@all: zo weer terugval de zesdaagse. Zag dat mijn berichtjes wat vertraagd waren. Maar was een leuke avond. De dag heb ik goed doorstaan met werken. Helemaal weer opgeknapt. @mieks: wil je een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen de komende tijd. En geniet van de tijd die je voorlopig nog hebt met manlief. En super dat jullie je kinderwens er niet voor in de kast zetten. En voor je hart luchten kun je altijd bij ons terecht. @lonneke: fijn dat het goed ging vandaag. @ansje: gelukkig ga jij ook weer lekker. @kwaaltjes: heb het gevoel sindsvandaag meloenen te hebben... En heb toch besloten om het morgen mijn ouders al te gaan vertellen. Nou eerst lekker naar bed toe. Dan morgen boodschappen doen, dan 2 uurtjes werken en dan mijn prinsesje ophalen. Truste en tot morgen
@ mieks; wat verschrikkelijk! ik kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt, dat mag ook gewoon! Heel veel sterkte voor jou en je mannetje. @ mamavangwenn, spannend al vertellen! @wennie; al getest? @lonneke en ansje, fijn dat het weer beter gaat met jullie @all; gister bij de huisarts geweest, maar toen ik naar de wc ging daar er wat bruinig bloed bij t afvegen, pfff. de dokter zei dat dat geen kwaad kon, kon ook nog van de innesteling zijn (wist niet dat dat kon als je al een week over tijd was). maar nu had ik het vanmorgen weer een beetje. Ik vind het maar niks en haal allerlei doemscenario's in mn hoofd... hebben de andere zwangeren daar toevallig ook last van gehad? hoef iig volgende week pas de verloskundige te bellen van de dokter, dus we wachten maar weer af - en dat is zeker niet mijn sterkste eigenschap- werk met zin allemaal.
@Mieks, wat een &%!!!##$#@$% NIEUWS!!!! Jeetje zeg! Begrijp dat jullie willen dat het geen invloed heeft op de kinderwens, maar het raakt jullie wel en ook op dat gebied!!! Vind het heel erg voor jullie!! Mocht hij weg zijn en jullie wel een kindje krijgen op dat moment, zijn er dan wel genoeg mensen die je kunnen helpen? @Pinda , ik heb het niet gehad.. Maar he tenige wat je kan doen is dus afwachten... Snap dat je allerlei scenario's bedenkt, maar probeer rustig te blijven.. Heb al veel vaker gelezen dat vrouwen wel eens bloedverlies hebben.. Zoek maar eens op andere forum's , zolang het maar geen helder rood bloed is lees ik ook vaak! @Wennie getest?
Wennie: Ben erg nieuwsgierig of je al getest hebt. Mieks: Nogmaals een dikke knuffel. Pff, je moet nu aan allerlei dingen denken waar je eigenlijk liever niet aan wil denken, maar zoals je zelf al zegt, sommige dingen moeten gewoon geregeld worden. Hoop dat dit jullie kinderwens niet in de weg zal staan en je snel zwanger mag zijn. Het is klote, maar wel fijn dat hij 2 weken terug kan komen rondom de bevalling. En hoe zit het met mogelijkheden tot contact als hij daar zit? Heb nl. geen idee hoe dat gaat. Pinda: Oeh schrikken. Wat oud bruin bloedverlies hoeft inderdaad niets te beteken. Ik heb het nooit gehad, maar wel vaker van gehoord en/of gelezen. Zolang het geen helder rood is en je geen buikkrampen hebt hoef je je nergens zorgen over te maken. En als je je wel zorgen maakt, dan bel je je HA of de verloskundige en leg je je verhaal uit. Mss dat zij je nog gerust kunnen stellen of wat voor je kunnen betekenen. Daar zijn ze immers voor. MamavanGwenn: Fijn dat je weer bent opgeknapt. Ga je je ouders het nog op een 'speciale' manier vertellen of dat niet? Krissie: Met jou ook nog alles goed? Ansje: Fijn om te lezen dat het met jou beter gaat. Herken wat je zegt, heb inderdaad het idee dat de pillen nu wat werk gaan doen. De randjes zijn ook hier er van af en heb sinds donderdag niet meer hoeven spugen (afkloppen dus!) Misselijkheid is niet weg. Las gisteren over de werkzame stof, mecolzine (tenminste, geloof dat het zo heet), de misselijkheid niet volledig weg haalt maar er voor zorgt dat het braken uit blijft. Verklaart een hele hoop. Hoop ook er met een week of 12 vanaf te zien, heb er vertrouwen in. Verder had ik gisteravond in bed een enorme rugpijn. Helaas begon het daarmee bij m'n vorige zwangerschap ook mee en kreeg ik bekkeninstabiliteit. Ik ga dan vandaag ook alvast een fysio hier uit de buurt die met de Cecile Röst methode werken benaderen of ik daar al terecht kan voor 'preventie' zeg maar. (Heb daar nl. goede verhalen over gelezen, vrouwen die bv. na 6 behandeling zo goed als pijnvrij zijn of enorme verlichting hebben) Ik wil zo lang mogelik op de been blijven. Doe dan ook m'n best om zo veel mogelijk in beweging te blijven en m'n spieren sterk te houden. Helaas merk ik dat ik hier en daar wel wat pijnklachtjes heb die me dus wel angstig maken voor weer BI.
NOD 09 januari - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 3) Nog geen ongi te bekenen 15 januari - lennyt (26, 1e kindje, ronde 5) 22 januari - mineraal (29, 1e kindje, ronde 10) 30 januari - sjasje (28, 1e kindje, ronde 4) 01 februari - emjee (31, 2e kindje, ronde 5) 05 februari - snoopy (26, 1e kindje, rond 3) 09 februari - mieks (27, 1e kindje, ronde 4) ZWANGER 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 06 aug - yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 12 aug - l0nneke (24, 2e kindje, ronde 2) 21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 02 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 11 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) ?? sept - pinda17 (.., 1e kindje, ronde 7)
Bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden! Dat is echt fijn om te lezen. @ mamavangwenn, ben benieuwd hoe je ouders gaan reageren! @ Pinda, ik hoor er meer meiden over die zwanger zijn.. zolang het idd geen helder rood bloed is kon het niet veel kwaad, bij twijfel gewoon de verloskundige bellen! @ Krissie, er zijn idd genoeg mensen die me er wel doorheen zullen helpen, neemt niet weg dat er genoeg momenten zijn dat ik hem verschrikkelijk zal missen. Mijn verjaardag zal hij er zowiezo niet zijn, en elke avond alleen in bed stappen vind ik ook nog geen leuke gedachte! @ Lonneke, er is internet aanwezig. Weet alleen niet hoevaak we contact kunnen hebben, dat hangt er net vanaf hoe druk hij het heeft. Bellen is ook mogelijk alleen weet ik niet hoe duur dat gaat worden. Hoorde van hem dat ze elke dag een kaart krijgen waarin ze een paar minuten gratis naar huis mogen bellen.. Of dat elke dag is wist hij niet heel zeker. Ik ga is even een stukje huishouden doen hier, en kom straks wel weer even langs
Heey, wat is er weer veel getypt. Jeetje Mieks wat erg. Geniet er van nu jullie nog lkkr samen zijn. En suc6 met de dingen op papier zetten. Een dikke knuffel Lennyt: spannend..... Ansje: fijn dat je alles weer binnen kunt houden en dat de medicatie aanslaat. Mammavangwenn: ga je het nog op een bijzondere manier vertellen?? Ik ga hier ff verder met de opleiding. Ben druk bezig met een verbetervoorstel schrijven. Deze mag ik 15 feb. presenteren.
Hey meiden, Test gaf negatief aan. Maar ongi is ook nog niet te bekennen. Had zondag avond het gevoel dat ik echt ongi geen worden, maar nu nog niets. Afwachten dus maar... @ mamavangwen, ben benieuwd hoe je ouders reageren en hoe je het gaat vertellen. @ zieken, fijn dat iedereen weer wat opgeknapt is!! @ mieks, Ik snap dat er dingen geregeld moeten worden, maar lijkt me idd een hele opgave. Ik denk aan je en als je je verhaal kwijt wilt, HIER zijn wij!! Ook dan!! Hier ga ik even wat aan het huishouden doen, want dat heb ik al 2 dagen niet gedaan ivm niet lekker zijn. Nu toch maar weer wat actie in de kont Fijne dag, en werkse voor diegene die aan het werk zijn.
@ Lonneke, ik had daarstraks half over je verhaal van BI gelezen (sorry blijft momenteel weinig hangen merk ik wel ) Hoop dat je daar nu geen last van krijgt dan! Ben benieuwd hoe het bij de fysio was vandaag! Lijkt me niet fijn als dat begin je van zwangerschap al gebeurt, of eigenlijk lijkt het me zowiezo helemaal niet fijn! @ Snoopy succes met je voorstel schrijven. @ Wennie, balen meid! Hopelijk komt de ongi dan snel zodat je gelijk weer verder kan.. @ all, ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu niet erg zou vinden als het nog een paar maandjes duurt voor ik zwanger raak, ik hoop wel heel erg dat ik zwanger raak voor vriendlief weg gaat. Hoe dichterbij het punt dat hij weg gaat (september) hoe meer hij uiteindelijk straks als hij terug komt nog mee maakt. Dat hij tijdens de zwangerschap een stuk mist vind ik heel wat minder erg als dat hij straks een paar maanden moet missen van zn pasgeboren kind. Helaas hebben we het niet voor het plannen, maar ik merk wel dat die "druk" er bij mij in elk geval af is om snel zwanger te willen zijn.
Ik heb een kaartje gekocht en daar de volgende tekst in geschreven en deze gaat Gwenn geven Opa en oma, Ik moet je wat vertellen, Maar je mag niet gelijk de hele familie bellen. Ik heb voor de kerstman een broertje of zusje gevraagd, En wat blijkt: mijn ouders hebben zich er toch maar aan gewaagd. Dus hou begin september 2012 in je agenda vrij, Want dan krijg ik er een broertje of zusje bij. Liefs Gwenn Ik ben ook heel erg benieuwd hoe mijn ouders gaan reageren @wennie: balen die negatieve test. @pinda: hier ook geen ervaring met wat bruin verlies maar kan wat oud bloedverlies zijn van de innesteling. Denk dat de HA dat bedoelde. Maar zolang het geen helder rood is en je geen buikpijn hebt, geen zorgen maken.
@Mieks: echt balen!! ik sluit me bij de rest aan, we staan voor je klaar! dikke knuf! @Lonneke en Ansje: fijn dat de misselijkheid nu 'te doen' is hopelijk zakt het snel! En Lonneke, hoop dat de fysio goed gaat helpen tegen de BI. @Pinda: hoeveel dagen ben je overtijd? ik blijf voor je duimen dat alles goed blijf plakken!! @Ansje, leuk morgen de echo! @Wenny: raar is dat he een neg- test en geen ongi. Wel apart dat Mieks en ik dit ook hadden. Hoop op snel (pos.) duidelijkheid! @ Snoopy: Welke opleiding volg je? (weet niet meer of je t al verteld had) @ Emjee: ik ben die lijst ook altijd kwijt... @@ mamavgwenn, leuk gedichtje! ben benieuwd naar de reactie van je ouders! Gaan jullie het deze week ook aan de schoonouders vertellen? @Lenny: zo die laatste week voor de nod vind ik ook altijd erg moeilijk om dan kalm en ontspannen te zijn.
Meiden, als jullie op mijn link "tempkaartje" in mijn handtekening drukken, krijgen jullie dan mijn kaartje te zien? Dan weet ik dat ik het goed gedaan heb
Heey, sasje: ik doe de opleiding Eerst verantwoordelijke verzorgende. Als alles goed gaat dan heb ik 14 juni van dit jaar mijn diploma Wennie: jammer dat je test negatief is, maar nog geen bloed is moed. Mammavangwenn: leuke manier om het te vertellen aan je ouders Fijne avond ben druk aant koken. We eten opgebakken aardappeltjes met sla en een schnitzel. En dan vanavond weer lkkr sporten. Mag ook wel na een vrije dag computeren.
@Lonneke, Met mij alles goed ja.. Hoe zit dat met bekkeinstabiliteit waarin merk je dat? en wat zijn je klachten dan? Vervelend voor je.. een goede vriendin van mij had dat ook .. gaat nu weer goed met haar.. maar weet nooit echt wat er dan precies is en wat je voelt.. @Snoopy, hoe gaat het met je verbetervoorstel? Fijn dat je je diploma bijna hebt afgerond!! Is een hele opluchting als je met dat soort dingen klaar bent (vond ik zelf)... @Mamavangwen, leuk tekstje!! Ik ben benieuwd naar de reactie..Wanneer ga je het vertellen? @Mieks, Ik zie je tempkaartje ook.. Hoop dat je alles goed kan regelen.. zul je zien als je even minder bezig bent met zwanger worden dat het sneller gaat dan je denkt! Vind het allemaal heel pittig voor jullie, maar jullie komen er vast wel uit! @Mensen die ziek waren, al allemaal weer wat beter? Er waren een hoop zieken hier... Fijn dat bij de meeste de medicatie een beetje aanslaat en helpt!! Voor de zwangeren: over een paar weken zullen jullie je vast weer lekkerder voelen.. toch? en krijgen sommige al echte dikke buikjes? ben benieuwd, hier zijn mijn darmen echt een probleem... helaas... Merk ook dat ik zwaarder wordt:: help!! hahaha daar heb ik helaas geen zin in ! wel in me buik die kilo's maar niet op overige delen! haha.
Krissie: dat klopt inderdaad vind de therorie nog niet zo erg, maar een presentatie houden. Dat vind ik niet zo leuk maar goed het hoort er bij. Mijn verbetervoorstel ligt nu weer bij mijn leidinggevende. Zo en dan nu ff afwassen
@mieks: sluit mij ook aan bij de rest. Wel fijn dat jullie er goed over kunnen praten. Dikke knuffel van mij! @mamavangwenn: leuk versje!! @pinda: bruin bloed hoeft idd niks te betekenen, ben het met de andere eens. @lonneke: goed dat je al preventief iets gaat doen. Ben je de vorige zwangerschap er ook uit geweest?dat je niks meer mocht? @snoopy: succes met je voorstel schrijven. @wennie: balen van je negatieve test. @sjasje: heb het ook hoor...die laaste week duurt altijd zooo lang! uiteindelijk is het zo weer voorbij maar je gevoel zegt van niet @krissie: het hoort erbij die extra kilo's