Hoe groot is de kans dat t misschien raak is? Heb jij/jullie veel last gehad dan van ontpillen? Ik heb (nog) nergens last van eigenlijk... (hopelijk blijft dat zo) verder rustig dagje vandaag, lekker gewerkt bij de peuterspeelzaal. Daar was ook de cursusavond voor, ging over audiologie en communicatie van peuters (ofwel taalontwikkeling ook met oog op kinderen die hier moeite mee hebben) van een zorggroep/audiologisch centrum. Erg interessant! Liefs sjasje
Hey meiden Sorry ben er een hele tijd niet geweest! MAar vandaag is mijn spiraal verwijderd dus nu is het officieel begonnen!!! Wel natuurlijk even wachten op de 1e menstruatie maar we gaan er weer voor!!! Ook heb ik meteen even gevraagd of ik weer een jaar moet wachten voor ik bloed laat prikken etc. Aangezien ik de vorige keer mbv Utrogestan zwanger ben geworden ivm lage progesteron, maar dit keer hoef ik het maar 3 maanden te geven om mijn cyclus op gang te brengen en dan mag ik al bloed prikken, maar het leukste zou zijn als dat dit keer niet nodig is natuurlijk!!!!
Hoi allemaal, Gisterenavond helaas geen bad gezien. Mijn mannetjes is ziek thuisgekomen en er moest ineens veel geregeld worden voor vandaag: auto naar apk, oppas regelen voor onze uk en vervoer regelen voor mijn bezoek aan het ziekenhuis. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen. Met mij ging het vandaag niet zo geweldig. De ochtend begon al stressvol, omdat ik R. al om 7:00uur naar de oppas moest brengen. Daarna de auto naar de garage gebracht en meteen door naar de studiedag. Ik ben om 9:30 na de chirurg gegaan voor de na-controle (galblaasoperatie). Daar kreeg ik te horen dat het niet normaal is dat ik 's nachts nog pijn heb. Ik krijg nu maagzuurtabletten die ik moet slikken tot eind november. Dan heb ik een afspraak bij de maag-darm-leverarts en moeten mijn klachten weg zijn, anders krijg ik een maagonderzoek. Ze denken aan maagzuur (door veel pijnstillers die ik heb gekregen) of een maagzweer. Volgens de chirurg is er helemaal geen verband tussen een operatie en narcose en het wegblijven van de menstruatie. Ik test negatief en mijn schildklier werkt prima. Een raadsel dus. Voor morgen heb ik een afspraak bij de huisarts staan. Na mijn bezoek aan het ziekenhuis ben ik terug gegaan naar de studiedag. En toen kwamen de tranen... Eerst een zware bevalling en blaasontsteking tijdens mijn kraambed. Toen ineens schildklierontsteking en na veel onderzoeken de diagnose Hashimoto (auto-immuunziekte). Tussendoor veel koliekaanvallen en een operatie die geannuleerd moest worden. Ben ik eindelijk goed ingesteld, hebben we groen licht voor de operatie en een tweede zwangerschap, begint de ellende na de operatie gewoon weer opnieuw. Ik ben het zo beu!! Ik ben naar huis gegaan en heb thuis een ook flink potje zitten janken. Ik schaam me wel een beetje voor mijn labiele toestand van vanmorgen. Des te meer omdat een collega momenteel vecht tegen een levenbedreigende ziekte. Mijn dingetjes zijn er niets bij en zij komt heel wat krachtiger over dan dat ik mezelf vanmorgen heb laten zien. Sorry voor mijn lange verhaal! Maar het lucht wel op!
@Ansje Mijn hemel meis je hebt ook wel wat achter de rug als ik het zo lees. En weet je ik denk dat die collega het best wel snapt. Je kan het een niet met het ander vergelijken. Een mens kan maar zoveel hebben en dan is het even op en dan moet het er even uit. Dat was nu bij jou zover en morgen pak je het weer op en ga je weer verder. Ik hoop dat het allemaal snel weer zijn gangetje gaat.
@ Balou: Spannend or zo aan je kwaaltjes te horen. Maar idd het kan ook heel goed ontpillen zijn. @ Yasmin: Zou je mij dat tempraturen nog eens uit willen leggen aub. Is het nou zo dat je na je ongi iedere ochtend moet tempen en dan moet kijken wanneer de temp oploopt want dan komt je ei eraan toch? En als je zwanger bent is je temp toch ook weer hoger dan normaal? @ All: Wonderbaarlijk ben ineens van mijn ongi af ! Dus wij gaan hier volop klussen. Denk om de dag in mijn vruchtbare periode. Ben nog wel beetje suffig van de migraine van gisteren. Luna ligt nu heerlijk te slapen en als ze wakker is ga ik ff lekker rondje wandelen even uitwaaien. Joehoe vanavond weer mijn favo programma wtmz, kijken jullie dat ook? Woooo ik keek net ff stukje Oprah Winfrey, en er was een vader en moeder die hun 3 kinderen kwijt waren geraakt door een auto ongeluk. De moeder zat samen met haar moeder en 3 kinderen in de auto toen er een ongeluk gebeurde waarbij er een vrachtwagen in hun auto vloog vanachter. Haar 2 dochtertjes waren vrij snel overleden en hun zoontje hebben ze de behandeling stop moeten zetten. De oudste was geloof ik rond de 6 7. Heb hier ff zitten huilen, je moet er toch niet aan denken dat je dat overkomt. In 1 klap al je kindjes weg, heftig or.
Moet het ff kwijt. Maar dat gezin waar ik net over vertelde heeft nu gewoon weer 3 kindjes een drieling. Een jongen en 2 meisjes dat is bijzonder toch. Hun overleden kindjes waren btw 2 4 en 5 jaar echt kippenvel deze aflevering.
@ ansje: wat n rot dag zeg! Hopelijk heb je je hart wat kunnen luchten. Er gaat niks boven even goed uithuilen om er weer tegenaan te kunnen! @enjoylive: wat een bizar verhaal, vooral nu ze weer 3 kindjes hebben, 2 meiskes en en jongetje... @all: Ben wafels aan het bakken ! zomaar, omdat het kan! Ik had echt bakzin (en snoepzin)
@ Enjoyllive: Dat stuk heb ik inderdaad ook gezien ooit. Drie kinderen kwijt, krijgen ze daarna een drieling. Heel bizar! Fijn dat je ongi weer voorbij is. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! @ Mieks: Lekker geshopt in Arnhem? @ Ansje: Een hele dikke knuffel vanuit hier! Het is ook niet niks, dus je mag best je tranen laten lopen. Hoop dat je je snel 'beter' voelt en dat alles snel 'goed' komt! Hier een dikker streepje op de ovutest. Verwacht morgen dan de 'knaltest' en overmorgen m'n ei. Yesyes! Klussen maar hihi
@ Yasmin, dat is een goed teken dat je temp weer omhoog gaat! Mijn duimen draaien voor je @ Charmedknorrie, fijn dat je er nu echt voor kan gaan! @ Ansje, dikke knuffel. Als alles even tegenzit en opstapelt dan wordt het gewoon even te veel en logisch dat het er dan even uit moet. En tuurlijk zijn er altijd mensen die "ergere" dingen mee maken, maar elk mens heeft een grens wat hij/zij op dat moment even aankan. Wat vervelend dat je nog zoveel last hebt na je operatie, en ook dat je ongi weg blijft. Ben je veel gestresst? Misschien dat het daar aan ligt? @ Enjoyllife, ik weet wel dat je met temperaturen al begint op de eerste dag van je ongi @ Sjasje, jammie! Ik had van het weekend ook zo'n zin in lekkere dingen Heb toen een heerlijke cake gebakken. Ook zeer jammie @ Lonneke, ja heerlijk geshopt, alleen werd het echt super slecht weer veel regen, onweer en hagel. Ben in elk geval geslaagd voor een nieuwe schoudertas, riem en lekkere warme winter trui. Vriendlief is ook weer onderweg naar huis (had een verplichte ceremonie met bbq) dus lekker avondje relaxen hier denk ik Fijne avond allemaal!
@all: Bedankt voor jullie lieve berichten en de knuffels!! Ik ben net heerlijk in bad geweest en voel me alweer stukken beter dan vanmiddag. Nu ik mijn emoties weer onder controle heb, lukt het me alles weer te relatieveren. Het is zoals het is. Aan mijn gezondheid wordt gewerkt en een eventuele 2e zwangerschap komt wel wanneer mijn lichaam eraan toe is. Druk op mezelf leggen heeft toch geen zin. Ik heb me voorgenomen lekker te genieten van mijn ukkie. Hij wordt zo snel groot. Alles wat ik nu mis, kan ik nooit meer inhalen. @charmedknorrie: Leuk om te lezen dat ook jullie gestart zijn! Hopelijk wordt je deze keer wel spontaan zwanger! In ieder geval fijn dat je geen jaar hoeft te wachten voor ze helpen. @yasmin: Spannend hoor! Ik ga net als mieks duimen draaien! @lonneke: Jaja, eindelijk je ei gevonden. Veel klusplezier! Daarna mag je twee weken rusten en vol spanning afwachten. @sjasje: Zijn je wafels gelukt? @Enjoyllive: Ik heb de aflevering ook ooit gezien. Toen ook met tranen in mijn ogen! Fijne avond allemaal!
@ Ansje: je kan hier gewoon lekker je hart luchten, hoor! Daar zijn we voor Goed om te horen dat het weer iets beter gaat. @ Lonneke: heel veel klusplezier @ Charmedknorrie: Yeah, spannend.... @ Sjasje: ik ben in maart gestopt met de pil, dus denk dat ik het ontpillen wel af moet zijn. Heb er wel last van gehad, veel buikpijn, hoofdpijn en misselijk. In juni was ik er van overtuigd dat ik zwanger was, want had alle zwangerschapskwalen maar een negatieve test. Gelukkig is mijn buikpijn nu weg. Mijn cyclus is gemiddeld 6 weken, dus heb nog wel even de tijd voordat ik kan testen en hebben al genoeg geklust. We gaan het dus wel zien!
Goeiemiddag, wat een stilte hier Ik was van plan vandaag is lekker aan de schoonmaak te gaan in huis, maar kan me er nog niet toe zetten
Goedemiddag @ mieks: Het is zeker stil hier! Al aan de schoonmaak begonnen? R. ligt nu op bed en mijn man ligt ziek op de bank. Ik heb even een momentje voor mezelf . Als R. wakker is ga ik even op de koffie bij de buurvrouw en boodschappen doen. @all: Vanmorgen bij de huisarts geweest. Mocht ik over 2 weken nog geen ongi hebben, dan krijg ik een echo. Hij adviseerde mij om voor de zekerheid een maandje veilig te vrijen ivm de medicijnen die ik voor mijn maag heb gekregen. Er zijn geen negatieve gevolgen aangetoond mbt zwangerschap en de ontwikkeling van het ongeboren vrucht, maar zonder medicijnen zwanger worden is natuurlijk altijd beter. Mocht ik al wel zwanger zijn (zeer onwaarschijnlijk) dan is de kans dus klein dat het nadelige gevolgen heeft voor de vrucht.
@ Ansje, haha inmiddels al een gedeelte gedaan ja.. wilde eigenlijk nog veel meer doen maar ik heb even een "pauze" momentje ingelast Dat is wel een beetje een domper dat je dan nu nog weer een maand veilig moet vrijen denk ik, of zie je het zelf anders? Het is wel een fijner idee natuurlijk dat er dan niks met de vrucht kan gebeuren enzo, maar het is dan weer uitstel terwijl je zo graag wilt beginnen denk ik... Hopelijk begint de ongi toch spontaan weer in deze 2 weken. Had de huisarts een idee waarom het niet kwam?
Ansje: Fijn dat je iig een echo krijgt als er over twee weken nog geen ongi is. En gelukkig dat de medicijnen geen negatieve invloed hebben. Stelt wel een beetje gerust lijkt me. Mieks: Inmiddels aan de poets? Hier vanochtend een flinke wandeling gemaakt, even wat boodschappen gedaan. Meisje ligt nu net op bed, dus heb even tijd voor mezelf. Alhoewel ik zo ook nog ff aan de poets wil (maar eigenlijk geen zin in heb)
@mieks: Natuurlijk is het wel een beetje een domper. Maar ik wil deze keer graag een zwangerschap zonder risico's en spanningen. Heel stiekem hoop ik dat mijn eisprong (misschien late) is geweest en ik toch zwanger ben... @lonneke: Het heeft hier totaal geen zin om overdag op te ruimen en te poetsen. Meestal zorg ik er 's ochtends voor dat de vloer schoon is voor R. gaat spelen en ruim ik pas weer op als de kleine in bed ligt. Gelukkig slaap hij hier al op 18:30uur. Ik ben erg blij dat de huisarts mij meteen serieus nam. Twee weken wachten vind ik ook redelijk.
Ansje, ik duim voor je. Hoop gewoon dat je lekker zwanger bent. Hier doet het al veel als de grond opgeruimd is. Vloer wordt er snel een rotzooi vind ik. Hebben een donkere vloer. Verder zo wat was aanzetten en dan toch iéts gedaan. Nog 1 dag werken en dan weekend, heerlijk Hoop dat de komende twee weken snel voorbij gaan en ik ook weet of het deze ronde is gelukt of niet
Pff,morgen om kwart voor 12 in het ziekenhuis zijn voor de echo van de vreemde bult. Ben al de hele week heel stoer aan het vertellen tegen familie dat ik me er echt niet druk om maak, maar vanavond zijn de zenuwen in volle kracht aanwezig En waarschijnlijk weet ik morgen niet eens wat het is, want moet voor de uitslag de huisarts bellen (al weet ik ook niet eens wanneer ik die moet bellen). Maar heb het totaal niet op ziekenhuizen en behandelingen! Sorry voor t klagen
hier ben ik ook weer. beetje druk de laatste dagen. ben al 2 avonden per week aan het overwerken omdat het kwartaalmaand is op mijn werk.... en ondertussen manlief die weg is van 07.00 tot 21.30 uur. Dus alles komt momenteel op mij neer. Zal blij zijn als ik volgende week een weekendje weg ben. @ansje: gewoon lekker je hart luchten hier. daar zijn wij voor om het lekker aan te horen. Wat goed trouwens dat je huisarts je serieus neemt, kun je van weinig zeggen denk ik. En we hopen op de late eisprong... @mieks: succes morgen. ik duim voor je en het komt vast goed. @lonneke: hier vind ik het altijd al onwijs opknappen als ik alle speelgoed van Gwenn opgeruimd heb. Maar moet hier liefst het elke dag stofzuigen vanwege onze katten. Wat kunnen die een haren verliezen zeg. Nou hier morgen mijn vrije dag. 's ochtends boodschappen doen en poetsen. 's middags gaan we lekker zwemmen met een vriendinnetje.
Mieks: Succes morgen. Mss kun je bij het ziekenhuis vragen wanneer je je HA moet bellen? En anders even de assistentie van de HA morgen bellen met de vraag wanneer je de uitslag krijgt. Anders geeft het je nog meer onzekerheid. MamavanGwenn: Geniet van je vrije dag morgen.