@sjasje: hoe was je ovu-test vandaag? @wennie: wanneer is je volgende NOD? @krissie: jouw NOD komt er ook al aan. Al vage klachten? Ff lijstje weer naar voren gehaald NOD 11 december - Wennie87 (24, 1e kindje, ronde 2) 13 december - Ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 17 december - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 21 december - Mineraal (29, 1e kindje, ronde 9) 25 december - Toekan (22, 2e kindje, ronde 1) 27 december - Sjasje (28, 1e kindje, ronde 3) 30 december - Charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2) 3 januari - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) 4 januari - Mieks (27, 1e kindje, ronde 3) 5 januari - Snoopy1985 (26, 1e kindje, ronde 2) 10 januari - Balou23 (28, 1e kindje, ronde 3) Zwanger 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 4 aug - Yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 13 aug - L0nneke (24, 2e kindje, ronde 2)
@Balou: jeetje wat erg van je schoon-oma! dat wordt oud & nieuw met een dubbel gevoel. @mamavangwen: heb vandaag nog niet kunnen testen omdat dingen op werk uitliepen, ben pas net thuis. ga t dadelijk nog wel even doen, ben toch wel nieuwschierig. Wij gaan dit jaar op 1e kerstdag brunchen bij mn schoonouders. Vooral niet te lang i.v.m. een paar hele drukke neefjes/nichtjes. (wordt meer op hun soms gelet dan gezellig samen zijn) s'avonds willen we lekker gourmetten of fonduen met zn tweetje. We wagen een poging tot zware romantiek 2e kerstdag gaan we naar mn moeder en komen mn broers ook. (mijn ouders zijn ong. 5 jaar geleden gescheiden, na 38j samen omdat mn vader verliefd werd op n ander. Maar de verhoudingen zijn wel allemaal nog goed, hij komt nog regelmatig over de vloer alleen feestdagen is een ramp)
Hoi allemaal, Ik had gisteren al een heel verhaal op mijn mobieltje getikt. Helaas lukte plaatsen niet. @wennie: Jammer dat je toch ongi bent geworden! Op naar een vruchtbaar 2012! Ik heb afgelopen jaar een vrijgezellenfeest georganiseerd. We hebben een (vrijgezellen)fotoshoot gedaan! Ons thema was Gooische vrouwen. Was een geslaagd dagje met leuke foto's als herinnering. @miniraal: Fijn dat je nu eindelijk een afspraak bij de gynaecoloog hebt. Ik hoop echt dat je voor die tijd zwanger bent! @sasje: Leuke kerstdecoratie! Ook al zo creatief! @mieks: Hoe was je werkdag? Ik heb de testjes nog niet binnen gehad vandaag. En jij? @mamavangwenn: Gwenn heeft jullie dus flink laten schrikken. Gelukkig is het bij een bult gebleven. Een rustig nachtje heb je wel verdiend! @all: Hier vannacht wakker gelegen van de keel- en oorpijn. Vanmorgen was mijn stem ineens verdwenen. Vandaag wel gaan werken, maar dat ging natuurlijk voor geen meter. Nu nog steeds geen stem en keelpijn. Als morgen niet minder is bel ik de HA. Helaas heb ik heb sinds gisterenavond krampen in de onderbuik. Ik verwacht dus gewoon ongi te worden... Ik blijf hopen op een wondertje...
@ansje: ik hoop met je mee voor jou! hier weer een omo-witte test... Nu maar hopen dat we genoeg geklust hebben (zwem! zaadjes zwem!)
@ mamavanGwenn, arme Gwenn, kan me voorstellen dat het goed zeer doet. Gelukkig dan geen hersenschudding! Fijn dat jij ook weer alles kunt horen Mijn vent haalt ook wel wat vuurwerk maar maakt het gelukkig niet te gek. Ik vind het zo zonde van het geld! @ mineraal, hoe was de uitslag? @ Balou, jeetje dat wordt een beladen oud&nieuw dus.. hopelijk kunnen jullie er vollop van genieten en mag ze nog een tijdje in jullie midden blijven. Gedoe met de kerstdagen hebben wij gelukkig totaal niet! Was met mijn ex vroeger wel anders, dat was ook altijd een getouwtrek bij wie we waren. @ ansje, werkdag was aardig druk! Deze week moet ik donderdag nog, en dan volgende week weer 3 dagen en dan heerlijk vakantie! Kijk jij er ook al naar uit? Testjes heb ik ook nog niet binnen, zat er net aan te denken.. Balen dat je niet lekker bent! Het schijnt veel te heersen. En ik duim voor jullie mee dat de ongi mooi weg blijft en je een positieve test in handen hebt @ Sjasje, dan wordt het nu dus het wachtbankje weer voor jou duimen dus maar! Hier lekker op de bank geploft. Morgen vrij, maar weer een hoop te doen...
@mieks: Ik ben zeker toe aan vakantie! Mijn man heeft ook een weekje vrij! Ik had gehoopt ze al binnen te hebben. Dan had ik vanmiddag zeker getest. Nu wel steeds krampen en nog geen ongi. Ik kan niet goed tegen die onzekerheid... Hopelijk liggen ze morgen op de deurmat! Komt je eisprong nu wel op een gunstig moment? Is je mannetje gewoon thuis?
@ ansje, ja ik had ook verwacht dat ze wel binnen zouden zijn.. Voor zover nu bekent (en we hebben het over defensie, dat kan altijd weer veranderen ) hoeft ie pas in maart weer op bivak Maar dan is het ook gelijk een bivak van 3,5 week Gelukkig duurt het dus nog even!
@Ansje: de duimen draaien overuren hier!! @griep,snotters-en andere nies 'ls: gisteren ineens een heel vol hoofd, dikke loopneus, getsie... Vandaag weer snotterdesnot (sorry voor de details) maar geen koorts. Maar nu komt langzaamaan de keelpijn terug. Oud en vertrouwd... Volgens mij weer ontstoken amandelen (vorig jaar op 1ekerstdag, ) dus de timing gaat vooruit...
Zo wat een druk gepraat hier!! Nou dan begin ik maar meteen met kerst: 1ste dag bij mijn ouders, tweede bij schoonzus waar iedereen heen gaat. Omdat zijn zus ook die dag meteen jarig is @ Mieks en Ansje, laat jullie ervaringen maar achter met die testjes.. Mochten ze meteen rose geven, dan koop ik ze ook haha! @ Mamavangwen, ik had vandaag last van buikpijn (alleen vanmogen) en witte afscheiding de hele dag al.. @Ansje, Ik hoop dat de buikpijn een goed teken is en dat het bij zwangerschap hoort @Mineraal, wordt een spannede tijd voor jullie. Al uitslag binnen? Ik denk dat ik misschien stiekem morgenochtend ga testen als ik er tijd voor heb.. Maar moet even kijken.. Want als hij dan omo-wit is.. dan ga ik gewoon liever van ongesteldheid uit.. dan kan ik mij daar op voorbereiden.. Wat denken jullie? Toch nog even wachten?
@mieks: Gelukkig dat je mannetje pas weer in maart op bivak moet. Zou mooi zijn als je tegen die tijd zwanger bent! @sasje: Jij dus ook! Ik zit nu al op tegen de nacht. De droge keel en dan pijn met slikken en oorpijn. Vannacht dik een uur wakker gelegen van de pijn. Ik heb al een half pakje trepsils op en probeer veel te drinken. Jij als ervaringsdeskundige nog tips? @krissie: Zo vroeg testen is niet zo altijd betrouwbaar. Enjoyllife en lonneke hebben ook vroeg positief getest. Het kan dus wel! Ik snap wel dat je niet kunt wachten! Net nog hopeloos op zoek geweest naar een test. Natuurlijk kon ik er geen vinden, want ze zijn echt op!
@krissie: het wachten op de test is spannend maar kort, wachten op een 'misschien' ongi vond ik heel lang duren. Moet ook zeggen dat ik mijn test te vroeg gedaan had dus stiekem nog een beetje bleef hopen. Maar de ongi kwam niet als een verassing. Denk dat je het beste zelf kan kijken wat het fijnste voelt, (of hoe ongeduldig je bent)
@ ansje, ze hebben ook strepsels voor keel ontsteking (is nieuw geloof ik, zag ze op de reclame), en verder thee met suiker (lekker verzwachtend voor je keel). En natuurlijk een hoop waterijsjes Hoop dat het snel over is voor jullie (ansje en sjasje), 'snachts is het idd altijd erg vervelend!
@Ansje en Sasje, veel water drinken en thee met honing/suiker helpt ook wel vaak.. Voor de rest ... naar en gaat het wel weer over! Heb het zelf ook best vaak gehad. Is de NOD lijst al helemaal up to date?
Krissie: Met welke test wil je gaan testen? Met de zwanger&kids was bij mij amper wat te zien 4 dagen voor NOD. Met Kruidvat2voor5euro was er al een duidelijke streep. Dus als je test raad ik aan om met K2V5 te testen. Maar om teleurstellingen te voorkomen zou ik wachten tot je NOD. (lees wie het zegt he...ben natuurlijk een slechte raadgeefster hahaha) Sjasje: Vervelend dat je zo verkouden bent. En ontstoken amandelen. Iets wat je vaker hebt. Misschien het overwegen waard om ze er uit te laten halen? Ik had zowat chronische keelontstekingen en om de haverklap een keelabces. Nu 5,5 jaar m'n amandelen er uit en nooit meer last gehad (afkloppen!) En omowitte ovutest, dus toch je ei gehad denk ik zo. Inderdaad zwemmers maar goed doen zwemmen. Mieks: Heerlijk vooruitzicht dat je mannetje zo lang niet op bivak hoeft. Tenminste als defensie niet van gedachten veranderd Ansje: Spannend hoor. Je symptomen kunnen natuurlijk een ongi betekenen maar ook een zwangerschap. Duimen draaien nu overuren voor je! Hier drukke dag gehad..alwéér. Donderdag komt MoedersvoorMoeders, vindt het toch wel spannend hoor. Benieuwd naar de test, hoop op een mooie
@LOnneke ik heb sensitest dipstick .. en is niet zo een dure.. dus kan altijd een goedkoop testje doen Morgen is het 3 dagen voor NOD en ik weet zeker dat ik eisprong zeker 13 dagen geleden heb gehad (morgen dus 14 dagen) althans toen had ik steken in buik met name aan de linker kant.. een hele avond lang.. Ach we zien het wel toch? anders maar ongi en door naar de volgende ronde Moet even kijken of ik het ga redden met ochtend urine.. Had jij met ochtendurine getest?
ijsjes doen t altijd goed! thee vond ik wel fijn maar de ha zei eens dat ie dat minder vond, hete dingen over een ontsteking gooien. tja als t zo ziet... jammer genoeg hier geen ijsjes Beterschap Ansje! ps zit nu een leuke film te kijken, Dawn Anna. ben aan t twijfelen over gaan slapen of blijven kijken.... keuzes keuzes...