Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hey meiden,

Vandaag een eerste thuisfrontdag gehad, was leuk! Mannetje ook weer even gezien :) Vandaag nog precies een maand tot zn verlof, we tellen af!
    Vanavond nog een beetje feest om mn verjaardag te vieren dus nog even tijd om te reageren hier.

@ mamavangwenn, hoe is het met de ziekenboeg? Zijn jullie alweer een beetje opgeknapt?

@ Lonneke, jeetje nog steeds bloedverlies joh? Let je er op dat je ijzerwaarde niet te laag wordt als je zo lang blijft bloeden? Anders aan de roosvicé Ferro ;)
    Hoe gaat het met J.?

@ Emjee, wanneer heb je de eventuele draaiing?

@ Mineraal ,dat wordt dus een nieuwe oven kopen?

@ Snoopy, Wanneer krijg je te horen wat de datum van de keizersnede wordt? Spannend! Jammer dat het draaien niet gelukt is.

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Eindelijk weer even tijd om hier te reageren, paar drukke dagen achter de rug.

Mieks: Leuk dat je je mannetje weer even hebt gezien. Nog beetje je verjaardag leuk gevierd gisteren?

Mineraal: Balen van de oven zeg. Gebruiken jullie 'm veel, als hij het doet?

Snoopy: Jammer van de draaiing, dus nu op naar ks. Vindt die bij jullie ook plaats in week 39? (ziekenhuis hier plant altijd in week 39)
    Als je nog tips en adviezen nodig hebt ter voorbereiding op de ks, dan horen we dat graag. Zowel mamavanGwenn als ik hebben een ks gehad. Weet even niet of nog iemand met ks hier is.

Zoonlief blijft hetzelfde. Nu is hij ook nog verkouden en hoest behoorlijk slijm. Iemand daar nog tips voor?
    En mijn bloedverlies..vrijdag en zaterdag geen bloed gezien!!! :D

3. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @snoopy: jammer dat de draaiing niet gelukt is, kan mij voorstellen dat het nu wel rust geeft.

@Mieks: hoe was je verjaardag?

@Lonneke: fijn, geen bloedverlies meer!

@oven: tja...we gaan maandag eerst bellen naar de klantenservice, dan kijken we wat het kost om een monteur te laten komen. Het is waarschijnlijk de termostaat (hij wordt niet warm) termostaat is niet zo duur maar misschien het inzetten wel. Een nieuwe inbouw oven is ook weer prijzig en deze is eigelijk erg fijn.
    Wij gebruiken de oven helaas veel..

4. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

we weten nog niet wanneer en of de keizersnede gepland wordt. Donderdag hebben we weer een afspraak.

Lonneke/ mammavangwenn: hoe heb jij de ks ervaren? Heb je bij beide kinderen een ks gehad?

Fijne avond nog.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mineraal: Ik hoop dat de oven 'gemakkelijk' gemaakt kan worden en het niet te veel geld gaat kosten. Hier zou ik ook niet zonder oven kunnen;)

Snoopy: Ik heb de 1e keer een ks gehad. Hij was gepland voor woensdag (was toen 40.1 wkn), nadat dochterlief met 39 weken weer in stuit was gaan liggen. Met 39.6wkn om 22.45u braken mijn vliezen en om 00.35u is dochterlief geboren. Helaas is de keizersnede onder volledige narcose gebeurd, dus heb er niks van meegekregen. (ruggenprik lukte na 5x proberen niet..bah! gelukkig nu met 2e bevalling in 1x ruggenprik gezet) Manlief mocht er daardoor ook niet meer bij aanwezig zijn. Dus beide alleen via foto's de geboorte gezien. Heel gek.
    Ik moet wel zeggen doordat ik van te voren wist dat het een ks werd, ik 'voorbereid' was en me er goed bewust van was dat het echt een buikoperatie is. De 1e twee dagen vond ik het ergst. Maar daarna vond ik het iedere dag vooruit gaan en na 1 week ging het al een stuk beter.
    De 2e keer ben ik 'gewoon' bevallen.

Tip, zorg voor van die te grote onderbroeken (ik noem het oma ondergoed), die kun je fijn over je wond heen trekken. (eerste dagen had ik van die netbroekjes van het zkh, maar daarna vond ik 'eigen' ondergoed fijner) ;)

6. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Dames, even een praktische vraag; wat neem je ook alweer voor de baby mee naar zh? ..... Tis al ff geleden dus ben het ff kwijt, hihi.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Emjee: Haha, om eerlijk te zijn moet ik nu ook alweer nadenken, terwijl ik pas 4 maanden geleden ben bevallen;)
    Even denken:
    2 setjes kleren (wij hadden ene in 50 en 56)
    2 rompertjes
    mutsje (hier kregen ze overigens mutsje van het zkh de eerste dagen)
    sokken
    jasje/vestje voor als baby naar huis mag
    evt een speentje? (zelf niet gedaan, maar hoor vaak dat mensen dat doen)
    Oh ja, vergeet de maxicosi niet;)

8. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Ansje: Nog gefeliciteerd met de verjaardag van R!!!!!

@Sjasje: Fijn dat de meid het zo goed doet!!! Pff pittig met je moeder zeg! Hopelijk gaat t alweer wat beter.

@Mieks: Oh spannend dat je de 28e met de mens opwekkers mag beginnen!

@Snoopy : Alweer 36 weken! Het komt dichtbij! hmmmm balen van de misschien diabetes. Oh lees nu dat de waardes netjes blijven. Balen dat de draaiing niet gelukt is.

@EmjeeL Jij ook alweer ruim 35 weken, maar als ik alles zo lees ben je er ook wel een klein beetje klaar mee of niet??

@Lonneke fijn geen bloedverlies meer :)

9. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Hier: Vandaag de Hysteroscopie gehad. Terwijl ik me onwijs druk maakte viel het onwijs mee! Het inbrengen van het cameraatje voelde ik niet eens en ik mocht meekijken. Gaaf hoor om je eigen baarmoeder op beeld te zien in kleur. Mijn baarmoeder zag er netjes uit (had het weekend van 24 nov een bloeding gehad en waarschijnlijk heeft dat het grootste deel meegenomen) zat nog wel wat onbekend weefsel bij de overgang van baarmoedermond naar baarmoeder, maar de gyn dacht daarbij aan littekenweefsel. Het zag er iig erg rustig uit. Wel een biopsie genomen en daarover heb ik over 2 weken en belafspraak. Verder is er niks gedaan dus ook geen verdoving nodig gehad! Jeeeejjj!!!

Verder hier alles lekker de kleine dames worden groot. Ninthe gaat hard. En is een ondernemend dametje. En Sterre is dr eigenwijze zelf. Heerlijk!

10. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

charmed: fijn dat de hysteroscopie mee viel. Het komt inderdaad allemaal steeds dichter bij. Van mij mag die komen. Gisteren de printer uit de babykamer gehaald dus de babykamer is er klaar voor. Nog ff het stof weg.... Morgen de auto van de binnen kant schoonmaken en dan gaat manlief de isofix er in zetten voor de maxicosi en we willen de tas klaar maken voor het ziekenhuis.

Nou vanmiddag nog weer naar het ziekenhuis voor de internist en een groepsbijeenkomst over zwangerschapsdiabetes. Zal mij weer benieuwen.
    Donderdag nog even naar het werk toe om mijn kerstpakket op te halen en sochtends eerst nog even naar de gyn. voor controle.

Iedereen een fijne dag.

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Charmedknorrie: Wat fijn dat de hysteroscopie meeviel en fijn dat het er goed uit zag. Lijkt me idd 'gek' om je baarmoeder van de binnenkant te zien..daar hebben gewoon je 2 meisjes ingezeten;)
    Zie steeds leuke foto's op FB voorbij komen van je meiden. Speelt Sterre veel met haar ikea keukentje? (Wij gaan hem in de kerstvakantie alvast halen voor dochter haar verjaardag)

Snoopy: Schiet lekker op bij jullie. Hoe was het vanmiddag in het ziekenhuis?

Hier is dochterlief ziek. Ze heeft knalrode waterige ogen, snottert en koorts. Ze wilde absoluut geen zetpil, dus haar een sinaspril kauwtablet gegeven, dat vond ze prima..ook goed dan.

Verder druk druk druk. Na deze week gelukkig 1,5 week vakantie!

12. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hey meiden,

Hier sinds gistermiddag flinke buikgriep gekregen. Jeetje wat voelde ik me zielig gisteravond. Was hondsberoerd, zelfs een slok water kwam er bijna direct weer uit :( Gelukkig gaat het sinds vanmorgen iets beter, hou ik mijn crackertjes nu binnen alleen voel ik me enorm slap.
    Morgen gelukkig nog een dagje vrij om aan te sterken. Hopelijk donderdag mijn laatste dagje kunnen werken voor de vakantie.

@ Verjaardag, was gezellig :)

Vandaag nog 4 weken tot manlief terug komt voor zn verlof! Het begint op te schieten, kan niet wachten!

@ Charmed, wat fijn dat het zo goed is gegaan! En lijkt me best een gaaf gezicht om mee te kunnen kijken. Vind dat zelf altijd al met de follikel metingen ;)

@ Lonneke, beterschap voor je dochter! Schijnt veel te heersen helaas!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Jij weer enigszins opgeknapt? En wat lekker, nu dus nog minder dan 4 weken totdat je mannetje er is!!
    Wanneer kwam die uitzending waar je het laatst over had weer op tv?? Nu in de kerstvakantie toch?

Dochter nog ziekjes, zoonlief hoest ook flink.
    Hier nog twee dagen werken en dan vakantie. Morgen na het werk kerstborrel en vrijdag heeft manlief na zijn werk kerstborrel.

14. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @mieks: hoop dat je je snel beter voelt, het heerst idd, hoor er meer mensen over!

@Lonneke: hoe is het met je dochter nu? Sinaspril geholpen?

@kerst: iedereen er klaar voor? vieren jullie het thuis of ga je uit?

Verder hier erg druk... dus even minder aanwezig.
    Zit wel in dubio, wat ga ik vertellen op mijn werk...het komt steeds dichterbij...

15. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

hier weer controle gehad in het ziekenhuis. De kleine loopt nog steeds voor op de groei. De gyn heeft aan gegeven dat we beter voor een ks kunnen gaan. Dus vanmorgen de datum gekregen wanneer de kleine gehaald wordt. Het is wel fijn om te weten wanneer het komt, maar het blijft ook wel vreemd...
    Voor de rest waren de controles goed.
    Dinsdag was het meer informatie op doen van hoe je er mee om kunt gaan en de koolhydraten het beste kunt verdelen over de dag.

Mieks: fijn dat het weer wat beter gaat.

Kerst: wij gaan lkker naar de ouders toe en daar mooi kerst vieren en niet te veel doen.

Iedereen een fijne dag. Vanmiddag nog ff kerstpakket op halen op het werk :D Ook wel weer gezellig.

16. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

#1976 ansje1982, 20 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2012
    @Snoopy: Jammer dat de draaipoging niet lukte. Nu dus een keizersnede! Lijkt me idd gek om precies te weten wanneer de kleine komt.

@mineraal: Ik snap dat je in dubio zit. Zeker omdat je net begonnen bent daar. Misschien zou je ervoor kunnen kiezen om alleen de leidinggevenden in te lichten.

@mieks: Nou begint het op te schieten! Nog 4 weken! Leuk en spannend! Hoop echt dat jullie grootste wens ook vervuld wordt! Is de buikgriep over?

@charmedknorrie Fijn dat de hysteroscopie meeviel! Lijkt me idd ook bijzonder om je eigen baarmoeder van binnen te zien. De verjaardag van R. verliep prima. Maar wat een speelgoed weer.... Tijd in weer naar ikea te gaan en speelgoedbakken bij te halen.

@Lonneke: Heerlijk zeg, vakantie! Mijn verlof is morgen officieel voorbij en dan ga ik nog genieten van mijn 2 weken vakantie. Dan moet ik 7 januari echt weer aan het werk. Nu ben ik blij dat nog even thuis ben. R. is maandag geopereerd en C. is ziek.

@sasje: Fijn dat het goed gaat met jullie kleine meid! Wat een gedoe met je moeder zeg. Gelukkig is allemaal nog goed gekomen. Geniet nog van je verlof, want voor je het weet ben je weer aan het werk.. Leuk trouwens dat jullie ook al vlot willen gaan voor een tweede wondertje! Wie weet wat 2013 jullie gaat brengen!

@emjee: Hoe is het met jou? Trek je het nog? De laatste loodjes meid...

@all: En mooie kerstpakketten gehad? Hier weer (al 3e keer) een kaart met code. Daarmee kun je zelf wat op internet bestellen. Altijd leuk! Manlief kan zijn kerstpakket zaterdag ophalen.
    Met kerst krijgen we kerstavond en 2e kerstdag eters. Eerste kerstdag hebben we geen plannen en blijven we heerlijk met eigen gezin thuis.

Hier verder weinig tijd gehad om te reageren. Afgelopen maandag is R. geopereerd aan een liesbreuk. Hij ging lachend de narcose in. De operatie zou een half uur duren, maar na een uur was hij nog niet op de uitslaapkamer. Het wachten vond ik minder leuk, ik ging me toch een beetje zorgen maken. Het duurde wat langer omdat ze moeilijk bij de breuk konden komen, maar ingreep is geslaagd. Op de uitslaapkamer kreeg hij wat extra zuurstof en duurde het een half uur voor hij weer goed bij was. Eenmaal thuis lijkt meneertje nergens last van te hebben. Het is me alles meegevallen.

C. is helaas ziek geworden. Die heeft nu al ruim 2 dagen koorts en piept heel erg bij ademen. Je ziet dat hij het echt benauwd heeft. Durf hem 's nachts niet goed in eigen bedje te leggen. Elke nacht wordt hij een keer of 7 wakker. Erg vermoeiend. Ik heb gisteren de vervangende arts gebeld en die zei dat pas bij aanhoudende koorts en slecht drinken (uitdroging) noodzakelijk is om te komen. Vandaag heeft hij steeds de helft van de fles laten staan en koorts heeft hij nog steeds (zakt wel tijdelijk na zetpil). Als het morgen niet beter gaat, maar weer terig naar mijn eigen huisarts bellen.

17. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Ansje: fijn dat de operatie gelukt is bij R. Wat zielig dat C zo ziek is. Hoop dat hij snel beter wordt.

Fijne avond.

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Heey meiden,

Nou heb ik ook weer wat... heb ik waarschijnlijk vorige week uit mezelf ineens een eisprong gehad ;). Normaal zou dat fijn nieuws zijn, maar nu even niet want dat gooit heel mijn planning in de war! Dacht eerst dat het een aanloop was naar de buikgriep maar voel me sinds gister weer beter en vandaag gewoon zelfs weer prima, maar mijn temp schoot vandaag nog verder de lucht in!

Vndaag maar even het ZH gebeld wat ik nu moet.. als ik volgende weer ongesteld zou worden uit mezelf kan ik natuurlijk niet de 28e beginnen met menstruatie opwekkers.

Nu besloten na overleg met het ZH om even af te wachten. Wordt ik volgende week ongesteld moet ik bellen en gaan we kijken of ik na 2 weken gewoon spontaan met clomid kan beginnen (dat moet eigenlijk op dag 3 van je nieuwe cyclus maar kreeg ik de eerste ronde ook direct na een 60 dagen cyclus zonder menstruatie op te wekken). Het is dan alleen afwachten of mijn ei niet uit zich zelf gaat groeien en ik al een eisprong zou krijgen voor manlief zijn thuiskomst.
    Ze willen me in elk geval weer begin van het jaar met de nieuwe ronde onder controle houden dmv follikel metingen zodat we weten waar we aan toe zijn. Erg fijn!

Verder heb ik vandaag mijn laatste werkdagje gewerkt en nu vakantie tot 7 januari :D

Missie max komt aanstaande zaterdag 22 december om 17.00 uur op NL 1 voor diegene die willen kijken :D Ik heb een knal rood colbertje aan, en de live verbinding met Kabul zit manlief op de achterste rij (dat is de enige groep waar er niet zoveel zijn) de 2e van links ;)
    De tweede aflevering is op oudjaar, maar dan stuur ik wel weer een nieuwe melding ;)

@ Lonneke, hoe was de kerstborrel vandaag? En beginnen de kids al een beetje beter te worden? Veel zieken momenteel overal.

@ Mineraal, lijkt me een lastige beslissing idd of je het wel of niet moet vertellen.. ik merk dat ik het prettig vind dat ze er van af weten en er begrip is als ik een keer naar het ZH zou moeten. Heb het nog altijd buiten werktijd kunnen plannen, maar het is toch fijn dat ze er vanaf weten!

@ Snoopy, op dus naar de laatste voorbereidingen. Fijn dat jullie nu in elk geval weten waar jullie aan toe zijn!

@ Ansje, Fijn dat de operatie zo goed is verlopen allemaal! Hele opluchting zal dat zijn.
    En blijft altijd leuk om van een bon iets te kunnen kiezen he? Weet je zeker dat het naar je smaak is ;)
    Hier van mijn oppas gezin een kaarsen setje, zakje chocola en een kaart met 50 euro gekregen!!! Erg lief, want dat hoeven ze niet te doen. Van het gastouderbureau zie ik nooit wat (ook niet bij andere gastouderbureaus gehad trouwens).
    Arme C. Hopelijk knapt hij snel op!

19. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    Hoi allemaal,

Even een kort berichtje vanaf mn tel. Mijntje heeft vandaag.haar prikjes gehad, jeetje wat een lange naald in die kleine beentjes. Arm ding huilen, mama ook. :(
    Daarna wel lekker lang geslapen. Maad nu savonds gaat t minder. Veel jammeren en met verschonen strekte ze haar beentjes; Gillen dat ze deed! Echt heel zielig.
    Snel een zetpil gegeven (kleinste die er is) en nu ligt ze te slapen op mn schouder...Durf haar stiekem niet in haar bedje te leggen, bang dat ze weer wakker wordt met pijn.

Ben benieuwd of t morgen beter gaat, gaan dan naar de partnerregistratie van mijn vader. Met een beetje pech is t bruidsmeisje een zielig mopke.

Sorry voor t ego berichtje, maar het babyverdriet zit hoog.
    Mieks, wordt spannend om allea goed te timen met t eitje, maar fijn dat t zh zo goed mee denkt.

Lonneke: klinkt naar van C. Hoorde dat t een nare griep is die uit belgie over komt en vooral dw kleintjes raakt met benauwdheid e.d.

Snoopy: spannend dw laat st e loodjes :)

Emjee; wij hadden nog een tutpopje mee die bij oms in bed had gelegen, zodat ze iets bekenda had.

Ansje: lekker lang verlof heb jij gehad, heerlijk! Mijne is 22jan. Afgelopen, daaema nog vakantie. 28feb begin ik weer met een halve dag.

Mama: hoe gaat het met Jaylinn, hopelijk weer beter?
    Krissie: hoe gaat het met T. En jou?
    Mineraal: lastige keuzes. Je kan ook even aankijken hoe jij je gaat voelen. Maar ik zou misschien wel t met de direct leidinggevende bespreken. Dan is er (hopelijk) meer begrip als jij je slecht voelt door de behandelimg.
    Charmed: gelukkig lijkt alles nu dan goed te zijn gekomen, leuk dat je mee kom kijlenken, ik vind dat ook altijd interesant.

Alvast de beste wensen allemaal, dat 2013 maar een mooi jaar met veel babygeluk mag zijn :D

20. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    Oeps, zie nu dat ik mij vertypt heb. Lonneke moeet Ansje zijn.
    Komt door t kleine scherm op mn foon, je ziet de helft van de tijd niet wat je typt én ik ben steeds bezig typfouten te wijzigen. (ik mis de echte toetsen)

Maar Lonneke hoe was de borrel? En is V. Al wat beter?

Hier trouwens een rustige nacht gehad, vanaf 5uur begon Mijntje te knorren maar uiteindelijk hoefde ik er om 6.35 pas eruit. Temp is nog goed, 37.3.
    Ze heeft nog wel last met strekken (begint weer te huilen) maar t gillen is weg.

Hopelijk heeft ze smiddags geen last meer.

Doei! Fijne dag allemaal:)

Deel Deze Pagina