9 maandenbeurs: Ik ga ook! De 23e dan wel. MamavanGwenn: Heb maandag echo, ik dacht om half5 Later meer! Reageer vanuit telefoon en ben er (nog) niet Zo handig mee..
dank jullie wel allemaal! Tja ik ben geweest. Aardige man, (vind ze meestal niet zo aardig) Zaad van mijn vriend was goed! niets mis mee. Huisarts zat er dus naast, gelukkig maar dat had ik ook al op internet gelezen. Voor mijn vriend een gerusstelling natuurlijk! Ik ben inwendig onderzocht ook allemaal prima. Dus hij ziet geen rede nu om actie te ondernemen. (dat komt ook omdat hij heeft gezien dat het dus wel kan, omdat ik dus al zwanger ben geweest) Het is gewoon dooroefenen. Hij denkt dat ik binnen een half jaar zwanger ben en anders moet ik terugkomen. Hij heeft mijn templijst gezien, ik heb een eisprong en ben redelijk netjes ongesteld. Ovutesten vond hij niet nodig, gewoon als je rond 30 dagen bent, tussen dag 14 en 18 dgn vruchtbaar en dus vrijen. (je mag het zelfs dagelijks doen ) Al met al voor mij een gerusstelling dat ik goed bevonden ben en natuurlijk het zaad ook! Dus we gaan weer positief er tegenaan. Mijn temp daalde vanochtend maar nog niet ongesteld (al wel wat klachten) Hij gaf aan, je temp kan dalen maar geen menstruatie is een belangrijkere graadmeter. Dus de kans op zwanger zijn is er nog, maar hij kon nu niets zien.
@Mineraal: Super dat alles goed zwem/werkt!! Hoop dat de gyn helemaal gelijk heeft en je binnen 6mnd. zwanger bent! (als je t niet al bent, blijf duimen hoor!) @9mndbeurs: ooh klinkt leuk! (net snel ff gegoogeld) Mocht ik zwanger zijn dan ga ik ook! (heb mezelf beloofd pas naar zulke dingen te gaan als t zo ver is. anders maak ik me alleen maar lekker met niks..) @Wenny: jammer van de ongi! hoop dat je buikpijn minder is! MMm tapas, heerlijk! @cadeau-vraag: mn nichje viert woensdag haar 2e verjaardag en ik heb cadeau tips nodig! Moeder wist t zelf ook niet goed, ze hebben al best veel speelgoed i.v.m. oudere zus. dus zij dacht aan een puzzel. Iemand nog een ander leuk idee?
Heey Mineraal, fijn dat je goed nieuws hebt gekregen van de gyn Kun je vol goede moet verder klussen. En hopelijk ben je snel zwanger of ben je al zwanger.
Hey Mineraal , Heel fijn nieuws zeg!!! Zwangerschapsbeurs.. Ik denk dat ik daar ook wel heen wil.. Denk niet dat ik mijn vriend mee krijg haha.. Hoe zit dat bij jullie? Anders vraag ik wel een vriendin mee...
@mineraal: goed nieuws dus. Volgens mij een hele opluchting. Nu gaan we voor een snelle positieve test. @sjasje: je kan het combineren met de huishoudbeurs geloof ik hier ben ik ook nog nooit geweest en mijn zus gaat mee die is ook nog niet zwanger. En misschien ben je volgend jaar wel met de 9-maandenbeurs net bevallen. Misschien een leuk kleurboek met van die dikke potloden? En idd anders misschien een puzzel. @krissie: hier krijg ik mijn vent ook niet mee naar de 9-maandenbeurs. Maar mijn zus opperde om te gaan. Misschien vriendin die mee wel (of misschien sjasje haha) Ik hoop in ieder geval mieks tegen het lijf te lopen. Ik weet hoe je eruit ziet....
Mineraal: Goed nieuws dus! Nu hopen dat je snel zwanger bent! 9maandenbeurs: Ik ga met een vriendin samen. Manlief vond de jonge gezinnen beurs al erg genoeg. Korte reactie, ben erg moe en ga lekker slapen. Slaap lekker allemaal!
@ mineraal gelukkig meis dat het in orde is allemaal @ sasje is misschien een idee maar mijn 'petekindje' is fan van K3 heb haar met de verjaardag een dvd en een mok gegevens nu is daar natuurlijk niet iedereen fan van maar het is maar en idee @ hier ik zou ook wel naar de negenmaanden beurs willen gaan alleen om wat ideeen op te doen en rond te neuzen en daarbij kun je met de kaartjes van de negenmaandenbeurs tevens naar de huishoudbeurs en andersom maar door de week kan dat niet ivm met werk en op zondag heeft dievan mij het te druk met verbouwen en de reis zal hem te lang duren @snoopy fijne verjaardag gehad van je mannetje meis? Oja hoe kan ik zelf het een en ander veranderen aan het nod lijstje ? wou dat laatst proberen maar dat lukte niet want wat dat betreft zit ik als voorbeeld mieks pas aan de 4e ronde we hebben de 1e 2 rondes niet echt geklust heb dat alleen opgeschreven voor me cyclus bij te houden
Even een snelle reactie vanwege werk drukte. Mineraal, fijn dat alles goed was bij de gyn! En hogelijk ben je gewoon snel zwanger! Mamavangwenn, ik ga ook kijken of ik je vinden kan Lennyt, gewoon het lijstje kopiëren. En in een nieuw bericht plakken. Anders even aangeven wat je veranderd wilt hebben, dan passen wij het wel aan. Ik ga vanavond even terug lezen en verder reageren, zit nu op mn telefoon dus dat is lastig. Gisteren begonnen in het eerste boek van de twilight serie, Jeetje wat zijn die boeken verslavend! Had verwacht dat het niet echt wat voor mij zou zijn maar kan nou niet meer stoppen met lezen Fijne dag allemaal
NOD 22 januari - mineraal (29, 1e kindje, ronde 10) 26 januari - sjasje (28, 1e kindje, ronde 4) 01 februari - emjee (31, 2e kindje, ronde 5) 05 februari - snoopy (26, 1e kindje, rond 3) 09 februari - mieks (27, 1e kindje, ronde 4) 10 februari - lennyt (26, 1e kindje, ronde 4) 11 februari - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 4) ZWANGER 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 06 aug - yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 12 aug - l0nneke (24, 2e kindje, ronde 2) 21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 02 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 11 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) ?? sept - pinda17 (.., 1e kindje, ronde 7) zal even de eerste twee cyclusdagen in een anderekleur zitten bij die 28 en eerste 35 dagen zijn we nog niet bezig geweest met kinderen vond het toen makkelijk om zo mijn cyclus bij te houden vanaf die tweede keer 35 dagen zijn waren we er pas allebei klaar voor
Er is weer aardig gekletst , ga proberen zo veel mogelijk te reageren.... pfff @mineraal, super joh dat de gyn alles goed heeft bevonden. Weg onzekerheid en nu weer volle positieve energie er tegenaan. @mieks, stom hè dat je zo in je eigen kunt vergissen qua smaak... Ik had dat met de boeken van Harry Potter haha, ben echt totaal geen sf figuur dus tja heksen / trollen en weet ik veel wat maar heb alle delen in een mum van tijd uitgelezen @jarigen of familie jarigen, van harte gefeliciteerd alsnog of alvast hihi... @ziek/zwak/misselijk , sterkte allemaal! @9maandenbeurs, ik ben er bij mijn vorige zwangerschap geweest. Ik was samen met een vriendin en beide moeders, erg leuk en ontzettend veel aanbiedingen. Dus als TIP: neem een soort van trolley mee, erg handig . @all / ovutesten, ..... snap d'r niks meer van. Mss heeft iemand van jullie ervaring? Ben helemaal confused . Het volgende is aan de hand: - donderdag -> begonnen met testen(CB) - zondag -> smiley - maandag -> geen smiley - dinsdag (vnadaag) -> smiley We hebben de afgelopen dagen flink geklust , maar de zin neemt bij beide wel een beetje af, dus het word nu wel beetje nep zeg maar... Dacht zondagavond van allerlei menstruatie klachten te voelen dus was er van overtuigd dat dat m'n ei was, maar nu weet ik het allemaal niet meer.... HELP ME....
Oeh Emjee, ik wil je graag helpen!! Maar helaas weet ik het ook niet!! Denk dat het klussen zowieso wel goed was! Trouwens toen ik zwanger werd heb ik ook echt menstruatieklachten gevoeld aan 1 kant en dacht ook dat het mijn ei was, dus dat is wel een goed teken! Het blijkt ook aan de hand van hoever ik ben dat het werkelijk mijn ei was. Hoeveel dagen van je cyclus zit je nu? Ik zal gewoon lekker genieten van het vrijen en maar even niet als een moedje zien... Proberen ten minste? Je kan ook je temperatuur morgenochtend in bed even meten.. Kijken of hij hoger is dan normaal.. (bij mij na eisprong is hij rond de 37,2, had ik volgnes mij vernomen
@krissie, ja valt niet mee hè... Bedankt voor je reactie. Zit nu op dag 16 dus het kan allebei, maar toch erg vreemd dat ik gister geen smiley had . Cyclus is meestal tussen 28 en 31 dus tja Zal m'n hoofd er nog eens over breken, had er zoveel vertrouwen in en nu is dat weer omlaag gehaald.... :x De natuur gaat zijn eigen gangetje....
emjee; kan zijn dat je ei al geweest is, of toch nu komt... Misschien wel een 2e ei, dat kan ook! (daar krijg je tweelingen van ) Snap dat de lol van t klussen er wat af gaat (had ik ook wel last van) Ik zou morgen nog klussen. Meestal als een smily/streepje krijgt duurt t 24-48uur voor t ei springt. Dus kans dat morgen het mysterieuze (2?) ei langskomt. Hebben de zaadjes 1 dagje rust om morgen goed te knallen hihi Succes!
@sjasje, denk dat dat het gaat worden, de zaadjes hebben rust nodig en wij ook haha. Tweeling, whaaaa , zou een mooie zijn, maar ja het gebeurd hier in de buurt wel steeds vaker dus wie zal het zeggen.... Ff zonder gekheid, er springt toch nooit een 2e ei? Per cyclus is er toch maar één?
precies een twee eiige tweeling! dit schreeft wikipedia: Een twee-eiige (dizygote) tweeling is een tweeling die ontstaan is doordat er voor het moment van bevruchting twee eicellen tot rijping waren gekomen en beide ook daadwerkelijk bevrucht zijn. Kan alleen niet vinden of de 2 eisprongen dan ook apart, dagen na elkaar kunnen springen of altijd samen springen..
dit vond ik op google: dat is een een op national theographic channel geweest. bij eenserie over meerlingen, daar was een vrouw met een tweeling, maar ze waren niet op de zelfde moment bevrucht. de jongste was wat later bevrucht, en dan hadden ze t over meerdere dagen.zij kreeg na de bevruchting nóg een eisprong en die werd ook bevrucht, ze noemen het een tweeling maar is het eigenlijk niet.
dit ook: Je kunt inderdaad wel een dubbele eisprong hebben, maar dan wel vrijwel gelijktijdig, niet met een tussenpoze van meerdere dagen/weken. Er kunnen twee follikels (eiblaasjes) groeien in je eierstok, dan zitten ze waarschijnlijk beide aan dezelfde kant. Het is niet zo dat je elke keer om en om een eisprong hebt, of dat er maar eentje per eierstok kan vrijkomen. Vaak zie je wel dat er één kant dominant is, dus dat je meestal je eisprong aan een bepaalde kant hebt. Een dubbele eisprong is meestal erfelijk, sommige vrouwen hebben dit heel erg vaak. Dit erf je dan van je moeder of je oma. Maar het kan bij iedereen wel een keer voorkomen. Als beide eicellen dan ook nog eens bevrucht worden, heb je inderdaad een twee-eiïge tweeling. Een één-eiïge tweeling is puur toeval en een speling van de natuur, dit is niet erfelijk.