Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door L0nneke, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Even een snelle reactie vanaf de bank:

Sjasje, gefeliciteerd!! Nu dan echt ;)
    FF staat voor Fertility Friend en is het programma waar je je temp in kan bijhouden. Aan de hand daarvan kan het programma ook berekenen wanneer je je eisprong hebt, dan geeft hij een rood kruis. Kijk maar in mijn handtekening en druk maar op "tempkaartje" ;)

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sjasje: Mooie test!! Nu wordt het toch wel écht hè! Super! Al afspraak bij de VK gemaakt of wacht je daar nog even mee?

Krissie: Wij hoeven niet veel te kopen, aangezien we al 'n kleine uk hier hebben. Ons dochtertje moet op z'n minst een ander bedje en wil graag een duowagen. Verder eigenlijk niets nodig. Kamertje inrichten wordt hier ook gedaan als we weten wat het wordt;) 5 mrt is het zover!:D
    Ga jij een geslachtsbepalingsecho laten doen of wacht je tot de 20 weken echo??

MamavanGwenn: 6 weken wachten op de uitslag van je examen? WOW, dat is wel echt lang. Duim voor je dat hem gehaald hebt:)

3. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Lonneke daar zijn we nog over aan het discussieren.. Haha..
    Ik wil het namelijk zo snel mogelijk weten;) Maar vanaf wanneer is dat mogelijk? een eerdere echo?

@Iemand vroeg of ik moeite had om te stoppen met roken... ik kan je zeggen JA.. Maar moet het gewoon niet doen dus.. geen keus.. Maar soms hunker ik er echt naar;) snik

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik heb weer een computer ter beschikking, dus dat leest en typt wat makkelijker :D

Wat betreft mn ei, ik denk idd ook niet dat ie al geweest is. Heb vandaag ingevuld dat ik creamy afscheiding had, en nou plaatst FF een stippelkruis, ofwel weet hij het niet zeker :p
    Hopelijk is de verkoudheid snel over!

@ Mamavangwenn, dan zien we van het weekend de mooie taart foto's wel als je tijd hebt om ze te plaatsen :D Leuk om te zien, je kan dat zo goed!
    Pff wat moet je lang wachten op de uitslag van je examen!
    Zie nu pas dat je ook gereageerd had op Sjasje haha. Dat is het nadeel op mijn telefoon reageren, dat gaat soms tegelijk met andere reacties, of ik zie niet dat er nog meer reacties zijn :p

@ Lonneke, lekker rond kijken is ook leuk toch. Leuk dat je van de week naar de vk kan.

@ Krissie, volgens mij kan je geslachts bepaling laten doen vanaf 16 weken...:)

Fijne avond meiden!

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Verschilt per echobureau. Bij het echobureau waar ik heen ga, doen ze het vanaf 17 weken. Maar er zijn er ook die met 16 weken of zelfs 15 weken doen..al vraag ik me af of je 't dan 'goed' ziet.
    Hier heb ik de echo als ik 17w3d ben.

Mieks: je brengt FF ook in verwarring hihi.

6. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    oke en hoeveel kost dat ongeveer? En moet je optijd een afsrpaak maken als je dat wilt?

7. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Mieks en MamavGwenn: bedankt voor de uitleg! zat er dus goed naast met mn Lf tegenhanger :)

@Mieks:Denk ook dat je ei nog gewoon onderweg is, anders zou je cyclus wel erg anders zijn toch?

@mamavanGwenn: ben benieuwd hoe de taart gaat worden, ze zien er altijd uit om te smullen!

@Lonneke:dus over ong. 2 weken weet je of je een j/m krijgt! lijkt me super om te zien. Ga je t ook (hier) vertellen?

@krissie: jij kan er kan t over een maandje ook al weten!!! :D
    Ga jij t (hier) vertellen?

@VK: heb me vandaag via internet aangemeld en dan bellen ze of morgen of maandag. (donderdagmiddag kon ook maar dan werk ik, leek me minder handig ;))

@verder heb ik me aangemeld voor moeders voor moeders! ben benieuwd wanneer zij gaan bellen/mailen

8. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @sjasje wat echt wordt t dan allemaal hè! Woehoe!!!!!!

Alle andere dames die nog geen roze gezienhebben ik ga zooooooooooovoor jullie duimen!

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Ook dat zal verschillen per echobureau. Hier vragen ze 25 euro en krijg je 2d echofoto's mee. Ik heb de afspraak gemaakt toen ik 11 weken zwanger was volgens mij.

Sjasje: Ben benieuwd wanneer VK je gaat bellen. Leuk dat je ook aan Moeders voor Moeders mee doet. Hier is vandaag mijn laatste dag. Heb graag meegedaan, maar ben blij dat ik vandaag die (sorry) stinkende potten weer in mag leveren en het er weer op zit. Je mag vanaf 6 weken meedoen, dus verwacht dat de consulente met 6 weken bij je zal zijn. Dan kun je 10 weken meedoen (de volle tien weken), waarschijnlijk krijg je dan nog een leuk presentje. Ik kreeg een armbandje en een boek, geloof dat het de geboortegids heet.

Wat betreft j/m. Ik laat jullie dat wel via PB weten:) Ivm mogelijk herkenbaarheid hier op het forum zal ik het hier niet neerzetten. In onze omgeving krijgt ook niemand het te weten.

Hier vandaag nog een dagje vrij. Vandaag even flink huishouden, want door de carnavalsdagen is dat er flink bij ingeschoten. Overal zie ik glitters en verloren veren van de boa's..pfffff!
    Maar goed, even lekker opruimen en poetsen en dan is het hier weer fris. Morgen op tijd vertrekken naar de 9 maanden beurs, heb er zin in!
    Gingen er nog meer morgen?

10. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag een geslachtsbepalingsecho laten doen met 17 weken. Maar van vriendlief hoeft het niet zo nodig. Dus maar ff overhalen. Want ben nu veel nieuwsgieriger dan vorige keer.

Geen idee wie er morgen nog meer gaat maar vrijdag gaan ik, mieks en sjasje.

@lonneke: heerlijk hè al die glitters. Over een paar maanden vind je ze nog steeds..

@all: vanavond met z'n 3en ff naar de karwei om de kleuren verf te halen met korting. En daarna de boel versieren als mevrouw op bed ligt. Jeetje 2 jaar alweer.

11. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Lonneke, ik ga morgenavond alleen met mijn moeder en oma.. Ik kreeg avondkaartjes van een vriendin.. dus ga ik een extra keer.
    Zondag, ga ik met mijn vriend (daar kregen wij ook dagkaarten voor gratis) oh wat krijgen wij veel;)

@mamavangwen ik moet vriendlief ook overhalen voor geslachtsbepaling

12. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Mineraal: gefeliciteerd met je eerste prijs met de carnaval.

Mammavangwenn: fijn dat je examen wel ging. Hopelijk heb je over 6 weken een possietieve uitslag op je examen.
    Ben benieuwd hoe deze taart er uit gaat zien :D Leuk dat je nu ook een taart in opdracht mag maken :D

Sasje; Gefeliciteerd :D Nu heb je een duidelijke bevestiging.

Wij zijn hier weer flink aan het klussen geslagen om maar te hopen dat het nu wel raak is. Maar goed het blijft altijd af wachten maar we gaan er ons best voor doen.

Gisteren kreeg manlief een telefoontje dat ons bed er was. Dus van het weekend aan het werk om ons nieuwe bed in elkaar te zetten. Dus dat wordt heerlijk uitslapen maandg. Dan ben ik lkker vrij en dan gaan we er voor dat het nieuwe bed er staat.

Fijne dag vandaag

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Sjasje, ik weet nu wel zeker dat ei nog onderweg is, temp was weer naar gewone waardes gedaald, dus het is echt van mn verkoudheid geweest ;) Het programma heeft het eisprong-kruis nu ook weg gehaald. Vanaf dag 15 start ik weer met ovutesten. Hopelijk kan ik dan snel mn ei weer vinden.
    Goed dat je mee doet aan moeder voor moeders
    En strooi nog maar een beetje extra hcg hier rond, dan kunnen we je allemaal snel volgen ;)

@ Lonneke, ik ben benieuwd wat het gaat worden, leuk dat je het ons laat weten. Ik denk dat het een meisje wordt bij jou :p
    Ik ben benieuwd hoe de 9 maanden beurs is, veel plezier alvast morgen! Het zal vast erg druk zijn.

@ Mamavangwenn, leuk joh al die voorbereidingen :D 2 jaar gaat snel!

@ Krissie, heerlijk toch om flink verwend te worden door iedereen! :D Ook veel plezier alvast!

@ Snoopy, succes met klussen ;) Dat zal vast goed komen met dat nieuwe bed hihi.

All, hier weer een ochtendje huishoudelijke taken achter de rug. Nu in de relax stand, ben nog steeds enorm verkouden dus ik hoest/snuit/nies de hele dag door. Morgen dagje werken nog, heerlijk maar tot 2 uur en dan heb ik al weekend. :D

14. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Pfff heel stuk getypt. Alles weg..... Proberen we het nog een keer.

Mieks: Fijn dat je alles weer op de rit hebt! Ik zou je graag wat willen vragen over je werk als gastouder. Komen de kinderen naar jou of ga je naar het gezien toe? Hoeveel betalen de ouders per uur en aan het bureau? Is een gastouder ook flexibel? Momenteel zit R. gemiddeld 40 uur per maand op het kdv. Ik betaal per januari 7 euro per uur voor flexibel contract waarin ik 40 weken per jaar afneem en de werkelijk afgenomen uren betalen. Nu heb ik vernomen dat het kdv in de toekomst de ouders will verplichten 48weken per jaar af te nemen. Dan betaal ik straks 8 weken voor niets. We zitten er nu toch steeds vaker aan te denken om over te stappen naar een gastouder. Vandaar alle vragen.

@lonneke: Ik ga zaterdag naar de negenmaandenbeurs. Ben er zelf nog nooit geweest. Hebben ze daar echt goede en nuttige aanbiedingen?
    Leuk dat je ons een pb gaat sturen met het geslacht!

@snoopy: Veel klusplezier!

@mamavangwenn: Succes met het kiezen van de kleuren. Hopelijk komen jullie er snel uit. Hier lukt dat meestal niet. En begrijpt Gwenn een beetje wat er morgen te gebeuren staat?

@geslachtsbepaling: Ik ben zo benieuwd. Ik kan ook niet meer wachten. Manlief wil liever wachten tot 20 weken echo.

@charmedknorrie: Hoe is het daar?

@all: Omdat ons mannetje zo dol is op klimmen en glijden hebben we een glijbaan gekocht op marktplaats. Echt een heel degelijk ding, maar toch wel wat groter dan we hadden verwacht! Nu staat die midden in de kamer, dus het is hier net een speeltuin! De traptreden zijn helaas wat smal waardoor hij er niet zelf op kan klimmen. Hij heeft dit zelf opgelost door gewoon via de baan naar boven te klimmen en dan weer op zijn buik terug te glijden. Een groot succes!

Owjee, ik word geroepen. Er wil iemand uit bed!
    Fijne middag allemaal!

15. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

zwangeren die geslacht binnen kort horen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden :D

Mieks: lkkr zo optijd weekend :D Ik heb nu vandaag vrij morgen een paar uurtjes naar het werk voor de opleiding. En dan vrijdag en zaterdag avond nog werken en dan heb ik ook weekend.

16. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Ansje, Ik hoor idd meer mensen die over willen stappen op een gastouder, het was gister zelfs op nieuws er nog over.

Zowiezo is elk gastouder bureau anders! Als je wilt overstappen adviseer ik vooral om bij meer bureaus te informeren.

Ik werk bij de ouders thuis. Dit is ook het makkelijkst naar school toe, en ik doe ook wat extra dingen bij hun in huis (ben je als gastouder niet verplicht, maar ik heb met hun een goede band).
    Het kan beide in principe (opvang thuis of bij de ander), dat is keus die je zelf maakt. Je moet wel iemand vertrouwen, diegene is tenslotte toch de hele dag in jouw huis als jij er niet bent.

Een gastouder kan flexibel zijn. Dat hangt af van de afspraken die je samen maakt. Ik heb vaste dagen, heel soms als er eens een belangrijke afspraak tussen komt kunnen we wat dagen verzetten.

Ik weet wel dat er bepaalde richtlijnen zijn over de uren. Voor zover ik weet was het altijd zo dat je niet meer dan 3 dagen in 1 gezin mag werken.

Ik verdien 6,10 per kind per uur en heb 2 kids. Daarvan gaat de 1 naar school, dus heb ik maar 3 uur per dag, en de ander heb ik de hele dag. In de vakantie heb ik ze allebei dus is het voor mij leuk verdienen :p.

Op de website van mn gastouderbureau heb ik even info gezocht wat je als ouder betaald aan het gastouder bureau (maar wat ik al eerder zei, dat kan per gastouderbureau dus flink verschillen):

De tarieven die door GOB ***** (naam even onherkenbaar gemaakt) gehanteerd worden zijn uiterst voordelig.
    Zoeken wij voor je de juiste match dan hanteren wij de volgende tarieven:
    Voor ieder uur opvang € 1,- met een minimum van € 25,- en max. € 100,- per maand ongeacht het aantal kinderen.
    Heeft u zelf voor de juiste match gezorgd dan hanteren wij een nog voordeliger tarief.
    Voor ieder uur opvang € 0,80 met een minimum van € 20,- en max. € 80,- per maand ongeacht het aantal kinderen.
    De uurtarieven van de gastouders variëren tussen de € 4,50 en € 6,10 per kind.

Het komt er dus op neer dat je voordeliger uit bent als je zelf iemand kan aandragen als gastouder. Diegene moet wel opgeleid zijn, een diploma hebben, een bewijs van goed gedrag van de gemeente en een Kinder EHBO diploma. Ik ben ook eerst in contact gekomen met de vraagouders voordat wij het gastouderbureau er bij hebben gehaald :)
    Misschien dat het bij andere gob's weer ander anders is en er geen verschil in prijs is.

Hoop dat je wat aan deze info hebt ;)

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Zo, huis hier alweer flink aan kant. Gaan zometeen nog even de toekomstige babykamer helemaal leeg halen (is een kast en bureau verplaatsen) Is dat ook weer gedaan, kan alles wat we gaan kopen er in haha:p

Ansje: Gaaf zeg, een glijbaan! R. is wel slim zeg, via de voorkant er op en dan weer op de buik eraf glijden..is natuurlijk ook veel ruiger hè;)
    Geen idee of de aanbiedingen supergoed zijn op de 9maandenbeurs. Weet wel dat ik veel dingetjes gekocht heb op de jongegezinnenbeurs. Neem een trolley mee.. Voel me ontzettend belachelijk, maar ach..dat liever dan dat ik de hele dag met m'n tassen aan 't zeulen ben en pijn in m'n lijf krijg.

Mieks: Je bent de zoveelste die een meisje zegt. Dus ik ben eens benieuwd. Ik heb zelf ook vaak het gevoel van een meisje, maar ik wil er niet te sterk op vertrouwen. Mss houd ik mezelf wel voor de gek omdat we een meisjesnaam hebben en geen jongensnaam.

Snoopy: Zal voor je duimen dat het deze maand raak is!

Wat betreft de geslachtsbepaling. Manlief interesseerde het ook niet zo veel en wilde wel wachten tot de 20weken echo..ik ben te nieuwsgierig dus heeft hij zich laten overhalen hihi.

MamavanGwenn: Poeh hey, je meisje al twee, wat gaat het snel! Ben benieuwd naar je mooie taart!

18. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Lonneke: spannend weet je al wanneer je de slachtsbepalings echo hebt of dat nog niet?

En jij dan Ansje heb jij al een datum voor de geslachtsbepalings echo?

Mieks is wel prettig lijkt mij als je bij het gezin thuis werkt. Dan hoef je ook niet overal heen te gaan met de kinderen en kunnen we met hun eigen speelgoed spelen. Hoe veel dag per week werk je dan? Of heb je meerdere gezinnen?

19. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Het heeft zn voordelen en nadelen. Als ik nu thuis kom moet ik mn eigen huishouden nog gaan doen en eten koken terwijl het al bijna 6 uur is.. Voordeel is idd dat ik de zooi niet heb en om half 6 de deur achter me dicht kan trekken.
    Ik werk 3 dagen van 9,5 uur per dag. Heb 1 gezin en dat vind ik ook genoeg :)

20. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ansje: ik heb ook een gastouder. deze vangt Gwenn op bij haar thuis. Ik betaal haar 4.10 per uur en alleen de daadwerkelijk afgenomen uren. Wel moet ik zelf luierdoekjes en luiers steeds meebrengen. Ze moet aan het eind van de maand een maandstaat invullen op internet die ik moet accoderen. Verder betaal ik aan het gastouderbureau € 91 aan bemiddelingskosten per maand. Is vrij veel maar hier doen ze ook veel voor.

Het gastouderbureau heeft op basis van mijn wensen een geschikte gastouder gezocht en daar heb ik eerst een kennismakingsgesprek mee gehad. De klik was er gelukkig meteen en daarna heeft Gwenn een keer een wendag gehad.

Maar idd kijk om je heen bij verschillende bureau's en zorg dat je echt de klik er mee vind. En mijn gastouder doet een heleboel dingen met Gwenn: boodschappen, fietsen, naar de bieb, naar de kinderboerderij, buiten spelen, elke week op de koffie bij haar ouders en als haar kinderen ook vakantie hebben gaan ze vaak wat leuks doen als de dierentuin ofzo. Dat vind ik ook belangrijk om naar te kijken

Deel Deze Pagina