek, mocht het nodig zijn! Mieks: Haha, ik probeer weer 'n beetje de draad op te pakken qua beweging. Ik weet dat ik moet zorgen dat m'n spieren weer versterken, m'n bekken blijven toch altijd een zwak punt. Kreeg overigens van m'n vk het advies om niet meer aan de pil te gaan, maar voor een alternatief te kijken. Dit omdat m'n bekkenklachten samenhangen met m'n hormoonhuishouding..wat dat betreft voel ik echt aan m'n bekken wanneer ik ongi moet worden. Spannend met je temp! En heel wat regelwerk dus omtrent manlief..begint echt op te schieten nu.. Krissie: Nog met vriendlief over gehad? Het is júllie kindje, hè.. Dat ie maar ff meedenkt haha MamavanGwenn: Heerlijk nu ff zwemmen, geniet er van! En wat balen dat toch weer eenheid is toegevoegd.. Hoop dat je vannacht een betere nacht hebt! Hier krijg ik morgen de intake van de jeugdgezondheidszorg..ben eens benieuwd naar hun vragen deze keer..