Goeiemorgen meiden, @ Snoopy, yeah zie je nu wel Gefeliciteerd meid, geniet er van! Mooie test. @ Sjasje, ik denk dat vriendlief mij heel raar gaat aankijken als ik na het klussen de handstand zou gaan doen Wat voor kleur ga je je kamertje verven? @ Krissie, Ik had in december gependeld dat ik in maart zwanger zou zijn (en resultaat was de vmk), en daarna gependeld dat het mei werd..dus ben benieuwd @ Mamavangwenn, vervelend zeg die kramp! @ Ovutesten, vandaag weer een enorme knaller! (Volgens mij zijn ze nog nooit zo knal geweest). Temp is al een beetje de lucht ingeschoten en we hebben goed geklust de afgelopen dagen. Vanavond dan nog maar een keer voor de zekerheid (als vriendlief wil ). En dan maar duimen...
Sjasje: Wanneer zag ik al bij je onderschrift..ben benieuwd waar jullie 't laten doen. (mag ook pb-en als je het liever hier niet neerzet) Wij hebben het in Venlo-Blerick laten doen. LennyT: Heb je het nergens genoteerd dan?? Denk wel dat je ongeveer je cyclussen weet toch? MamavanGwenn: Hopen dat het wegblijft ja. Veel last van kramp gehad lees ik..In je kuiten of buik? In ieder geval erg vervelend. Leuk dat je jullie meisje steeds beter gaat voelen. Is Gwenn ook geinteresseerd in je buik? Van die zwembandjes ga ik onthouden voor dochtertje hier! Net alvast een wasmachine aangezet en beetje opgeruimd boven. De rest komt vrijdag/zaterdag weer! Het ziet hier bewolkt uit, maar zou toch zo'n 20 graden worden. Ben nog niet buiten geweest, dus geen idee hoe het voelt Straks nog even naar de winkel, kaartje kopen voor een stel dat gaat trouwen hier in de straat.
@lonneke: gelukkig kramp in de kuiten. maar moet dan helemaal mijn bed uit om te rekken anders gaat het er niet uit. En geniet van je vrije dag nog.
@Mieks, oh spannend.. dan is het misschien wel deze ei Nou wees maar extra zorgzaam.. klussen klussen dan komt de pendel misschien wel uit deze maand!! @ mamavangwen, ik geen last van de kuiten.. heb wel nu in de ochtend last van harde buiken, is dit slecht? @snoopy en hoe reageerde je man/vriend? @emjee, en bij jou hoe reageerde hij? @sjasje, ja wij zijn aan het kijken voor de babyfoon.. (ik wil stiekem ook een hele goede haha)... @all, zo morgen nog 1 dagje werken en dan vrijdag ben ik alweer 25 weken zwanger.. Dan ga ik weer voor controle bij mijn huisarts.. Hoop dat het goed groeit.. ben namelijk heel onzeker over de hoogte van mijn baarmoeder heb namelijk het idee dat hij nog steeds bij de navel zit net als drie weken geleden.. Of is het nu gewoon moeilijker te voelen? boven de navel? Ik ben van mijzelf heel plat, geen vetrolletje dus ik hoor het goed te kunnen voelen bij mijzelf... Heeft iemand dit ook? Heb heb idee dat als ik meer rechts voel dat het wel daar iets hoger is dan de navel.. Na.. maak mij gewoon steeds best zorgen
OH en wat betreft de tweede naam.. het gaat het toch worden denk.. Jullie reageerde er ook wel positief op.. en zoveel verschil maakt het idd niet..
@krissie: een paar harde buiken per dag is niet erg. worden ze echt pijnlijk dan moet je ff contact opnemen met de VK Hoogte van de baarmoeder geen idee. Bij mij lag hij vorige keer al 2 vingers boven mijn navel volgens de VK. zelf kan ik dat ook niet voelen. maar mijn baarmoeder groeit weer smal omhoog zeg maar. hier gaan wij ook denk ik voor de luvion videobabyfoon. heb er goede berichten over gehoord. hiervoor hadden we die van topcom maar die was na een 1 jaar en 2 maanden als stuk. Dus koop geen topcom. @snoopy en emjee: hoe reageerden jullie mannetjes? @werken: hier ook morgen nog 1 dagje. Heerlijk.
@Lonneke: wij doen t gewoon hier in t vk/echocentrum (is een van de vk's die dat doet) Misschien voor een 3d dat we dan ergens anders gaan kijken maar tot nu toe geen klachten hier @MamavanGwenn: vervelend die krampen! En bijna weekend, dat is altijd fijn @Lenny: oei nergens in je agenda de datums opgeschreven? @Werk hier ook nog morgen werken en dan weer weekend @Emjee en Snoopy: hoe reageerden de mannen thuis? @Mieks: oke geen echte handstand, maar wel met de beentjes recht omhoog werk ook goed hoor (ik stijve hork kan de handstand helemaal niet...val altijd om hihi) Vriend keek hier niet raar op, die had volgens mij zoiets van 'ze doet wel meer rare dingen' -Schilderen: ik ga een boom met schaapjes op de muur maken. tekeningen staan al klaar op de laptop, nu nog f de ebamer ophalen en vakantie krijgen hihi
@mieks, dit gaat het hem worden!!!!! Voor ons pendel je goed dus voor jezelf ook . @krissie en mamavangwenn, wij hebben samen getest! Toen ik keek (als eerste natuurlijk) zie ik "oeh" en toen kwam hij meteen kijken met een smile. We zijn natuurlijk wel voorzichtig (ivm de vmk) in de blijdschap maar het gaat steeds beter . Vorige keer waren het twijfel testen en deze was wel erg duidelijk -> zoals manlief zei "hier kunnen we niet omheen". @snoopy, en en en??? Al een beetje gewend? @lennyt, idd niet zo handig .... . Ga je nog vroeger testen? @mamavangwenn, Gwenn is ong 4 maandjes ouder dan mijn zoontje (nu bij de tweede zit er weer 4 mnd tussen haha) , maar ik durf mijn zoontje nog niet echt los te laten met de vleugeltjes, maar zou dus wel moeten kunnen? @mineraal, nog geen ongi? Blijft toch wel beetje spannend.... @bv, hier ook geen borstvoeding meer.... Bij mijn zoontje 6 wk vol gehouden, maar helaas was het voor mijn lichaam niet haalbaar (na de twee operaties) om het vol te houden. Ik vond het erg mooi, maar zal het niet idealiseren, want het vergt veel! Natuurlijk is het erg goed voor je babietje, maar de flesvoeding is tegenwoordig ook erg goed. @sjasje, niet echt controle maar gewoon voor de eerste echo naar de gyn (is natuurlijk ook controle haha) Succes met je "stuitje" regio, wel rustig aan doen hè. @werken, hier morgen ook nog 1 dagje en dan weekend.... @babyfoon, wij hebben de alecto dbx 88 (met temp meter)! Zeer tevreden, erg duidelijk en ook fijn dat je de temp op het slaapkamertje kan aflezen.
@ Sjasje, dat was ook een grapje, ik ging er niet echt van uit dat je de handstand was gaan doen Hier kwam vriendlief er mee toen in maart of ik niet beter met mn benen in de lucht kon hangen.. resultaat 2 weken later was de vmk. Nu dus ook gewoon een minuut of 10 met de beentjes de lucht ingegaan. Owja, je had toen die tekening een tijdje terug hier laten zien toch? Gaaf, ben benieuwd hoe het gaat worden! @ Emjee, ik hoop ook dat mijn eigen pendel uit gaat komen Leuk he, die reacties van mannen!
@emjee: je kunt je kleine inderdaad gewoon los laten met de vleugeltjes. Gwenn weegt al 14 kilo en die blijft gewoon drijven in het diepe. Blijf wel altijd in de buurt bij haar. Maar zo zwemt ze ook een paar meter. Verder speelt ze heel veel in die peuterbadjes en heeft ze haar zwemvleugeltjes ook gewoon om. Wanneer mag je naar de gyn? Hier ook nu de alecto dbx-88. Deze blijven we houden voor als Gwenn op zolder ligt, heb namelijk niet zo'n super gehoord. En daarnaast zullen we voor de beeb de Luvion videobabyfoon aanschaffen. Bij Gwenn was die toen heel erg handig aangezien ze een buikslaper was.
@Krissie begon me al af te vragen wat je vriend van de 2e naam vond Harde buiken nog niet meegemaakt... En weet eigenlijk ook niet echt hoe ik m'n baarmoeder moet voelen... @mamavangwenn oei heb gelukkig geen last van m'n kuiten maar weet hoe goed hoe dat voelt! Babyfoon mijn vriend en z'n vader keken hun ogen uit bij de Luvion. Ze vonden het geweldig. Dus denk dat dat hem ook gaat worden hier. Aantal morgen laatste dagje zo te lezen. Ben wel jaloers hoor hihi. Krijg de laatste tijd wel eens opmerkingen van weet je zeker dat er maar 1 in je buik zit! Dan denk ik bij mezelf van is m'n buik nou echt zo groot? Vk vond het allemaal prima tot nu toe (is wel al weer 3 weken geleden) Wil niet weten hoe m'n buik over 11/12 weken is dan.
Haha nou moet het hier ook maar de luvion worden anders val ik nog buiten de boot haha.. Yasmin, mijn vriend wil het gewoon heel graag en vond dit wel een leuk alternatief Dus denk dat het dit gaat worden. Hier alleen vanmorgen harde buiken, bij het wakker worden... (kunnen ze niet zeggen meer rust want had net de hele nacht gelegen, en nee niet klaarkomen haha) Ik ben gewoon beetje zorgelijk over de groei van het kindje ik weet niet waarom ik dat heb.. geen idee waarom ik mij juist daar zo onzeker over maak.. Misschien dat de moederlijke gevoelens toch al beginnen, ben ook steeds bang dat het te vroeg geboren gaat worden.. Pfff onzekerheid...
Sjasje: Handig dat ze dat gewoon bij 't echocentrum doen.Spannend hoor, heb je zelf een bepaald gevoel over het geslacht?? Yasmin: Op de laatste foto die ik van je zag vond ik je buik gewoon 'normaal', ik dacht in ieder geval niet van wow, extreem groot. Maar mensen roepen dat nogal eens snel volgens mij..Heb je er niet 2 ipv 1. Mieks: Hier ook beide keren dat ik zwanger raakte 10 min. met de benen in de lucht gelegen. Manlief ook heel fanatiek en legde nog even een kussen onder m'n kont..dan lag ik zeker omhoog haha! Krissie: Hier zat m'n baarmoeder 2 cm boven m'n navel bij de laatste controle, dat was met 25 weken. Ik voel dat zelf ook heel slecht. Harde buiken kunnen geen kwaad zoals MamavanGwenn al zei..zolang ze niet pijnlijk zijn/worden. Heb 't ook geregeld, vooral na een drukke dag. Emjee: Wat leuk, samen getest! Gaat goedkomen. Willen de nieuwe zwangeren ook weten of ze een jongen/meisje krijgen? Babyfoon: Hier een alecto dbx-85, die staat nu nog bij dochtertje op de kamer, maar komt zo meteen bij zoontje. Kamers liggen langs elkaar, dus verwacht dat ik dochterlief wel hoor.
@lonneke, hier ook manlief die het kussen onder m'n kont schoof hahaha.... Yep wij willen straks het geslacht weten. Bij de eerste wilde ik niet, maar m'n man wel..... van nieuwsgierigheid ben ik overstag gegaan, maar niemand anders verteld. Nu willen we het zeker weer weten maar weet nog niet of we het daarna geheim houden of niet....
@Snoopy: Joepie, zwanger! Gefeliciteerd!!!! @mamavangwenn: Welke zwemvleugeltjes heeft Gwenn? R. weegt ongeveer 12 kilo. De meeste zwemvleugels zijn vanaf 3 jaar en 18 kilo. @Lonneke: Ik heb vorige week geinformeerd in Blerick-Venlo voor een pretecho! Ben er nog steeds niet uit of ik het ga doen. Maar hoe beviel de echo daar? @krissie: Wat vervelend dat je last hebt van harde buiken. Liggen en rustig aan doen helpt hier het beste. Vervelende is ik het vaak 's avonds krijg. Overdag nergens last van en daarom actief en vol energie. In de avonduren word ik afgestraft. De stand van de baarmoeder kan per vrouw verschillen. Hier is ligt mijn baarmoeder volgens mijn gynaecoloog uitzonderlijk hoog (net onder middenrif!) Vorige zwangerschap zat mijn baarmoeder ook erg hoog. Elke keer werd gedacht dat de baby aan de grote kant was en kreeg ik een groeiecho. Steeds kwamen de metingen gewoon uit op gemiddeld. Ik krijg over 2 weken weer een groeiecho ivm mijn stand van de baarmoeder. Maak me er niet druk om zie de extra echo als leuke bijkomstigheid! @Mieks: Woow vandaag een echte knaller! Laat de zwemmers nu hun werk maar doen! Of 2 weken dan moet het lijstje zwanger nodig uitgebreid worden! @zwangeren: Maar vanmorgen opgestaan met een constant gespannen en onaangenaam gevoel in mijn buik. Hij voelt ook van de buitenkant erg gespannen aan. Het voelt niet als een harde buik of bandenpijn. Geen samentrekkeningen of steken. Iemand dit ooit gehad?? Maakte me vanmorgen ook echt even druk, want had de kleine al de hele avond, nacht en ochtend niet gevoeld. Nu gelukkig weer schopjes gevoeld. Ons ukkie is nu nog wel rustiger dan normaal... Nu weet ik meteen weer wat de minst leuke kant van zwanger zijn was... De onzekerheid!
Ja de onzekerheid, vooral omdat het nu allemaal dichterbij gaat komen merk ik toch wel dat ik steeds meer ga hechten aan mijn buik om het zo maar te zeggen.. De eerste 12 weken of het wel goed zit, maar nu vanaf 20 weken maak ik mij eigenlijk nog meer zorgen.. want nu hou ik stiekem al een beetje van mijn buik en dat gevoel had ik in het begin nog helemaal niet.. (ik dan).