Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door L0nneke, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    @Mamavangwenn: Ja ik begrijp je wel, t moet wel goede kwaliteit zijn maar zeker wel betaalbaar! Soms draag je iets 5 keer omdat het een apart shirt is en da's zonde als het 120 euro heeft gekost!!
    @Mieks: Geloof dat bij 80% van mensen met down het neusbotje ontbreekt... Bij de 20 weken echo kijken ze ook of alle vingerkootjes aanwezig zijn, die ontbreken ook vaak bij down.

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wannebemum: Leuk dat je al kamertjes hebt gekeken. Hier hebben we voor ons dochtertje destijds een whitewash kamer gekocht via MP. Deze krijgt de baby nu. In de loop van de week het nieuwe kamertje voor onze dochter ophalen. Heb er zin in, merk dat ik de boel toch langzaamaan klaar wil hebben hoor.
    Ga zo even in je album kijken naar je foto's:D

Hier: Vanochtend bij de VK geweest. Bloeddruk was prima, hartje geluisterd en baarmoeder was nu 28cm. Moet wat rustiger aan doen ivm harde buiken en vermoeidheid. Niet echt verrassend;) Over 3 weken mag ik weer. Kreeg ook meteen het advies om met 30 weken alvast naar het ziekenhuis te bellen, zodat ik met 36 weken bij de gyn een 'goed plekje' heb.

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi meiden,

Hier weer aant werk dus een telefonische reactie ;)

Ik denk vandaag op 10 dpo te zitten en temp blijft laatste 3 dagen gelijk. Gister ochtend flink misselijk geweest van ongi krampjes. Vanacht om half 5 wakker geworden van bij heftige menstruatiepijn en constipatie. Voelde of alles van slag was en zweet brak me uit. Heb kwartier op het toilet door gebracht, toen zakte het wat. Heb dit nog nooit eerder gehad. Zoiezo geen menstruatiepijnen voor ik mijn menstruatie had. Afgelopen week 2x wat roze/bruin gespot bij afvegen maar daar blijft het bij.. misschien morgen of woensdag opnieuw testen als temp hoog blijft.

@sjasje, nog gefeliciteerd met je vriend. Spannend dat de echo er aan komt!

@mamavangwenn, vanacht een betere nacht gehad? Wij zaten gister avond in het noodweer vanaf zeeland. Was blij toen we eindelijk thuis waren!

@snoopy, fijn dat de late dienst mee gevallen is.

@yasmin, nog maar 7 weken tot verlof? Heerlijk zeg! Leuk dat de meubels er zijn.

@krissie, kan je je angst niet nog een keer kwijt bij ha/vk? Gewoon bellen? Teveel zorgen maken is ook niet goed..

@lonneke, Tenerife wil ik ook graag nog eens heen maar vond ik nu vrij prijzig voor wat je kreeg. Fijn dat zeeland goed bevallen is, en genoeg gedaan zo te lezen :)
    Nu dus maar even rustig aan doen.

@wannabemum, steekjes voelen hier als menstruatiepijn dus.. weet niet wat ik er van denken moet. Heb echt zo'n gevoel dat het raak is, maar daar ben ik nogal bang voor omdat die hormonen je ook genoeg kunnen laten denken. Met de vmk had ik al een tuur streepje op 9 dpo en gister bleef de test nog echt wit.. afwachten dus maar..
    Bedankt voor je uitleg over het neusbotje, weer wat geleerd.

Ik ga weer verder werken, fijne dag allemaal.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Beetje druk hier niet echt veel tijd om te reageren .

Maar Mieks wil ff reageren omdat jou symptoompjes me bekend voor komen . Echt ongi gevoel maar alleen te vroeg ! Heb jij nog veel symptoompjes ?

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Lief dat je er op reageert. Dat dus, en savonds zet heel mn buik op. Geen pijnlijke borsten/tepels meer , af en toe wat duizelig. Verder niet geloof ik ;)

Als ik nu binnen een paar dagen ongi wordt vraag ik me af waar die ongi pijnen/krampjes dan vandaan komen..ons lichaam zit maar raar in elkaar soms!;)

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Bah, wat vervelend! Hoop dat je gewoon over 2 dagen een positest in je handen hebt! Werk ze vandaag..

Lisanne: Hoe is 't met jou? Alweer 13 weekjes!

7. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Mieks, toch wel anders dan normaal dus deze keer.. mmm.. spannend.. We zullen het zien!!

@ all, Ik ga misschien toch wel even bellen.. Ik heb alleen zo'n hekel aan die assistente.. ga volgende keer toch gewoon voore en verloskundige en niet meer voor de huisarts denk..

@lonneke, Tijd gaat hard he?!

@all, ik reageer snel op jullie hoor!

8. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Ego: even een vraagje.. ik heb net mijn huisarts gebeld.. dan krijg je dus de assistente en kom ik op een spreekuur tussen 2 en 3 .. Hoe zit het als je bij een verloskundige loopt en je hebt een vraag.. Ik ben nu dus gewoon aan het werk tussen 2 en 3.. (dan heb ik zelf patienten dus kan ik moeilijk gaan bellen tussendoor).

9. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

hier gaat het wel goed. Op het moment regelmatig licht in het hoofd (het idee dat ik ga flauw vallen) :S. Iemand nog tips om dit te voorkomen? Zal het aan de suiker of aan het zout liggen? Overdag ontzettend veel trek in zoete dingen en `savonds na het eten heb ik zo`n vol gevoel dat ik het idee heb dat het er weer uit moet....

Mieks: jammer van je negatieve test. Nu maar weer afwachten wat je lichaam je brengt.

Lonneke: Fijn dat alles bij de verloskundige goed was :D Fijn zo`n lkkre vakantie :D Leuk dat het kamertje jullie smaak was.

Wannebemum: dank je voor de felicitatie, beter te laat dan nooit ;) Ik ben niet misselijk, maar wel onzettend moe. Heb soms het idee als ik vanzelf wakker wordt nog niet uit geslapen ben.

Yasmin: lekker dat je kunt aftellen voor je verlof :)

Krissie: lijkt me een goed plan om de huisarts maar eens te bellen. Te veel zorgen maken is niet goed voor jou en je kindje.

Ik ga maar eens ff lekker buiten zitten in de schaduw. Fijne dag allemaal

10. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @krissie: gewoon schijt hebben aan de assistente. Het is jouw lichaam dus jouw zorgen.

@mieks: misschien werkt je lichaam toch iets anders dan voor de vmk. En is je ei nu later ingenesteld.

@lonneke: fijn dat je weer goedgekeurd ben. En jij ook al de magische grens overschreden. Moet je naar de gyn vanwege de keizersnede van vorige keer?

@all: onweer bleef hier gelukkig gisteravond uit. Ging net langs ons heen wat ik hoorde. Wel wat regen gehad. En Gwenn heeft de hele nacht weer doorgeslapen. Ze is alleen wel snotverkouden net als ik. Maar gisteravond voor het naar bed gaan heb ik haar neusspray gegeven waardoor ze in ieder geval vrij kon ademen

Hier nu alleen zelf een ontzettend zere buik ter hoogte van mijn ribben. Net alsof er iets vast zit in mijn darmen. Hoop dat het snel zakt

11. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @krissie: hier bij mijn VK heb ik gewoon mijn vaste controles die jij ook hebt. Hier kun je tussen 13.00-14.00 uur bellen tijdens telefonisch spreekuur en krij je een VK aan de lijn. Zij bepaald de aard van je vraag en of je dan eventueel lang moet komen en geeft ze dan een tijd door wanneer je langs kan komen

12. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @mamavangwen, dankjewel voor je antwoord!! Zit de baby niet al ter hoogte van je ribben te schoppen misschien? Misschien vannacht? Dus ook zo verkouden.. Hier ook lichtjes verkouden aan het worden..

@Snoopy , dat duizelige komt door lage bloeddruk ik had het ook heel erg.. Probeer veel water te drinken, dat is goed.. En zonodig een bouillon of zout dropje nemen ( niet teveel) op het moment dat je echt heel flauw bent...

13. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey krissie,

bedankt voor de tip

14. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @krissie: baby schopt bij mij alleen onder. Maar de buikpijn is inmiddels naar beneden gezakt. Zal straks een opluchting zijn als ik naar de wc ben geweest denk ik.

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    MamavanGwenn: Gelukkig is je buikpijn al iets gezakt. Fijn dat de nacht zonder onweer is geweest en ook Gwenn door heeft kunnen slapen. Vervelend van die verkoudheid..bah. Heb je het idee dat je nu ook een stuk minder weerstand hebt door de zwangerschap?
    Ik moet inderdaad naar de gyn i.v.m. keizersnede van de vorige keer. Kindje lag nu met hoofdje omlaag, meende de VK te voelen..maar daar ben ik heel sceptisch in. De vorige keer ben ik er ook al achter gekomen dat men het vaak niet goed kon voelen. Dan zeiden ze, baby ligt in hoofdligging en vast in de bekken. Bleek ze gewoon rond te drijven met haar benen naar beneden;)
    Ik hoop echt dat een keizersnede me deze keer bespaart blijft..vooral vanwege het herstel en ik wil bij de bevalling zijn. Vorige keer onder algehele narcose en ben bang nu weer een bevalling niet mee te maken.

Krissie: Goed dat je gebeld hebt. Hoop dat je tussen 2 en 3 wel nog even de tijd hebt gevonden om je HA te spreken. Mss dat je dan weer wat gerustgesteld bent.
    Wat betreft je vraag, hier heeft de VK (ik heb er maar ene, zitten niet meer VKs) ook een spreekuur, maar eigenlijk mag je haar altijd bellen. Dat doe ik dus ook indien nodig. Merk dat zij echt dag en nacht bereikbaar is voor je. Erg fijn!

Snoopy: Klinkt als een te lage bloeddruk. Bouillon of een zout dropje wil inderdaad nog wel eens helpen. Mocht je er last van blijven houden, gewoon even bij je HA aankaarten. Het kan weinig kwaad voor je zwangerschap, is vooral vervelend.

16. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    @Snoopy, dat had ik ook. Telkens als ik opstond uit de bank en heel rustig naar de keuken liep moest ik me halverwege op de grond laten zakken omdat ik zwarte vlekken voor mijn ogen zag, haha. Het duurde gelukkig maar een dag of 2 bij mij. En dat heeeele volle opgeblazen gevoel 's avonds had ik ook, om half elf 's avonds plofte ik nog steeds, zo opgeblazen. Gelukkig alleen de eerste weken.
    Voel me super, de hele tijd al, niet moe of misselijk geweest, ik ben een gelukkig mens! :p Buikje begint nu te groeien, dat vind ik eigenlijk wel leuk! (zie fotoalbum) Vooral 's avonds!!
    @Mieks: Ik had ook warmte/zweetaanvallen, de dag voor mijn positieve test voelde ik me erg raar en zweverig...
    en 's avonds dat opgeblazen gevoel... Ik zal heel hard voor je duimen!!! ;) Succes meissie!

17. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lonneke: ja hier is mijn weerstand ook veel minder dan normaal maar ja we werken nu voor 2 hè. Hier was het ook zo'n drama met het voelen. Hier was Gwenn dus ook niet goed ingedaald terwijl bij echo van de gyn dat ze wel al een stukje was ingedaald.

18. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mieks , herken het inderdaad . Is bij jou ook vroeg voor ongi klachten he? Wanneer krijg jij ze meestal ?

L0nneke , inderdaad . Gaat hard he ! Morgen weer een echo ben echt benieuwd . Laat het weten !
    Heb jij trouwens een hele dikke buik ? Haha ben echt benieuwd . Wanneer kon je bij jou zien dat je zwanger bent ?

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mamavangwen , je kan ook de verloskundige vragen voor iets laxeerends ? Of wil je dat niet ? Vervelend zeg die pijn .

20. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

wannebemum: nou dan hoop ik dat het bij mij ook snel weg trekt. Haha. Heb nu zoute drop op gehaald. Dan heb ik in ieder geval iets om op te eten.

Deel Deze Pagina