Dat is raar, ik heb ze gistermiddag pas besteld en ze zijn nu al binnen... Zou toch even een mailtje sturen. Had je wel al betaald?
@all: joepie!!! net gehoord. Iris is thuis. Ook helemaal zonder zuurstof en weer op haar eigen groep.
@Ansje, Heb je nog steeds die krampen? Ik heb echt een opgeblazen gevoel.. en ben moe.. Komt denk een beetje door de spanning.. @Wennie, hoe ging je tentamen? @Lonneke, hoe gaat dat in zijn werking met moeders voor moeders? Ik weet dat ik dan Urine moet sparen.. Maar we zitten nog met onze huisgenoot... als hij ineens allemaal flessen urine ziet gaat hij zich vast afvragen wat hier aan de hand is.. @mamavangwen, leren goed gelukt? @De sting, ik ga zaterdag shoppen met twee meiden.. Ik wilde allemaal nieuwe kleren kopen.. maar dat vind ik nu ook een beetje zonde.. (straks wordt ik dikker).. dus ga maar even rustig kleren kopen.. haha schoenen dan maar @Mieks, ik had bij sensitest ook de testjes na 2 dagen.. @mamavangwen, wat fijn dat Iris weer thuis is en het goed gaat! @zwangeren, wanneer vertellen jullie het aan jullie ouders? Ergens mis ik het gebrek om wat advies te hebben.. Je moeder weet al zoveel haha! Maar met kerst vind ik zo vroeg..
Ik heb de gratis zwangerschap restjes vandaag gekregen en net een mail gehad over de ovutesten dat ze verzonden zijn. Hopelijk die dan morgen binnen
heey meiden, Alles goed hier. Net mijn kerstpakket opgehaald weer supper leuk. Wij hadden dit jaar weer muntjes en dan mocht je zelf wat uit zoeken Balou: ik doe op dit moment geen ovu test. Lonneke: dat lijkt mij een heel strak plan . Hoe ging het met moeders voor moeders. Mieks: gezellig Ik heb gisteravond de zwangerschapstests besteld en heb ook een bevestiging gehad dat ze opgestuurd werden. Mamavangwenn: Dat is goed nieuws!! Zal je schoonmoeder ook een stukje rust geven. Hopelijk gaat het nu wel een hoop goed. Ik kan je foto ook zien. Leuke foto. Wennie: hoe ging je tentamen? Fijne avond
MamavanGwenn: Yes, wat een fantastisch nieuws! Krissie: MoedersvoorMoeders, kun je je via de website voor aanmelden. Komt dan een consulente langs die je het een en ander uitlegt en je krijgt een presentje omdat je mee doet. (kan ook zijn dat je niet mee mag doen als je een van de punten op vragenlijst met 'ja' moet beantwoorden, maar weet even niet wat het allemaa precies was) En ja..je krijgt dan een krat (of 2 kratten) met vier blauwe potten waar je je urine in op moet sparen. Van de buitenkant zie je natuurlijk niet wat er in zit. Lijkt me wel lastig met die huisgenoot..maar aan de andere kant..je kunt hiermee wel vrouwen helpen die moeilijk zwanger worden. Ben erg pro-MvM. Heb nl. een collega die echt al jaren probeert zwanger te worden. En aangezien ik zo 'makkelijk' zwanger ben vind ik dat ik op z'n minst op deze manier wat terug kan doen..'voor haar' en andere vrouwen. Wat betreft het vertellen. Het was hier de bedoeling om het aan mijn ouders te vertellen met kerst. Maar mijn moeder is er vorige week al achter gekomen. Moeders voelen dat blijkbaar aan.......Baal aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo erg dat ze het weten. Bij mijn dochertje wisten ze het met 7 weken. De 'rest' mag braaf wachten. Hoop dat ik tot 12 weken volhoud, maar ben d'r bang voor Hier vanmiddag een verjaardag gehad. Nu doodmoe. Moeten nog eten, daarna lekker douchen, m'n pyama aan en dan naar bed. Morgen avond hebben we weer een feest, waar we waarschijnlijk laat van terug zijn. Dus tot zaterdag dames! Fijne vrijdag!
@krissie: ik heb het toenertijd met 6 weken verteld aan mijn ouders, schoonouders, zussen en aanhang. Ik wilde als het fout ging ook met hun delen. De rest hebben we het met 12 weken verteld. Kan je niet tegen jullie huisgenoot vertellen maar laten zweren dat hij het niet doorverteld. Dan zou je aan MvM mee kunnen doen. Ik heb er vorige keer niet aan meegedaan. En bij een volgende zwangerschap nog in twijfel omdat ik de flessen zelf moet wegbrengen... Leren gaat wel. Vooral doornemen vandaaag. @lonneke: truste.
@mamavangwen, dat hebben we net gedaan in overleg.. Ben mij nu aan het orienteren op die site. Zag laatst al een folder. Ergens wil ik het ook met kerst vertellen aan onze ouders... Anders misschien 1 Januari ofzo.. Dan ben ik 6 a 7 weken.. @Mineraal hoe is het met je?? @ Heeft iemand Toekan nog een keer gezien?
Heb ook de gratis zwangerschapstesten besteld, kon het niet laten @LOnneke: mijn huisarts zei 3 dagen voor de ovu en 3 dagen erna. Ze moeten ook nog ff zwemmen En om de dag klussen (elke dag hou je niet vol (volgens haar, maar denk dat menig man daar anders over denkt) @krissie: ik heb ook mijn huisarts toen gebeld en die zei bel de verloskundige naar keuze. Maar het scheelt dat jou huisarts ook bevallingen doet! Wij hebben het vorig jaar onze ouders verteld net voor de eerste echo (11 weken), omdat ik het gewoon niet langer stil wilde houden. Ik vond het ook erg moeilijk om het stil te houden. Ik heb ook MvM gedaan toen, ik kreeg maar 2 flessen in een klein kratje die je dan voor de deur moet zetten (of waar je afspreekt, je kan ze ook brengen) Ik had ze bij ons aan de voorkant, tegen de boom aan in een vuilniszak...alleen mijn overbuuf die net een kindje had...die had het door @mamavangwenn: dat is fijn!!! Zeker nu de kerstdagen eraan gaan komen. Hopelijk krijgt je schoonmoeder nu ook wat meer rust. Leuke foto trouwens! @all: hebben jullie editienl gezien gisteren?Je had een geslachtstaart. Dan ga je met je envelop na de echo naar de bakker en laat een taart maken. De kleur in de taart verteld het je geslacht! Dat is vanuit Amerika overgewaaid. Wij hadden slabjes besteld met daarop de beste oma/opa van de wereld...dat vonden ze geweldig! @all: ben trouwens naar wicked geweest afgelopen dindag. Zijn er nog meer musicalliefhebbers hier?
@ mineraal, ja ik zag het van die taarten gister Blijft het wel een grote verrassing tot je de taart aansnijdt haha Wat betreft elke dag klussen, mijn vent heeft een giga zware baan, zeker met al zn bivakken dus die krijg ik er echt niet toe om elke dag te klussen hoor Ik wil geen druk op hem leggen door te zeggen dat hij (bijvoorbeeld) vanavond dus MOET...want dat gaat echt niet werken. Zeker ook omdat het door de weeks erg druk is, hij savonds ook veel sport, we op tijd ons bed ingaan omdat we allebei moe zijn en de volgende dag om half 6 de wekker alweer afloopt komt er weinig van klussen door de weeks. Maar gelukkig sinds we aan onze kinderwens "werken" gebeurt het door de weeks ook wel wat vaker. En de rest van de schade wordt ingehaald in het weekend Misschien dus wel handig met die ovutesten dat ik weet wanneer ik vriendlief door de weeks zeker moet verleiden
Trouwens, @ mamavangewenn, fijn dat Iris weer thuis is!! Ik duik lekker op de bank met een goed boek. Fijne avond meiden!
@krissie: ik zie je vraag nu pas: waarschijnlijk was ik alles aan het lezen en bericht aan het typen en zie ik die van jou nu pas. Het gaat weer goed...ben weer uit het dipje..het is af en toe maar een aantal dagen (gelukkig maar) We blijven gewoon hoop houden...en aangezien het een vruchtbare tijd is (zie je hier wel op het forum) @mieks: je had de huisarts moeten zien kijken toen mijn vriend zei: moeten we het elke dag doen...haha! Mijn vriend zit ook in de zorg dus onregelmatige tijden maar die zou zo elke dag kunnen/willen! Tijdens die piek en ervoor doen we het gewoon net wat vaker. Jullie brengen het weekend op bed door Je kan ook altijd nog gaan tempen, maar denk dat de ovu testen 'makkelijker' zijn, dat test je vanaf het moment dat je volgens de beschrijving moet testen een aantal dagen lang. Tempen moet je echt elke dag doen, rond dezelfde tijd. Het voordeel of nadeel is dat je ook ziet wanneer je temp zakt en dus niet zwanger bent... Ik duik mijn bed weer in met mijn boek!
ik hoor vaker dat die potten van MvM zo stinken... Zijn het de flessen in de kra die zo gaan ruiken of t opvang bekertje? Ik zou t wel willen doen maar weet niet zo goed waar ik de flessen moet laten als t erg stinkt, in de bijkeuken bij de schone was lijkt me niet zo'n plan? ben benieuwd naar de ervaringen!
Goedemorgen dames Moet er zo uit dus ff snel reageren Toekan 'hangt' rond in de grote nod-topic. Spreek haar nog wel af en toe. Ik doe ook mee met mvm. Heb 2 kratten met 4 flessen. Je ruikt het alleen als je de fles opendoet om over te gieten. Zit een chemisch goedje in om de urine goed houdbaar te houden. Hou mn adem ff in als ik ze open doe. Opvangkan en 1 fles staan gewoon op de toilet. We gaan het met kerst aan ouders vertellen.
@krissie: ik lees graag boeken van suzanne vermeer als ik er tijd voor heb. Ga na mijn examen beginnen aan het boek cruise van haar. @mineraal: blij dat je dipje weer over is. Zij dat jij ook alweer bijna kan testen.
@ mineraal, ik wil nog niet beginnen met tempen.. Je bent er dan elke dag zo bewust mee bezig, en aangezien we net in ronde 3 zitten wil ik daar nog niet zo over na hoeven denken. Haha mijn vriend als militair sport op zijn werk, moet over stormbanen (hindernisbanen), moet oefeningen doen, heeft schietcusussen en zo kan ik nog wel een uurtje door gaan. Hij is 's avonds doodop en is zowiezo qua seks meer een ochtend dan een avond mens Wat ik gister al zei, ik ben al blij dat er al meer actie door de weeks is bij gekomen, en rondom de goeie dagen vind hij het ook niet erg om extra actief te zijn. Zit net te denken, als het goed is komt volgende week de goeie vruchtbare periode weer aan... laat hij dan net vakantie hebben @ krissie, ik ben helemaal Jill Mansell fan, de boeken lezen lekker weg. Ben zelf niet zo'n spanning,dood,horror enz fan, want dan slaap ik snachts niet meer Hebben jullie nog leuke weekendplannen meiden? Wij vanavond lekker shoppen. Morgen avond bij mn zwager en vriendin eten, die hebben net een nieuw huisje. 'S avonds ook nog een verjaardag van een goede vriend van ons. En zondag relax dag denk ik
@Mieks, Jill Mansell ken ik Daar kan je je rot om lachen!! Mijn mannetje is dit weekend weg, een weekend weg met zijn vrienden.. (hoop dat hij zijn mond kan houden, maar het het echt op zijn hart gedrukt). Vanavond komt er een vriendin langs om te borrelen (nu dus maar een smoes verzonnen dat ik niet wil drinken omdat ik steeds dikker wordt). Morgen ga ik met twee ex-collega's lekker de stad in om nieuwe kleren te kopen ( nu dus even wat minder omdat ik echt dikker ga worden straks haha) En daarna Tapas eten! Fijn dat hij lekker vakantie heeft in jullie vruchtbare periode Ik had volgens mij op maandag en dinsdag geklust en toen op vrijdag mijn eisprong gekregen (net na dat we vrijdag ook geklust hadden) Althans het voelde als eisprong. Succes! Hoop dat het nu ook raak is bij jou!! Des te meer kunnen we alles delen
Heey, Hoe is het hier? Mieks: wij gaan zaterdag avond naar een kerstmarkt toe met mijn schoonouders. Vanavond en zondag moet ik werken dus dan is het weekend al weer snel voorbij. Hier komt volgende week ook de vruchtbare week aan. En mijn man lief hoeft volgende week nog maar 4 dagen te werken en dan 2 wekend vakantie dus dat is goed nieuws. Mineraal: fijn dat het weer beter gaat met je. Ik ben geen musical lief hebber. Yasmin: weet je al hoe je het gaat vertellen?