Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Wederom bruinverlies gespot..hmm wellicht een innesteling, maar zou proberen nergens vanuit te gaan.

Krissie: Nou helemaal netjes zijn gewicht. Niks van te zeggen. Heb je je dus onnodig zorgen gemaakt over zijn groei. Ook als je er aan toe bent ben ik erg benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Hier vannacht even de schrik van mijn leven gehad. Mijn ouders zijn op vakantie in Turkije. Kreeg vannacht telefoon dat het niet goed ging met m'n vader. Aanval van clusterhoofdpijn. Hij schreeuwde het uit van de pijn en had al 3 stuks medicatie gehad, waar hij er eigenlijk max. 2 per 24 uur van mag hebben (ook ivm hartklachten) Ambulance daar geweest, uiteindelijk weer weggezakt, maar de schrik zat er goed in. Uiteindelijk hier dus ook een erg korte nacht. Pas na half 4 gaan slapen en om 7 uur was onze kleine man alweer wakker voor zijn eerste voeding.

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ krissie, way fijn dat het met het gewicht gewoon goed zit! Hele zorg minder nu. Goeie nacht gehad?

@lonneke, jeetje dat is schrikken! Voelt hij zich nu weer goed dan?

@hier, sinds gister avond werden de buikkrampen behoorlijk heftig. Kruik hielp niet meet en dus maar paracetamol geslikt. Vanacht zwetend wakker geworden met dezelfde kramp en dus nog een paracetamol geslikt. Nu heb ik het nog steeds lichtjes maar is een kruik voldoende. Heb het telefoon nummer gekregen van het ZH als je vragen hebt. Je kan dan tussen 12.00 en 12.30 bellen. Staat niet bij dat het weekend niet kan dus ik ga straks bellen of dit wel normaal is ;)

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Poeh, zo'n heftige krampen is niet fijn. Zou inderdaad even bellen en je vraag voorleggen.
    M'n vader gaat het al beter mee, moeder is nu vanalles aan het regelen om er voor te zorgen dat hij nu zuurstof krijgt op de hotelkamer. Die aanvallen komen paar keer per dag als er eenmaal een 'aanvalperiode' is aangebroken. Zuurstof neemt de scherpte van de pijn weg.

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Helaas neemt er niemand op bij het nummer van het ZH. Ik zie het dus maar even aan. Momenteel niet zo heel veel last van gelukkig. Als ik er nu wel weer zoveel last van krijg vandaag/vanacht dan ga ik morgen opnieuw bellen.

Weet iemand of je een kruik mag gebruiken als het nu raak zou zijn? Is dat niet te warm zeg maar?

Edit: ik lees net dit stukje : Zwanger krampen
    Maakt me wel heel nieuwschierig, ik durf niet te hopen maar begin wel steeds meer het idee te krijgen "zou het zo zijn?!" :p

@ Lonneke, pff heftig dan zo op hun vakantie. Komen ze nu eerder naar huis of blijven ze nog daar?

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Ik heb geen idee of je nu wel/geen kruik mag gebruiken. Een bad mag toch ook gewoon, dus lijkt mij een kruik ook wel gaan. Uiteraard moet de kruik niet zo heet zijn dat je je verbrandt;)

Ouders: Nog geen idee of ze terug komen of niet. Denk 't niet, want heb nu niets meer van ze gehoord. Zojuist een sms gestuurd om te informeren hoe het nu is, dus ben benieuwd!

Hier vanmiddag een vriendin op bezoek gehad en de rest van de dag gewoon lekker luie zondag gehouden. Heerlijk. Tussendoor flink wat wasmachines aan gehad, dus ook dat is weer gedaan..(nu de strijk nog;))

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Krissie: ook hier gefeliciteerd! Fijn dat het gewicht goed is.

@Mieks: mijn duimen draaien...

@Lonneke: dat is schrikken zeg midden in de nacht van je ouders. Gelukkig niks ernstigs.

@weekend: druk weekend gehad, nu ff relaxen...ben moe. Slaap ook slecht ivm de nachtelijke warmteaanvallen..pff..

7. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    op fb ook gezegd maar nog niet hier:
    Gefeliciteerd krissie met jullie prachtige zoon!!
    En super dat hij gewoon perfect op gewicht zit met een mooie lengte!
    (al zorgen voor niks, gelukkig!!;))

8. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Lonneke: jeetje dat is schrikken zeg! Die cluster aanvallen, is dat een soort migraine of pijn overal ? (ik ken t niet..) Hoop dat alles goed/beter gaat nu met je ouders?

@Mieks: zo ver als ik weet was t in t begin niet goed om een kruik te gebruiken of een heet bad. Hoop dat je krampen wat minder zijn? Ga je morgen het zh bellen om na te vragen of dit normaal is?

@Ansje: dit is een heel ander geboorteverhaal dan bij R. gelukkig geen 37 uur. Hoe gaat t nu met jou (en de familie) Went het al een beetje, zo'n nieuw menneke erbij? las dat R. nog even aan t zoeken was met aandacht vragen. En heb nog veel last van je hechtingen?

@Krissie: ben erg benieuwd naar je verhaal, als je er de zin/tijd/puf voor hebt. Weten jullie al wanneer je naar huis mag? mooie foto trouwens op fb van papa en zoon!

@MamavanGwenn: En zijn jullie al lekker thuis? hoe voel jij je? want een ks is ook niet niks voor je lichaam!

@hier druk weekend gehad, vandaar weinig reactie, sorry!

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Kan merken dat er veel meiden bevallen zijn, tis zo rustig hier ;)

Helaas weer een rot nacht gehad, darmen gaan inmiddels ook gezellig mee borrelen ;) Heb om half 2 een half uur op het toilet gezeten omdat ik niet meer wist waar ik het moest zoeken. Na een paracetamol en een warme kruik (hij is niet heet) ging het weer redelijk. Daarna om 4 uur nog een keer maar was een nieuwe warme kruik voldoende om weer in slaap te kunnen komen. Gisteravond had ik nergens last van, ging het echt een stuk beter dus baal er van! Ook nog wel heel af en toe wat bruin verlies gehad.
    Moet eigenlijk straks werken, maar ga zo afbellen, ben doodop na 3 van die nachten. Straks het ziekenhuis eens bellen of dit wel goed is en wat ik er tegen kan/mag doen.

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sjasje: Clusterhoofdpijn is niet te vergelijken met migraine. De pijn moet ontzettend heftig zijn. Het heeft de bijnaam suicideheadache. Het moet dus zo pijn doen dat je je hoofd echt tegen een muur zou willen opgooien. Verschrikkelijk :(
    Hoe is het met je rug etc? Donderdag nog bij de fysio geweest toch en deze week ga je minder werken toch?

Mieks: Alweer zo'n nacht. Neem vandaag maar goed je rust, zodat je even bij kan tanken. Ga je nog bellen naar het ziekenhuis vandaag?
    Ik heb goede hoop voor je! Duimduimduim!

11. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @all, ik ben volledig op de hoogte want ik volg jullie trouw, maar helaas zo weinig tijd om te reageren de laatste tijd pfff :(. Het mooie weer is wat minder aan het worden dus mss word het weer wat meer hihi.
    Vandaag weer aan het werk dus dan heb ik tussendoor wel af en toe tijd om te reageren :p.

@mieks, wat vervelend zeg en ook een beetje vaag. Een innesteling mag je zeker voelen, maar zo erg :(. Hoop het echt enorm voor jullie!
    Heb je toevallig al gebeld? Succes meid, knuf.

@krissie, natuurlijk nogmaals (fb) gefeliciteerd, wat een mooi manneke zeg en een geweldig mooie foto!
    Tjeetje en wat een gewicht, erg goed en ook een langerd hihi.

@snoopy, spannend deze week hè, succes!
    Willen jullie eigenlijk weten wat het word?

@mamavangwenn, hoe gaat het met je en met je lieve meiden (en man :))?

@charmed, you are next :D. Bij jou is de naam roze en blauw, maar weten jullie zelf wel al wat het geslacht is?

@lonneke, hoe gaat het met je ouders? Verschrikkelijk dat ze zover weg zijn en dat je er niet ff heen kunt of niet? Heb je nog iets gehoord of wanneer komen ze naar huis?

@rest, *zwaai*

@weekend, op zich lekker rustig gehad. We hadden zoonlief zaterdagnacht uit logeren bij opa & oma, zodat we effe bij konden tanken zondagochtend. Heerlijk "uitgeslapen" tot uurtje of half 9. 's Middags was het net herfst, dus heb ik een stapeltje foto's ingeplakt (ben nog van de ouderwetse inplakmethode) en voor de rest gewoon gehobbied en beetje geklust binnenshuis.

12. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Lonneke, jeetje dat klinkt echt heftig die hoofdpijn! Hoe is het nu met hem?
    Hoe doet je kleine mannetje het? Helemaal weer gewent aan het babyritme?

Ik kan tussen 12.00 en 12.30 bellen naar het ziekenhuis dus ga dat idd nog even doen. Daarna maar een middagdutje om de verloren slaap van vanacht in te halen ;)
    Had hier bij het VK topic mijn situatie kort uitgelegd en gevraagd of ik een kruik mag gebruiken, maar volgens de VK kon dat geen kwaad gelukkig. Nu gaat het weer wat beter, hopelijk blijft het even zo!

13. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden ff een update:

Ik ben hier stuk. Heb al 3 nachten amper geslapen vanwege weeen die niet door zetten. Gisteren hebben ze me gestript. Had voor het strippen 2cm en na het strippen 3cm ontsluiting. Zo de vk weer even bellen vragen hoe nu verder want zo weinig slaap werkt niet echt.

14. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Mieks: ben benieuwd was het zhuis zegt!

@Lonneke: moet zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit van heb gehoord, heeft hij dat zijn hele leven al?

@Emjee: nog niet aan digitaal dus?ik maak ze sinds 2008 digitaal, vind het ook erg leuk om te doen!

@Charmed: succces en sterke vandaag, hopenlijk gaat het doorzetten, je hebt je krachten nog hard nodig!

15. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @mineraal, nee ik heb dit trekje van m'n moeder mee gekregen en blijf het voorlopig ook zo doen hihi. Ik druk nogal erg veel foto's af, ook gewoon maandelijkse foto's.....
    Het lijkt me zoveel werk als ik dat allemaal uit moet zoeken.... :)

16. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ All, heb net het ZH gebeld en mag morgen zelfs voor een extra echo komen om 10.30 uur! Had ik helemaal niet verwacht maar ben ik heel blij mee, hopelijk komen we er dan achter waar de pijn vandaan komt. Nu weer wat lichte krampjes dus maar weer met de kruik op mn buik ;)

@ Charmedknorrie, bij jou begint het dus ook al serieus te worden. Ben benieuwd wanneer het gaat doorzetten!

@ Emjee, altijd leuk om met fotos bezig te zijn, hier ook een liefhebber van de foto albums. Ene keer doe ik het met gewone afgedrukte foto's en de andere keer maak ik online een album.

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Emjee: Niet schuldig voelen, wat minder reageren is ook niet erg. Het is hier ook wat rustiger nu er een aantal bevallen zijn;) Ik moet ook iedere keer tijd 'zoeken' om te reageren haha!

Charmedknorrie: Jij de volgende, spannend! Hoop dat het snel doorzet en je snel je kindje in je armen hebt. Duim voor vandaag nog!

Mieks: Zo, een extra echo! Spannend! Zeiden ze iets over waar je klachten vandaan konden komen of zeiden ze er helemaal niets over?

Ouders: Ze komen pas vrijdag terug. M'n vader heeft nu zuurstof bij de hand waarmee hij een aanval kan 'bestijden' op het moment dat hij er ene voelt opkomen. Wie er meer over wil lezen Clusterhoofdpijn Het komt erg weinig voor. Mijn vader werd ook jaren afgewimpeld met voorhoofdholteontsteking, voordat de diagnose clusterhoofdpijn werd gesteld.

Iemand vroeg of we inmiddels ons ritme hebben gevonden. Morgen is ons mannetje alweer drie weken. Al helemaal niet meer weg te denken uit ons gezinnetje. Dus ritme hebben we wel. Ik merk ook dat het me goed af gaat om met de twee kleintjes thuis te zijn. Zorg dat ik ook echt momenten heb voor dochterlief en tijdens haar middagslaap slaapt de kleine man ook en heb ik even tijd voor mezelf.
    Helaas zijn manlief en ik wel moe..combi van nachtvoedingen, maar ook het ijzertekort denk ik. Het zorgt voor wat spanningen tussen ons om niks. Gelukkig kunnen we het er wel met elkaar over hebben en spreken we dus wel naar elkaar uit dat we die spanningen voelen.

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Lonneke, Nee ze zei er verder niks over. Ze vroeg of ik dus nog niet ongesteld was, maar toen ze hoorde dat ik nu 8 dagen na ei zit vroeg ze of ik misschien een echo wilde? Nou dat wil ik natuurlijk wel!

Zou het te zien zijn als ik zwanger ben eigenlijk? Wie weet kan ik elk geval zien of er 1 of 2 eitjes gesprongen zijn....

Heb net je link gelezen over clusterhoofdpijn. Eigenlijk moet je dus altijd alert blijven op zo'n aanval. Heeft hij het vaak?
    Fijn dat jullie het ritme al snel weer hebben, maar logisch dat je moe bent. Het is zoveel in 3 weken! Goed dat jullie de spanningen bespreekbaar maken, dat voorkomt meestal erger :)
    En 3 weken al weer, wat gaat het snel zeg!

19. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

@charmedknorrie: Wat spannend! Hopelijk zet het snel door!

@krissie: Hoezo te klein? Jullie mannetje heeft een prima geboortegewicht! En ben je inmiddels weer thuis? Ben benieuwd naar je geboortegewicht.

@Mieks: Morgen een echo! Hopelijk krijg je morgen duidelijkheid en weet je weet je waar je aantoe bent. Ik weet niet of ze dan al iets van een vruchtzakje kunnen zien. Spannend!

@lonneke: Wat vervelende berichten over je vader. Lijkt me moeilijk om niets te kunnen betekenen, nu ze in het buitenland zijn. Gelukkig doen ze daar wel erg hun best om hem te helpen.
    Jullie mannetje alweer 3 weken oud! Fijn dat jullie al een beetje ritme hebben gevonden. Ik zie zelf wel een beetje op tegen de praktische zaken. Wie eerst aankleden? Hoe twee kinderen naar beneden krijgen... Daar zal ik vast een weg in vinden.

@emjee: Jij hebt dus heerlijk uit kunnen slapen! Leuk dat je foto's nog inplakt! Voor R. heb ik twee babyboeken vol foto's en geschreven teksten erbij. Die krijgt hij later mee. Zelf willen we nog een mooi digitaal album maken met de mooiste foto's van het eerste levensjaar. Moet er echt keer voor gaan zitten.

@all: Morgen alweer de laatste dag kraamzorg. Ik zit er best wel tegenop, want ga haar en de hulp erg missen. Aan de andere kant vol ik me na deze bevalling zoveel fitter! Ben de afgelopen dagen op het middagdutje na beneden geweest. Vandaag zelfs met manlief en de duowagen boodschapjes gaan doen! Ik heb helaas wel veel last van kraamtranen. Ik jank om alles en vooral omdat ik de bijzondere tijd van het het zwanger zijn, de bevalling, de kraamtijd en het pasgeboren baby'tje nooit meer mee zal maken... Waarom die gevoelens?! Wat heb ik te klagen?!Ik heb twee prachtige en gezonde kinderen en een leuke man! Ik weet dat het de hormonen zijn en dat deze gevoelens straks naar de achtergrond verdwijnen. Ben wel benieuwd of iemand van de mama's dit herkent?

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ansje: Het is inderdaad even zoeken. Dochterlief ben ik aan het proberen te leren om zelf de trap aan te gaan. Ze werkt niet echt mee, haha..ze gaat het liefst aan de trapleuning hangen als een aap, terwijl ik haar graag achterstevoren of op haar billen de trap af wil krijgen. Ik heb ze 1x beiden naar beneden gedragen, maar dat vond ik toch wel erg gevaarlijk, zeker omdat ik mezelf dan niet kan opvangen. Nu ga ik snel naar beneden (wel traphek dicht dan) met zoonlief en daarna pak ik dochterlief boven en til ik haar naar beneden. Het is met alles even uitproberen..creatief en flexibel zijn, zijn denk ik de magische woorden haha;)
    Wat fijn dat je je lichamelijk zo goed voelt. Heerlijk al even een stukje gewandeld, lekker! Is je man gewoon aan het werk of heeft hij nu nog wat verlof als de kraamhulp weg is.
    Kraamtranen hier weinig last van gehad. Wat betreft je gevoelens over alles 'de laatste keer', dat heb ik niet. Ik heb deze zwangerschap e.d. ook niet als laatste zwangerschap ervaren, daar we nog graag een derde wondertje willen in de toekomst.

Mieks: Ik heb geen idee of er iets te zien is als je zwanger bent, want dan zou je nu '3 weken zwanger' zijn toch? Volgens mij is er dan nog niets te zien, geloof pas écht wat te zien als je 6 weken bent. Maar goed, zullen ze je morgen vast wel vertellen hoe of wat. Hoe laat moet je daar zijn?
    De clusterhoofdpijn heeft mijn vader met periodes. Zit niet echt een duidelijke lijn in. Als hij een 'periode' heeft hij op zijn minst dagelijks tot een paar keer per dag een aanval.

Hier vandaag weer voor het eerst gefietst! Spannend, maar ging prima (was bang dat ik down under wat zou voelen), voelde wel m'n beenspieren haha!

Deel Deze Pagina