Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door L0nneke, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Ik werk 3 dagen per week als leerkracht in het basisonderwijs. Momenteel neem ik elke vrijdagmiddag ouderschapsverlof op. Op maandag is het papa dag en op dinsdag en vrijdagochtend zijn wij afhankelijk van de kinderopvang. Ik hoop echt dat de kinderopvang met 2 kinderen betaalbaar blijft....

@lonneke
    Wij hadden wel wat meisjesnamen bedacht, maar daar stonden we beiden niet 100% achter. Zo vond/vind mijn man Esmee erg leuk. Ik vind het ook wel een leuke naam maar te gewoontjes. De naam past nu ook niet meer zo goed bij Rowen. Over de naam Rowen hebben we ook heel wat nachten geslapen.
    Aan de naam Gwen hebben we ook nog even gedacht! Stond ook op het lijstje van mijn man.

@mieks
    Ik heb er zelf ook aan gedacht om gastouder te worden. Zeker nu de kinderopvang zo duur wordt. Helaas is ons huis qua ruimte niet zo geschikt en ik vrees dat ik mijn werk (en het hebben van collega's) enorm ga missen.

@Yasmin
    Ik vind Kelsey een leuke naam! Wij hebben zelf niet gekeken naar de achternaam. Het vinden van een leuke voornaam, zonder na te denken of het past bij de achternaam, was al moeilijk genoeg!

2. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @ Lonneke: Zou graag minder willen werken tegen die tijd hoor! Maar is niet zeker of het financieel wel haalbaar is. 32 of 36 is zeker haalbaar maar minder weten we nog niet. Heb nu ook geen idee wat voor kosten er allemaal bij komt kijken dus vandaar 32 of 36 uur :)

@ Ansje: jij ook niet echt fan van namen die 'gewoontjes' zijn zo te zien ;) Kijk er al naar uit om daadwerkelijk over eventuele namen te hebben! En ja moet eerlijk toegeven dat ik het wel een leuke naam vind :) Wie weet verander ik nog van gedachten hihihi

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Yasmin: Je hebt gelukkig nog minimaal 9 maanden om te bekijken wat je wil en wat haalbaar is;)

Ansje: Ik hoop ook dat het met 2 kinderen betaalbaar blijft..pff..laat staan met 3. (zou graag drie kids willen..als het gegund is uiteraard..maar twijfel heel erg gezien het financiele aspect.)
    Leuk, het basisonderwijs. Onderwijs trekt mij ook, wie weet..maak ik ooit nog een switch;)

4. ansje1982

@lonneke
    Ik droomde ook altijd van een groot gezin. Mijn man heeft altijd gezegd maar 1 kind te willen. Gelukkig is hij van gedachte veranderd en wil ook hij graag voor een 2e gaan. Hopelijk is het ons gegund! Ik verwacht niet dat hier ooit een 3e komt. Het financiele aspect speelt zeker een rol.
    Ik werk met veel plezier in het onderwijs. Ik vind het heerlijk om met de kinderen bezig te zijn. Tegenwoordig komt er helaas veel administratie en verslaglegging bij kijken. Dat vind ik zo jammer!
    Voor een carrièreswitch is het nooit te laat! In het onderwijs zou je zeker niet de eerste zijn.

5. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook altijd een groot gezin gewild. En financieel is dat zeker bij ons wel haalbaar. Gelukkig 2 goede salarissen maar wij zitten met een ander probleem waardoor het er bij ons niet meer dan 2 zullen worden. Mijn schoonzusje is namelijk gehandicapt en mochten mijn schoonouders weg vallen dan komt de zorg en alles eromheen op ons terecht. Mijn schoonouders hebben dus maar 2 kinderen. Mijn schoonzusje heeft het syndroom van dubowitz. Is heel zeldzaam en er zijn maar 104 gevallen in de wereld bekend waaronder 4 in nl. Maar ze kan dus vrij weinig. Heeft de leeftijd van een 4-jarige, praat moeilijk, beweegt moeilijk. Ze kan wel lopen enz. Door de weeks woont ze in een instelling en in de weekenden komt ze thuis.

Heb het wel heel erg moeilijk gehad met dat we maar 2 kids van ons zelf zullen komen. Kom zelf uit een gezin van 4 meiden. Maar willen we ooit de goede zorg geven aan mijn schoonzusje word het gewoon lastig met meer kinderen

6. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @mamavangwenn: 4 meiden wat leuk! Ik ben zelf de oudste van 4 maar we zijn met 3 meiden en de jongste is een jongen :) Zou er zelf graag 3 willen maar denk dat het bij 2 zal blijven.

Zusje van m'n vriend heeft M S en zit sinds een aantal jaar in een rolstoel. Z'n moeder heeft volledige zorg voor haar maar ze heeft het er soms erg moeilijk mee. En dochter ziet haar zelf vaak als last :(
    Denk dat er wel een tijd zal komen dat het voor moeder te veel wordt (ze is nu 53) en dat wij de zorg over zullen nemen.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ansje: Dan is een tweede dus al 'meer' dan in eerste instantie gedacht. Met hoeveel was jij en je man thuis, qua broers/zussen?
    En carriereswitch..Heb nog tijd genoeg. Als ik kindje(s) wat groter zijn en naar school gaan wellicht.

MamavanGwenn: Pff heftig hoor, het verhaal over je schoonzusje. Lijkt me erg zwaar als je de zorg over haar krijgt later. Maar super dat jullie dat ook willen doen. Hoor wel eens verhalen dat dit ook niet gebeurd..
    Je komt zelf dus uit een 'groot' gezin, leuk!

Yasmin: Jij ook al uit een 'groot' gezin. Lijkt me super. En ook al zorg voor een schoonzusje.

4 kinderen zou ik geweldig vinden, maar echt niet haalbaar hier. Ook lichamelijk niet ben ik bang. Mag blij zijn als de 2e zwangerschap een beetje lekker gaat qua BI. Dus ook daar hangt een evt. 3e vanaf..

Ik kom zelf uit een gezin van 2. Manlief ook 2.

Merk trouwens dat ik erg ongeduldig ben en liefst vandaag nog zwanger ben. Normaal vliegen de dagen toch wel..en de cyclussen ook, maar nu ben ik de dagen aan het aftellen tot m'n eisprong. Erg hoor! Nog meer van jullie 'last' van?

8. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Verwacht mijn ei deze week nog! Hebben goed geklust :D En dan de verschrikkelijke 2 weken wachten.

Mijn lang weekend is zonet begonnen. Mijn collega's zullen het t/m dinsdag zonder mij moeten doen hahaha.

9. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    #149 mamavangwenn, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt: 6 okt 2011
    hier is ook mijn lange weekend begonnen. Wij gaan morgen met mijn ouders, zussen en aanhang een weekendje naar landal in drenthe. Heb er zin in. Alleen mijn vent werkt me op de zenuwen. Die pakt volgens mij voor 3 weken in. En is helemaal over de zeik omdat hij zijn werk niet heeft afgekregen en nu morgenochtend moet werken ipv van naar school gaan.... maar meneer kan wel vanavond naar de voetbal.

Ben ook het liefste morgen zwanger. Maar helaas nog wachten tot ong 14 december. Nog 69 dagen.... Nog 1656 uur. Gelukkig is het de maand oktober ontzettend druk op mijn werk en vliegen de dagen voorbij.

@yasmin: ga je nog wat doen in je lange weekend?

10. ansje1982

#150 ansje1982, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2011
    @ lonneke
    Ik kom uit een mannengezin. Ik heb 3 broers, waarvan 1 halfbroertje van 15. Mijn man heeft alleen een broer.
    Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie. Vandaag is die helaas nog niet gekomen. Waarschijnlijk morgen. Daarna kan ook hier het aftellen beginnen.

@mamavangwenn
    Ik begrijp dat jullie er voor kiezen om het bij 2 kinderen te houden. Het zal zeker niet makkelijk zijn om in de toekomst de zorg voor jullie (schoon)zus op jullie te nemen. Ik ben het helemaal met lonneke eens: super dat jullie dat willen doen!

@Yasmin
    Ja, nu begint het wachten. Spannend! Heb je al testen in huis gehaald? Je leest hier vaak dat er meiden zo ongeduldig zijn dat ze al testen voor hun NOD. Vroegtesten deed ik niet, eerder laat testen...Toen ik voor de eerste keer zwanger probeerde te raken had ik een heel onregelmatige cyclus. Ik menstrueerde toen 12 weken niet en daarna 7 weken niet. Ik heb echt wat afgetest. Steeds negatief... Ik wilde niets liever dan snel ongi worden, zodat ik verder kon naar een volgende ronde. Na de geboorte van mijn R. ben ik niet meer aan de pil gegaan. Ik heb nu gelukkig een regelmatige cyclus.

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoiii meiden, wat wordt er weer wat afgekletst hier :D

Wij hebben net alvast geoefend met klussen, je moet het tenslotte niet verleren :p zondag mn ongi en dan kunnen we echt beginnen. Wat wel super lief was dat we er na ineens spontaan over babynamen begonnen.. ik dacht dat mn vent er pas over na zou gaan denken als het zover is, maar ondertussen samen al best leuke namen bedacht :D

Ik lees veel terug over grote gezinnen. Wij willen er graag 2, hopelijk gaat dat lukken. We komen ook allebei uit gezinnen met 2 kids (ik heb nog een zusje, en mn vent heeft nog een broer).

Yasmin en mama van Gwenn, heftige verhalen hoor.. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me best zwaar.

Lonneke, ik zou het liefst vandaag ook al zwanger zijn ;) Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, want dan lukt het misschien helemaal niet maar kijk er wel echt naar uit!

Yasmin, geniet van je lange weekend!

Mama van gwenn, geniet van je weekendje weg ;) Mannen kunnen altijd stressen, daarom pak ik altijd de spullen in voor vakanties, anders komt het echt niet goed :p

Ik ga lekker relaxen, morgen naar de dokter om half 11 dus jullie horen wel hoe het was ;)

Slaap lekker alvast voor straks.

12. ansje1982

@mamavangwenn
    Geniet van jullie weekendje Drenthe!

@mieks
    Succes bij de dokter! Hopelijk weet je morgen meer.

Fijne avond!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Yasmin: Deze week je ei, spannend hoor!
    En lekker een lang weekend, heerlijk! Ik moet morgen nog werken en dan ook lang weekend, woensdag pas weer werken:D

MamavanGwenn: Heerlijk naar Drenthe, zijn we dus ook afgelopen weekend geweest. Hebben jullie dingen op de planning staan. Vind dierentuin Emmen echt een aanrader!

Mieks: Succes morgen en ik kom meteen kijken na m'n werk hier hoe het was bij de huisarts. Ben benieuwd!

Ansje: Nu hopen dat die ongi snel komt.
    Hier overigens onregelmatige cyclus voor de bevalling en nu weer..varierend tussen de 35 en 46 dagen ofzo. Voor de bevalling ook varierend tussen 34 en 48 dagen. Ga dus ook al aan de slag met ovutesten, zodat ik ook zeker weet wanneer m'n ei is.

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiesmiddags,

Ik ben weer terug, en weet eigenlijk nog niks. Moet een echo nu laten maken, maar kan pas over 2 weken terecht. Alsnog afwachten dus. Als het pijn gaat doen, gaat ontsteken, of echt groter wordt dan moet ik bellen zodat de dokter de afspraak kan vervroegen in het ziekenhuis..

Verder lekker weekend houden hier :D Jullie nog weekendplannen?

15. ansje1982

Hoi Mieks

Wat vervelend dat je nog niets weet! Nu dus weer 2 weken wachten op een echo...

Ik ga straks even naar mijn werk om spullen op te halen. Maandag ga ik weer werken en ik wel wel goed voorbereid zijn.
    Morgen komen mijn broer en schoonzus gezellig eten. Zondag geen plannen. Dat vind ik helemaal niet erg. Lekker thuis genieten van mijn mannen!

En heb jij nog spannende weekendplannen?

16. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ja baal er wel een beetje van dat het niet eerder kan, moest al anderhalve week wachten voor ik weer terug kon naar de dokter, en nu weer 2 weken wachten voor de echo. Een mens wacht wat af in zijn leven :p

Voel je je weer helemaal goed? Zal wel weer lekker zijn denk ik om maandag weer te werken, weer terug in het normale ritme..
    Hier weinig plannen, we willen nog wat planken ophangen in de berging. Dat heb je met een nieuw huis (nja al weer een half jaar oud), je blijft nog steeds klusjes doen ;)
    Verder denk ik een lekker rustig weekend van de keer :D

17. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi

Daar ben ik weer ff. Vandaag toch nog het centrum in geweest met vriend en schoonzusje. We zijn droog heen gegaan en ook droog teruggekomen!! :D Nu is vriend boodschappen doen en ik ga zo naar m'n moeder toe.

Verder niet echt wat gepland voor het weekend. Willen maandag wel naar de efteling gaan als het weer meevalt. Dus dat is nog ff afwachten.

Ansje: nee vroeg testen doe ik niet. Ik hou al 1,5 jaar m'n temp bij en weet inmiddels dat ik 11/12 dagen na m'n ei ongesteld wordt. Ik zal gewoon 14/15 dagen na ei aanhouden voordat ik een test zal doen! En als temp ook hoog blijft uiteraard.
    Zal weer wennen zijn maandag om weer aan de slag te gaan. Wel naar je lichaam luisteren hoor! Ik ging meteen hele dagen werken maar dat werden er snel halve.

Mamavangwenn: Je bent zeker al weg maar bij deze alsnog geniet er van!! :)

Lonneke: Jij ook een lang weekend dus! Heerlijk toch :)

Mieks: :( Vervelend dat het nog steeds niet duidelijk is wat er aan de hand is. 2 weken kunnen zo erg lang zijn!

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ansje: Maandag weer aan het werk, spannend, maar ook lekker lijkt me.

Mieks: Vervelend, je weet dus nog niets..Heeft de dokter iets gezegd wat het evt. zou kunnen zijn?

Yasmin: Leuk, de efteling! Hoop dat je 'lekker' weer hebt en kunt gaan.

Hier ook niet echt weekendplannen. Op bezoek bij vrienden en een verjaardag. Verder lekker rustig, ook fijn:)

19. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Zo er is weer aardig doorgekletst, gezellig :)

@mieks. Lastig zeg dat je nog niet weet wat het is! Aan de andere kant; als de arts had gedacht dat het iets ernstigs was dan had hij vast wel een echo met spoed kunnen regelen. Dat je pas over twee weken terecht kan betekent misschien ook dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken.

@Ansje. Je gaat alweer snel aan de slag! Ik hoop dat je nog een beetje rustig aan kan doen de eerste tijd. Je moet inderdaad maar goed naar je lichaam luisteren!

De tip van het 's ochtends klussen heb ik ter harte genomen ;) Maar ik deze maand dezelfde cyclus heb als vorige maand dan zou ik (theoretisch gezien, zonder testen) gisteren m'n eisprong hebben gehad. En we hebben de afgelopen week denk ik toch niet genoeg geklust; ik denk niet dat het deze ronde raak is. Het idee was natuurlijk ook om maar te zien wat er zou gebeuren en ons er niet teveel mee bezig te houden. Mijn vriend weet niet eens wanneer ik precies vruchtbaar ben. We zien wel over een week of twee; wel spannend!

Ik gebruik trouwens VSM puur mama. Volgens mij helpt het niet met je cyclus of zo hoor; het zijn gewoon de nodige vitamines en foliumzuur.

Wat apps betreft gebruik ik Period Tracker en die bevalt erg goed. Je kan er behalve je periode ook symptomen, je gewicht, temperatuur, buien etc in weergeven en wanneer je hebt geklust. Er is een gratis versie die het prima doet en de betaalde is iets uitgebreider. Ik ben nog niet actief namen aan het zoeken. Maar als ik een leuke naam hoor dan noteer ik m wel. Als ik eenmaal zwanger ben dan zal ik zo'n namen- app wel downloaden; lijkt me geweldig :). Maar eerst maar eens zwanger worden...

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Yasmin, Lonneke en Sterre: Ja 2 weken wachten lijkt nog zo lang te duren. Ze kon het moeilijk bepalen. Vorige week had ze het over een klier, alleen had ze wel verwacht dat het dan gister al minder of over was en het is gewoon hetzelfde gebleven. Ik heb gevraagd of het een tumor kon zijn, en dat kon ze ook niet zeggen.. ofwel ik moet gewoon maar afwachten. Ik heb er gelukkig geen last van!

Ik vertel mijn vriend ook niet wanneer ik denk vruchtbaar te zijn, ik ben anders bang dat hij het teveel als "druk" beschouwd en er helemaal niks van terecht komt :p Heb ook het idee dat het voor hem op deze manier ook leuk blijft ipv dat het een "moeten" wordt.
    Sterre, ik gebruik ook VSM puur mama, heb flink lopen googlen wat er allemaal was en deze sprak me het meeste aan. "Zwanger worden van Etos" heb ik ook nog naar gekeken maar daar waren zoveel wisselende meningen over dat het heel je cyclus in de war kan schoppen dat ik daar maar niet aan begin. Eerst maar is zien wat mn cyclus straks gaat doen ;)

M'n vent is alweer richting voetbal vertrokken dus die zie ik vanmiddag pas weer terug. Hij wilde vanmiddag/vanavond wat leuks met me gaan doen maar we hadden eigenlijk allebei nog geen idee wat dan te doen.. Lekker stel zijn we :p Hij is waarschijnlijk ook pas tegen 3uur weer terug dus dan vallen er toch al wat dingen af..

Ik ga maar is wat aan mn huishouden doen hier ;) Fijne zaterdag!

Deel Deze Pagina