Hoi allemaal, @Mieks: Leuk hoor, 2 oppaskindjes! Jij hebt in ieder geval al goed kunnen oefenen. Komt straks helemaal goed met jullie toekomstige kindjes! Nu eerst nog even zwanger worden @mamavangwenn: Spannend hoor, voor je collega! Met die uitslag kan het nog alle kanten op. Het blijft een kansberekening. De kans op een gezond kindje is nog vele malen groter. Wij hebben toentertijd niet gekozen voor een nekplooimeting. Het kindje was zo welkom en ik wist van mezelf dat ik de keuze om bijvoorbeeld de zwangerschap af te breken nooit zou kunnen maken. Nu ik alweer wat ouder ben en al een kleine rond heb lopen kijk ik er toch wel anders tegenaan. Wat een mooie korte cyclus heb jij! Eentje om jaloers op te zijn! Jeuh, nog 1 ronde en jullie zijn klaar voor de start! @ charmedknorrie: Zo te lezen heb jij je prima vermaakt! Heerlijk hoor, een weekje weg met je mannetje! @all: De kinderen uit de klas waren enorm enthousiast bij het zien van de grote schoorsteen en de pakjes. Nog blijer waren ze met de pepernoten op de tafeltjes. Ze hebben heerlijk zitten smikkelen! Vanmorgen bij mijn collega op kraamvisite geweest. Wat een mooie baby! Daarna vertelde mijn andere collega op de terugweg dat ze waarschijnlijk weer zwanger is. Het kriebelt hier dus van alle kanten. Tijdens het middagdutje van onze kleine man heb ik al wat rapportjes geschreven. Vanavond nog even naar een andere collega om het af te maken. Ik heb me voorgenomen om morgen niets aan school te doen en vooral te genieten van ons mannetje. Hopelijk werkt hij wel mee, want sinds deze week is meneertje erg dwars. Als hij zijn zin niet krijgt dan begin hij heel hard te krijsen. Ik probeer zijn gedrag vooral te negeren en hem af te leiden met wat anders. Soms best vermoeiend.... Alvast een fijne avond!
@hier hele rare menstruatie deze week toch maar even advies gevraagd aan de assistente van de huisarts als k zo een cyclus blijf houden moet ik me even melden wil gaan beginnen met temperaturen maar snap er niks van :S
@ Ansje, geniet morgen lekker van je vrije dag en ventje. @ Lennyt, wat was er zo raar aan je menstruatie dan dit keer? Bij mij was het ook minder als voorheen met de pil. En ook veel meer bruinverlies dan rood.. ik denk dat alles gewoon weer een beetje op gang moet komen Fijne avond meiden, ik ben doodop dus kruip lekker op de bank en op tijd mn bedje in!
Lennyt, ik ben benieuwd hoe mijn menstruatie gaat worden maar je zal het horen..Wie weet is het nog zo raar niet Balou, het klopt denk wel wat je zegt over de eerste ronde.. Want als ik ongesteld wordt weet ik in iedergeval dat ik wel eisprong heb Wachten duurt alleen lang.. Eigenlijk moet ik er gewoon vanuit gaan dat ik 12 maanden bezig ben dan kan het altijd meevallen!
Dankje! Dus eigenlijk alles wat eronder of erboven valt is reden tot zorg? @charmedknorrie, geen ei gevonden toch? maar heb je nu wel je nod gehad of heb ik t verkeerd onthouden? @all; beetje druk laatste dagen, zal binnenkort tijd maken om even bij te kletsen
@Sjasje: Heb mijn ei idd niet gevonden deze ronde en zou dus volgens banner vandaag mijn nod hebben. Voel nog niets maar goed zou ook zomaar nog een paar dagen langer kunnen zijn we merken het wel.
@mieks volgens de assistente was het toch niet helemaal normaal als de cyclus zo blijft moet ik de huisarts bellen
LennyT: Wat was dan zo raar aan je menstruatie? Hoeveelste ronde is dit nu voor je? Hier was ook niet gelijk alles 'normaal' en een wat langere cyclus is niet gelijk reden voor zorg.. Charmedknorrie: Geen ei gevonden, ben benieuwd wanneer je ongi wordt dan. Krissie25: Bij jou dus ook spannend wanneer je ongi wordt.. Ansje: Veel plezier vandaag met je kleine man. Geniet ervan Hier druk, hoop dat ik in het weekend weer wat meer tijd heb voor jullie. Voordeel is wel als ik het druk heb de dagen sneller voorbij gaan en eerder m'n ei en NOD in zicht zijn haha!
nou het was niet de langere cyclus waar ik me druk om maakte het was voornamelijk het feit dat ik zondag: maar een klein beetje bloed had en dan roze maandag in een keer bleef vloeien en toen echt helder rood dinsdag was het in een keer helemaal weg en woensdag was het bruinachtig en smiddags weer dat roze
@sjasje: hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je: Twee onderzoeken kunnen een indruk geven over de kans op een kind met een chromosoomafwijking. Dit zijn de triple-test en de nekplooimeting-combinatietest. De nekplooimeting is een echoscopisch onderzoek. Bij een zwangerschapsduur tussen de 10 en 14 weken wordt de dikte van de nekplooi van de foetus (de vrucht) gemeten. In de nek is dan vaak een klein beetje vocht aanwezig. Dit schilletje vocht is gewoonlijk niet meer dan 3 mm dik. Bij een dikkere nekplooi dan gebruikelijk is de kans groter dat het kind een aangeboren aandoening heeft. Er kan dan sprake zijn van een chromosoomafwijking, zoals bijvoorbeeld het Downsyndroom. Ook bij bepaalde aangeboren afwijkingen zoals hartafwijkingen, wordt nogal eens een nekplooi met veel vocht gezien. Bij een dikkere nekplooi wordt de mogelijkheid van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie besproken, om meer zekerheid te verkrijgen het al dan niet aanwezig zijn van een chromosoomafwijking. Omdat een verdikte nekplooi ook bij gezonde kinderen voorkomt, bestaat altijd de mogelijkheid van onterechte alarmering. Bij een erg grote vochtschil van bijvoorbeeld 8 mm is de kans groter dat er iets aan de hand is met de baby dan als de nekplooi net boven de 3 mm uitkomt. Bij de meting van de nekplooi kunnen gemakkelijk fouten worden gemaakt. Dat is een andere reden voor onterechte alarmering. U kunt ook ten onrechte gerustgesteld worden, zelfs als het onderzoek gedaan wordt door echoscopisten die veel ervaring hebben met het meten van deze plooi. Ten minste 3% van de kinderen met een normale nekplooi blijkt toch een chromosoom- of andere aangeboren afwijking te hebben. Net als bij de triple-test is ook bij dit onderzoek de leeftijd van belang. Chromosoomafwijkingen komen op hogere leeftijd meer voor. De kans op een uitslag die wijst op een verhoogd risico voor het Downsyndroom, neemt met de leeftijd toe, op ongeveer dezelfde wijze als beschreven bij de triple-test. Ook de kans dat de nekplooimeting een juiste voorspelling doet over het risico is vergelijkbaar met die bij de tripletest. De test geeft alleen aan of u een grote of kleine kans hebt op een kind met het Downsyndroom. Bij een grote kans moet een vlokkentest of vruchtwaterpunctie besproken worden om meer zekerheid te verkrijgen. @lennyt: is inderdaad een rare ongi. Hopen dat hij volgende ronde beter is.
vandaar ook dat de assistente zei dat ik moest terugbellen als dat dat mijn volgende cyclus weer zo is
@ Krissie: het wachten duurt echt heel lang. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat de dagen voorbij vliegen, aan de andere kant duurt het nog zo lang voor mijn NOD Ik ga ook uit van een jaar en verwacht niet dat het al snel raak zou zijn, maar hoop het wel hahaha!!! @ All: Vandaag lekker weer een dagje vrij. Ik ben gisteravond niet meer wezen trainen, want kreeg een creatieve bui. Ik wilde al heel lang wat decoratie in huis veranderen maar had geen inspiratie. Gisteren dus wel en ben gelijk naar de Intratuin gegaan. Het is heel leuk geworden, al zeg ik het zelf. Voordat ik de rest van het huishouden klaar had, was het al negen uur... Vanmorgen dus maar even naar de sportschool geweest en daarna naar mijn schoonmoeder en schoonzusje. Zij willen graag afvallen en ik begeleid ze daarbij, want zij wilden graag proefpersoon zijn. Zo even in bad met het nieuwe boek van Jill Mansell, heerlijk!!! En vanavond hondentraining.... Hebben jullie ook zo last van puistjes na het stoppen met de pil? Het lijkt bij mij wel een slagveld en worden er elke ronde meer Terwijl ik vroeger amper puistjes had...
Ja hopen allemaal dat het snel raak is denk. Balou om antwoord te geven op je vraag, het valt mij nog mee hoeveel puistjes ik heb.. Ik ben wel vroeg aan de pil gegaan, voor de puistjes toen.. vandaar dat ik mijn cyclus ook niet weet.. (werd pas ongesteld toen ik 16 was). maar ben natuurlijk ook nog maar kort gestopt met de pil.. Heb er niet echt last van nu.. misschien trekt het weer weg? heb je het al die tijd al? Want ik begrijp dat je nu in ronde 1 ben? maar wel eerder gestopt was met de pil denk?
Balou: Qua puistjes na het stoppen met de pil. Hier was het niet anders dan met pil. Maar heb dan ook altijd al een onrustige huid gehad. LennyT: Hoe lang ben je nu met de pil gestopt? Wellicht dat het ook met het zgn. 'ontpillen' te maken heeft? Wat ook weer bij iedereen anders is. Hoop voor je dat je volgende ongi dan wel 'normaal' is..En ja, je lichaam doet soms rare dingen:S Hier drukke dag gehad. Morgen weer ene. Komend weekend sinterklaas op het werk. Ben benieuwd hoe onze kleine meid er op gaat reageren!
@ Krissie: ik ben in maart gestopt met de pil, want was al die hormonen zat. Hierdoor had ik dus, blijkt nu, last van stemmingswisselingen. Sinds maart begon het met een enkel puistje en nu worden dat er elke maand meer Ik hou het maar op de hormonen... Elk voordeel heeft een nadeel. Heb je al het gevoel dat je ongi eraan zit te komen of ben je een van de gelukkigen die de eerste ronde gelijk zwanger is
@krissie: vandaag was toch jouw nod? Ga je nog testen of wacht je tot je ongi word. Hier ook wat meer last van puistjes dan met pil. Was bijna puist rij dat ik op dieet was maar dan krijg je ook geen vuil voedsel binnen. @all: hier heerlijk weekend. Morgen boodschapjes doen en dan van het weekend maar weer eens naar ballorig. Had willen zwemmen maar ben ongi @ansje: ja heerlijk zo'n korte cyclus en ook nog regelmatig. Kunnen we starks tenminste gericht klussen en je weet waar je aan toe bent en je kan op je cyclus vertrouwen. Als ik dat bij mijn zus hoor, daar is geen touw aan vast te knopen
@ Krissie: Haha, snap dat je het nu even niet meer weet.... Zou zelf nog even wachten, helemaal omdat je nog niets voelt. In het begin dan kan je cyclus zo van slag zijn. @ Mamavangwenn: voeding kan inderdaad een belangrijke rol spelen, maar durf van mijzelf wel te zeggen dat ik goed en gezond eet... Ballorig lijkt mij ook echt leuk, mocht er in de toekomst een kindje zijn. Balen zeg, dat je ongi bent geworden.