Sjasje , de boom was zeker heel mooi ! Als het af is plaats je dan een foto? Haha , bedoel je een foto die je bij de echo mee krijgt ? Die krijg je standaard mee toch ? Ik moet trouwens met een volle blaas ze gaan proberen de echo gewoon van buiten te maken. Zenuuuwachhttiigggg haha ik kan wel blijven rattelen ben een beetje hyper . Heb sinds ik zwanger ben trouwens moeite met me plas ophouden ( plas nu ongeveer 2x in een uur ) hoop dat ik het morgen red een volle blaas en me plas ophouden ..
@lisanne veel plezier bij de echo! Handig een moeder die op die afdeling werkt zeg. Hoe laat moet je eigenlijk? @lennyt ben je pas begonnen met tempen? Heb geloof ik nog kaartjes staan in m'n album als je wat vergelijkingsmateriaal wilt. @lonneke komt er nog een foto van de kamer als het af is?? Zijn hier ook al bezig. Waarschijnlijk wordt er pas volgende maand behangen dus tot die tijd zijn alle babyspullen verspreid in slaapkamer en computerkamer hihi. Zal m'n best doen om vaker te reageren hoor!! In het weekend meestal druk en doordeweeks aan het werk. (Zit nu ook te tikken vanuit werk hihi) Werk ook gewoon nog 40 uur. Maar voel me verder prima!
Yasmine84 , dankje meid . Haha het is zeker handig altijd fijn om een echo te hebben . Krijg je trouwens normaal gesproken ook een echo met 12 weken of 16 , of alleen 20 ? 40 uur werken , zo dat is veel zeg . Wel knap dat je dat zo goed volhoud . Haha wel makkelijk dat je achter de computer kan op werk , of zit je op je telefoon ? Ik moet om kwart over 11 , bijna al dus .
@lisanne: normaal gesproken krijg je alleen een termijnecho rond de 10-12 weken en een medische 20 weken echo. En vaak rond de 30 weken een liggings/groeiecho als daar aanleiding voor is. @all: hier vandaag de 3D/4D echo gepland op 2 juni. Dit heb ik toen bij Gwenn ook gedaan.
Goeiemorgen meiden, Reageren lukte gister niet via de telefoon, vodafone heeft nog niet alles op orde Nu weer lekker dagje vrij maar genoeg te doen. Helaas nog steeds geen ei Inmiddels als dag 32! Mijn temp krijgt steeds meer pieken en dalen, elke keer denk ik: zou ie nou eindelijk gesprongen zijn? Maar dan gaat ie weer omlaag de volgende dag *zucht*. Ik wil ook op het wachtbankje!!! @ Lonneke, mogen wij ook jouw namen weten, of mag alleen mamavangwenn dat weten? Ben niet nieuwschierig hoor Wij gaan idd naar het Heijderbos vrijdag, erg veel zin in! Hoe is het met de BI? @ Sjasje, mooie tekening! Heel gaaf om dat achter het bedje te maken. (Ik las er alleen bij dat je ook boekenplankjes enzo wilt ophangen, wat dan boven het bedje komt. Vind je dat wel verstandig, als het er af valt en in het ledikantje valt....Ik denk even met je mee, maar mischien heb je het zelf wel heel anders in gedachten ) @ Mamavangwenn, haha ik denk dat Chips de naam vast niet zal worden Zal zo nog even in je pbtje kijken. Fijn dat jullie klaar zijn met de kiezen! @ Lisanne, veel plezier bij de echo! Ben benieuwd! Ik ga naar het Heijderbos in Limburg @ Yasmin, leuk weer wat van je te lezen! En fijn dat je je zo goed voelt. Je bent ook alweer over de helft, jeetje wat gaat het echt snel! Ik ga aan de huishoudelijke taken, fijne dag allemaal!
@Mieks, jou tempkaartje is inderdaad behoorlijk aan het slingeren zag ik gister al Ik zou er ook gefrustreerd van raken~!!! @Yasmin, leuk dat je weer is wat schrijft!! Ik zie je wel af en toe bij buikjes augustus 2012.. Tijd gaat snel he?! @Lisanne, spannend die echo!! Wat voor werk doe jij? Succes straks! of nu geloof ik haha.. @mamavangwen, fijn dat de nachten weer wat rustiger gewordne zijn met gwen! Nu jij nog even heerlijk slapen deze maanden dan kan je er in september straks vol tegen aan Met nachten lang wakker blijven enzo!! hihi.. @Lennyt, Je cyclus was deze keer dus ietsje langer. .. Sjasje, luek die boom!!! Wij hebben zelf ook iets gefiguurzaagd (een boom , met allemaal beestjes) Het hangt bijna aan de muur dus zal het laten zien zodra het klaar is met een fotootje.. @all, ik heb toch maar besloten om even te wachten tot ik de afspraak met de dokter heb volgende week vrijdag.. om mijn vragen te stellen over de placenta.. .. Zwangeren, zijn jullie ook soms nog steeds zoo moe? ? Ik heb echt van die vlagen... dat ik helemaal op ben!
@lisanne hier met 6 en 9 gehad ivm vmk. 12 weken ook 1 gehad (termijnecho). En dan nog de 20 weken echo die standaard gegeven wordt. Zelf hebben we met 17 weken een echo laten maken en 9 mei doen we nog een 3d/4d echo. Ik doe administratief werk dus zit veeeeeeeel uurtjes achter de pc. Ben benieuwd hoe je echo ging!! @mamavgwenn ook een 3d/4d echo afpsraak! Ben zo benieuwd hoe het is. En je krijgt een meid zie ik nu!! Leuk 2 meiden! @Mieks heb net m'n kaartjes terug gekeken en ik had ook een vage cyclus na m'n vmk. Was niet duidelijk een ei te spotten. Pas vanaf de 3e maand begon het ergens op te lijken. Lekker een weekendje weg deze week! Heerlijk! @krissie ja dat zeg je goed af en toe hihi. Plaats m'n foto's ook gewoon in m'n album maar is wel leuk om ook van de andere dames te zien. Hmmm vermoeidheid. Af en toe wel last van maar niet zo vermoeid als in het begin van de zwangerschap.
Lisanne: Hoe was de echo? Krissie: Toch wachten met je vraag? Ik zou 't niet kunnen.. Zou willen weten wat me te wachten staat. Ben trouwens ook veel moe, ga nu 's middags toch maar 'n uurtje luggen, anders wil k 's avonds om 8u al naar ved. Mieks: Ik ga je zo pb-en. Leuk, Heijderbos! Hoop echt dat er snel duidelijkheid komt met je ei..
@sasje: Mooie tekening heb je gemaakt! Gaat vast en zeker super mooi worden! Las iets over bordtekeningen op de pabo... Heb je de pabo afgerond? @Krissie: Jij bent dus ook bezig met een boom! Ben benieuwd!Heel herkenbaar die moeheid. Door de toenemende omvang van mijn buik slaap ik steeds slechter. Ik ben een buikslaper. @Yasmin: Leuk dat je weer mee komt kletsen! Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat! Petje af, 40 uur werken zou ik niet volhouden! @Mieks: Wat frustrerend dat je ei nog steeds niet gesprongen is! Hier ook ervaring met lange cyclussen doordat een eitje dat veel te laat sprong. Met R zwanger geworden door een ei die sprong op dag 35! Misschien geeft die je nog een beetje moed. Heerlijk hoor, een weekendje centerparcs! Wij gaan over 2 weekjes! @Charmedknorrie: Ik ben ook benieuwd hoe het nu met poezebeest is! @mamavangwenn: Leuk dat de 3d/4d echo al in de agenda staat. Ik twijfel nog. Ik ben namelijk niet zo echo-geniek. Dat waren de woorden van de vk vanmorgen. Met R. wel een z'n echo gehad, maar ook die ging dus moeizaam. De echoscopist was duidelijk gefrustreerd en ik moest uiteindelijk op mijn kop gaan hangen om mooie beelden te krijgen. Was niet echt geen pretje! @lisanne:Wat fijn dat je moeder een echo geregeld heeft! Hoe was de echo? @all: Vanmorgen bij de vk geweest. Mijn onderdruk is 40! Blijkbaar kan het geen kwaad, maar nu begrijp ik waarom ik me zo moe en futloos voel. Mijn agenda werkt deze week ook niet mee. Vanavond naar mijn werk voor de vergadering, morgen een verplichte cursus (helaas geen vrij) en vrijdagavond is het openavond op mijn school. Gelukkig heb ik een lieve collega die zondag de van organisatie van communie van mij overneemt. Had ik er echt niet bij kunnen hebben. Ga ik nu nog even extra genieten van mijn vrije middag!
Hallo dames, ik zal eens gaan proberen om op iedereen te reageren.... @mieks, tjee dat is niet echt fijn. Wel posi testen en geen ei.... pfff erg frustrerend. Ik temp niet dus ik moet het gaan hebben van m'n testen, maar ja.... We zullen zien en iig succes Hoe gaat het verder met je? Leuk joh, ff weekendje CP, Heijderbos, wij gaan vlg weekend ws naar Meerdal (paar km verder dan HB), maar ze zijn allemaal mooi (ben een echte kenner haha) @lisanne, hoe ging je echo? Hier ook maar een paar echo's gehad (8 / 12 / 20 / 30). Dat is eigenlijk standaard. Na de 30wk echo meerdere ivm laagliggende placenta. @namen, laat maar komen die pb'tjes (voor degene die wil), ik geef wel een mening, leuk om te zien wat er allemaal voorbij komt (voor de toekomst ). @mamavangwenn, de 3d/4d echo is gaaf hè!!! Bij mijn zoontje idd ook laten doen en wat bijzonder dat je al kunt zeggen "het neusje is van jou" en "het gezichtje lijkt toch wel erg op jou".... Super, krijg alweer kriebels.... Wat fijn dat Gwenn haar kiezen door zijn, volgens mij heeft ons manneke de laatste vier nog niet! Mag niet in z'n mondje kijken en doe er ook niet zomaar m'n vingers meer tussen haha... @krissie, knap dat je kunt wachten met je vragen over je placenta. Maar als je onzeker word meteen bellen hè want dat is ook niet goed voor je beebje.... Succes! @moeheid, bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook. 's Avonds op de bank vanaf 9 uur vielen de oogjes dicht haha.... Ben nu ook erg moe, maar hangt mss nog wel samen met de vmk... @mineraal, spannend voor jou. Ga je vroeg testen of wacht je het netjes af? Zag wel dat je poetsdrang hebt hihi. @ego, hier sinds een week gestopt met "vloeien". Gister bij de huisarts geweest, zij heeft gevoeld en het lijkt allemaal normaal. Wel voelde ze boven de linker eierstok iets.... . Gebeld met de gyn in zh en zoals hij inschat is dat ws een op gang komende cyclus / klaarliggend eitje . Aangezien ik afgelopen vrijdag nog een zw test heb gedaan (negatief) sluiten ze een bbm zw zo goed als zeker uit. Wel is er over 2 wk een echo gepland om alles met zekerheid uit te sluiten en te kijken of alles schoon is (oa vanwege mijn eerste bevalling, gezien de man.plac.verw.), dus dat is wel geruststellend. Verder sinds een dag of 5 weer aan het ovu tempen en nog geen "echte" tweede lijn te zien. Ik gebruik nu nog de CB smiley, dus officieel mag je niet op de teststaaf kijken, maar andere maanden zag ik daar ook de tweede streep op dus toch lekker eigenwijs kijken .... @all, hoop dat ik de meesten heb kunnen beantwoorden en anders de vlg keer weer
@Ansje, af en toe een bouillon drinken.. Ik had het ook heel erg tijdjes geleden.. onderdruk 40-50.. Dan ben je heel duizelig en licht .. ik was soms helemaal trillerig.. maar nu gaat dat weer
@ Krissie, wat de rest al zegt: als je toch blijft twijfelen gewoon bellen he, die mensen zitten er niet voor niks @ Yasmin, aah ik ben dus niet de enige. Duurde jouw cyclus ook langer na de vmk? En werd je gewoon ongesteld op een gegeven moment zonder dat je je eitje gezien had op het kaartje? Ik baal er wel een beetje van, voorgaande rondes was mijn temp zo mooi gelijk, bijna elke dag dezelfde temperatuur en nu is het gewoon een rommeltje. @ Lonneke, bedankt voor je pb @ Ansje, dat lijkt me wel even wennen als je een buikslaper bent nu met een steeds dikker wordende buik Dag 35! Pff, das ook lang wachten toen geweest ja..Ik lees ook verhalen van meiden die een ei-loze ronde hadden na een vmk. Ik neem dus maar maandverband/tampons mee op mijn weekendje weg, alleen hoop ik niet dat ik ze nodig heb! Je hebt een flink lage onderdruk dus.. wat krissie idd al zegt: bouillon, "opkikkertje" (volgens mij is dat ook een soort bouillon), cup a soupje, of een zout dropje kunnen helpen om jezelf niet te flauw te voelen Doe je rustig aan ondanks de drukke agenda? @ Emjee, Hoop dat jouw eitje zich sneller laat zien dan het mijne.. Ben benieuwd! Met mij gaat verder alles goed, man weer thuis dus weer helemaal gelukkig We hebben wel flink drukke dagen momenteel maar geen stress gelukkig. En met jou? Heb je het een beetje een plekje kunnen geven om weer vol goede moed verder te kunnen? @ All, net even boodschappen gedaan in onze nieuwe auto... ik wilde er niet meer uit wat rijdt dat ding geweldig zeg!!
Mamavangwen , oké dat is niet zoveel . Heb jij met 12 weken je eerste echo gehad ? Lees allemaal reacties op jou stukje met chips , kan het niet terug vinden , lijkt me zo grappig . Vind trouwens de naam voor welke je gekozen heb , het mooiste ! Hele goede keus , begin je er al aan te wennen ? Mieks , rot is dat zeg ! Het kan ook dat je een heel laat eitje krijgt . Ga je ook tempen en testen in cp of laat je het even achter je ? Wij zijn vorig jaar naar de eemhof geweest . Het was echt super !! Alleen hadden we 1 kat in de tuin met 3 jonkies , heb ze elke dag eten gegeven (haalde kattenvoer daar in het winkeltje ) ik heb echt wat traantjes gelaten toen we weer weg gingen . Ik vond het zo erg , ze stonden elke dag voor de deur te miauwen omdat ze wisten dat ze eten kregen . Had echt het gevoel dat ik ze in de steek liet . Klinkt overdreven hoor maar ik kan me dat heel erg aantrekken , zelfs nu denk ik nog vaak aan die katjes . Gelukkig wordt het lekker weer en vangen ze veel muisjes . Wat trouwens ook super was waren de eendjes die met hun snavel op de deur kwamen kloppen Hahaha voor brood . Geniet ervan meid !! En wat fijn dat de auto zo lekker rijd ! Krissie25 , denk je niet dat het slimmer is om even op te bellen naar de dokter ? Of voel je zelf wel aan dat het goed zit ? Over vermoeidheid gesproken , ik ben ook zo moe!! Maar snachts slaap ik weer slecht heel raar . Ben meer smidags moe , heb jij dat ook ? Yasmine84 , wat fijn dat je wel wat meer echo's heb gehad ! Als je het hartje ziet kloppen valt er echt een angst van je af hè . En dan heb je er nog meer vertrouwen in . Wel fijn dat je geen fysiek zwaar werk heb , dat zou nu niet echt fijn zijn . L0nneke , als je toch aan het pben bent ben erg nieuwsgierig . Ansje , wat rot zeg . Daar kan je je heel naar van voelen. Inderdaad een opkikkertje op dropje . Maar kijk wel uit daarmee want je kan er veel vocht door vast gaan houden . Pff en die drukke dagen , lekker tegelijk allemaal . Dat zal je net zien . Probeer wel genoeg te rusten . Emjee11 , jij heb ook veel echo's gehad . Dat is wel fijn! Met vloeien bedoel je bloed toch ? Kan ook gewoon vloed zijn daarom vraag ik het . Wel fijn dat ze gaan kijken over 2 weekjes . Het is toch altijd weer een geruststelling . Als het je eitje was wat ze zagen is het een goed teken toch . Even een vraagje , uit me bloed kwam dat ik niet immuun ben voor rode hond . Hebben meer vrouwen dit gehad , dat ze niet immuun waren ? Vind het toch wel eng en let echt heel goed op ( winkel mandjes raak ik niet aan enzo ) Eeeeeccchhhhoooo , Wat een mooi kloppend hartje ! De eerste echo blijft bijzonder . Het is toch de eerste kennis making met je kindje ookal is je kindje nog maar zo klein . Het werd een inwendige echo . Maar was echt mooi om te zien !! 6 weken en 6 dagen of 7 weken en 0 dagen . Zoiets zei ze .
hey meiden zag wat vragen over mijn poezebeest.....sorry dat ik nooit meer terug gekoppeld heb. BEn ook zo'n warhoofd hihihihi Poezebeest is ontmant en nu een kattin. Ze hebben zijn piemeltje er dus idd afgehaald en daar nu een alternatief gaatje voor gemaakt. Hij moest na de operatie nog 2 weken een kap op en binnenblijven en wat was hij blij dat die eraf mocht zeg! Heb weer een heerlijk enthousiast beestje in huis! Dus nu gaat t weer helemaal top met hem! Zo blij!!!!
@yasmin: ja heb alweer zin in de 3D/4D echo. En leuk dat je weer wat actiever mee komt schrijven. Hier heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gewoon tot 36 weken 40 uur gewerkt. Ging ook goed met een zittend beroep. @3D/4D echo: Mijn schoonmoeder gaat tot nu toe mee en 2 zusjes. Heel verrassend hoefde mijn moeder niet mee.. @ansje: Jeetje wat een drukte bij je. Doe je wel voorzichtig met jezelf. Hier ook een buikslaper. Merk ook al dat het minder ligt. Over een paar weken maar weer de voedingskussen erbij pakken. Daar heb ik me vorige keer prima op gered. En jij ook al lekker naar CP over 2 weekjes. Heerlijk. @emjee: idd bij de kinderen is het nu vingers naar binnen op eigen risico. Gelukkig doet Gwenn haar mond goed open met tanden poetsen sinds we over gegaan zijn op een elektrische tandenborstel en kan ik het nu goed zien. Blij dat het vloeien over is en je HA er goed op zit. Hoop dat de echo een succes is en je echt schoon bent. Misschien zien ze dan wel een mooi op springend staand eitje. @mieks: laat deze ronde maar gauw voorbij zijn voor je. Het is echt een met pieken dalende en stijgende kaart. Maar hoop dat de ongi niet op je weekendje weg komt. Doe dan maar een paar dagen daarna. @lisanne: ik heb mijn eerste echo gehad met 7 weken maar die toen laten doen bij een particulier echobureau. Met 10 weken heb ik toen de termijnecho gehad en met 12 weken de echo voor de nekplooimeting, dit ivm medische gronden. Nu dus met 17 weken de geslachtsbepalingsecho ook weer bij een particulier echobureau en de 3D/4D echo daar ook weer. Wij vroegen aan Gwenn hoe haar zusje moest gaan heten en Gwenn antwoorde Chips. Dus was inderdaad erg grappig. Fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien. Geeft vast een hele geruststelling.
Mamavangwen , Snap heel goed dat je met 7 weken particulier een echo heb laten maken . Het is gewoon zo een geruststelling dat kloppend hartje . Kon je trouwens toen je zelf mee keek , het geslacht er wel uithalen met 17 weken . Of lukte dat toch niet helemaal ? 4d is weer nieuw he , dan heb je bewegend 3D beeld . Had je met Gwen alleen 3D of ook 4d . Heb je trouwens van Gwen haar 3D echo's foto's geplaatst hier ? Ben echt erg benieuwd hihi . Haha , chips . Leuk zeg die reactie haha . Heb je haar de namen al verteld , of kan ze haar mondje nog niet zo goed dicht houden ?
@Lisanne, ik heb bij 16 weken en 3 dagen geen geslachtsbepaling laten doen, en wij konden er niet om het piemeltje heen kijken als leek... Ik zal er eens een foto van posten, binnenkort!
Krissie25 , wat apart zeg ! Dat je het al zo goed kon zien . Vond je dat wel leuk of wou je het eigenlijk niet weten ? Ben benieuwd naar de foto .
@Ansje wat een lage onderdruk zeg!! Ik vond het al niet prettig toen die van mij rond de 55 zat. Zit nu steeds tussen de 65 en 75. Drukke agenda deze week voor je. Petje af voor jou hoor! Jij hebt ook nog eens een kleine rondlopen thuis. @Emjee jij ook een vmk gehad dus . Gelukkig is het vloeien voorbij zeg! Heeft hier zeker een maand geduurd. Ze houden je nog onder controle dus. Lijkt me ook wel een geruststelling voor je dan. @Mieks ja cyclussen zonder ei maar wel ongi. Cyclussen werden op een gegeven moment wel korter dan ik gewend was. Hoop voor je dat je snel wat duidelijkheid krijgt hoor! @Lisanne geweldig om je kleine zo te zien hè!! Ik ben vorige maand naar de eemhof geweest. Wij hadden elke ochtend eenden voor onze deur staan hahaha. Over immuun kan ik je geen antwoord geven. Ik blijk wel gewoon immuun te zijn. @charmed fijn dat het weer goed gaat met je kat! @mamavgwenn blijf als alles goed blijft gaan ook gewoon werken tot 36 weken. En dan vakantiedagen plakken na verlof. Genoeg dagen staan! Bah het regent en ben nu klaar met werken. Laat de tram maar snel komen dan! Fijne avond allemaal!
@lisanne zie nog net je berichtje over echo. Hier was het met 17 wk ook duidelijk te zien dat het een jochie was. Ff kijken of ik hem snel kan plaatsen hier (staat ook in m'n album)