Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door L0nneke, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mieks: ik denk dat het ontpillen grote onzin is. Aantal vriendinnen waren gelijk zwanger na de pil. En ik had zelf met de 1e dat ik gelijk een regelmatige cyclus had en nergens last van. Nu voor de 2x gestopt met de pil en ook al gelijk weer redelijk regelmatig en nergens last van

2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hoi Dames,

Jaja, ik kom weer even klagen......;)
    Ik heb vannacht maar 3 uur geslapen. Als ik lig krijg ik vreselijke veel pijn in mijn rechterschouder. Volgens mij niet meer van de gassen, want het voelt anders dan spierpijn. Ik denk zelf dat ik in een verkeerde houding heb gelegen de afgelopen dagen waardoor er iets klem zit in mijn schouder. Ik voel me de hele dag al belabberd en mijn maag/darmen zijn nog steeds van streek. Ik dacht dat ik me beter zou gaan voelen met de dagen. Ik begin echt gefrusteerd te raken. Ik heb al een flinke huilbui gehad. Misschien wordt alles versterkt door slaapgebrek. Vanavond pak ik toch maar weer sterke pijnstillers voor het slapen gaan. Mijn mannetje is weer werken en ons kleine ventje is nu een middagje bij het kdv. Ik ga hem zo meteen ophalen. Gelukkig komt mijn moeder om 17:00uur helpen.

@mamavangwen
    Zo die kilo's vliegen er wel af. Knap hoor 16,5 kilo!!! Hier na de operatie al 2 kilo kwijt. Is het allemaal nog ergens goed voor geweest. Mijn broer en schoonzusje zijn toevallig ook bezig met zwanger worden. Ze gaan voor de 1e.

@mieks
    Hopelijk trekt de bult vanzelf weg en is een echo niet meer nodig. Heb je er verder last van?
    En over ontpillen, dat is voor iedereen anders. Ik merkte wel dat ik aan het ontpillen was.

Alvast fijne avond!

3. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Hoi Ansje,

Even huilen lucht vaak op he. Beter dan alles opkroppen (moet je horen wie het zegt, *grinnik*) Ik heb vrijdag op een heeeel ongelukkig moment een huilbui gekregen en ik kon echt een half uur niet stoppen. Maarja zit ook met opgekropte frustratie en moeheid van het werk. Ben een beetje gestressed.
    Nu schilder ik mezelf misschien af alsof ik labiel ben maar dat ben ik niet hoor, begrijp me niet verkeerd haha.

Nou meiden geniet van je avond, zullen jullie vast wel weer aan toe zijn. Ik ga even happie eten aan het strand met mijn vriend.

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Ansje, heerlijk he zo'n forum om je op af te reageren/klagen :D
    Wat vervelend dat je je zo voelt zeg, kan me voorstellen dat je er een huilbui van krijgt! Zeker met slaaptekort schiet het niet op! Misschien daar de huisarts voor bellen? Inderdaad misschien verstandig om een goede pijnstiller te pakken voor het slapen gaan, hopelijk slaap je vannacht lekker! :)
    Ik heb verder geen last van die rare bult, het is gewoon alsof er een ei opzit, alsof het flink gekneusd is zeg maar.. maar het is niet blauw en doet geen pijn gelukkig. Mijn man schrok zich rot toen ik het net liet zien! Hopelijk is het niks raars en gewoon voor volgende week over.

@ Barb, leuk he stress, het komt er altijd een keer uit ;) Soms helpt het uithuilen wel ff om alles er uit te gooien.
    Veel plezier op het strand, het is er echt heeeerlijk weer voor! Mis dat wel, ik woonde tot mijn 23e in Zeeland, lekker bij het strand. 3 Jaar terug verhuisd, dus ik kom er zowat nooit meer, alleen als ik naar familie ga :) Dus ben een beetje jaloers hihi

Over het ontpillen... ik heb geen idee hoe het in elkaar zit. Ik wacht maar gewoon af wat mijn cyclus gaat doen als ik straks met de pil gestopt ben (jaaa nog een week :D), voor ik aan de pil ging was het erg onregelmatig dus hopelijk is dat nu niet meer!

Fijne avond meiden, ik plof lekker op mn bank neer :D

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Vanalles gelezen, maar weinig onthouden. En geef fut om nog eens te lezen. Ben moe:(

Iets over ontpillen gelezen. Heb ik twee jaar geleden ook gedaan, wilde half jaar geen pil meer gebruiken voordat we voor de eerste gingen. Wilde geen hormonen meer in m'n lijf en zicht krijgen op cyclus (was lekkere puinhoop die cyclus)

Condoomfase: Hier alweer sinds na de bevalling. Vind het verschrikkelijk, maar wilde nu ook niet aan de pil of dergelijke. Nog 'n maandje en dan gaan die dingen weer fijn de deur uit.

En vandaag ongi geworden, joehoe! gelukkig kortere cyclus dan de vorige keer. Nu waarschijnlijk nog 1x ongi worden en dan gaan we er voor..yesyes.

Sorry, volgende keer meer reactie!

6. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal!

Lees dat sommige pas ongi zijn geworden? We lopen dan aardig gelijk. Ik was het afgelopen vrijdag geworden.

Mieks lekker aan het aftellen tot volgende week :) Gaan jullie er dan oom meteen voor of wordt het eerst een cyclus afwachten? Hoe is het nu met die bult? Aangezien het uit het niets is gekomen is het mss dadelijk ook opeens verdwenen!

Ansje hoe is het verder met jou nu?

Ik ben onderweg naar kantoor. Fijne dag allemaal!

7. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mieks: toen ik aan de pil ging 16 jaar geleden was ik ook heel erg onregelmatig en had ik altijd onwijze buikpijn. Toen ik de eerste keer stopte in 2009 was ik gelijk regelmatig (27-26-zwanger). En gelukkig niet zoveel buikpijn. 12 weken na mijn bevalling weer aan de pil gegaan, was toen nog steeds niet ongi geworden maar had geen zin meer om er op te wachten. Nu in juli gestopt en nu een cyclus van 29-24-26 gehad en ook weinig tot geen buikpijn. En het meest gekke. Een paar dagen voor mijn eisprong voel ik een opgezette baarmoeder wat een dag of 5 duurt en daarna is het dus over.

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiesmorgens allemaal

Vandaag heerlijk dagje vrij (altijd op woensdag en vrijdag, gewoon DE ideale werkdagen heb ik :p ) dus met dit mooie weer is dat niet verkeerd. Straks de boodschapjes doen, konijnenhok schoonmaken en ik wil wat nieuwe shirtjes aanschaffen dus maar even het centrum in :D

@ Lonneke, Fijn joh dat het nog maar 1 x ongi waarschijnlijk is. Kan me voorstellen dat je echt de dagen (of cyclussen) aan het aftellen bent ;) De moe-heid al een beetje over?

@ Yasmin84, Wij gaan er gelijk voor. Ik zie wel wat mijn cyclus gaat doen. Vind dat ook het meest spannend geloof ik. Omdat het voor ik aan de pil ging zo super onregelmatig was, en ook in het jaar dat ik gestopt ben (4 jaar geleden) heb ik altijd de angst gehad om onvruchtbaar te zijn. Klinkt heel raar, en geen idee ook waar die angst vandaan komt. Mijn moeder is pas geleden naar iemand toe geweest die paranormaal begaafd is (om heel andere reden). Die vrouw vertelde wel dat allebei mijn moeders dochters kinderen zouden krijgen. En heel stom : ik ben eindelijk van die angst af!
    We wachten "rustig" af wat het gaat doen. Ik vind het wel super fijn dat dit forum er is waar je in elk geval je ervaringen enzo kan delen!

@ Ansje, goed geslapen? Pijn wat minder?

@ Mama van Gwen, Wat fijn dat jouw cyclussen gelijk zo mooi waren! En ook dat je zo snel zwanger was de eerste keer, dat geeft me wel genoeg hoop dat het dus toch kan ;)

Ik las in een ander topic nog iets over "je slijm herkennen daar beneden", dat je daar ook al een beetje aan kan merken wanneer je eisprong er aan komt. Heb er nooit op gelet eigenlijk, maar merk afgelopen maand (zelfs ondanks dat ik de pil gebruik, geen idee of dat er invloed op heeft) dat het wel klopt :) Is dus ook handig om er achter te komen of je in de vruchtbare periode komt..(Er staat trouwens ook bij dat de betrouwbaarste manier is om met 2 vingers elke ochtend binnenin te voelen, maar dat vond ik nog gelijk iets te veel van het goede.

9. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb het net gelezen maar voor mij ook te veel van het goede. Ik doe het wel met ovulatietesten.... Bestel ze altijd van internet. Lekker goedkoop en werken goed bij mij.

Lekker hè die vrije dagen. Ik werk 4 dagen van 7 uur en ben altijds op vrijdag vrij. Heerlijk zo'n lang weekend. Als de 2e er ooit komt wil ik toch wel weer terug naar de 3 dagen. Zal dan waarschijnlijk de dinsdag dan vrij worden.

10. ansje1982

@mieks
    Nadat ik gestopt was met de pil merkte ik pas echt wat een cyclus inhield. Zo voelde ik voor het eerst mijn eisprong en wist ik ook meteen wat ze bedoelen met vruchtbaar slijm.

@mamavangwenn
    Ik werk 3 dagen. Ik ben altijd de woensdag en donderdag vrij. Ik heb dus twee keer weekend. Op vrijdag werk ik tot 13:30uur. Ik vind het prima te doen met een kleintje. Met een 2e lukt het vast ook. Hopelijk wordt de kinderopvang niet te duur. Rowen gaat nu 2 dagen (gemiddeld 5,5 uur per dag).

Vandaag voel ik me al veel beter. Ik heb voldoende slaap kunnen pakken en ben vanmorgen met mijn mannetjes naar de supermarkt gelopen. Het was heerlijk om weer buiten te zijn. Vanmiddag wel het ziekenhuis gebeld omdat mijn ontlasting na de operatie geel kleurt (sorry voor de onsmakelijke details). Ik vroeg me af of dit normaal is. Ze willen ze dat ik vrijdagochtend naar het ziekenhuis kom. Natuurlijk vroeg ik meteen of ik me zorgen moest maken. Ik moest me niet teveel zorgen maken en even afwachten tot vrijdag. Heel fout ben ik gaan googlen (jaja, ik weet het.....). Nu ben ik alleen maar ongeruster geworden. Stom, stom, stom......

11. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Hallo meiden,

Ook ik zou graag met jullie mee willen schrijven.. Al ligt mijn/onze situatie misschien wel iets anders dan bij jullie..
    Mijn roepnaam is Joyce, daar zal ik het verder bij laten.. Ik ben 29 jaar en moeder van een zoon (van 3,7jr).
    Nadat mijn man en ik besloten om voor de de 1e keer papa en mama te willen worden, gingen we aan het klussen.
    Wat denken jullie: In 1x raak...
    Toen onze zoon 1,5jr was, wilden we graag een brusje voor hem. Dus: augustus 2009(!) stopte ik met de pil. Tot op heden zonder succes.......... Dat heeft het eerste jaar héél veel pijn en stress gegeven.
    Nu zijn wij vandaag wederom bij onze gyn geweest en nu gaan wij starten met IUI. Dus ja, ook ik hoop dit kwartaal zwanger te worden..

12. ansje1982

Welkom tijgertje!

Wat vervelend dat jullie al zo lang bezig zijn voor brusje.
    Wel fijn dat jullie met IUI mogen starten.
    Wanneer is de eerste poging?
    Hopelijk hebben jullie snel een positieve test in handen.

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Ansje, fijn dat je je weer wat beter voelt! Lekker is dat he, 3 dagen werken! Voordeel bij mij is ook nog is dat ik gastouder ben, dus ik mijn toekomstige kleintje gewoon bij me kan houden :D Scheelt weer een hoop kosten ook.

@ Joyce, Welkom, leuk dat je met ons mee komt schrijven!
    Wat kan het raar lopen he, 1e keer gelijk raak en nu zolang moeten wachten :( Ik geloof gelijk dat dat een hoop zorgen en stress met zich mee brengt!
    Mag ik vragen wat IUI precies inhoudt? Ik ben nog niet zo thuis in alle afkortingen en betekenissen.
    Veel succes in elk geval, en hoop voor je dat je snel een positieve test mag hebben! :)

14. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @ansje82: Onze 1e poging hangt nog even af van de aankomende sperma-analyse (19 oktober), daarvan krijgen tijdens de afspraak op 26 oktober de uitslag en dan spreken we af wanneer we starten met IUI (@Mieks: Intra-uteriene inseminatie, is een voortplantingstechniek waarbij opgewerkte zaadcellen kunstmatig in de baarmoeder worden ingebracht).

Het spijt me dat ik nog niet aan ieder vraag hoe of wat, maar ik heb me nog niet helemaal ingelezen in jullie situaties...

15. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @tijgertje: welkom en gezellig dat je mee komt schrijven. Maar wat een wereld van tegenstrijdigheden zeg. Bij de 1e zo snel zwanger en nu al zo lang wachten op een 2e. Ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen te horen en snel kunnen starten met iui.

Komt vanzelf wel dat je weet van iedereen hoe of wat. Ik help je voor mij een handje, ik ben 28, heb een dochter van 19 maanden en wij starten per begin december voor nummer 2. Ben sinds juli gestopt met de pil.

Gistermiddag was ik lekker vrij en ben ik met mijn dochtertje naar het jeugdspeelpark geweest. Ze heeft zich weer uitermate vermaakt maar daar wel een dieptepunt meegemaakt. Een mevrouw zag mijn dochtertje aan voor een jongetje vanwege haar kleine krullen.

16. ansje1982

@tijgertje
    Ik zal me ook nog even kort voorstellen. Ik ben ansje en heb een zoon van 9 maanden. Na mijn hertsel (vorige week galblaasoperatie ondergaan) willen we voor een brusje gaan. Tot heden heb ik het forum vooral gebruikt om te klagen en te zeuren over de operatie en het herstellen ;). Ik hoop dat we ons snel kunnen focussen op zwanger worden. Ik vind het heel spannend allemaal!

@mamavangwen
    Dat klinkt reuze gezellig, jeugdspeelpark! Rowen is helaas nog te klein om naar een speelpark te gaan. We moeten nog even geduld hebben. Ik kan niet wachten.

En ik zou me niet druk maken over de opmerking van die mevrouw! Sommige mensen kunnen het geslacht gewoon niet goed inschatten. Ze hebben mij ook ooit gevraagd of Rowen een meisje was. Hij had stoere jongenkleding aan en zijn haren in een kuif.:(

Schattig hoor kleine krullen. Ik vind krullen echt prachtig! Hier heeft ons kleintje haren die recht omhoog blijven staan. Zelf nu het langer is blijft het steil omhoog staan. Babygel helpt niet om er model in te krijgen. Alleen extra strong gel voor volwassen.

Fijne dag iedereen!

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Tijgertje: Allereerst welkom. Pff..wat een tegenstrijdigheid. Eerst meteen raak en nu zo lang wachten. Eerste keer snel zwanger worden geeft geen garanties bij de 2e, dat is wel weer even duidelijk. Hoop dat het de eerste IUI meteen raak is bij jullie!

Mieks: Ja, nog 1 x ongi worden. Yes. Kan haast niet wachten en dan hopen dat die rotongi meteen 9 maanden wegblijft.

Ansje: Hmm..de kleur van je urine. Inderdaad niet handig om dan te gaan googlen. Maar ik herken het..ga ook altijd zoeken wat het dan kan zijn als ik ietsheb. Niet handig want 9 van de 10 keer lees je allemaal 'erge' dingen. Hoe voel je je nu? Langzaamaan een beetje beter?

MamavanGwenn: Leuk een jeugdspeelpark, kan haast niet wachten tot we hier met ons meisje ook zo'n dingen kunnen gaan doen. Balen dat ze haar voor een jongetje aan zagen. Is altijd zo frustrerend! Hier laatst ook, onze meid volledig in het roze, roze speelgoed weet ik wat..het dreef er van af. "Mevrouw, wat heeft u een leuk knulletje!"...... GRRRRRR!

Pfff..gisteren heel erg last gehad van m'n bekken. Lang leve ongi zijn. Ik voelde het maandagavond al en toen zei ik al tegen m'n man, ik word morgen ongi. Heel typisch..dan heb ik een dag of drie ontzettend pijn aan m'n bekken. Met als hoogtepunt dag 2 van m'n ongi. Gisteren dus.. Blij dat de dag weer voorbij is en ik vandaag alweer minder last heb.

Vandaag een drukke dag. We gaan morgen een weekend weg. Dus jullie zullen me tot dinsdag moeten missen;)

18. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een foto van mijn krullebol:

19. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Tijgertje!
    Hier 27 jaar en net begonnen met de 1e ronde voor 1e kindje. Veel succes en hopelijk is er snel resultaat!

MamavanGwenn: mijn broertje zagen ze aan voor een meisje toen hij 1,5 jaar was of zo. Hij had toen veel krullen! Zelfs als ik de babyfoto's terug kijk kan ik soms m'n broertje en zusje niet uit elkaar halen omdat ze zo erg veel op elkaar leken :)
    Echt een krullebol ja! Wat leuk!! :)

Lonneke: Amen! Laat die ongi maar wegblijven hihihi. Ik heb gelukkig niet meer veel pijn als ik ongi ben. En het duurt ook maar 2/3 dagen. Fijn dat de pijn nu minder is. Alvast veel plezier!!! Geniet er lekker van :)

Mieks: jouw eerste ronde komt dus ook steeds dichterbij!!

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    MamavanGwenn: Prachtige krulletjes zeg:D

Fijn weekend allemaal en geniet van het heerlijke nazomerweertje! :D

Oh ja nog voor Tijgertje: Ik ben 24, dochtertje van bijna 8 maanden en gaan dus voor nr2. vanaf november.

Deel Deze Pagina