Ansje: Wat een *$%(#$% zwager zeg. Fijn dat hij nu weer weg is. Alvast heel veel plezier op CP en wat betreft het weer..Nederland, is gewoon rot qua weer. Dus denk dat je weinig invloed hebt op wat je zou verdienen Geniet lekker van je gezinnetje! MamavanGwenn: Heerlijk dat je zo genoten hebt. Jammer van je zus, maar ook wel te verwachten. Je eigen plan trekken en genieten van je gezin. Ook al kan het ook enorm raken dat er zo iets gezegd wordt. bah Mieks: Fijn dat de ovutesten binnen zijn, op naar je ei nu! Hier: Verjaardag van buurmeisje, kort geweest. Het was ontzettend druk. Weet ook niet of cadeautje in de smaak viel. Ze nam het aan, zei netjes dankjewel en werd bij de stapel cadeaus gelegd Ach ja, het gaat om het gebaar hè! Verder rustig dagje gehad. Gelukkig. Toch nog behoorlijk moe, dus maken het niet te laat vanavond.
@mineraal: nee de telefoon stond op de luidspreker bij mijn ouders. En hoorde mijn een na jongste zusje dit op de achtergrond zeggen. @lonneke: je hebt gelijk als het zo druk is. En het gaat om het gebaar.
@mamavangwenn: Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! En trek het je niet aan van je zus. Hier is de situatie momenteel omgedraaid. Mijn moeder zei deze week dat R. haar eerste kleinkind is en dat maakt hem toch specialer dan haar nieuwe kleinkind (van mijn broer). Een kleinkind van een dochter was volgens haar anders dan van een zoon. Ik heb gezegd dat de band tussen haar en die kleine nog moet groeien en dat zeker goedkomt als ze 1 dag in de week op gaat passen. R. gaat lekker naar het kdv en dat is een hele bewuste keus. Mijn broer vertelde vandaag dat die vond dat mijn moeder maar weinig interesse toonde. Ook niet leuk voor hem. Ik heb vandaag tegen manlief gezegd dat ik helemaal geen zin heb in een concurentiestrijd. Zodra we merken dat ze R. voor gaat trekken dan is het meteen afgelopen en nemen we afstand. @lonneke: Haha, dat gaat zo met kinderen! En het is net wat je zegt, het gaat om het gebaar. Manlief is mijn zwanger nu wegbrengen. Het vervelende is dat hij alles goed bedoelt en echt niet beter weet. Hij is bijna 30 maar staat zo onvolwassen het leven. Ik weet eigenlijk zeker dat hij wat mankeert. Ik heb het huis al helemaal gepoetst en ga zo nog even het bed opmaken en verder inpakken. @miniraal: We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we er niets in zagen om heel groots te trouwen. We grapte altijd over trouwen op een tropisch eiland. De moeders waren natuurlijk wel een beetje telleurgesteld dat ze niet bij het jawoord waren, maar reageerde verder wel enthousiast. Juist de goede vrienden hadden er veel meer moeite mee. Ze durfde het onderwerp niet eens aan te kaarten. Dat hadden we echt niet verwacht! We hebben we nog wel een klein feestje gegeven in de tuin, dat maakte volgens mij een hoop goed. We staan nog steeds achter de keuze die we gemaakt hebben. Zou het zo weer doen! @all: R. is vanmiddag zo hard gevallen op de rand van de eerste traptrede (traphekje hangt boven de eerste tree). Tand door de lip en zijn neus bloedde enorm hard. Schrok er echt van! Ik heb getwijfeld om toch even de huisartsenpost te bellen, maar manlief vond dat wel erg overdreven. Na een paar minuten kalmeerde hij wel weer en ging hij verder met spelen. Ik kon voor hij naar bed ging op zijn neus duwen zonder dat hij ging huilen. Zijn neus is wel erg dik en lijkt wat scheef te staan, maar dat komt vast door de zwelling. Zo rustig als ik op mijn werk blijf als een kind valt, zo in paniek raak ik als mijn eigen kindje valt....
@ansje: we typten op hetzelfde moment, R. heeft echt een smak gemaakt zeg! lijkt me ook enorm schrikken (bloed helpt meestal dan ook niet mee,) Veel plezier in cp! en met slecht weer kun je altijd nog lekker zwemmen toch? Vind R. dat ook leuk? Hoe oud is t andere kleinkindje van je moeder? kan me voorstellen als die nog echt klein is dat t nog niet zo leuk is als R. die echt al rondloopt en meer interactie bied. Maar goed dat jullie er nu al op letten! @MamavanGwenn: jeetje, zit je niet mee met je eigen familie zeg. Snap dat zo'n opmerking behoorlijk kan aankomen. Gelukkig ook een lieve schoonfamilie! Had Gwenn de naam mini verzonnen voor Iris of Iris voor de baby? @Lonneke: zoiets vinden de meeste meisjees van 5 wel leuk. Het gaat idd om t gebaar. kinderen zijn vaak zo blij met kleine dingen! @Ovutesten: haha laat t ei zoeken beginnen, 3..2..1. GO! @yasmin: hoe was de uitslag? leuk dat je vriend/partner mee ging, is toch gezelliger! @baby &slapen: wij slapen beneden en de bb-kamer is boven. wil dus n wiegje in t begin op de kamer (vooral als we samen thuis zijn) ben ook van plan om BV te geven dus lijkt me dat ook wel fijn. (En ik slaap nogal vast dus grote kans dat vriendlief me wakker moet maken zodat ik naar boven kan gaan) Zat zelf eerst te denken aan een rieten mozes mandje (om t hoekje.nl) maar vriend vind die echt lelijk... (is voor mx. 3mnd) We vonden via mp iets anders, bednest maar die zijn nog zo nieuw dat er geen 2ehands van is. (www. bednest.nl) en ze zijn duur.. is een soort co-sleeper/ wieg/reisbedje. (en handig opvouwbaar. we hebben nogal weinig opberg ruimte)
@mamavangwenn: Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! En trek het je niet aan van je zus. Hier is de situatie momenteel omgedraaid. Mijn moeder zei deze week dat R. haar eerste kleinkind is en dat maakt hem toch specialer dan haar nieuwe kleinkind (van mijn broer). Een kleinkind van een dochter was volgens haar anders dan van een zoon. Ik heb gezegd dat de band tussen haar en die kleine nog moet groeien en dat zeker goedkomt als ze 1 dag in de week op gaat passen. R. gaat lekker naar het kdv en dat is een hele bewuste keus. Mijn broer vertelde vandaag dat die vond dat mijn moeder maar weinig interesse toonde. Ook niet leuk voor hem. Ik heb vandaag tegen manlief gezegd dat ik helemaal geen zin heb in een concurrentiestrijd. Zodra we merken dat ze R. voor gaat trekken dan is het meteen afgelopen en nemen we afstand. @lonneke: Haha, dat gaat zo met kinderen! En het is net wat je zegt, het gaat om het gebaar. Manlief is mijn zwanger nu wegbrengen. Het vervelende is dat hij alles goed bedoelt en echt niet beter weet. Hij is bijna 30 maar staat zo onvolwassen het leven. Ik weet eigenlijk zeker dat hij wat mankeert. Ik heb het huis al helemaal gepoetst en ga zo nog even het bed opmaken en verder inpakken. @miniraal: We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we er niets in zagen om heel groots te trouwen. We grapte altijd over trouwen op een tropisch eiland. De moeders waren natuurlijk wel een beetje teleurgesteld dat ze niet bij het jawoord waren, maar reageerde verder wel enthousiast. Juist de goede vrienden hadden er veel meer moeite mee. Ze durfde het onderwerp niet eens aan te kaarten. Dat hadden we echt niet verwacht! We hebben we nog wel een klein feestje gegeven in de tuin, dat maakte volgens mij een hoop goed. We staan nog steeds achter de keuze die we gemaakt hebben. Zou het zo weer doen! @all: R. is vanmiddag zo hard gevallen op de rand van de eerste traptrede (traphekje hangt boven de eerste tree). Tand door de lip en zijn neus bloedde enorm hard. Schrok er echt van! Ik heb getwijfeld om toch even de huisartsenpost te bellen, maar manlief vond dat wel erg overdreven. Na een paar minuten kalmeerde hij wel weer en ging hij verder met spelen. Ik kon voor hij naar bed ging op zijn neus duwen zonder dat hij ging huilen. Zijn neus is wel erg dik en lijkt wat scheef te staan, maar dat komt vast door de zwelling. Zo rustig als ik op mijn werk blijf als een kind valt, zo in paniek raak ik als mijn eigen kindje valt....
@sasje: Ik heb even op de site van bednest gekeken. Die is wel heel mooi!!! En super handig dat die opvouwbaar is! Ik vind het wel duur voor die korte tijd dat de baby in het wiegje kan. Ik heb samen met schoonzus een recht wiegje bij kadocus.nl gekocht. Zijn nu in de aanbieding vanaf 49 euro. We hebben de witte gekocht, die was 10 euro duurder. Matrasje wat je erbij kon kopen, vonden wij wat te dun. Ik heb nu een matrasje bij de babydump gekocht voor 39 euro.
@sjasje: Gwenn verzon deze naam dus voor Iris. Iris blijkbaar nog te moeilijk om uit te spreken. Heb ook gegeken op bednestje. Zie er erg leuk uit. Heb het ooit ergens anders ook gezien kan me alleen niet meer herinneren waar. @ansje: gelukkig is met R. alles goed. Ik had ook naar de HAP gegaan hoor. Blijkbaar kunnen mannen beter relativeren.
@mamavangwenn: dat is vervelend als je ze dat hoort zeggen. Het kan je zo kwetsen, wel fijn dat je een goede schoonfamilie hebt, helaas kun je familie niet kiezen. @Ansje: lijkt mij ook wel wat, op een tropische eiland. Maar vriendlief vindt als we het doen doen we het goed met feest en al erop aan. Mijn vader durft overigens niet te vliegen dus die zal nooit mee gaan naar buitenland. Ik zou dan alleen een aantal mensen meenemen. Hoor vaker dat als je stiekem trouwt niet altijd iedereen mee eens is, maar dat is eigelijk best vreemd want je doet het voor jezelf en niet voor anderen. Dat was schrikken van R, gelukkig dat het meevalt hoewel hij wel blauw gaat worden denk ik.
Goedemorgen. Heb ff vluchtig teruggelezen. Voeding: is wel een idee om vriend uit bed te laten gaan om de kleine te halen! @ansje: toch niet zo gezellig geworden dus. Maar nu ben je weer 'zwager vrij'!! Veel plezier bij CP. @mamavgwenn van je fam moet je het hebben zeggen ze toch. Jeetje kan me echt niet voorstellen hoe dat moet zijn. Richt je idd maar lekker op je schoonfam. @ansje wat schrikken zeg van R.!! Gelukkig valt het wel mee. Heb nog geen uitslag van de glucose test maar ieuwww wat was dat drankje vies zoet zeg!! Heb nu wel een blauwe plek van het prikken. Moest 2 keer in dezelfde arm omdat ze m'n ader niet goed kon voelen aan de andere kant. Verder heb ik gisteren te horen gekregen dat m'n oom is overleden. Zal wel wat afwezig zijn. Ook nog een druk op werk (kwartaalafsluiting) Pfff wordt een drukke week.
@yasmin: gecondoleerd met je oom. @mamavanGwenn: hoop dat je t nog herinnerd in de komende 5 maanden, we hebben nog even wel een lieve naam die Gwenn heeft verzonnen @Ansje, is ook een leuk bedje! jammer genoeg past hij bij ons niet op de kamer erbij. Veel plezier in cp! @Emjee: ging je deze week niet ook naar cp? @echo: vanavond weer, 17.50u. Ik vind het eigenlijk weer heel erg spannend!! @de rest Zwaai!!
Zo goedendag mensen!! Haha, het heeft even geduurd maar hier ben ik dan weer!! Ik was zo benauwd de afgelopen week.. Dat ik ook weinig energie had. Daarna had ik het in het weekend druk druk druk.. Eters,verjaardagen, etc... En wat heb ik er ineens zin in om alls af te ronden hier en klaar te hebben..(weet alleen echt niet wat ik nog nodig heb en wat niet haha). Net zoals mijn vraag: ik wil borstvoeding gaan geven, moet ik dan vooralsnog alle flesvoeding dingen inslaan voor als de bv niet lukt? ja, ja.. uhm.. nooit over nagedacht in mijn leven... @Sjasje, spannend de echo!! Waarvoor krijg je vanavond een extra echo? @mamavangwen, dus je zusje heeft het verteld.. had je daar niet graag zelf bijgweest zodat je de reactie zelf kon zien of niet? @yasmin, gecondoleerd met je oom Hoe zit dat met het glucose denk dat ik er even over heen heb gelezen? @Ansje, wat zielig dat hij zo hard gevallen is.. Gaat het beter met R.? @Bednestje, ja die kan je zo tegen je bed aanschuiven.. Ziet er wel lekker/leuk uit dat je zo naast je kindje eigenlijk ligt.. alleen wat als mijn bed hoger/lager is dan het bed nestje?? Ach die eerste weken doe ik het wel met een simpel wiegje van een kennis of familielid hoop ik ... We hebben namelijk al een heel mooi ledikantje (vind ik zelf)
@Ansje ach arm manneke een liesbreuk. Hopelijk heeft ie idd weinig last van de ingreep. @Wennie: Verstandkies verwijderen bah nooit leuk hopelijk gaat het nu weer wat beter. @Mieks: Leuke verjaardag van je paps gehad?? En succes met ovutesten op naar een mooi en bevrucht eitje!!! @Mamavangwenn: Was het een gezellig weekendje bij je schoonouders??? En hoe reageerde je moeder op het nieuws van je zusje?? Oh ik lees het al zoals je verwacht had. Pfff kan me voorstellen dat het even steekt. Dikke knuffel voor jou! En idd lekker op je schoonfam richten! @Sjasje: Hier heeft Sterre de eerste weken in een wigje op onze slaapkamer gelegen. Dit vond ik ook makkelijker met de borstvoeding omdat ik op deze manier zo min mogelijk eruit hoefde. Alleen had onze dame na 7 weken het wel gezien in haar wigje en wilde ze in dr ledikant (ze wilde namelijk met dr armen wijd slapen en dat paste niet in het wigje hahahaha) maar deze frummel hoop ik wat langer in het wigje te kunnen houden. Enne lekker he die zwangerschapshormonen! Veel plezier met de echo!!!! @Yasmin: Hoe ging de glucosetest??? Oh vies drankje dus bbblllleeeeghhhhh . en gecondoleerd met je oom! @Snoopy: Was het leuk bij de kleine spruit?? @Lonneke: Nog gelukt voor de jarige??? hahahah ik lees het al ja dus! Een knutselpakket is altijd leuk toch! @Ansje: Pffff klinkt vermoeiend zo'n schoonbroer! Was het leuke bij je kleine nichtje??? Veel plezier met je weekje CP!!!! Hoe gaat het nu met R??? @Krissei: Haaaaiii!!! heerlijk he al die onbekende dingen die opeens op je af komen hahahaha herken het nog wel van de eerste. Dit keer een stuk minder drang om alles af te maken maar zaten gister dat we toch wel eens een beetje vaart achter moeten gaan zetten ben toch al weer 21 weken!
Zo maar ff een update vanaf hier want heb jullie verschrikkelijk verwaarloosd! Hebben afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed!!! Jippie! Kleine was heerlijk druk en eigenwijs dus we hebben in een deuk gelegen! Verder gaat het hier wat minder veel last van mijn buik (harde buiken en een soort van kramp wat op voorweeen lijkt) dus zit nu in de ziektewet. Afgelopen week echt absolute rust moeten nemen en gelukkig ging het wat beter maar in het weekend weer wat kleine dingen gedaan en toen direct weer kramp. Baal er wel een beetje van en hoop dat het weer weg gaat trekken.
@Charmedknorrie, wat een vervelend zeg!! moet je nu totaal rust houden? Sterkte!! Dan duurt het helemaal zo lang!! Wat betreft de spullen: Ik heb er ewl zin in, maar weet gewoon niet meer wat ik wel echt nodig heb en wat niet.. haha En er zijn altijd van die dingen die ik dan van iemand ga krijgen (hebben ze gezegd) maar dan vraag ik mij af.. ja wanneer dan ?? Want wil dus lat maar zeggen niet erachter komen dat ik het een week daarvoor nog niet hebt en dat het dan ook niet meer komt
Goedemorgen allemaal, Zo weer flink aan het dromen geweest vannacht over een vriendin die aan het bevallen was. @yasmin: heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat het drankje erg vies was. Maar hoelang duurt het voor je uitslag krijgt. En gecondoleerd met je oom @sjasje: ja tante Iris is er zelf ook trots op dat ze mini heet. Dan begint ze helemaal te glunderen als Gwenn het zegt. Ow leuk vanavond weer een echo. Ben benieuwd. Kom je de echo weer even spammen? @krissie: ben blij dat je weer beter bent. Kan me voorstellen dat je er geen behoefte aan hebt als je zo benauwd bent. Wat betreft je vraag. Ik zou alleen zorgen dat je 1of 2 flesjes in huis hebt meer niet. Een pak voeding kan zo gehaald worden. Had het wel leuk gevonden om erbij te zijn naar ja ik was de enige die het vanaf het begin al wist dus dat voelde al een beetje speciaal. @all: hier vanochtend dikke ruzie gehamer vriendlief. Hij was een beetje te hardhandig in het straffen van Gwenn vond ik. Gwenn ging alleen maar meer over de zeik. Merk gewoon dat ze bang is voor hem. Mij benieuwen of hij er vanavond nog over begint. Dus dat kan er ook nog wel bij. Zal vanavond nog ff mijn nieuwe buikfoto spammen. En donderdag de 20 weken echo
@charmed: balen dat je zoveel last hebt en nu al in de ziektewet zit. Maar is het belangrijkste om goed voor jezelf te zorgen. @krissie: bij Gwenn vroegen veelal mensen over de telefoon als ze een afspraak maakte wat ik nog wie hebben. Verder krijg je heel veel kleertjes merkte ik. Maar over het algemeen vroegen ze dus wel netjes of ik nog wat wilde hebben
Ansje: Bah wat schrikken van R. zeg. Hoop dat hij er niet te veel last van heeft. Had ook de HAP gebeld waarschijnlijk, mannen relativeren gelukkig vaak wel wat beter, maar toch..op zo'n moment zou ik dat niet willen horen haha Fijne reis naar CP! Sjasje: Vanavond weer echo, spannend hoor! Geniet er van! Krissie: Vervelend dat je je zo benauwd voelde afgelopen week. Ik begrijp dat je je nu weer wat beter voelt? Wat betreft alles klaar hebben en in huis hebben begrijp ik helemaal. Op een gegeven moment wil je toch een soort van 'rust' dat alles 'klaar' is voor als de kleine komt. Ik zou wel een klein flesje (of2 kopen) Ik zou persoonlijk wel een pak voeding kopen, heb je hem in ieder geval staan. Wel zonde als je hem nooit gebruikt, maar voor mijn eigen gemoedsrust zou ik dat niet erg vinden Maar is even iets wat je zelf moet afwegen. Wat betreft dingen krijgen..hier of kleertjes (die ik helaas af en toe oerlelijk vond) of een cadeaubon (dat vond ik wel fijn) en sommige mensen vroegen wat ik wilde hebben. Gaf toen aan speelgoed (hadden we bewust nog niet gekocht en is niet zo heeeel smaakgebonden haha) Nu zal ik vragen om cadeaubonnen, als mensen 't vragen. Speelgoed hebben we al genoeg. En verwacht dat mensen toch met kleertjes aankomen..hoop wel leuke hihi Alhoewel ik goed weet dat het om het gebaar gaat hoor Charmedknorrie: Vervelend van je harde buiken en krampen. Doe maar rustig aan. Krijg je het wel gecombineerd met Sterre, want rust houden en zo'n jongedame lijkt me nogal lastig.. MamavanGwenn: Zou het toch even bespreekbaar maken met je vriend vanavond. Belangrijk om te bespreken lijkt me..voordat Gwenn écht bang voor hem wordt. Yasmin: Hebben ze niets gezegd over wanneer je de uitslag binnen krijgt van die glucosetest? Hier ga ik zo even het centrum in het van het dorp. Ga met een oud klasgenootje wat drinken (ze heeft ook kids, twee stuks, dus ben benieuwd)
@lonneke en mammavangwen,ik zie het inderdaad allemaal wel .. Krijg er wel steeds meer zin in, ondanks dat ik het ook steeds spannender ga vinden haha!! .. Ja die twee flesjes heb ik al gehad van een vriend ( die had ze nog liggen, twee nieuwe van avent ofzo).. Nou speentjes kreeg ik al die zwangerschapsdozen.. dus is ook nie tnodig... En misschien domme vraag, maar wat doe ik met molton lakens?? dus die zachte (fluweel) achtige lakens.. (sorry maar heb het nog nooit ergens voor gebruikt haha)>
@Mamavangwenn: Fijn he die zwangerschapsdromen hier van de week gedroomd dat een vriendin terminaal ziek was en euthanasie ging plegen werd er huilend wakker van. Heftig die onenigheid met je vriend. Lijkt me lastig als je over dat soort dingen niet op een lijn zit. Hoop wel dat de ziektewet maar tijdelijk is hoor. We gaan na deze weken rust kijken of ik in elk geval voor een paar uurtje ambulant nog kan komen werken want anders word ik wel gek denk ik. @Krissie: Als jij niet wilt afwachten zou ik het gewoon kopen (in elk geval zo was ik wel hahahah) en bedacht dan ook wel of ik het echt direct na de bevalling nodig zou hebben. En qua voeding als je echt wat in huis wilt hebben kan je ook van die kleine verpakkingen kopen waar 5 losse zakjes in zitten. Als je het dan niet gebruikt heb je niet voor niets zo'n grote pot gekocht. Molton lakens heb ik nooit geruikt alleen heel veel hydrofiele doeken! @Lonneke: Gelukkig gaat Sterre de 3 dagen die ik normaal werk gewoon naar het kdv dus dat scheelt wel. En in het weekend is mijn mannetje gewoon thuis dus alleen de maandag en dinsdag ben ik echt alleen met dr. En luier verschonen doe ik gewoon beneden. Trap op doet ze gelukkig zelf en de kinderstoel gebruik ik niet op deze dagen. Dan eet ze maar even aan de salontafel op een stoeltje dr broodje. Vindt ze ook heel spannend!!! Veel plezier met je oud klasgenoot!!!!
Heey, zo wij hebben weer ff lkkr uit gewaaid op het strand. En ff lekker samen uit eten geweest. Ansje: wat vervelend zeg zo`n zwager die geen intresse heeft in jullie zoon. En dan ook nog een keer langs de wc. heen plast. Brrrrrr.... Als ik iets vies vind is t dat wel. Hoe was het bij je nichtje? Fijne week CP. Fijn dat het nog mee valt met R na de val op de trap tree. Lonneke: leuk idee een knutselpakketje weg geven. Mammavangwen: het was goed bij de kleine van mijn vriendin. Heb er ff lkkr van kunnen genieten. En er bij bedenken hoe fijn dat zou wezen als wij ook een kleintje haaden. En ik heb lkkr vrij over onze zwangerschaps plannen kunnen vertellen. Heerlijk.. Wat jammer dat je vermoedens ook werkelijkheid worden. Gelukkig dat je wel goed met je schoonouders overweg kunt en zij het wel leuk vinden dat er nog een kleindochter bijkomt. Yasmin: gecondoleerd met het overlijden van je oom. Sasje: spannend weer een echo. Geniet er van aan de eind van de middag/ begin van de avond. Charmed: wat verveelend dat je last van harde buiken hebt. Hopelijk zakt het nog weer een beetje af dat je straks nog weer wat kunt gaan werken anders lijkt het mij ook wel heel erg lang duren. Leuk dat Sterre het ook spannend vind Iedereen een fijne dag. Hier nog ff aant genieten van een vrije dag