Volgens mij is het zo bij elke gastouder/bureau dat je betaald wordt naar de uren die je werkt. Als ik ziek ben of ik kan een keer niet wordt ik daar ook niet voor betaald. Ik hou ook via de gob website een uren registratie bij die de vraagouders aan het eind vd maand accorderen. Kennismaken is idd erg belangrijk. De klik moet er van beide partijen zijn natuurlijk. Ik had concurrentie van nog 25 meiden Ben blij dat ik het uiteindelijk geworden ben. Ik heb ook 1 dag mee gelopen in het gezin om te zien hoe hun alles deden, en daarna nog een paar keer een paar uurtjes opgepast om aan elkaar te wennen. Ik doe ook leuke dingen met de kids. Naar de kinderboerderij, speeltuin, boodschapjes doen, leuke dingen knutselen, in de zomer lekker in het zwembadje in de tuin, en 1x in de zoveel maanden gaan we met zn allen (hun ouders en mijn vent erbij) lekker eten/gourmetten. Gewoon om de band sterk te houden, omdat ik de ouders alleen smorgens en savonds even zie (en dan voornamelijk de vader). Als vriendlief op bivak gaat wordt er ook altijd gelijk gevraagd of ik mee blijf eten, ofwel ik heb het gewoon super getroffen met mijn gezin
@Mieks, klinkt gezellig Ik wil mijn kinderen denk wel naar kinderdagverblijf brengen.. Ik weet niet..omdat ik nergen ervanring mee heb... Of moeite heb met alles te begrijpen.. Moet zoveel regelen soms dat ik eht allemaal niet meer snap
@Mieks: super dat je zo'n goede band hebt met je gastgezin! @hormonen gooien/raakschieten: misschien stom maar afgelopen maand heb ik de tip van mn schoonzusje opgevolgd en na t klussen echt met de beentjes in de lucht gegaan (net als vroeger op de gymles) wie weet helpt t, mn schoonzus was snel zwanger. Had zelf zoiets van dan krijgen je zwemmertjes een duwtje mee de goede kant op (want mannen en richtings gevoel is ook niet altijd alles :d) Verder heb ik de afspraak bij de vk gemaakt, 26 maart. dan ben ik ong. 9w meteen ook een echo! Was wel grappig, de assistente daar ken ik, haar zoon is een goede vriend van ons. (Ken mijn vriend ook door hem) Wist niet dat ze daar werkte. Ze was helemaal blij voor ons! echt lief.
@Sjasje, IK OOK hihi Met de benen omhoog echt even kontje omhoog En trouwens klaarkomen na de man heeft ook zin heb ik gelezen
Ik denk dat er hier genoeg zwangere meiden/moeders met ervaring zijn die je bij lastige vragen gewoon kunnen helpen hoor
Sjasje en Krissie: Hier ook met de beentjes in de lucht..weet uiteraard niet of het écht heeft geholpen, maar twee keer snel zwanger Snoopy: geslachtsbepaling hebben wij 5mrt..dus niet nu maandag, maar de maandag daarna! Mieks: Klinkt erg leuk dat werk van je! Maar als je nu met zw.verlof zou gaan hè, krijg je dan een zwangerschapsverlofuitkering of moet je een beroep doen op de ZEZ..voor zelfstandigen? Hier gaat ons meisje overigens naar het KDV, twee dagen per week. Nadeel hier is dat je voor 52 weken betaald, ongeacht of je er gebruik van maakt. Krissie: Ik zou gewoon eens in de buurt gaan informeren bij verschillende KDV's, maar ook gastoudersbureau's. Uiteindelijk is het gevoel wat je er bij hebt ook erg belangrijk!
zo er is weer veel geschreven zeg! @benen in de lucht: doe ik ook altijd, kont omhoog enz. Heb ook gehoord dat klaarkomen erna positief is want dan kunnen ze sneller zwemmen ofzo?! @gastouder/kdv: altijd handig op te weten al die dingen. Altijd moeilijk wat je moet doen, ik denk dat ik het zonde zou vinden te betalen als ik er geen gebruik van maak. @Sjasje: gefeliciteerd!!! @geslachtsbepaling: ben benieuwd wat het allemaal gaat worden @Krissie: lijkt mij pittig hoor stoppen met roken als je al zwanger bent, Knap dat het lukt!
@mineraal:klaar komen na hem zou helpen omdat je baarmoeder dan helemaal goed zit/meehelpt (gekanteld is?) voor 'snelle doorstroom' ipv file vorming van de zwemmertjes @kdv: ik werk er en heb er altijd aan gedacht om mn kindje daar ook heen te brengen. al vind ik gastouder ook wel iets hebben... @Lonneke: dat duurt niet meer zo lang, spannend! @krissie: kijk goed rond, ga op gesprek bij kdv, en gab's. Voor kdv moet je er meestal op tijd bij zijn voor een plekje (op je locatie die jij t leukste vind) Bijv. vrienden die in april bevallen kunnen pas in december op ons kdv terecht.
Hier hadden we ook een onwijze wachtlijst voor kdv. In mei moest ik aan het werk. De woensdag kon ze dan na een half jaar terecht en de dinsdag en donderdag pas na een jaar. Gelukkig wist ik bij voorbaat al dat ik een gastouder wilde. Heerlijk dat huiselijke en kleinschalige en flexibele. En nummer 2 kan er straks gewoon bij. Hier een groot feest vandaag. Ben wel gewoon aan het werk en Gwenn is bij de gastouder. De slingers vond ze heel mooi vanochtend. Haar nieuwe fiets hebben we zondag al in elkaar gezet en die vind ze ook prachtig. Vooral de bel. En ze heeft vanmorgen nog duplo mogen uitpakken. Verder is vandaag mijn Facebook ontploft na de bekendmaking van de foto's.
@mamavangwenn, van harte gefeliciteerd met de 2e verjaardag van Gwenn geniet van de dag, zo te horen is ze goed verwend al Ik ga weer verder werken
Heey, Mieks: das best wel lang werken 9,5 uur en 3 dagen. Is inderdaad wel goed en lkkr. Dat is wel leuk dat je zo gewaardeerd wordt. Mammavangwenn: Gefeliciteerd met je verjaardag van Gwenn!! Lonneke: dat schiet al mooi op Zo net een goed tussen gesprek gehad op de opleiding. Zo nog weer even verder met de opdracht en dan lkkr relaxen. Vanavond de slaapkamer leeg halen . Manlief gaat met zijn vader morgen het bed ophalen Joepie. Manlief zei gisteren al nu nog even voor de laatste keer hier klussen en hopen dat ze goed zwemmen. Fijne dag vandaag.
NOD 06 maart - snoopy (26, 1e kindje, ronde 4) 07 maart - wannabemum (30, 1e kindje, ronde 3) 10 maart - lennyt (26, 1e kindje, ronde 5) 12 maart - mieks (27, 1e kindje, ronde 5) 16 maart - mineraal (29, 1e kindje, ronde 12) 18 maart - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 5) ZWANGER 20 juli - enjoyllive (24, 2e kindje, ronde 2 ) 06 aug - yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 10 aug - l0nneke (24, 2e kindje, ronde 2) 21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 02 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 10 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) 30 oktober - sjasje (28, 1e kindje, ronde 5) Ff het lijstje weer omhoog gehaald. Eerst volgende tester is pas 6 maart. Duurt nog lang... @snoopy: haha hoop dat ze op het nieuwe bed nog beter zwemmen.
Goeiiiesmiddags allemaal. Hier inmiddels heerlijk weekend! Ben vandaag weer begonnen met ovutesten.. Het 2e streepje was al aardig donker maar nog niet positief. Heb net bij de Action een trolleykarretje gekocht voor een tientje! En best een leuk ding nog ook Dus ik krijg geen lamme armen morgen op de beurs van alle tasjes. Heb er zin in! Zo direct als vriendlief thuis is gaan we naar zijn ouders en blijven daar eten, dus scheelt weer een avondje koken. Hebben jullie nog leuke weekendplannen?
Heey, hier het weekend vol met klussen in bed en aan het bed. Zaterdag avond nog een late dienst draaien en dan heb ik ook weekend
@mamavangwenn: Gefeliciteerd met je kleine meid!! @mieks: Geniet van je weekend! En alvast eet smakelijk voor straks! @snoopy: Haha, een afscheidscadeau van je oude bed zou mooi zijn! Succes met het herinrichten van de slaapkamer en hele fijne nachten toegewenst! @negenmaandenbeurs: Veel van jullie gaan morgen al! Veel plezier! Ik ga zaterdag en neem ook een trolley mee! @all: Vandaag 2 afspraken gehad in het ziekenhuis. Ik heb 's morgens gewoon een uur moeten wachten! Gelukkig ging het 's middags een stuk sneller. Ik had in de ochtend een afspraak bij de verpleegkundige. Niet echt een speciaal bezoekje. Ze nemen alle gegevens door, geven informatie over zwangerschap en stellen wat vragen, bijvoorbeeld of je fles of borstvoeding wil geven. Ik had de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze het hartje kon laten horen. Ik vond het wel weer tijd voor een teken van leven. Ze gaf wel aan dat met 14 weken nog erg vroeg is, maar wilde het wel proberen. Ze nam echt de tijd, maar helaas kreeg ze het hartje niet gevonden. Heb nu toch wel een heel klein beetje spijt dat ik het gevraagd heb....Ach ja, mijn buikje groeit heel goed en daarmee stel ik mezelf gerust. Over 2 weken heb ik weer afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis. Dan horen we het hartje hopelijk wel.
@mamavangwenn: Gefeliciteerd met Gwenn haar 2e verjaardag! Veel leuke reacties gehad na je bekendmaking op facebook? @Ansje: jammer dat je ukkie verstoppertje speelde! en absurd lang wachten in t ziekenhuis schijnt normaal te zijn. mn vriend neemt altijd zn leesboek mee. @Al 3 trolly's die naar de beurs gaan. denk dat ik die van mn moeder ook maar meeneem (gelukkig is ie wel hip, zwart met witte stippen) @Lonneke/Krissie hoe was t vandaag op de beurs? veel leuke dingen gezien? Ik ben erg benieuwd hoe je de wandelwagen kan winnen. Dat zou toch eens leuk zijn! @Snoopy: Hopen op een afscheidscadeautje of welkoms gift van het bed @Mieks: al aan de klus?
@Mamavangwenn: gefeliciteerd met Gwenn! @Mieks: lekker hoor al weekend! moet nog een hele dag werken! Daarna lekker weekend. @Negenmaandenbeurs: veel plezier allemaal! @Vakantie: wie is er al wel eens in Corsica geweest?
Even snel verslag doen van dagje 9maandenbeurs/huishoudbeurs. Ben helemaal doodop, ben pas half uurtje thuis! Was erg geslaagd en wat ben ik blij dat ik een trolley heb meegenomen. Ding zat afgeladen vol! Wat heb ik allemaal gekocht: - Nijntje koeken voor m'n dochter - Zw.leggings bij prenatal, nu voor 10 euro p.st. ipv 15 - 2 flessen alcoholvrije wijn - schoentjes dochtertje - tandenborstel set nuby dochtertje - vorkje/lepel van nuby voor dochtertje - starterspakket van Olvarit (met leuk bordje, pap en groente en fruithapje) voor nr.2 Pfff...en verder..heel veel! Verder nog wat dingen op de huishoudbeurs gekocht, zoals lekkere chocolade. Tip voor degene die nog gaan: Neem voldoende contant geld mee. Niet bij alle stands kun je pinnen en volgens mij zijn er maar 2 pinautomaten in de RAI (in ieder geval weinig), met lange wachtrijen. (eten op de beurs is ook duur, broodje met kaas, 5 euro..colaatje 3,40...) Wel een geslaagde dag gehad. Ga nu lekker m'n bed in! Morgen meer! Als allerlaatst, maar neit vergeten. MamavanGwenn, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie meisje!!! hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad. hoe waren de reacties op de bekendmaking van broertje/zusje voor Gwenn?