@Krissie, mijn zoontje is bijna 1,5. Ja idd ronde 2012, mocht het bij ons lukken dan weet ik dat sowieso pas in 12 dus let's wait and see..... Ik zie dat jij voor je eerste wondertje gaat, spannende twee weken. @mamavangwenn, ook voor jou een spannende week zie ik. Mijn leeftijd is 31.
@emjee: nog echt spannend is hij voor mij niet. Maar hoop wel dat ik zondag ongi word. En daarna gaan wij voor de eerste keer voor het echt aan de klus. Ben wel al in juli gestopt met de pil. Dus hoop dat mijn cyclus doet wat ie de laatste maanden al doet, 25 dagen. En volgens mij klopt hij nu weer redelijk want had op dag 12 weer een positieve ovulatietest. Leuk he nu je zoontje. Vind het echt een leuke leeftijd het dreumes zijn. Ze leren zoveel. @flexi: welkom en gezellig dat je mee komt schrijven. Wanneer is jouw NOD (niet ongesteldheidsdag)? NOD 4 december - Snoopy1985 (26, 1e kindje, ronde 1) negatieve test 11 december - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 0) 11 december - Wennie87 (24, 1e kindje, ronde 2) 12 december - Ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 17 december - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 18 december - Lennyt (26, 1e kindje, ronde 2) 20 december - cindyc (30, 1e kindje, ronde ?) 25 december - Toekan (22, 2e kindje, ronde 1) 27 december - Sjasje (28, 1e kindje, ronde 3) 30 december - Charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 4 januari - Mieks (26, 1e kindje, ronde 3) 5 januari - Emjee11 (31, 2e kindje, ronde 4) 10 januari - Balou23 (28, 1e kindje, ronde 3) Zwanger 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 4 aug - Yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 13 aug - L0nneke (24, 2e kindje, ronde 2)
Ik heb net even wat pagina's gelezen en jullie lijken me een gezellige club meiden. Ik heb een wat langere cyclus, 32 dagen niet heel extreem. Ik verwacht dus dat mijn NOD op 7 januari. Kan dus nog wel zwanger worden in 2011 Maar dan moet het in één keer raak zijn en dat verwacht ik niet. Mijn gevoel zegt namelijk dat het wel even kan duren bij mij... Voor de dames die al zwanger zijn: van harte gefeliciteerd! Voor de dames die wachten op hun NOD: succes met duimen draaien!
Emjee en Flexi: Welkom dames! Gezellig, hoe meer mensen hoe meer vreugd Mieks: Balen van je ongi. En kan het helemaal begrijpen wat je beschrijft. Je lichaam kan je ook zo voor de gek houden en soms geef je je zelf gewoon hoop. Als je eenmaal bezig bent met zwanger worden wil je gewoon zwanger zijn en niks anders! Kop op meid! MamavanGwenn: YES, nu de échte start voor jullie. Spannnnnend! Wennie: Jij vroeg nog of ik m'n zwangerschap al kon bevatten. Nee niet echt eigenlijk. Geen ongi en m'n banner herinneren er vooral steeds aan! Besef komt wel als ik kwaaltjes krijg en/of de 1e echo. Enjoyllive: Al even niets meer van jou gelezen?? Hoe gaat het met je? Ben je al weer wat aan de betere hand? Sjasje: Ben je al begonnen met ovutesten? Of wanneer begin je? Kom je er al wijs uit? Wat betreft LennyT. Ik misgun haar uiteraard ook niets. Maar vind het jammer dat ze niet reageerden op anderen en berichten plaatste die voor mij af en toe uit het 'niets' kwamen. Kon ze dan gewoonweg niet begrijpen. Sorry! Vind juist de 'gesprekken' hier erg leuk! En ja, ben ook altijd 'eerlijk' geweest over wat ik vond van wat ze vroeg. Vervelend als ze daar niet tegen zou kunnen. Dus LennyT als je dit leest, het is niet vervelend bedoeld, maar eerlijkheid duurt het langst vind ik. Ik ga niet een ander antwoord geven dan dat ik eigenlijk zou willen antwoorden. Ansje: hoe is het met jou? Druk op school nog?
Heey, hier begint het nu een beetje door te zetten. Gisteren en vandaag wat bruinig slijm (lkkr details ) Emjee & Flexi: Welkom Hier gisteren ook alles in de kerstsfeer gemaakt gezellig . Weer lkkr kaarsje branden. NOD 11 december - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 0) 11 december - Wennie87 (24, 1e kindje, ronde 2) 12 december - Ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 17 december - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 18 december - Lennyt (26, 1e kindje, ronde 2) 20 december - cindyc (30, 1e kindje, ronde ?) 25 december - Toekan (22, 2e kindje, ronde 1) 27 december - Sjasje (28, 1e kindje, ronde 3) 30 december - Charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 4 januari - Mieks (26, 1e kindje, ronde 3) 5 januari - Emjee11 (31, 2e kindje, ronde 4) 5 januari - Snoopy1985 (26, 1e kindje, ronde 2) 10 januari - Balou23 (28, 1e kindje, ronde 3) Zwanger 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 4 aug - Yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 13 aug - L0nneke (24, 2e kindje, ronde 2) Heb hem op 5 januari gezet heb anders altijd een cyclus van 28 dus hopelijk straks ook weer. Denk dat ik de afgelopen weken te veel stres op het werk heb gehad. Heb morgen een pittig gesprek met familie van een client van mij waar ik tegen op zag. En dan kwam van t weekend die reanimatie er nog boven op... Fijne avond allemaal
@flexi: ik zet je in de lijst. @lonneke: jij vult aan wat ik ook dacht. En ik vind het hier ook erg gezellig. @snoopy: eindelijk duidelijkheid. Kun je weer ergens naar toe werken. Heel veel succes morgen. En je kan het. @all: zo gwenn heeft de eerste kerstbal al stuk gegooid. Ga zo lekker sporten en daarna kom ik weer ff neuzen. NOD 11 december - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 0) 11 december - Wennie87 (24, 1e kindje, ronde 2) 12 december - Ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 17 december - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 18 december - Lennyt (26, 1e kindje, ronde 2) 20 december - cindyc (30, 1e kindje, ronde ?) 25 december - Toekan (22, 2e kindje, ronde 1) 27 december - Sjasje (28, 1e kindje, ronde 3) 30 december - Charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 4 januari - Mieks (26, 1e kindje, ronde 3) 5 januari - Emjee11 (31, 2e kindje, ronde 4) 5 januari - Snoopy1985 (26, 1e kindje, ronde 2) 7 januari - Flexi (28, 1e kindje, ronde 1) 10 januari - Balou23 (28, 1e kindje, ronde 3) Zwanger 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 4 aug - Yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 13 aug - L0nneke (24, 2e kindje, ronde 2)
@ Snoopy: Jammer, zeg dat je ongi doorzet... Had stiekum gehoopt op nog een streepje roze. Heel veel succes morgen met het gesprek. @ Mamavangwenn: lekker gesport?? Ik had vanavond ook de goede moed om te gaan, maar kan het niet opbrengen Draai sinds deze week uitsluitend dagdiensten ivm verandering van functie, maar ben dan voor zes uur weg en 's avonds om half zeven thuis. Ik ga morgen maar weer eens Hoop niet dat er nog meer kerstballen gaan sneuvelen... @ Emjee & Flexi: Welkom!! Zo ik ga eens lekker een avondje bankhangen en af en toe gluren op zp, want mijn vent is er toch niet
Ha meiden. Net even wat administratie weg gewerkt en vriendlief is alweer vertrokken naar de voetbal. Morgen lekker dagje vrij, en ze geven echt slecht weer af dus vind ik helemaal niet erg Ik zou nog een kerstboomfoto spammen dus bij deze onze boom (en toevallig ook onze 2 nijnen )
Mieks: Mooie boom zeg! Hier gisteren ook onze boom opgezet. Heerlijk die kerstsfeer hè? Balou: Bank hang ze MamavanGwenn: Haha thanks. Zeg gewoon wat ik er van vind..punt Ojee..Gwenn al een kerstbal stuk gegooid. Hoop niet dat je hele boom d'r aan gaat. Hier staat de boom op een tafeltje (onze boom is ong. 1.20m hoog vanuit het tafeltje) Kleine meid kan er niet bij, maar gisteren betrapte ik haar al dat ze een dennenaaldje zat te eten. Snel uit haar mond gehaald en nu iedere dag stofzuigen. Pfff..volgend jaar maar een nepperd.
En zal nog even reageren op de rest: @ MamavanGwenn, wat een goed nieuws en slecht nieuws tegelijk van je familie. Hoe is het nu met je oom? @ Wennie, jouw nod komt dus ook al lekker in zicht En idd, een lieve knuffel van vriendlief voelt zo goed op zulke momenten! Leuk he, al dat klussen in huis. Wij zijn in april verhuisd dus hadden ook steeds nog dingetjes te doen. Zijn nu wel eindelijk echt helemaal klaar @ Emjee11, Welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen! @ Flexi, Ook een welkom voor jou! Spannend is het elke maand weer Wij zijn een heeeeel gezellig groepje. Het fijne is dat je je blijheid en je verdriet hier kan delen. @ Snoopy, balen meid..gaan we samen weer op naar de volgende ronde Succes met het gesprek morgen! @ Lonneke, zeker heerlijk die kerstsfeer! Ik ben er dol op! Zeker met mn verjaardag vind ik dat super, al mn vrienden en familie en een gezellig huis. Daar kan ik echt van genieten
Dag dames, Dank jullie wel voor het warme welkom! @mieks, wat een mooie boom en leuke twee konijnen. Wij hebben twee cavia's. Erg gezellig Wat is voor jullie de reden om ovulatietesten te gebruiken? (Of juist niet). Ik ben zo bang dat het "spontane" op die manier een beetje verdwijnt. Zo ik er nu over denk wil ik het een half jaar de kans geven en dan pas gaan testen. Maar dat zeg ik nu
@ Flexi, leuk he huisdieren Ik denk dat meiden ovutesten gebruiken om er achter te komen wanneer de eisprong is. Ik heb tot 2x toe nu gevoeld wanneer hij was dus geen ovutest nodig De 1 vind het handig, bij de ander gaat op die manier de lol er wat meer af...ik denk dat dat puur persoonlijk is. Gebruikt iemand hier ook de "etos zwanger worden" pillen? Ik hoor daar zoveel wisselende verhalen over.. als ik het soms moet geloven is het bijna een wondermiddel. Vriendin van me had 2 cyclussen alleen foliumzuur, toen 1 maand etos pillen en was gelijk zwanger.
@Mieks, ben met je eens dat het persoonlijk is of je ovulatietesten wilt gebruiken. Ik heb er ook niks op tegen hoor, ben gewoon benieuwd wat de redenen zijn om het al dan niet te gebruiken. "Etos zwanger worden" pillen heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik "evasin" foliumzuur. Zit in een strip net als de pil en reageer er goed op. Kruidvat merk bezorgde mij hoofdpijn.
Hoi! Ik ben nieuw hier en wil net zoals jullie graag zwanger worden... Zal mijzelf even voorstellen. sept 2010 gestopt met pil, nov zwanger, helaas na 3mnd miskraam. Nu nog steeds aan het proberen... Moet deze week ovuleren dus we wachten het af... (zijn overigens wel naar de gyn doorgestuurd nu)
@lonneke: Wat een fijn begin van het nieuwe jaar. Meteen 2 januari een echo! Op mijn werk is het nu alweer wat rustiger. De sinterklaasviering was erg geslaagd! Nog 2 weekjes en dan heb ik 2 weken vakantie. @mamavangwenn: Gelukkig gaat het weer beter met Iris. Wel heel vervelend dat het nu weer minder gaat met je oom. Heel veel sterkte! Wat een leuke reactie van Gwenn! Hier heb ik wat kerstdecoratie in het huis geplaatst en een klein kerstboompje (met licht en ballen) op de vensterbank. Een grote boom zet ik dit jaar niet. Ik weet namelijk zeker dat ons mannetje de boom zo mooi vindt dat die binnen no-time op de grond ligt. Eindelijk, nog even heel wachten en dan gaat ook mamavangwenn starten! @Mieks: Wat jammer dat je toch ongi bent geworden. Heel begrijpelijk dat je teleugesteld bent! Goed dat je het van je afschrijft! Probeer je niet meteen teveel zorgen te maken. Aan je laatste bericht te zien ga je er gelukkig weer met frisse moed tegenaan. @krissie: Ik misgunde het lennyt ook niet! Ik hoop van harte dat ze snel zwanger is. Ik ben alleen gestopt met het geven van een reactie, nadat ze steeds weer met andere klachten en symptomen kwam en iedereen al adviseerde om rustig haar cyclus af te wachten. @emjee en flexi: Leuk dat jullie gezellig mee komen kletsen. @balou: Ik ga ook lekker even bankhangen. Mijn man heeft ochtenddienst en is zojuist zijn bedje ingedoken. @all: Ik ben morgen en donderdag vrij! Morgenochtend naar het ziekenhuis voor een controle bij de internist. Dan hoor ik of mijn schildklierwaarden nog steeds goed zijn. Ik denk het wel, want ik voel me op het moment prima. Donderdag zal ik vooral bezig zijn met de voorbereidingen voor de 1e verjaardag van ons mannetje! Ik moet nog boodschappen doen en wil 's avond het huis versieren en alles klaarzetten. Vrijdag moet ik eerst werken en daarna verwacht ik meteen bezoek. Nog 1 weekje en dan is mijn NOD. Ik vind het zo spannend! Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar op dat lukt me niet. Hoewel ik symptomen heb die je aan zowel een zwangerschap als een komende menstruatie kunt koppelen, heb ik op momenten echt sterk het gevoel dat het raak is. Echt zo maf! Natuurlijk zit ik niet te wachten op deze gevoelens. Wat zal de teleurstelling groot zijn als ik toch gewoon ongesteld ga worden...
@ Mineraal: Welkom!! Wat vervelend een miskraam... Hoop dat je snel een positieve test in handen mag krijgen! Weet je al wanneer je naar de gyn mag? @ Flexi: Ik zou erg voorlopig ook nog niet aan de ovutesten willen hoor, ook in verband met het 'moeten'. @ Mieks: Wat een mooie boom en lieve nijntjes Ik gebruik nu twee periodes de etos pillen, maar ik heb nog geen verschil gemerkt...
@all, thanks voor het welkom!!! Ik moet nog even in de gesprekken in komen want sommige berichten tollen voor m'n ogen hahaha @mamavangwen, ja idd het begint nu pas weer voor jullie, had te vlug gelezen. Maar ook dat is natuurlijk spannend! Voor mij is het geduld soms ver te zoeken. De eerste keer was het meteen raak en nu gaan we voor de 4e ronde. Op zich nog niet eens erg lang, maar ja als je iets wilt dan duurt het altijd lang... Wel ben ik bang dat ik me er te druk om maak en daardoor erg gespannen ben.... Bij mijn eerste bevalling heb ik 2x een manuele placentaverwijdering gehad, waardoor ik soms ook onzeker word of het allemaal nog wel gaat lukken, maar ja dat zal de tijd uitwijzen... Slikt eigenlijk iedereen foliumzuur? @de zwangeren, hebben jullie de ovulatietesten gebruikt?
@Mieks: Mooie boom hoor! Nu lekker een maandje gezelligheid in huis! @ mamavangwenn: Owjee, een kerstbal gesneuveld! Vandaar hier geen boom dit jaar! Hopelijk blijft het bij 1 bal. @lonneke: Hier gaat de voorkeur echt uit naar een neppert! Ons mini-boompje is ook nep. Ik vind een echte boom prachtig, maar al die naalden... @Minaraal: Welkom! Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Ik hoop dat van harte dat je snel zwanger wordt.
@Emjee en flexi, Gezellig dat jullie mee komen kletsen! @Mineraal:Ook welkom en wat heftig zeg! @mieks: ik gebruik de etos zwanger worden pillen, zit iets extra's bij wat je cyclus (sneller) in het normale ritme helpt (minder last van ontpillen) Ik moet zeggen dat ik qua onpillen idd nergens last van heb. Verder merk ik niet zoveel. Ik vond t gewoon prettig om niet alleen folium te slikken maar vitamines, zodat ik ook meteen genoeg vit.D. binnenkrijg Verder meteen de vraag over de ovu-testen: Ik heb dan t gevoel dat ik iets 'doe' i.p.v alleen maar afwachten. en het 'moeten"...Nu klussen we ook al bewuster in de week van het verwachte ei. Maar niks weerhoud ons ervan om ook spontaan wat bij te klussen @Kerstboom: Mooie foto! en wat een handige mand! Vrijdag gaat onze nepper op, vriendlief is dan weer weg dus kan heerlijk prutsen zonder bemoeienissen(en betweter Wil alleen ook iets van een tafeltje vinden zodat de boom buiten de alles vernietigende 'vrolijke-hondjes-kwispelstaartje' bereik blijft.
@emjee: Ik ben na een hele lange cyclus van 9 weken begonnen met ovulatietesten. Op deze manier weet ik wanneer mijn ei is, zodat we ook gerichter kunnen klussen. Het voelde wel een beetje vreemd om zo gericht te klussen.