@Ansje, bij mij is de cyclus best wel regelmatig de laatste paar maanden dus ik kan de ei wel binnen een week bepalen, geen noodzaak voor de testen denk ik... Maar idd kan me voorstellen dat ik het ook zou gebruiken om maar "iets" te doen ipv alleen afwachten, maar goed toch nog maar even zo aankijken denk ik...
Oh, ik geloof dat Lonneke t vroeg? ik denk dat ik donderdag middag de ovutest ga proberen (dagje eerder dan dag8 maar dan is vriendlief al weg voor 50uurs oefening)
@emjee: Bij de eerste heb ik ook geen ovulatietesten gebruikt. Manlief zou het leuk vinden als het leeftijdverschil niet al te groot wordt. Ik ben geloof ik ook wat ongeduldiger. Wat vervelend dat er na de bevalling 2x een placentaverwijdering moest ondergaan. Als je bang bent dit misschien invloed heeft op je vruchtbaarheid zou ik even de gynaecoloog bellen. Ik slik al een paar maandjes foliumzuur.
@balou: ik moet vaak ook ff zin maken om te gaan. Maar als ik dan eenmaal weer bezig ben vind ik het ook wel weer lekker het sporten. Ik heb het voordeel dat de sportschool op 5 minuten lopen is van mijn huis. Dus ga om 19.15 uur weg en ben om 20.45 uur thuis. Dan altijd lekker thuis douchen. Maar ben je tijdelijk veranderd van functie? Heb ik ff geloof ik gemist @mieks: mooie boom. Hier beginnen de ballen pas op een meter hoogte vanaf de grond want anders lopen de katten alle ballen stuk. Maar nu met Gwenn kan ik beter op 1,5 meter beginnen Hier morgen alleen nog werken en dan weekend. Ga denk ik vrijdag of zaterdag maar weer eens zwemmen met Gwenn. Verder nog geen nieuws van mijn ouders gehad omtrent mijn oom. Dus we wachten maar weer rustig af. Hier de etos pillen een doosje gebruikt maar kreeg die krengen bijna niet weg zo groot. En ik merkte geen verschil. Zit nu gewoon alleen aan de foliumzuur van evasin. @mineraal: welkom en super gezellig dat je ook mee komt schrijven. Wanneer is je NOD? En hoe jong ben je? Dan voegen we je bij het lijstje. Wel jammer dat het na je miskraam niet meer gelukt is om zwanger te worden. @flexi: de reden dat ik de afgelopen maanden ovulatietesten heb gebruikt is om inzicht in mijn cyclus te krijgen. We gingen nog niet voor het echie en ik wil wel altijd weten wanneer ik ongi moet worden. En heb nog dipsticks liggen voor 1 ronde. Hopelijk is het genoeg Hier verdwijnt het spontane niet hoor. Vertel vriendlief niet dat ik een positieve test heb. @lonneke: onze boom is 2,10 meter en nep, dus helaas op een tafeltje zetten ofzo gaat niet. Moet gewoon Gwenn gelijk op haar kop geven als ze er weer aan zit. Vorig jaar taalde ze er helemaal niet naar maar was toen ook nog maar 10 maanden en kon ze wel al kruipen. @ansje: misschien net als lonneke een boom op een tafeltje plaatsen. Dan kan de kleine man er misschien minder goed bij. Spannend de kleine man alweer bijna een jaar. Vier je het op de dag zelf? En succes morgen bij de internist. @emjee: denk dat iedereen zijn geduld ver te zoeken is. Wij vrouwen staan er niet voor niets om bekend dat als we iets willen dat we het METEEN willen. Hier was ik in de 2e ronde van Gwenn zwanger. Hoop dat het nu weer zo vlug gebeurt. Overigens ook met ovulatietesten. En ik zit nu ook vaak in de stress hoor, ik heb namelijk een helbevalling gehad met daarna nog een hersteloperatie. Gelukkig weet ik dat de volgende met een geplande keizersnede gaat komen. Anders had er geen 2e gekomen. @sjasje: mij benieuwen naar je testen. Zo de hele lijst weer gehad....
Wow er wordt wat afgekletst vanavond @ Mineraal, wat vervelend van de miskraam! Hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben! @ Ansje, ik vroeg me al af waar je was Ja hoor, weer vol frisse moed. Ik kan er sago om worden en verdrietig blijven maar maak ik het thuis niet gezellig mee, en schiet er helemaal niks mee op. Gelukkig is dat ook niet mijn instelling, ik ben lekker positief (meestal ) Succes morgen ochtend! Vrijdag is Rowen dus jarig? Ik een dagje later We zitten samen dus vol in de verjaardagen. Pff de gevoelens dat het raak is had ik ook de laatste anderhalve week. Hoop dat het bij jou wel raak mag zijn. @ Balou, ik hoor er zoveel wisselende verhalen over.. ik begin er morgen mee, ben benieuwd! @ Emjee, ik slikte vanaf stoppen van mn pil "VSM Puur Mama", en begin morgen met "Etos zwanger worden". In beide zit foliumzuur maar ook extra vitamines. @ Boom, wij hebben ook een nepboom.. scheelt een hoop rotzooi. @ Sjasje, ik hoop maar dat ik er ook geen "ontpil verschijnselen" meer van krijg, want de afgelopen 2 cyclussen ging mn lichaam echt met me aan de loop! We zullen het zien De mand heb ik onder mn kerstboom omdat mn nijnen ook veel los lopen in de kamer dus dan wat minder makkelijk onder de kerstboom kunnen komen. @ mamavanGwenn, misschien een idee om de boom op de eettafel te zetten? ow..met 2.10 meter wordt dat lastig haha.
@Ansje, ja ik zag idd dat je eerste kindje bijna 1 word, leuk joh! Dat had ik op zich ook wel voor ogen, maar wegens de nare "nabevalling" en vervelende fam.omstandigheden heeft alles eigenlijk langer geduurd, maar goed we zijn nu dus vollop aan het oefenen . Ondanks dat ze hebben gezegd dat het ws geen invloed heeft op een volgende zwangerschap ga ik idd wel contact opnemen met de gyn als deze poging niet gaat lukken, maar alles op z'n tijd. Het zou wel fijn zijn als iemand toevallig dezelfde ervaring heeft gehad zodat je een beetje kunt uitwissellen??? @mamavanGwenn, ja hahaha zo zijn wij inderdaad We zullen zien hoe het deze ronde gaat lopen, we gaan er gewoon weer voor.
@Mieks, ga je de "etos zwanger pillen" slikken vanwege een onregelmatige cyclus of om andere redenen? In ieder geval succes natuurlijk.
Cyclus is tot nu toe netjes (zie mn handtekening), ik hoor mensen die er snel zwanger van werden.. Nou verwacht ik niet dat het een wondermiddel is natuurlijk maar hoe zeggen ze dat ook alweer? Baadt het niet dan schaad het niet??
Oke.... Pfff waar moet ik beginnen haha!! Wat een verhalen mensen.. Ik begin even met mijzelf. Er woont een jongen bij ons in.. En zijn relatie is nu definitief uit.. Dus vraag mij af hoelang hij dan nog bij ons woont?? Wel heb ik gezellig met hem de kerstboom neer gezet.. Hij is paars.. En voor de rest overal kaarsjes Nu maar hopen dat mijn katten er niet weer in gaan hangen.. Want dan was het de laatste keer Ten eerste : van harte Flexi, Emjee, en Mineraal! Hartstikke gezellig dat jullie meekletsen!! Heb jullie verhalen gelezen en in de loop van de tijd zullen jullie ook meer van ons weten. Ik woon zelf in Provincie Utrecht. Eerste kindje en ben in oktober gestopt met de pil. Ben benieuwd wat het gaat worden Vind het heel erg leuk om mijn verhalen hier een beetje kwijt te kunnen (mijn man gaat er heel anders mee om) En we stellen af en toe ook aparte vragen, dus niet niet alleen vreugde en verdriet maar ook vragen die misschien een beetje schunnig zijn, maar je ook niet aan je buurvrouw vraagt @ Mieks, zijn dat die nachtbrakers die konijnen? Hihi.. Mooie boom heb je!!! En ik gebruik gravitamon daar zit ook meer in dan alleen foliumzuur.. Dit is door mijn beste vriendin aangeraden ( en die was in de eerste ronde zwanger) Ik denk dat het niet ligt aan de pillen, maar dat het bij ieder ander elke keer weer verschillend kan zijn. Wel weet ik dat het stukken beter is op het moment dat je net zwanger ben met gravitamon het is heel belangrijk voor het kindje om niet te kort te hebben. @Flexi, ovutesten gebruik ik (nog niet) maar ik voel ook mijn eisprong (moet nog even mijn NOD afwachten) tot ik zeker weet dat het echt mijn eisprong was wat ik voelde. Mijn eerste cyclus was 30 dagen, en ga er nu vanuit dat mijn eisprong iets eerder was dus 27 of 28 dagen. @ Mineraal, wat heftig dat je een miskraam hebt gekregen.. Ik hoop dat je snel een nieuwe kans krijgt! @Mammavangwen, sterkte met je oom.. je maakt zware dingen mee in de tijd dat ik je nu spreek.. @Ansje, ik hoop heel erg dat jij volgende week positief gaat testen!! Vooral omdat je zelf al zo'n idee hebt! dat zal vast het moederinstinct zijn en mocht het zo zijn, dan ken je je eigen lichaam echt goed! Ik draai duimen voor je! (Ik mag ook weer bijna) Hoewel die dagen nog heeeeeeeeel langgggg gaan duren! @ Emjee, misschien nu je bij deze groep lid wordt dat het wel de eerste ronde is (vergeet gewoon die andere maanden) En snap ook wel dat je het eng vind na jou verhaal met de andere zwangerschappen. Oke, ik hoop dat ik nu echt iedereen gehad heb!! (niet dus maar ik kan het niet meer onthouden wat er allemaal geschreven is) Ik ben ook heel zenuwachtig voor mijn aankomende NOD!! Heb heel wat afgeklust rond mijn eisprong Hopelijk niet teveel
@ Mamavangwenn: Je hebt niets gemist hoor Ik spreek niet zo op het forum over mijn werk... Ik moet een half uurtje fietsen of ruim 10 minuten met de auto om op de sportschool te komen, dus dat scheelt ook wel weer. Ik ben zo twee uur weg, vandaar en dat terwijl ik een fanatieke sporter ben.
@Balou, Ik zou wat meer moeten gaan fietsen Of sporten!! Maar ben momenteel zo druk!! Maar denk dat het een goed voornemen gaat worden Heb je nog tips?
@mamavangwenn: Op een tafeltje zou ook kunnen. Ach met ons miniboompje en kerstdecoraties is ook best gezellig. Volgend jaar wil ik wel een grote boom! Wij vieren zijn verjaardag gewoon op dezelfde dag. @mieks: Ik heb ook ooit die pillen van de etos gebruikt. Geen verschil met andere merken hoor. Die pillen zijn wel heel groot en moeilijk in te slikken. Rowen is vrijdag jarig! Jij bent de dus de 10e jarig! En ga je het groots vieren? De dag heb je wel mee! Heerlijk in het weekend. @emjee: Jij dus ook een nare bevalling gehad? Ik denk nu vooral aan zwanger worden. Een gedachte aan een eventuele bevalling blokkeer ik liever! Wat was er zo vervelend aan jouw bevalling? Ik heb verder geen ervaring met placentaresten die achtergebleven zijn. Gelukkig is dat mij bespaard gebleven. Zijn de resten tot 2 keer toe operatief verwijderd? Wij wilde eigenlijk in juni voor een tweede gaan proberen. Bij de eerste was het ook niet meteen raak en mijn gezondheid was toen stabiel. Helaas daarna niet meer, waardoor ik tot november moest wachten. Nu zijn we echt begonnen! Inmiddels zo ongeduldig dat ik dus wel meteen met de ovulatietesten ben begonnen.
@krissie: Wie weet zijn het moedergevoelens. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat ik het te graag wil. Jij veel succes met wachten op je NOD. Bah, wachten duur altijd zo lang! Hopelijk wachten op goed nieuws! Ik zal voor je duimen. @all: Ik ga lekker mijn bedje in! Ons mannetje was vanmorgen al om 5:15uur wakker. Vanavond was ook niet lekker. Hij heeft ineens ontstoken oogjes, koorts en uitslag. Ik verwacht dat het een korte nacht zal worden. Ik vind alles prima, als hij vrijdag meer weer opgeknapt is! Goede nacht allemaal!
Zo er wordt hier veel gekletst zeg! Wel leuk hoor heb ik dadelijk genoeg leesvoer Ben een weekje vrij nu en zal proberen meer te reageren hier. Vriend gaat zo de deur uit dan kan ik nog ff slapen!
Yasmin jij was vroeg op vandaag! Maar wel lekker een weekje vakantie, geniet er van en rust lekker uit! Merk je al dat je zwanger bent? Ik ga zo naar mn werk, droom stiekem ook van vakantie want voel me wat grieperig. (beetje hoofdpijn en een wat rauwe keel) Maar hoef maar een halve dag dus dat komt wel goed.
@Ansje, mijn bevalling op zich was lang maar verliep prima, zou het zo nog een keer doen . Maar om een lang verhaal beetje kort te maken: na een uur was de placenta nog niet los en moest ik dus naar de OK ivm manuele placentaverwijdering (alg.narcose), vervolgens heb ik vocht achter de longen gekregen (ws door het dichtbijten van de beademing bij het wakker worden) waardoor ze me slapende hebben gehouden..... Door het enorme bloedverlies heb ik ook een bloedtransfusie gehad. Helaas heb ik door dit alles de eerste 20 uur (op het eerste uur na gelukkig) van mijn zoontje gemist . 2 Maanden later op de controle bleek dat er nog placentaresten aanwezig waren en moest ik dus zsm weer geopereerd worden.... Een roze wolk hebben wij helaas niet gekent, maar met ons manneke is al die tijd alles goed gegaan en was kern gezond. Een cliché maar zeker belangrijk!!! Jouw bevalling/verhaal? Of anderen? Heb vanochtend in ieder geval de ovutesten gehaald. TIP: etos -> clearblue, 7st = 50% korting
@emjee: Jeetje wat heftig! Heb je een normale bevalling gehad krijg je alsnog complicaties. Nou hier een bevalling van 37 uur (van wee tot geboorte). Ik was de laatste 12 uur helemaal uitgeput. Ons mannetje bleek achteraf toch niet ingedaald. Na bijna 24 uur kreeg ik opwekkers. Na 1,5 uur persen is de gynaecoloog erbij gehaald en is er eindelijk een echo gemaakt. Ons mannetje bleek een sterrenkijker te zijn en had hij de navelstreng om zijn nek. De gynaecoloog heeft toen een grote knip gezet en ons mannetje gehaald met een vacuümpomp. Na twee keer trekken was hij er. Gelukkig, want anders zou het een keizersnede worden. Hoewel uit het navelstreng bloed naar voren kwam dat hij wel zuurstoftekort gehad heeft waren de aprascores prima en deed ons mannetje het prima. Helaas kon ik na de bevalling niet meer plassen en heb ik nog 4 dagen met een katheter in het ziekenhuis gelegen. Mijn kraambed begon met een blaasontsteking en ik bleek te strak gehecht te zijn. Ik zou beiden liever niet over doen. Maar het verlangen naar een tweede kindje is vele malen groter! Het is echt zo dat je de pijn vergeet zodra je weer opgeknapt bent en je de kleine in je armen hebt! Ga je toch meteen beginnen met ovulatietesten? @sasje: Je gaat toch niet ziek worden? Gelukkig hoef je maar een halve dag werken. Doe het rustig aan de rest van de dag! @Yasmin: En lekker geslapen? Heb je veel last van moeheid nu je zwanger ben? Ik had hier de eerste 12 weken enorm veel last van. @all: vanmorgen bij de arts geweest. Helaas niet zo goed als ik dacht. Mijn schildklier is nog trager geworden. Niet schrikbarend, maar ivm onze zwangerschapswens moet ik wel meer medicijnen gaan slikken. Ik ga er nu ook niet meer vanuit dat het deze ronde raak is.
@ansje, dat is balen van je schildklier.... Meer medicijnen om je zwangerschap evt te kunnen dragen? Qua ovu test, ik weet het nog niet , heb nog ong 1,5 wk om na te denken haha, maar heb ze iig wel in huis... @krissie25, ja laten we hopen dat het een soort van ronde 1 is, hoop dat jullie die invloed hebben op mij Voor jou een paar spannende twee weekjes... @yasmin, gefeliciteerd met je zwangerschap, last van kwaaltjes of helemaal niet? Heerlijk hè dat gevoel, hunker hunker haha...
Ha meiden. Hier weer een drukke ochtend gehad. Huishouden is weer aan kant (wil vrijdag ff flink huisje poetsen voor mn verjaardag), boodschappen weer gedaan en nog een uur baantjes getrokken in het zwembad. Ik waaide zowat van mn fiets af! @ Krissie, die nachtbrakers zijn idd DE 2 konijnen Wat betreft je nieuwe huisgenoot, als je het vervelend vind ( hij woont tenslotte al een tijdje bij jullie) zou ik gewoon met hem gaan praten en vragen wat zijn plannen nu zijn en wanneer hij naar een eigen huisje gaat. Zo stel je een beetje een ultimatum (noem je dat zo?) dat hij ook weet dat hij nu stappen moet ondernemen om een eigen onderkomen te gaan zoeken.. Het gaat tenslotte ook om jullie privacy die jullie toch een beetje kwijt zijn met iemand anders er bij in huis.. @ Ansje, ik ga het niet heel groot vieren. Smorgens komen mijn oppaskindjes met ouders even om de koffie, Smiddags mijn ouders,zusje,zwager en oma uit Middelburg, en mijn schoonouders. En savonds een paar vrienden. Ofwel de hele dag wel aanloop maar ben ik er ook in 1 keer weer vanaf en hebben we de zondag om lekker bij te komen. Vieren jullie het groots van Rowen? En is hij al een beetje opgeknapt? Wat vervelend dat het toch minder goed was in het ziekenhuis. De medicijnen die je nu moet gaan slikken, maken die de kans dan kleiner dat het snel raak is? Of het feit dat je schildklier trager werkt? @ Emjee, jeetje dat klinkt als een heftige bevallig (of in elk geval wat er na allemaal kwam!) Hopelijk loopt het bij een 2e allemaal wat beter. @ Sjasje, werkse meid, hopelijk ben je snel weer fit. @ Yasmin, lekker weekje vakantie, geniet er van!
Hoi! @Balou 23: Dank je wel. Ik moet nog een afspraak maken met de gyn. Wacht eerst de uitslag van het onderzoek van mijn vriend af. Die krijgen we deze week of begin volgende week (moest erbij gestopt worden van de huisarts) @emjee11: ik moet ook erg inkomen en iedereen zit soms al zo lang in een forum verwikkeld dat je bijna niet wil inbreken. Het gaat ook erg snel allemaal Ik slik wel foliumzuur, vanaf het begin al. Ik ben deze week begonnen met een ovulatietest en ik temp al een aantal maanden. Mijn geduld raakt ook een beetje op..het is ook erg frustrerend allemaal. @mamavangwenn: ik ben 29 jaar en mijn nod: tja...dat is ongeveer 21-12. Ik ben niet meer zo regelmatig nu. Ik moet deze week wel ovuleren.