Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door L0nneke, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    hopen dat ie duidelijker wordt duim duim

2. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Lenny: ik zie hem ook!voorzichtig gefeliciteerd!

@Mieks: hij wordt zeker leeg...Hopelijk staan wij er ook snel op. Mogen natuurlijk niet achterblijven.

3. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @lennyt, van hieruit ook een voorzichtige felicitatie!

4. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Lenny: spannend, ziet er goed uit, ik zie m ook. Nu wachten tot ie donkerder wordt!

@Mieks en Mineraal: we blijven super hard duimen draaien voor jullie hoor!!! En gelukkig blijven de meeste hier gewoon kletsen dus stil zal t zeker niet worden voor jullie, alleen maar mensen die vol spanning met jullie mee wensen en hopen :D

@Hier druk weekend voor de boeg, moet t huis een grote (ongeplande) schoonmaak geven, maandag komen kijkers!! (huis staat al sinds juli te koop maar nog niemand geweest)
    oh en mn neef is over uit singapore met zijn vriendin dus morgen daar even bij kletsen

Maar vanavond eerst ff lekker bubbelen met mn schoonzusje :D

5. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Lenny dat is geen tuurtest hoor! Ik zie hem zonder moeite!

6. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    wou me banner eigenlijk al veranderen maar wacht toch nog maar ff

7. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lenny T: Zonder moeite zie ik een 2e streepje! Hopelijk wordt hij voor jezelf snel duidelijker, en anders een CB. Die zegt dan gewoon heel duidelijk: zwanger ;)
    Dus proficiat! Geniet ervan meid.

@ mieks en mineraal: Mijn duimen draaien door voor jullie! Hoop zo ontzettend dat jullie je snel een lijstje mogen verhuizen! Dit is zo niet leuk anders voor jullie, maar het gaat goed komen....

@ mieks, ik ben idd liever bij me andere vrienden, maar het toilet kan me deze dagen gewoon moeilijk missen :) haha

@ krissie, het besef komt steeds meer, maar hoe meer ik het besef, des te angstiger ik het vind. Ben daarom blij als het 23mei is en ik me 1e echo krijg...! Kan niet wachten....Hoe gaat het met jou?

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Lief dat jullie mee blijven duimen voor ons, voelt nogal dubbel als je die lijst zo snel ziet slinken ;);)

@ Sjasje, spannend! Hopelijk kopen ze het ook gelijk! Geniet van de rest van je weekend, zo te lezen genoeg leuke dingen op de planning :)

9. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mieks en mineraal: we blijven jullie tot het bittere eind steunen hoor. kan me helemaal voorstellen dat het niet leuk is voor jullie. in 1 week zoveel zwangere erbij. Ik voelde me toen al erg rot dat het bij mij gelukt was.

Maar er staat voor jullie inmiddels een kaarsje te branden hier.

En het gaat helemaal goed komen met jullie!!!

10. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ook ik heb voor jullie een kaarsje aanstaan hier ik duim voor jullie

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Lief van jullie!

12. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Goedemorgen allemaal,

Pfff wat ben ik moe, slecht geslapen vannacht.. straks ga ik even op kraamvisite.
    Bij mijn afspraak was alles goed gister (huisarts/verloskunde) alleen ik maakte mij al zorgen over de groei en nu gaat die curve ook richting de lijn : te klein.. Ik moest mij niet zorgen maken want ik zit gewoon binnen de marge.. maar ja.. dat doe ik natuurlijk weer wel.. :(
    rechts zat mijn baarmoeder hoger dan links.

Mineraal en Mieks ik hoop voor jullie dat het ook snel gaat gebeuren, het is niet luek zo'n leeg lijstje bovenaan.. :(

Lennyt hoe reageerde je vriend?

13. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @krissie: dus weer een beetje gerustgesteld. kan best zijn dat de kleine met z'n kont dus rechts omhoog ligt.

@mieks: zie dat de temp nu wel goed omhoog geschoten is. Positief toch?

@all: vriendin is gister eindelijk bevallen op 41+1 van een zoontje Lars. Was erg bijzonder want wist als een van de weinige dat ze ingeleid zou worden en werd via de whatsapp op de hoogte gehouden. Nu krijg ik ook zin en wil ook bevallen.... Alleen laat de kleine meid nog maar even een tijdje zitten

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen,

@ Krissie, vanmiddag anders nog even slapen? Probeer je niet te druk te maken, als ze het niet vertrouwen en het echt te klein wordt dan zullen ze echt wel ingrijpen toch? :) Bij vrienden van mij die eind vorig jaar een jongen krijgen was het ook een kleintje. Is helemaal goed gekomen :)

@ Mamavangwenn, temp idd de lucht in gegaan, dus ik ben gerustgesteld. Eitje zal nu dus echt gesprongen zijn. Omdat vorige maand het ook wel eens gebeurde dat de temp omhoog ging, maar de dag erna weer naar beneden was ik daar nu ook een beetje bang weer voor. Maar het lijkt er op dat mijn lijf zich weer hersteld heeft.
    Nu maar duimen draaien ;)

Gefeliciteerd met je vriendin! Leuk en spannend is dat he, als je zo op de hoogte wordt gehouden! :D Kan me voorstellen dat je dan helemaal mee leeft!

@ Lisanne, ik heb jou al een tijdje niet meer gezien hier..hoe is het? Je vertelde toen je net zwanger was dat je niet wist of het hele financiele plaatje wel zou gaan kloppen..komen jullie daar nu een beetje uit?

@ rest, hoe is het met jullie?

Fijne dag allemaal! :)

15. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Krissie: ik vind het nog steeds een raar idee. Maar we zijn samen al wel een beetje aan het kijken hoe we alles gaan regelen en wat er allemaal veranderd moet worden.

Mieks: ik had de vorige keer ook dat het kruis eerst vroeger stond en later weer verzette. Na mate ik met getempt had. Hopelijk is het een goed teken en kun je aan het einde van je cyclus ook mooi roze testen :)

Lennyt: ziet er goed uit. Hopelijk krijg je zelf snel meer duidelijkheid door een overtuigende test.

Mieks & Mineraal: hopelijk komen jullie ook snel op het lijstje zwangeren. Dat zou ik jullie ontzettend gunnen.

Mammavangwenn: gefeliciteerd met de kleine van je vriendin. Leuk.

Zo straks maar ff het huis doen en even zomerkleding uit zoeken.

16. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    heey,

ik heb een vraagje:

je leest op een aantal sites dat je een bepaald soort kaas niet mag eten. Ik vind kaas heerlijk. Maar welke kaas mag je nu presies niet eten. Ik heb het liefst jong kaas. Dit haal ik "gewoon" bij de supermarkt.

Wie weet welke kaas dat is die je niet mag eten.

17. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Snoopy:

Wel:
    -Harde kazen: in harde kazen kan de Listeria-bacterie niet overleven
    -Voorverpakte fabriekskazen
    -Smeerkaas is geen schimmelkaas en kun je gewoon eten

Niet:
    -Rauwmelkse zachte kaas. Deze kazen kunnen namelijk de bacterie Listeria bevatten. Tijdens de zwangerschap kan een Listeria-infectie in het uiterste geval leiden tot een miskraam. Deze kans is heel klein, maar je wilt een Listeria-infectie natuurlijk altijd voorkomen.

In Nederland worden rauwmelkse zachte kazen nauwelijks meer gemaakt, in het buitenland wel. Een klein deel hiervan wordt geïmporteerd.

Hoe herken je rauwmelkse zachte kaas?
    Staat er ‘au lait cru’ op het etiket, dan bevat de kaas rauwe melk. De voorverpakte fabriekskazen bevatten geen rauwe melk. Deze fabriekskazen worden van gepasteuriseerde melk gemaakt. Bij pasteurisatie van melk worden alle schadelijke bacteriën gedood.

Controleer altijd het etiket van de kaas. Staat er niets op het etiket van de voorverpakte fabriekskaas? Dan is de kaas ‘veilig’. Als je kaas koopt bij een kaasboer (bijvoorbeeld op de markt, in een kaaswinkel of een traiteur), vraag dan altijd na of het een rauwmelkse kaas is.

Verwarmde kaas
    Als de kaas is verhit/verwarmd (tot 85 graden), dan kunnen zowel rauwmelkse kazen als ‘gewone’ kazen gegeten worden. De Listeria-bacterie overleeft verhitting namelijk niet. Pizza bedekt met bijvoorbeeld mozzarella en lasagne met gorgonzola kun je dus gewoon eten.

18. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey Mieks,

super bedankt voor de informatie. Dit steld mij weer gerust dat ik rustig kaas kan eten :D.

19. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo Gwenn ligt lekker op bed dus even tijd voor mezelf...

Vanmiddag gaan we naar de voetbal toe. Is de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Kan Gwenn zich weer helemaal uitleven met de voetbal. Die is er echt helemaal gek van. Vinden papa en mama helemaal niet erg :)

@snoopy: ik ben zelf ook heel erg gek op kazen. Heb nu de chaddarkaas van de aldi die ik zoooooooooo lekker vind. Ook helemaal van brie. De brie van het AH-merk mag je in ieder geval wel. En de lijst van mieks is ook erg handig.

@all: nou ik kan hier bijna een rolstoel halen. Vriendlief heeft gister bedrijventoernooi gehad en loopt als een ouwe deur.... Hij is net wel met Gwenn even wezen winkelen voor een moederdagkadootje. Ben benieuwd.

@lennyt: heb je op de lijst gezet hoor naar aanleiding van je mail van gister de 20e aangehouden.

NOD

21 mei - mieks (27, 1e kindje, ronde 6)
    .. juni - mineraal (30, 1e kindje, ronde 15)

ZWANGER
    20 juli - enjoyllive (24, 2e kindje, ronde 2 )
    06 aug - yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2)
    10 aug - l0nneke (25, 2e kindje, ronde 2)
    21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1)
    25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2)
    01 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2)
    10 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1)
    30 oktober - sjasje (28, 1e kindje, ronde 5)
    26 november - wannabemum (30, 1e kindje, ronde 3)
    28 november - Lisanne123 (22, 1e kindje, ronde 4)
    5 januari - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 6)
    13 januari - emjee11 (32, 2e kindje, ronde 8)
    15 januari - snoopy (26, 1e kindje, ronde 6)
    20 januari - lennyt (26, 1e kindje, ronde 7)

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even snel tussendoor. Vanavond BBQ met de vrienden (wordt helaas wel binnen eten gezien het weer), dus drukdruk vandaag..

LennyT: Gefeliciteerd! Hoe reageerde je vriend?

Mieks en Mineraal: Ik duim enorm hard dat jullie snel mogen volgen, zodat we alleen een zwangerlijst overhouden!:D

Deel Deze Pagina