Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @mamavangwen, bedankt van de uitleg van proefdruk... dat stelt mij dan ook geruster als het wel een leuk kaartje is, dat het dan waarschijnlijk wat sneller gaat met bezorgen.

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sjasje: Fijn dat je de projector hebt gevonden. Prima optie via MP, daarna weer fijn verkopen:D Lekker geshopt bij Ikea??

Krissie: Proefdruk duurt meestal wat langer. Waar wij de geboortekaartjes hebben besteld geven ze bv. aan dat een proefdruk gemiddeld 8 werkdagen duurt, voordat je deze binnen krijgt.

MamavanGwenn: Nog even doorbikkelen dus. Flink leren voor je examen, het goed maken en dan lekker op vakantie. Je hebt het wel verdiend dan! Heerlijk naar de zon, ik ben jaloers!
    Hier is het nu ein-de-lijk droog, nadat het de hele ochtend heeft geregend..rotweer!

Mieks: Hmm..vage ovutest. Denk ook dat je hem als negatief moet beschouwen.

Snoopy: Ook ik ben heel nieuwsgierig hoe de echo was..

Hier ligt dochterlief op bed. Ga zo wat administratie uitzoeken en dan nog even lekker op bed liggen, mits dochter het toelaat;)

3. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

@krissie: Ik had een site gevonden die dus echt meeviel met de prijzen. We hebben ook niet meer dan 50 stuks nodig. Dat scheelt ook. Hier wacht ik ook al sinds vrijdag. Misschien ben ik ongeduldig.
    Ben benieuwd naar jullie kaartje! Bij bent ook alweer bijna 30 weken zwanger! Vind je het nu niet onzettend snel gaan?

@mamavangwenn: Wat een vooruitzicht! Over 2 dagen heerlijk vakantie! Eerst nog wel hard leren, maar daarna mag je naar de zon. Het weer hier is nu echt dramatisch. IK WIL OOK ZON!

@Yasmin: Heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe komt het dat je wakker lag? Heb je dit vaker? Ik heb er helaas ook last van....

@lonneke: Jammer, ik heb de babykamerfoto's dus gemist.
    We hadden bij R. een babysokje met een zelf ontworpen labeltje. Voor deze uk willen we ook geen standaard kaartje. Deze keer gaan we niet zelf ontwerpen. Heb er echt geen tijd en puf voor. Wat voor iets hebben jullie op het oog? Ben jij wel zelf aan het ontwerpen gegaan?

@sasje: Wat fijn dat je een overheadprojector gevonden hebt!

@mieks: Nu dus nog steeds in afwachting van je ei. Ik hoop dat die snel komt!

@all: Vanmorgen bij de vk in het ziekenhuis geweest. Ik was maar even alleen (zonder manlief) gegaan, aangezien ik normaal binnen 10 minuten weer buiten sta. Nu had ik vandaag een super vk getroffen! Ze nam zoveel tijd voor mij! Dat kon ook, want na mij waren een paar vrouwen uitgevallen. Ik heb zelfs een uitgebreide echo gekregen en ze nam echt de tijd om alles mbt zwangerschap uit te leggen. Voor manlief kreeg ik nog enkele echofoto's mee. Omdat ik erg op zie tegen de bevalling (na mijn eerdere ervaring), ga ik nu een geboorteplan maken. Op mijn verzoek heeft ze het bevallingsverslag van R. uitgedraaid, met alle aantekeningen die gedurende de bevalling gemaakt zijn door de vk en gyn. Best heftig (maar interessant) om terug te lezen. Ga er zeker wat uithalen voor het geboorteplan van ons 2e ukkie, wat ik deze keer dus echt anders wil!
    Ik moet natuurlijk niet vergeten te melden dat ons menneke het super doet!

Fijne middag dames!

4. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Ansje, ik ben benieuwd wat je in het geboorteplan beschrijft.. Er staan bij mij wat vragen op dat blad, maar hoe weet ik nou hoe ik weeen ga opvangen als ik ze nooit heb gehad.. hahahahaha.. als ik op dat moment op mijn kop wil staan, dan doe ik dat!
    Fijn zeg dat ze zo de tijd nam!!

Ik ben benieuwd wat hier mensen graag echt willen omtrent de bevalling en het net geboren kindje... Ik heb namelijk geen ervaring en hoor dan misschien echt dingen van.. oh ja dat zal wel heel fijn zijn.. Snappen jullie wat ik bedoel?

5. ansje1982

#105 ansje1982, 6 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2012
    @krissie: Ik denk dat ik snap wat je bedoelt....

De komende bevalling wil ik eerder actie van de vk en de gyn. Ik wil niet weer een uitputtende bevalling van 37uur. Daarnaast wil ik indien nodig een ruggenprik om de pijn te verlichten. Na de bevalling wil manlief graag de navelstreng zelf doorknippen. We hebben ook besproken dat bij een eventuele (spoed)keizersnede niemand anders (manlief en medisch personeel ziekenhuis natuurlijk wel) de kleine te zien krijgt en vast mag houden tot ik zelf bijgekomen ben van de ingreep/narcose. Lijkt me vreselijk om als moeder te ontwaken uit de narcose en de baby al de hele familie rond is geweest. We hebben afgesproken dat we pas familieleden en vrienden gaan bellen, nadat R. kennis gemaakt heeft met zijn broertje. We willen gewoon eerst tijd voor ons eigen gezinnetje. Papa gaat R. na de bevalling zelf ophalen en zelf het grote nieuws vertellen.

Of bedoel je wat anders?

Dit is overigens niet mijn geboorteplan (moet ik nog aan beginnen), maar heel kort beschreven wij tijdens de bevalling en na de bevalling willen of juist niet willen.

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Mamavangwenn, oooh wat heerlijk dat je kan aftellen naar je vakantie! Ik ben er ook zo aan toe. Wil ook zon!! :D

@ Lonneke, nog even kunnen gaan liggen?

@ Ansje, wat fijn dat deze vk zo de tijd nam!
    Goed dat je zo over de komende bevalling hebt nagedacht. Wat ik zo lees klinkt eigenlijk allemaal heel logisch, maar misschien denk je er bij een eerste niet zo over na over hoe dingen kunnen lopen en hoe het dan aan te pakken.
    Is dat standaard dat je een geboorteplan maakt? Geldt dat zeg maar voor elke zwangere vrouw?

7. ansje1982

@mieks: Volgens mij kan elke zwangere vrouw dat doen. Enkele vriendinnen van mijn hadden ook een geboorteplan gemaakt en het mij echt aangeraden. Het kan veel rust geven om alle wensen op papier te zetten en te bespreken met je vk/gyn. De vk gaf vandaag aan dat ze het juist heel fijn vinden als er een geboorteplan is. Dan kunnen ze er namelijk rekening mee houden tijdens de bevalling. Omdat ze alles in de computer zetten is het meteen voor iedereen (vk/gyn/verpleegkundige) zichtbaar.

8. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @ansje, ja dat is een beetje wat ik bedoel;) Zoals bij eventuele keizersnede enzo.. dan is het fijn als je het ook besproken hebt:) Dus jullie adviezen dingen kan ik dan over nadenken en bespreken;) Tnx;) Iemand anders ook nog dingetjes?

@mieks, er zat een papier geboorteplan bij mijn pakketje... Ik weet tot op heden nog niet of ike r wat op ga schrijven.. Maar het bestaat idd

9. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Pffff ben zo gaar!! Heel de dag een training gehad op het werk. Concentratie was ver te zoeken en kreeg weer eens pijn in mn bil/been door het zitten.
    Nu lekker onderweg naar huis. Straks ff bijlezen en reageren. Gaat wat makkelijker op de ipad dan op tel. (2 schermen openhouden anders vergeet ik de helft ;) )

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik ben al een paar maanden op zoek naar een nieuwe fiets (heb ik volgens mij wel eens verteld), en wil een elektrische fiets dan gaan aanschaffen. Vooral omdat ik veel heuvels op moet, en met een fietskar achter de fiets dit niet leuk is. Zowiezo moet ik veel fietsen nu ook voor de oppaskindjes en als ik een eigen kindje heb blijft de fietskar ook nog eens standaard elke keer achter mijn fiets.

Nieuw zijn ze behoorlijk duur! Dus ben ook op marktplaats wel eens aan het rondkijken. Heb er nu 1 gevonden die wel redelijk te betalen is, en waarvan de gegevens me ook goed bevallen.
    Mag een proefrit komen maken (is half uurtje hiervandaan), nu nog even een dag plannen :D Hoop dat het wat wordt!

@ Ansje, het lijkt me best handig dan zo'n geboorteplan!

@ Yasmin, pff balen zeg..vanavond op tijd je bedje in zeker, en ik hoop vooral dat je lekker kan slapen!

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Krissie das ook niet fijn dat hij dan geen rekening met je houdt! Zijn jullie inmiddels weer 'vriendjes' ?

Lonneke voor m'n gevoel was ik net in slaap gevallen toen de wekker al weer ging! Jij hebt nog in de loop van de dag een beetje kunnen bijkomen dus! Had dat ook wel graag gewild :)

Was trouwens wakker omdat ik naar de toilet moest. Val meestal daarna vrij snel in slaap maar vannacht lukte het dus niet.

Ansje was jij niet degene die juist aangaf dat je geen foto's kon zien bij Lonneke omdat jullie nog geen vriendjes waren? Dacht dat je ze toen uiteindelijk toch gezien had. Of ben in de war met iemand anders wat ik wel vaker doe hihi.
    Is het helemaal niet mogelijk dat ze een vergadering plannen op een dag dat je er wel gewoon bent?

Kaartjes wij hebben afgelopen maandag een proefdruk opgevraagd. Kunnen het volgende week vrijdag ophalen. Bestellingen geven ze op maandagochtend al door en wij kwamen later. Anders hadden we het deze vrijdag al.

Sjasje Je kan dus in ieder geval weer verder met de kamer dan!

Mieks ei nog niet in zicht dus. In ieder geval blijven klussen hoor!

Mamavangwenn vakantie staat zo weer voor de deur dus! Qua rust zal het wel veel schelen als Gwenn er dan niet is. Succes met voorbereiden van je examen. Welk vak had je ook al weer?

Ansje fijn dat je vk er de tijd voor nam. Sta hier ook meestal binnen 10 min weer buiten. Geboorteplan misschien ook iets voor mij.

Mieks hopelijk bevalt de fiets voor je! En ja vandaag ga ik vroeg naar bed!

Vriend was al aan het koken toen ik thuis kwam! Is maar goed ook want ik strompel weer. Gelukkig morgen langs de fysio. Kan ze weer ff masseren hoewel dat ook best pijnlijk is.

Zo dat was het dan weer ff denk ik :)

12. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @snoopy, waar ben je???? :D

@krissie, ik heb as dinsdag de officiele afspraak bij de gyn (vk) en een intake voor verpleegkundige (medische indicatie). Op het moment zit ik weer best in de rats ivm continue buikpijn dus ik ga morgen ff bellen en hoop voor het weekend nog terecht te kunnen. Deze ongerustheid is niet goed!

@geboorteplan, wij hebben het niet gehad mij de geboorte van m'n zoontje maar idd wat Mieks zegt, bij de eerste denk je er niet zo aan wat er mis kan gaan. In principe ging bij ons alles "vlgs plan". Mijn man had alles bijgehouden (op kladpapier haha) van wat er op de computers stond en wat er gebeurde. Ook dat ik meteen m'n zoontje op/aan de borst wilde hebben ging goed (hij dronk alleen niet maar ja dat heb je niet in de hand). Dus dat ging prima.
    Maar waar ansje bang voor is (qua terugkomst narcose) is bij mij helaas gebeurd.
    Nu zou ik ook een geboorteplan opstellen. Ondanks dat mijn man weet wat ik wel en niet wil kun je het maar beter vast hebben liggen.

@ansje, fijn zo'n geduldige vk.

@mieks, leuk je treintje is binnen, heb je hem al doorgestuurd?
    Qua ovutesten, zou ervan uitgaan dat de eerste nog ff zoekende was en dat ie nu z'n waarde heeft gevonden. Nog een paar dagen en dan heb je als het goed is je ei dus dan weet je het zeker.

@sjasje, heb je de projector al of moet je hem nog ophalen?
    Eindelijk kun je beginnen, lekker gevoel.

@mamavangwenn, ben jaloers ;)! (natuurlijk niet op je leerplicht maar dat snap je wel haha)

@den bosch, zullen we een soort lijst maken van wie wil komen?
    Zie onderin, een begin?

@yasmin, tjee wat een vervelende nacht voor jou, pfff. Weet helaas hoe het voelt, heb vaak last met inslapen.... Denk dan altijd maar dat ik de volgende nacht iig wel goed zal slapen haha.

@charmed, fijn dat je ons weer gevonden hebt :)

@weekendplannen, vlg week word m'n zoontje twee dus we hebben zondag zijn verjaardagsfeestje.... Duimen jullie mee voor mooi weer!!!!

Den Bosch aanmelding:
    Mieks
    Mamavangwenn
    Lonneke
    Charmedknorrie
    Emjee11

13. ansje1982

@mieks: Lijkt me ideaal een elektrische fiets! Heb je inmiddels al een afspraak gemaakt? Hopelijk wordt het wat! Ik zou graag een elektrische bakfiets willen. Helaas is onze schuur te klein.

@Yasmin: Wat vervelend dat je niet terug in slaap viel! Wens je vannacht een beter nacht toe! Ook Succes bij de fysio! Ik mag morgenvroeg ook weer.
    En lonneke had me inderdaad toegevoegd als vriend, maar kijken in haar album is erbij ingeschoten....:)

@all: Net nog even naar de vlaggetjesweek van C&A geweest. Jeetje wat een verschrikking! Het was echt megadruk en ipv van een rijen stonden er files achter de kassa. Eenmaal in de winkel, kon ik het niet laten om ook ordinair te gaan graaien en verzamelen;). Normaal slaag ik nauwelijks bij de C&A, maar voor deze prijzen vond ik alles ineens wel erg leuk! Ben uiteindelijk met 23 kledingstukken voor R. zijn toekomstige broertje thuisgekomen. Ik moest 70 euro afrekenen.
    De C&A krijgt van mij een dikke pluim! Ik mocht als zwangere vrouw zonder pardon gebruik maken van het toilet!

14. ansje1982

@Emjee: Hier bij de eerste dus ook geen geboorteplan. Na deze ervaring wil ik nu wel het een en ander vastleggen.
    Wat een mijlpaal, je zoontje alweer 2 jaar! Ik zal duimen voor mooi weer! Weeronline geeft voor volgens weekend best aardig weer!
    Fijn dat je dinsdag bij de gyn terecht kan. Ik begrijp je onzekerheid heel goed. Hopelijk kunnen ze dinsdag gerust stellen.

@krissie: Bij welk pakketje zat het geboorteplan? Ik moet nog op zoek naar wat voorbeelden of een format die ik in kan vullen.

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Yasmin: Fijn dat je morgen weer naar de fysio mag. Hoop dat je na deze lange saaie cursusdag wel goed slaapt vannacht.

Ansje: Haha en toen was je dus te laat voor de foto's in m'n album:( Ik maak van de week wel weer nieuwe, als de kamer 'af' is.
    Je bent wel goed geslaagd bij C&A zeg, ze hadden nu speciale koopavond i.v.m. vlaggetjesweek toch?
    En wat fijn dat je zo'n uitgebreide echo en contact met de VK had. Qua geboorteplan, had er de vorige keer geen..en nu weer niet. Manlief weet wat ik wil en wat niet, dus hoop dat hij het voldoende aangeeft. De vorige keer overigens alles 'goed' gegaan na m'n spoedkeizersnede. Ik had m'n dochtertje binnen 10 min. bij me toen ik wakker werd. Ze moest vanuit de kinderafdeling met mijn man samen naar de IC komen (lag daar, vanwege de nacht)

Emjee: Inderdaad even bellen. Liever een keer te veel dan te weinig..en dat je weer gerustgesteld bent.

Mieks: Ben benieuwd naar de fiets. Hebben de mensen ook een bonnetje van aankoop van de fiets, zou daar altijd ook kopie van vragen. (ben altijd wat argwanend vanwege m'n werk..sorry;)
    Hoop dat het wat is!

Meeting: Qua datum. Mijn voorkeur gaat uit naar begin juli. Volgens mij heeft Ansje dan ook verlof. MamavanGwenn wanneer kom jij terug van vakantie?
    En welke dag is voor iedereen handig.
    Mss bij het lijstje even voorkeursdagen aangeven??

Den Bosch aanmelding:
    Mieks
    Mamavangwenn
    Lonneke di 3-7/do 5-7/di 10-7/ do 12-7
    Charmedknorrie
    Emjee11

Ben me hier trouwens m'n ogen aan het uitkijken naar die serie op RTL over 15 kids (of ja..gezinnen met minimaal 10 kids!)

16. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @data meeting, ik moet op di en do werken...... :)
    Voor mij geen mogelijkheid. Vrijdag of zaterdag ook een optie?

Den Bosch aanmelding:
    Mieks
    Mamavangwenn
    Lonneke di 3-7/do 5-7/di 10-7/ do 12-7
    Charmedknorrie
    Emjee11 (voorkeur vrij/za)

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Oh ja zaterdags kan ik ook wel:)

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Wat betreft fiets: zaterdag ga ik een proefrit maken! :D

@ Yasmin, fijn dat je niet meer hoefde te koken dan. Doe rustig aan he? Ik hoop dat de fysio je morgen wat verlichting geeft.

@ Emjee, heb idd vandaag het treintje gelijk door gestuurd :D Ben benieuwd wat ze er van vinden! Nu nog de kraammand krijgen, die hou ik zelf.. hopelijk mag ik hem dan ook snel gebruiken ;)
    Wij hebben zondag een bruiloft dus ik duim mee voor mooi weer!
    En goed dat je even belt of je eerder op controle mag, want die zorgen zijn niet goed.. Misschien komt de buikpijn doordat alles gaat groeien?

@ Ansje, heb eens gefietst op de elektrische fiets van mijn moeder, het fietst zooo fijn! Zeker met die heuvels die ik op moet!
    Zo'n bakfiets neemt idd heel wat ruimte in. Heb daar ook tussen getwijfeld maar toch voor een fietskar gekozen. Als ik die niet nodig heb kan ik die gewoon thuis laten, en een bak fiets zit je altijd aan vast.
    Goed geslaagd dus bij de C&A zo te lezen! :D

@ Lonneke, ze hebben idd alle bonnen er bij zitten. Daar ben ik ook altijd heel argwanend in! Wil alle bewijzen zien zeg maar ;) Zeker met een aankoop die zoveel geld kost!

Wat betreft meeting heb ik hetzelfde als Emjee, ik werk ook op dinsdag en donderdag (en ook op maandag en een deel van de woensdag haha)
    Voor mij dus ook de voorkeur naar vrijdag of zaterdag!
    Lonneke, ik heb bij jou de zaterdag er ook bij gezet

Den Bosch aanmelding:
    Mieks (Voorkeur vrijdag/zaterdag)
    Mamavangwenn
    Lonneke (Voorkeur di 3-7/do 5-7/di 10-7/ do 12-7 of zaterdag)
    Charmedknorrie
    Emjee11 (Voorkeur vrijdag/zaterdag)

19. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo ik heb vanavond mijn laaste avond school overleefd... Wat was die man saai zeg 12 lessen lang.

@lonneke: nog op bed gelegen vanmiddag?

@ansje: fijn dat je vanmorgen zo goed geholpen ben bij de VK. dat maak je echt niet veel mee. Fijn dat je je bevallingsverslag mee hebt gekregen. Denk dat als ik hem opvraag ik nog heel wat te lezen heb. De laatste keer bij de gyn had hij het over 4,5 kantjes van een A4.

Haha dacht aan vlaggetjesweek eerst aan iets anders. Maar fijn dat je goed geslaagd ben. Ik moet ook nog eens goed gaan kijken voor de kleine meid heb nu iets van 4 setjes 50 en 3 setjes maat 56.

@geboorteplan: hier bij Gwenn toen ook geen geboorteplan gemaakt, nu zal ik dat ook niet doen aangezien het toch een keizersnede word. En heb de woensdag ervoor intake bij de verpleegkundige afdeling. Daar zal ik wel laten vastleggen inderdaad dat niemand uitgezonderd papa, gwenn en de verpleegkundigen de kleine meid mogen vasthouden tot ik terug ben van de verkoeverkamer. En idd ook dat pas de rest van de familie word gebeld nadat we uitgebreid met z'n 4-tjes kennis hebben gemaakt met elkaar.

@krissie: in je geboorteplan kun je zetten: wie knipt de navelstreng door, wel of geen pijnbestrijding, hoe lang op de borst laten liggen van de kleine, na hoe lang de kleine aangekleed mag worden, fles of borstvoeding enz. Bij mij duurde het ontzaggelijk lang voordat ik een ruggeprik kreeg omdat de anestesist opgepiept moest worden. En ik zal nu ook laten opnemen dat ik geen assistenten en stagiaires aan mijn lijf wil. Die hebben het een keer verprutst, die leren het maar op een ander.

@yasmin: kan me voorstellen dat je gaar bent. Wel lekker dat mannetje gekookt heeft.

Ik moet het vak BIV (Bestuurlijke informatie voorziening) doen. Heel veel theorie dus en dat is niet mijn ding.

@emjee: jeetje wat een mijlpaal voor jou. 2 jaar je mannetje. Ik vind het nu zo hard gaan sinds Gwenn 2 jaar is. Echt een spraakwaterval is ze nu. Haar nieuwste hippe woordje is nu: tuurlijk.

Hoe is trouwens je bloedverlies nou? Over of nog steeds zwart (meen ik me te herinneren)

@mieks: wil zaterdag wel een fotootje van je fiets zien hoor als je hem besluit om te nemen. Zit er ook gelijk een fietskar bij?

@meeting: ik kom 1-7 terug van vakantie dus begin juli kan ook voor mij. Mij komt ook vrij/zaterdag het beste uit.

Den Bosch aanmelding:
    Mieks (Voorkeur vrijdag/zaterdag)
    Mamavangwenn (Voorkeur vrijdag/zaterdag)
    Lonneke (Voorkeur di 3-7/do 5-7/di 10-7/ do 12-7 of zaterdag)
    Charmedknorrie
    Emjee11 (Voorkeur vrijdag/zaterdag)

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Mamavangwenn, heb je dat ook weer gehad op school ;)
    Nee de fietskar heb ik al. Die heb ik eind vorig jaar via iemand van dit forum overgekocht. Heel handig met mijn oppaskids, en het doel is dat er uiteindelijk mijn eigen kindje in komt ;)
    Zal een fotootje posten als ik hem koop :)

Deel Deze Pagina