Haha, of we zoeken allemaal gewoon een antwoord Maar die is er niet.. Meis ik zou gewoon lekker knutselen en klussen zolang je je er goed bij voelt. Misschien was je ei inderdaad zondag... en misschien wel nu.. Aangezien je cyclussen van vorige keer denk ik eerder afgelopen zondag.. (wie weet is het eitje al bevrucht Dat hopen we dan maar gewoon!
Ik hoop het antwoord te hebben: Je had eerst een positieve smile (dit kan een paar dagen aanhouden..) is het niet zo dat de test van gister minder betrouwbaar is en dat hij dus nog moet springen? Kan ik 2 maal een LH piek hebben waargenomen? Vraag over: ovulatietest Gedurende je maandelijkse cyclus heb je maar eenmaal een LH piek. Deze kortstondige verhoging van het hormoon LH zorgt ervoor dat je eisprong op gang gaat komen. Op het moment dat je LH piek plaatsvindt ben je erg vruchtbaar en heb je de grootste kans om zwanger te worden. Sommige vrouwen die nauwkeurig meten met (gevoelige) ovulatietesten kunnen soms twee maal in hun cyclus een LH toename waarnemen. Direct na het vinden van de eerste piek, met 2 donkere streepjes op de ovulatietest, lijkt het alsof enkele dagen later opnieuw de ovulatietest positief uitslaat. Langzame afname LH Bij sommige vrouwen verdwijnt het LH hormoon niet direct na de LH piek uit het lichaam en kan het een aantal dagen duren voordat de ovulatietest weer negatief aangeeft. Soms duurt dat zelfs tot aan de menstruatie. In die periode blijft ook de ovulatietest soms positief aangeven of in elk geval zo donker dat je denkt dat je een 2e LH piek hebt gevonden. In eerste instantie vind je dus een piek, daarna een paar dagen een kortstondige afname en dan opnieuw donkere streepjes op de ovulatietest. Je moet er dan vanuit gaan dat de eerste piek die je vindt de LH piek is. Zodra je 2 donkere strepen krijgt op je ovulatietest voor de eerste keer in je cyclus heb je je LH piek gevonden. Dit is het moment dat je de grootste kans hebt om zwanger te worden. In principe kun je daarna stoppen met testen. Op de foto hieronder zie je hoe de zwarte lijn het verloop van je LH weergeeft als je een 2e piek hebt waargenomen. De groene stippellijn geeft de drempelwaarde van de ovulatietest weer. Je vindt je LH piek (bij 4) waarna je een afname waarneemt. Direct na je eisprong (bij 5) gaat je LH weer toenemen. De echte LH piek die je zoekt is dus de eerste piek die je waarneemt bij 4.
Hahaha, jullie maken het wel spannend voor me . Maar alsjeblief een tweeling . (natuurlijk welkom, maar zou wel ff schrikken hihi) Wat ik uit jullie verhalen haal, is dat de eerste piek de "betrouwbaarste" is en gezien mijn onderrugpijn en afscheiding gaan we daar dan ook maar van uit... In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en vooral ook zoeken, thanks . We hebben "besloten" dat we het maar eens een dagje laten rusten (na drie klusdagen is het wel een keertje tijd voor rust) en dat we morgen weer verder kijken . Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik gister een negatieve test had, maar ja het blijft ook maar apparatuur....
@mieks: ik heb ze ook gelezen, ik had ze alle 4 geleend bij de bieb..heb ze erg snel uitgelezen...kon ook niet meer stoppen! Had niet verwacht dat ze zo dik waren maar het leest lekker weg. Heb je de films ook gezien? @emjee: fijn he, die ovutesten. Miss dat je eens andere ovutesten kan proberen?! en anders in het forum waar ik ook in mee schrijf...ovutesten. Slunae weet er erg veel van! @all: we hebben beide weer een positieve boost!Ik had hem eigelijk al, maar mijn vriend heeft hem ook weer. Ik ben nog niet ongi maar mijn temp is gedaald. 36.4. Maar geen bloed is goed! en bij bloed op naar de volgende klusronde! Ik ga met de dobbelsteen 6 gooien...daar had de gyn het over. Je moet het zien als een dobbelsteen: 1x gooi je 6 daarna gooi je misschien 8x geen 6. Dus wij gaan snel 6 gooien Je had ons moeten zien kijken bij die gyn....
Mineraal: Super dat je zo positief bent, binnen 6 maanden zijn jullie zwanger! Daar gaan we voor! Net zoals de rest wat hier nog niet zwanger is overigens! Emjee: Niet druk maken..eerst zwanger worden en dan zie je of het er 1 of 2 zijn
@mineraal:super die positiviteit. Hou die erin. En jullie worden gewoon allemaal zwanger in het 1e kwartaal. @mieks: de twilight serie trekt mij totaal niet. Net als lord of the rings. Maar mijn zussen zijn wel helemaal verslaafd aan twilight. @emjee: inderdaad uitgaan van de 1e ovutest en we houden het er maar op dat jouw lh langzaam daalt. @all: kennen jullie dat? Zo moe zijn maar niet in slaap kunnen komen en dan slaap je eindelijk dan loop je onwijs te dromen. Heb vannacht gedroomd dat ik eindelijk kon voelen dat er een kies doir was bij Gwenn.... En verder vreselijk last van ontstoken tandvlees. Ow wat doet dat zeer zeg!!! Heb mijn tandenborstel maar mee naar mijn werk genomen zodat ik nog een keer extra kan poetsen. Moedervlek weghalen viel trouwens mee. Voel het nu wel trekken
Mineraal , zoals de rest al zegt: Super dat je zo positief bent Ik zeg lekker alle onrust daarover loslaten en heerlijk genieten dan komt er vanzelf die liefdesbaby! Emjee, hoe ervaarde jij je eisprong eigenlijk? Mama,van gwen , ik heb ook een wondje in mijn tandvlees... Ik herken het wel met dat dromen. Dat is trouwens ook wel normaal, je valt als je zeer moe bent veel sneller in een diepere slaap (slaapstadium III) na slaapstadium III komt meestan de rem slaap (dromen dus).. Dus het kan zijn dat je door je zo moe bent ook sneller bent gaan dromen. (als ware ga je sneller door slaapstadium I en slaapstadium II heen).
@mineraal wat goed dat je zo positief bent @emjee ik zou ook uitgaan vn de eerste ovutest @mamavangwenn ontstoken tandvlees kan behoorlijk pijn doen ja @sasje haha een 8ling zou wel heel veel zijn hey en hoest met krissie en lonneke ???
Hoii meiden. Hier alle huishoudelijke taken weer bijna klaar dus even computer tijd. Was de afgelopen dagen niet veel actief, had weinig zin in de pc, en heb me lekker met een paar boeken op de bank vermaakt. Zondag hebben we bij m'n schoonouders gegeten en ook nog veel over de uitzending gehad. Ik probeer er nu maar weinig bij stil te staan, maar als we het er een tijd over hebben moet ik nog oppassen voor de brok in mn keel dan zeg maar.. Over de huishoudbeurs, had eigenlijk gehoopt dat ik een goede reden had om er heen te gaan voor mezelf Er zou nog een andere vriendin mee gaan die in september een kindje gehad heeft maar die kan helaas niet, dus gaan we met zn 2en (met nog een andere vriendin dus). Wilde toch wel graag op die 9maanden beurs gaan kijken maar kan nou moeilijk van alles gaan kopen, je weet tenslotte niet hoelang het nog gaat duren Ben er ook nog niet eerder geweest, huishoudbeurs wel. Huishoudbeurs gaan we in elk geval ook heen. @ Mamavangwenn, ben je al van je verkoudheid af? Wat betreft het dromen, ik droom ook altijd verschrikkelijk veel. Soms ook levensecht. @ Wennie, balen van de ongi meid. Op naar de volgende ronde dus maar weer. @ Emjee, de boeken van harry potter heb ik idd ook in 1 x uitgelezen! Hou helemaal niet veel van sf, maar zowel harry potter als nu de twilight kan ik echt slecht weg leggen Ovutesten kan ik je niet mee helpen. Snapte afgelopen maand ook weinig van de mijne... met tempen hoop ik meer duidelijkheid te krijgen. @ Krissie, dat stukje geeft duidelijkheid over mijn ovutesten van vorige maand, waarom die zo lang posi bleven net voor mijn nod. Alleen klopte mijn "piek" niet, ik werd toen bijna een week later ongi dus zal ook later mijn eisprong hebben gehad... Verwarrend soms hoor, die dingen! @ Mineraal, zit nu op de helft van boek 2. Er zijn dus 4 delen? Ik dacht 3.. ik leen ze van een vriendin, dus vandaag of morgen even de rest halen We hebben afgesproken dat als ik de boeken gelezen heb, we samen de films gaan kijken. Ben benieuwd! Succes met de dobbelstenen! Ik duik zo mn boek weer in Fijne dag allemaal!
@lonneke, idd helemaal gelijk, druk maken is geen goed begin! Maar wel leuk om er over te geinen @krissie, zondagavond voelde ik mijn lage rugpijn en wat zeurderig in mijn buik. Eigenlijk heb ik nooit veel last van menstr.klachten, maar dit is wat ik kan omschrijven. @sjasje, @mamavangwenn, wat vervelend dat tandvlees . Is dat al ivm je zwangerschap of staat het er los van? @mieks, dat boek moet niet gaan winnen van de zp hè . Misschien moet ik dan toch ook maar aan die serie boeken beginnen.... @all, om jullie nog even te vervelen met mijn "waarnemingen".... Heb vandaag weer een ....... . Moet niet gekker worden of wel dan hahaha. Vanaaf gaan we er in ieder geval maar weer voor -> baat het niet dan schaadt het niet is mijn motto!!! Dit worden wederom twee lange weken tot de NOD, die nu mss ook iets eerder is, maar ja dat zien we dan wel weer Ga weer verder met de strijk en de was . Fijne dag allemaal
Zou heel mooi zijn , maar daar durf ik niet op te hopen. Maar dat zou ook wel heel erg snel zijn dat de ovu test dat aangeeft ......
Heey, Hier is alles goed druk met werken. Wij zaten van de week eens op een site te kijken hoe je zaad kon verbeteren. Het is wel leuk om eens door te lezen. Vond ik dus van daar dat ik de site er op gezet heb. De kwaliteit van je zaad verbeteren — Anababa Lennyt: wij hebben een gezellig verjaardag gehad. Op naar de volgende van vrijdag. Mijn moeder wordt dan 50 jaar. Dus een feestje Mamma van gwen: spannend dinsdag een echo . Gelukkig maar dat het mee viel om de moedervelk weg te laten halen. Mineraal: super om te lezen dat jullie er weer postief in staan . Sasje: haha een acht-ling is ook wel heel wat. Is inderdaad niet te hopen. Dan heb je gelijk je handen vol. Dan maar beter een 2 ling. Emjee: haha je verveeld nog niet hoor. Maar ik heb er geen ervaringen mee dus kan ik je er ook niet mee helpen. Ik ga vanavond ff sporten en na die tijd aan het klussen aangezien er wat zaadjes richting mijn eitje moeten.
@emjee: je bent wel extra gevoelig voor ontstoken tandvlees tijdens je zwangerschap. Maar heb het nooit gehad en nu ineens heel erg en in mijn hele mond. Heb de tandarts gebeld en die adviseerde mee een paar dagen paradontax te proberen. Maar jij gaat dus de kant op van mieks met de testen? @snoopy: veel plezier vanavond met beide sporten @all: als jullie tijd hebben. Heb een poll geopend voor een meisjesnaam http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/330012-welke-meisjesnaam-past-gwenn.html#post11861514 @mieks: ik ben van de verkoudheid af alleen vriendlief niet.
@mieks: oo je hebt de films niet gezien! dat is nog leuk, dan maak je je eigen voorstelling erbij (teminste dat doe ik altijd) De films zijn de boeken, er is weinig verschil! @all: ik ben weer ongi geworden maar ik ga vol goede moed naar de nieuwe ronde. Ik ga ervoor om eind dit jaar te bevallen! Ik ga 6 gooien enne de dames die nu nog niet zwanger zijn gaan vast met mij mee dobbelen! wie start er met gooien? @snoopy: ik ben meteen op de site gaan kijken, verbeteren kan nooit kwaad toch?! @mamavangwenn: vervelend zeg, kan erg pijnlijk zijn. Ik heb gestemd! @emjee: je houdt het spannend met die testen! @advies: wil even jullie advies, Ik temp natuurlijk al een lange tijd, maar ik wilde misschien aankomende maand het niet doen, met de temp zie je alleen dat je eisprong geweest is meer niet. Aan de ene kant wil ik gewoon niet meer tempen maar aan de andere kant kan het weer ''rust'' geven als je ei is geweest. Snappen jullie hem nog? Wat zal ik doen..
@Mineraal, je moet lekker doen waar je je goed bij voelt denk ik.. En je gata gewoon 6 gooien deze maand!! Misschien geeft het je wel rust als je niet tempt?
@mieks: Heerlijk dat je huisje weer lekker fris is. Veel leesplezier! Ik vind lezen ook heerlijk, maar het schiet er de laatste tijd echt bij in. @emjee: Ik heb de laatste cyclus 2 positieve testen achter elkaar gehad. Nu ben ik zwanger! De cyclus hiervoor had ik ook twee positieve testen. Toen zat er wel bijna een week tussen. Het kan ook voorkomen dat het eitje toch niet springt en het lichaam het later nog eens probeert. @mamavangwenn: Leuke namen! Geloof dat we dezelfde smaak hebben. Een van je namen lijkt verdacht veel op de meisjesnaam die wij nu in gedachte hebben Eerder schreef ik al dat we ook aan de naam Gwenn gedacht hebben. Manlief is dol op die naam. @miniraal: Wat een fijn nieuws! Ik vind het ook heel knap dat jullie zo positief blijven! Hopelijk gooien jullie snel 6! @snoopy: veel sport en klus plezier! @dromen: Hier ook levensechte dromen. Ik had zondag een klein beetje bruinverlies gehad. Maak me er niet echt zorgen om, omdat het minimaal was en ik me gewoon op en top zwanger voelde. Ik droomde die nacht dat ik een miskraam kreeg.... Meteen naar de wc gerend en was opgelucht dat het toch echt een droom was... @all: Hier kom ik de dagen aardig door met de zetpillen. Ik doe alles op mijn gemak. Met name het huishouden ligt momenteel op zn gat. Ons kleine ventje zit helaas niet zo goed in zijn vel. Vorige week liet hij ons even schrikken. Hij was hangerig, huilerig en had ontstoken ogen. Op zijn hoofd en ledenmaten verschenen ineens hele kleine bloeduitstortingen. Ik had hem 's avonds gewoon in bed gelegd, maar voelde me er niet zo goed bij. Toen manlief thuis kwam van zijn late dienst hebben we toch besloten even de noodpost te bellen. Mochten we meteen komen op verdenking van nekkramp. Zaten we tot 23:30 in het ziekenhuis. Gelukkig was het loos alarm en bleek de oorzaak een onschuldig bacterie te zijn die gepaard gaat met diaree. Momenteel is hij nog steeds niet de oude. Hij jengelt veel en hangt al dagen tegen koorts aan. Hopelijk wordt hij snel weer beter.