FF het lijstje weer naar voren gehaald NOD 21 december - Mineraal (29, 1e kindje, ronde 9) 25 december - Toekan (22, 2e kindje, ronde 1) 25 december - Sjasje (28, 1e kindje, ronde 3) 3 januari - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) 4 januari - Snoopy1985 (26, 1e kindje, ronde 2) 4 januari - Mieks (27, 1e kindje, ronde 3) 9 januari - Wennie87 (24, 1e kindje, ronde 3) 10 januari - Balou23 (28, 1e kindje, ronde 3) Zwanger 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 10 aug - Yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 13 aug - L0nneke (24, 2e kindje, ronde 2) 21 aug - Ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 2 sept - Charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2)
Update onderzoek: Het zit er weer op. Ik was ontzettend zenuwachtig. Ik heb nu een keelontsteking en had vanmorgen gebeld of het onderzoek dan wel door kon gaan. Met spray moest het geen probleem zijn. Ik mocht zelf wel kiezen of ik de afspraak wilde verzetten. Was erg verleidelijk, maar het leek me beter om het niet uit te stellen. Eenmaal in het ziekenhuis bleek de arts een beetje achter te liggen op schema. Ik moest een uur wachten voor ik aan de beurt was. Manlief toch meegevraagd, helaas mocht die niet bij me blijven. Het onderzoek was echt heel naar! De (ranzige) spray zorgde voor een benauwd stikkend gevoel omdat je ineens niet meer kunt slikken. Voor mijn gevoel werd mijn keel heel dik. Ik raakte al meteen in paniek. Gelukkig werd ik gerustgesteld door 2 lieve verpleegsters en de arts. De slang was verder niet pijnlijk, maar zeer onaangenaam omdat je reflexmatig begint te kokhalzen. Ze blazen tegelijk je maag op met lucht waardoor je ook gaat boeren. Je moet proberen ontspannen te blijven en te ademen. Was echt een heel moeilijk. Na een paar minuten zat het onderzoek er weer op! Wat was ik blij en opgelucht. Nog een uur had ik moeite gehad met slikken en nu gaat het weer prima. Ik heb wel last van mijn keel, maar dat komt door de verkoudheid. Achteraf valt alles mee...Toch zou ik het niet graag nog een keer ondergaan. Ik heb meteen de uitslag gekregen. Ze hebben een middenrifbreukje gevonden. Helaas gaat dit niet vanzelf weg. Ik denk dat ik het ook al heel lang heb. Bij pijn moet ik maagzuurremmers pakken. Het is zelfs heel goed mogelijk dat de pijn die ik had niet veroorzaakt is geweest door mijn galstenen maar door de breuk! Er zaten wel stenen in, dus helemaal voor niets is hij niet verwijderd. Ik kan daar in ieder geval nooit last van krijgen.
Hey Ansje, Fijn dat het achter de rug is! Maar het klinkt inderdaad als een heel vervelend onderzoek. Middenrifbreukje gevonden dus, maar dit gaat niet vanzelf weg? Hoe dan wel? OF helemaal nooit?
@ balou. Gefeliciteerd!! En hadden jullie lekker gegeten? Maar waarvoor ben je eigenlijk geslaagd??? En wat ga je voor jezelf beginnen? Wel spannend iig!! @ ansje, hoe is het onderzoek gegaan?? Viel het je een beetje mee?? Hoop dat de uitslag snel komt en alles goed is zo! @ all, hier vanmorgen 1e ovutest gedane. Nu nog niets! Als het goed is deze cyclus dan word het een leuke kerst Haha. Jeetje wat ben ik moe. Zou het door het weer komen? Gelukkig morgen samen met een vriendin naar de sauna! Wel eerst werken tot 3uur, maar ik heb er zin in!!! Ik zeg: standje relax
Jeetje Ansje, dat klinkt echt vervelend! Fijn dat het er nu op zit! Wat kunnen ze aan dat breukje doen? Goed om dan nu te weten waar de pijn vandaan komt.
Even snel reageren. Probeer wel iedere dag even bij te lezen Ansje: Naar onderzoek zeg, maar inderdaad hoe nu verder dan met dat breukje? Mieks: Erg benieuwd hoe nu verder met je ovutesten, zeg. MamavanGwenn: Zo'n testen had ik inderdaad ook, erg duidelijk dus. Verder...hier gaat het zolang ik me niet inspan, maar owee als ik me inspan, dan moet ik al bijna overgeven Pff...morgen nog een dag werken en dan heb ik een week vakantie. Kan het goed gebruiken, maar zal ook flink balen als ik iedere dag 'kotsend' door moet brengen.
@balou: ben je vanmorgen helemaal vergeten. Maar nog gefeliciteerd!!!! Heerlijk een zorg minder nu je geslaagd ben. @ansje: jeetje wat een verhaal. Wel lekker dat je gelijk de uitslag hebt. Maar hoe gaat een middenbreukje weg? @wennie: mij benieuwen naar jouw ovu-testjes. Kom je ze nog spammen? Veel plezier in de sauna. Ik zou ook wel weer eens willen gaan. Helaas hier vriendinnen die er niet van houden. Dus ga bijna nooit. @lonneke: balen zeg dat je je zo beroerd voelt en dat het niet over gaat. Hoop dat de week vakantie je goed doet. @all: nou hier is het wachten begonnen tot 3 januari. Nog 12 dagen..... zijn er hier trouwens meerdere met een kortere luteale fase? Die van mij is altijd maar 12 dagen. Maar ja zolang hij maar niet korter word als 10 dagen vind ik het best. Verder flink de P** erin. Ben net botercreme aan het mixen stopt mijn mixer ermee. Had zo'n eentje bij de kijkshop vandaag van besthome. Maar blijkt wel weer goedkoop is duurkoop. Nu straks ventje ophalen uit zijn werk en dan nog maar even langs het winkelcentrum om een nieuwe te halen want moet nog 2 taarten maken....
Yeaahhh ik heb vakantie... Zal gelijk mn foto nog even posten.. Overigens heb ik sinds vanmiddag dezelfde krampjes als die ik de afgelopen 2 cyclussen bij mn eisprong heb gehad.. Hopelijk is ie nu dus echt gesprongen (of in aantocht om te springen) en heb ik niet over 2 dagen weer nieuwe streepjes @ Wennie, zou best door het weer kunnen komen hoor, ik heb het ook! @ MamavanGwenn, balen van de mixer! Zeker als je nog 2 taarten moet. Hopelijk kan je snel verder!
Balen zeg van de mixer! altijd vervelend als je net lekker bezig bent! Over de luteale fase, de fase tussen innesteling en ongi? of eisprong/ongi? en korter dan 10 is slecht? Ik heb geen idee hoe die van mij is, kun je dat zien d.m.v. de ovutesten? mmm vragen vragen vragen... @ansje; kunnen ze die breuk repareren net zoals een navelbreuk? (met een matje) @ Nog gefeliciteerd, wat wil je als zzp'er gaan doen? @all: buikgriep slaat toe in Limburg. De lokale toiletten vertonen spontane slijtage
@all: vanochtend was het zover...het is begonnen helaas...had gehoopt zwanger te zijn, was mooi geweest dan was ik weer op dezelfde datum uitgerekend maar helaas! @balou: gefeliciteerd! Mooie cijfers ook. @ansje: jeetje klinkt niet als prettig. Hoe gaan ze nu verder? @wennie: lekker hoor relaxen in de sauna!geniet ervan! @lonneke: hou je rustig, hopelijk kom je de kerstdagen goed door!Merken andere al iets aan je? @mamavangwenn: balen van die mixer, inmiddels een andere? Wat voor taarten bak je?Doe je dat vaker? @sjasje: hou de buikgriep daar We willen alleen het zwangerschapvirus!
Zo, kerstviering achter de rug en nu weer lekker thuis.Ik ben heel moe. Vandaag vroeg onder de wol! @all: Helaas zal het breukje (was klein) niet meer verdwijnen. De slokdarm bereikt de maag via het middenrif. Door de breuk is de opening bij mij groter en drukt mijn maag in mijn middenrif. Zelf kun je al veel doen om klachten te voorkomen: opletten met wat je eet, kleine beetjes eten, geen eten meer 2 uur voor het slapen gaan, bedeind wat omhoog zetten en druk op buik/maag voorkomen. Mocht ik echt last hebben, dan kan ik een maagzuurremmer pakken. Een middenrifbreuk is ook te opereren, maar dat doen ze alleen bij extreme gevallen. Hier gaat het momenteel heel goed! Al 3 weken gaan pijnklachten meer gehad! Ben benieuwd hoe het zal gaan als mijn buikje weer gaat groeien. @Mieks: Waarschijnlijk is je ei wel geweest. Misschien maak je gewoon wat minder LH hormoon aan tijdens je eisprong en is je streepje wat lichten. Ik zou voor de zekerheid toch nog even doortesten. @Miniraal: Wat jammer dat je toch ongi geworden bent. @lonneke: Wat vervelend dat je zo misselijk bent! Even doorbijten, het gaat echt over... Had jij hier bij de eerste ook zoveel last van? @balou: Hele mooie punten! Gefeliciteerd! @sasje: Dat is de fase tussen je eisprong en je menstruatie. Een ovulatietest kan je alleen helpen met het vinden van je eisprong. @winnie: Veel plezier morgen! En hopelijk mogen jullie met kerst eitjes gaan schieten. @mamavangwenn: En is het gelukt? Heb je een nog een mixer kunnen kopen?
@all: nou heb gelukkig nog een nieuwe mixer kunnen scoren en de eerste taart is klaar. Nu lekker morgen opeten op mijn werk. Morgen gaan we de volgende taart maken voor kerst. En dan staat er nog eentje op de planning voor oud & nieuw. @sjasje: de luteale fase is vanaf je eisprong tot je ongi. ik heb mijn ei dus altijd rond dag12/13 en word altijd met 24/25 dagen ongi. Dus zit 12 dagen tussen. Maar zo heeft mijn zus er maar 10/11 dagen tussen zitten. Luteale fase De gemiddelde luteale fase is 14 dagen. (varierend van 10-16 dagen) Het wordt ook DPO genoemd. (Dagen na ovulatie, Days Past Ovulation) Een korte luteale fase duurt minder dan 11 dagen en kan geassocieerd worden met `Luteale fase insufficiëntie`. (LI) Als je eitje bevrucht wordt en je hebt luteale fase insufficiëntie, kan je een vroege miskraam hebben. LI kan gemakkelijk worden gecorrigeerd, afhankelijk van de oorzaak, bijvoorbeeld met vitamine B6, progesteron crème en/of Clomid. (Verhoogt het progesteronnivo door het verbeteren van de folliculaire ontwikkeling). De lengte van de luteale fase kan worden gemeten met hormoonspecifieke bloedtests of door middel van het bijhouden van je basale lichaamstemperatuur. @mineraal: balen van je ongi. Maar gelukkig wel duidelijkheid. Op naar een nieuwe ronde!!! Die roze gaat worden voor jou. Ik maak trouwens marsepeinen taarten. Puur hobbymatig. Maar wel leuk. @ansje: gelukkig is het dus goed te voorkomen dat je er last van hebt. Mij ook benieuwen wat het gaat doen als je straks een buikje krijgt.
Heey meiden. @ mineraal, wat jammer zeg van je ongi Had het je echt gegund (net zoals iedereen hier). @ ansje, hopelijk heb je er zo min mogelijk last van! @ mamavanGwenn, fijn dat het nog gelukt is met de mixer en taart. Ik ga er zaterdag ook 1 maken, maar dat is gewoon een simpele appeltaart Ook lekker! Ik heb net weer een test gedaan, en nu echt niets meer op te zien.. Ik denk dat ik woensdag dan als positief moet zien, zou wel kloppen met mijn banner (en dus de andere 2 maanden) en ook met de krampen die ik had.. Spannend. Hebben ons een slag in de rondte geklust dus hopelijk dit keer wel met positief resultaat
Heey, Balou: gefeliciteerd. Wat ga je nu doen dan als zzp`er? Ansje: het klinkt zo ook als een verveelend onderzoek Dat verveelend dat ze er nu niks aan doen omdat het "te klein"is. Maar kun je nu met je zwangerschap er ook meer last van krijgen? Mamma vangwenn: fijn dat je nog een nieuwe mixer hebt kunnen scoren. Mieks: hopelijk raak geschoten Lonneke: fijn dat je bijna vakantie hebt. Kun je mooi bij komen. Is je man lief ook vrij? Zodat die je lkkr kan verwennen? Haha ik lees het al ik ben niet de enige die op dit moment ontzettend moe is. Mineraal: jammer dat je ongi is door gebroken. Hier nog een vraagje: kan het ook wezen dat je van de foliumzuurtabletten dikker wordt? Heb namelijk het idee dat mijn buik steeds dikker wordt. Iemand ervaring er mee??
Zo, wat een gezelligheid hier!!! @ Mieks, hopelijk was de klusronde voldoende! En haal je een dikke tien met je zwangerschapstest! En hopelijk is hij dan net als 1 van de streepjes hierboven of natuurlijk een echte knaller!! Spannend, dan haal je toch nog laatste kwartaal van 2011! @Mineraal, erg jammer van je ongi.. Balen.. Hopelijk volgende ronde beter! Ik gun het ook iedereen echt! @Mamavangwen, Een vriendin van mij maakt ook heel vaak van die taarten, ik heb besloten om mij daar ook ooit eens in te verdiepen.. Maar mijn vriend lust geen taart.. en om nou in mijn eentje zo'n taart te maken.. (denk dat het toch iets gaat worden met een kindje, voor zijn/haar eerste verjaarag). Mijn vriendin gaat mij dan helpen! Ik moet trouwens ook nog een mixer aanschaffen @balou, hoe is het met jou? @Sjasje, laat dat virus maar daar, bij ons was in het ziekenhuis ook allerlei afdelingen met een opnamestop vanwege norovirus. Iemand anders al kwaaltjes??? @All, Ik ben heel zenuwachtig voor zondag hoe mijn ouders gaan reageren.. Mijn vriend en ik hebben natuurlijk wel al 8 jaar een relatie maar ze hebben ook alle onderbrekingen meegemaakt Hoewel ze nu weten dat het al 1½ jaar echt heel stabiel is ben ik wel benieuwd naar de reactie. Op naar de kerst! Ik heb ook rosebier gekocht met 0,0% alchol om mijn vrienden te foppen met oud en nieuw.. (want dat wordt nog moeiljik) Ik ga elke keer in een glas de flesjes gieten, en dan doe ik de flesjes meteen in mijn eigen tasje met drankjes (iedereen neemt toch zelf mee). Voor als ik geen tijd meer heb om verder te reageren: HELE FIJNE FEESTDAGEN!
@Snoopy, ik ben ook aangekomen toen ik met gravitamon ging beginnen.. En nu wordt dat alleen maar erger dus misschien kan het wel van foliumzuur???? Want snap ook niet waarom ik ook al voor zwanger zijn dikker werd toen ik stopte met de pil..
zo hier ben ik weer. En eindelijk VAKANTIE!!!!! Zo zit een partij vol. Ben met de bazen en collega wezen kerstlunchen.... was een 3-gangen kerstlunch en dus een heerlijke ossehaas op. Hoef denk ik zo niet meer te eten. @mieks: hopen dat we samen roze testen. Ik heb me ook een slag in de ronde geklust. @snoopy: geen idee of foliumzuur tabletten dik maken. Nooit op gelet. @krissie: mij benieuwen je eerste taart. Duurt nog wel een hele tijd voor je die gaat maken. En al zou je wel uit het flesje rosebier drinken. Je moet heel goed kijken wil je de 0,0% alcohol zien op het label. Maar trouwens wel goed idee. @all: als ik jullie morgen en zondag niet meer spreek: Hele fijne feestdagen en geniet ervan. En de klussers veel succes.
@Mieks: Ik denk ook dat je ei geweest is! Heel veel succes met wachten. Gelukkig zitten de feestdagen er tussen, dus gaat de tijd misschien wat sneller! Fijne vakantie! @krissie: Veel plezier met zondag! Laat je even weten hoe je ouders het gegaan is? @snoopie: Ik kwam ook wat aan na het stoppen met de pil. Dat kan komen doordat je lichaam reageert op de hormonen. Ik vind het echt niet erg hoor dat de breuk te klein is en opereren niet nodig is. Ben 3 maanden geleden al onder het mes geweest. Even niets aan mijn lijf. Met wat aanpassingen en medicijnen komt het vast goed! @mamavangwenn: En zijn de taarten gelukt? @all:
Zo.. hier ook de kerst boodschappen al in huis Morgen nog appeltaart bakken om mee te nemen naar mn familie in zeeland zondag, en dan ben ik klaar. Vanavond gaan we eten bij een oud huisgenoot, dus hoeven niet zelf te koken @ snoopy, ik merk ook dat ik iets "dikker" geworden ben sinds stoppen met de pil. @ mamavangwenn, dat scheelt weer eten voor jou Klinkt in elk geval alsof je lekker gegeten hebt! @ Ansje, dank je wel, jij ook! En voor iedereen:
Heey, Ansje: jah daar heb je ook gelijk aan. Hopelijk kun je het zo onder controle houden. Dat kan inderdaad ook dat het van de pil komt. Iedereen fijne kerstdagen & Krissie veel plezier met het vertellen van je zwangerschap