Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door L0nneke, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sterre: geduldig afwachten dus nu. Het kan zomaar zijn dat het wél gelukt is deze maand. Je zult het zien.
    Ik gebruik overigens gewoon foliumzuur en ga pas over op Centrum als ik zwanger ben. Vind de complete vitamines te duur om evt. maanden te moeten slikken als ik niet zwanger ben.

Mieks: Hoop dat de twee weken snel voorbij zijn en je ook meteen uitslag hebt na de echo.
    Hier weet m'n man overigens precies wanneer ik vruchtbaar ben. Hij kent de 'symptomen' inmiddels ook wel haha en we gebruiken ook deze maand ook ovutesten (ivm m'n 'lange' en wisselende cyclus) Manlief is er erg mee bezig merk ik, maar hij vindt het leuk. Gelukkig!

Fijne zaterdag allemaal!

Hier net een flink stuk gewandeld met z'n drietjes. Nu wat was wegwerken en beetje huis ruimen. Vanavond weg.

2. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal

Wat een weer zeg! Ben niet buiten geweest vandaag.
    Lekker op de xbox gespeeld. Wil nu gaan koken maar vriend is nog met de gootsteen bezig pffff

Mijn vriend weet volgens mij heel goed wanneer ik vruchtbaar kan zijn. Hij zei vandaag nog van: over 2 weken weten we of je wel of niet zwanger bent hè. Hij ziet het gelukkig niet als een 'verplichting' :)

Nou ik ga maar eens in keuken kijken want hoor nu van alles en nog wat :(

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Yasmin, is het nog goed gekomen met je gootsteen? :p

Ik weet niet of mijn vent weet wanneer ik "precies" vruchtbaar ben (zeker nu ik net met de pil gestopt ben is het toch eerst maar zien wat mn cyclus doet). Mocht hij het willen weten dan hoor ik het vanzelf wel van hem ;)

Hier ook heerlijk weer, de ene keer komt de regen met bakken uit de lucht vallen en 2 tellen later schijnt er weer een zonnetje.

Wij gaan zo naar een cafe/restaurant samen, lekker borrelen met een drankje. Hopelijk blijft het dus droog, we gaan sportief op het fietsje ;) Fijne avond meiden!

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mieks de gootsteen doet weer wat ie moet doen :)
    Nog droog gebleven op de fiets gisteren?

Ziet er voor nu nog naar uit dat het morgen lekker droog blijft! Dus denk wel dat we morgen naar de efteling gaan.

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Gelukkig droog gebleven ja, toen het regende zaten we mooi binnen ;) Leuk joh, morgen naar de efteling! Veel plezier alvast!

Vandaag heeft mn ongi zich aangekondigd, zoals verwacht, dus nu kan ronde 1 echt gaan beginnen. Voortaan maar afwachten dus wanneer het gaat komen, dat was wel een voordeel van de pil vond ik..

Morgen gaat mijn vent weer tm vrijdag op bivak :( hij is dan het weekend weer thuis en moet dan weer van maandag tm vrijdag op bivak. Worden stille weekjes dus weer. Als mijn cyclus 28 dagen blijft valt mijn vruchtbare periode wel precies in het weekend :p We zullen dus zien wat het gaat doen..

Fijne zondag!

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Nu dus ronde 1 voor jou, joehoe:D

Yasmin: Alvast veel plezier morgen in de Efteling.

7. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hoi dames!

@Yasmin
    Hopelijk blijft het morgen droog in de Efteling! Wij willen volgende week donderdag gaan. Ik heb nog kaarten van de AH liggen die op moeten voor november.

@Mieks
    Nu gaat het echt beginnen voor jullie! Spannend hoor. Wel zo fijn dat de klusdagen in het weekend vallen!

Hier een druk weekendje achter de rug. Gisterenochtend was ik helemaal naar Eindhoven gereden om een winterjas voor Rowen te halen. Was ik mijn pinpas vergeten... Ik kon wel janken.:( Gelukkig had ik net genoeg kleingeld om de parkeergarage uit te rijden.
    Mijn broer en schoonzus zijn gisterenavond een hapje komen eten. Dat was erg gezellig!
    Vandaag zijn we gaan lunchen bij mijn moeder en heb ik nog wat in huis gerommeld. Straks nog even mijn lessen voor morgen voorbereiden.

Hier helaas nog geen ongi! Ik snap er werkelijk helemaal niets van:( De laatste maanden een hele regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Nu zit ik al op dag 31! Ik kan niet zwanger zijn, omdat we het voor de operatie bewust safe hebben gedaan. Ik heb, tegen beter weten in, een test gedaan. Natuurlijk was die negatief. Ik vrees dat mijn schilklier weer aan het klieren is. Ik wacht nog een paar dagen af. Mocht er niets komen dan ga ik woensdag naar de dokter om mijn schildklierwaarden te laten prikken...

Ik ga maar eens aan het eten beginnen.
    Fijne avond!

8. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Zooo, het weekend is alweer bijna voorbij.

Ik las dat jullie het hadden over of je vriend weet wanneer je vruchtbare periode is. Nou die van mij moest ik vorige maand uitleggen dat een vrouw niet altijd vruchtbaar is in een maand. Maar dat het maar 6 dagen is ongeveer. Maarja ik moet bekennen dat ik het een hele tijd geleden ook niet wist.

Volgens mijn app 'Monthly cyles' moet vandaag mijn eisprong zijn. We gaan het zien, ben benieuwd of ik het uberhaupt ga voelen.

@ Mieks: Je gaat wat eenzame dagen tegemoed? Hier heb je gelukkig al wat afleiding he, scheelt weer. En je start met je eerste ronde?? Wauw, spannend!

Hier nog steeds geen condooms in huis, denk dat die ook niet gaan komen. Hij denkt echt dat "voor het zingen de kerk uit" gaat werken.
    Maarja khad het al uitgelegd.

Ik heb maar wel foliumzuur gehaald van de kruidvat en als ik echt zwanger ben ga ik ook over op die multivit. voor zwanger zijn.

Fijne avond meiden!

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ansje: Ah bah wat balen, naar Eindhoven gereden voor niets:( Gelukkig dat je nog geld had om de parkeergarage uit te rijden, anders was het helemaal l*llig geweest. Was het een speciaal jasje dat je er voor naar Eindhoven ging?

Barb: Tja, 'voor het zingen de kerk uitgaan' kan werken, maar je kunt natuurlijk ook zwanger raken. Vriendlief vind dat niet erg dus?;)

Hier kijk ik naar buiten en zie het vieze weer. Bah! Ik ga zo meteen de woonkamer maar eens flink onder handen nemen. Ideaal weer voor ;)

10. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

daar zijn we weer. Veilig terug uit het verre drenthe. En wat hebben we genoten. Zaterdag zijn we naar het noorderdierenpark geweest. Hebben ontzettend mazzel met het weer dus gehad. Zondag zijn we lekker wezen tennissen en zwemmen.
    Helaas heeft Gwenn de eerste nacht behoorlijk lopen spoken. Waardoor we bijna niet geslapen hebben. De 2 overige nachten heeft ze bij opa en oma op de kamer geslapen. En toen was het een engeltje....

Nou hier is de eisprong ook weer geweest. Vroeger voelde ik hem nooit en nu sinds ik gestopt ben wel. Is echt zo'n 4 dagen voor mijn eisprong krijg ik buikpijn van heup tot heup. Alsof mijn baarmoeder op exploderen staat, doet wel goed zeer. En 2 dagen na de eisprong is het over.

Hier weet manlief ook precies wanneer ik vruchtbaar ben want dan moeten de sokjes om. Maar normaal geef ik hem wel hintjes als we er voor gaan.

@ansje: hoe was je eerste werkdag weer?

@mieks: vind je het nooit vervelend als je alleen bent. Ik namelijk wel. Manlief is nu gisteravond al weggegaan omdat hij managementschool van zijn werk heeft en moet vanavond in een hotel logeren... En is dus morgenavond pas weer thuis.

@lonneke: de woonkamer nog opgeknapt?

Hier een klein beetje de balen erin. Zuslief vertelde van het weekend dat hun ook nog 2 maandjes gaan wachten en dus ook pas in december van start gaan voor een beebje. Zijn we straks gelijk uitgerekend en dat vind ik niet zo leuk (weet dat ik dat niet mag denken) maar ja zij zouden deze ronde al eigenlijk starten. En dan zal alle aandacht naar haar gaan omdat zij dichtbij woont en wij worden al zo vaak "achtergesteld" omdat wij verder weg wonen. Sorry voor dit stukje egoberichtje. Maar heb er gewoon flink de balen in.

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    MamavanGwenn: Fijn dat je weer heelhuids terug bent uit Drenthe. Leuk hè, dierenpark Emmen!
    Wat betreft het balen er in hebben over je zus. Kan het me helemaal voorstellen. Maar ja, wie zegt dat jullie tegelijk aantellen, tegelijk beginnen met 'klussen' wil niet zeggen dat jullie ook tegelijk zwanger zijn.

De woonkamer is weer helemaal netjes, ook maar meteen de keuken onder handen genomen. Geeft weer een voldaan gevoel en het is weer heerlijk fris en schoon beneden. :D

12. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Misschien koop ik hierna ook wel foliumzuur los. Dat scheelt vast een hoop in de kosten ja! Zeker gezien wij niet expres enorm gaan klussen in mijn vruchtbare periode, maar het gewoon op z'n beloop laten; ik verwacht dat het daardoor wel langer kan gaan dien voor ik zwanger ben.

@Ansje; hoe was je eerste dag werken weer? Was het lichamelijk zwaar of viel het je mee?

@MamavanGwenn; vervelend dat alle aandacht vaak naar hen gaat! Is dat de aandacht van je ouders? Met oppassen enzo of sowieso? Dat kan echt vervelend zijn ja!

13. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sterre: de aandacht altijd in het algemeen. Ik woon in zuid-Holland en mijn hele familie (ouders en 3 zussen) wonen in de kop caban noord-Holland. Dus ze komen al niet veel op bezoek hier en moet eigenlijk altijd daar heen. Maar dan zitten we weer met het probleem voetbal. Zij voetballen allemaal op zondag en wij op zaterdag.

Maar als we er dan zijn het hele weekend genieten ze wel ontzettend van hun kleinkind.

Maar als mijn zus en ik rond dezelfde tijd zwanger zullen raken dan gaat gewoon alle aandacht naar mijn zus omdat wij te ver wonen.

14. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hallo Allemaal,
    Mijn eerste werkdag zit er weer op. Het is prima gegaan! Ik ben nu wel ontzettend moe. Vanavond vroeg naar bed.

Hier is nog steeds geen ongi te bekenen...

@lonneke
    Ik had afgelopen week een leuk winterjasje op de site van de Zara gezien. Online bestellen is ook mogelijk, maar dat durf ik niet aan. Onze uk zit nu net tussen maat 74 en 80 in. Aanstaande vrijdag ga ik naar een kinderkledingparty van een collega. Misschien zit daar wat tussen. Anders gaan we aankomend weekend weer naar Eindhoven.

@mamavangwenn
    Zo te lezen hebben jullie je goed vermaakt! Fijn dat het zondag droog is geweest. Noorderdierenpark is dus een aanrader? Wij gaan graag naar dierenparken, maar daar zijn we nog nooit geweest.

Of jullie nu wel of niet tegelijk uitgerekend zullen zijn, het is niet leuk dat je nu al weet dat alle aandacht en belangstelling naar je zus zal gaan. Ik herken het wel een beetje. Mijn schoonmoeder woont ook niet om de hoek en heeft maar weinig aandacht voor ons. Ik vind het sneu voor mijn man, maar ik geloof dat hij zich er wel bij neergelegd heeft.

15. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hallo meiden, ik ben er ook weer. Vandaag mee gegeten op m'n werk nu mn vent op bivak is, scheelt weer koken en in mn eentje eten ;)

Even terug lezen,

@ Ansje, vreemd dat je ongi spoorloos is.. wist niet dat je schildklier daar voor kan zorgen?
    Fijn dat de eerste werkdag goed is gegaan :)

@ Yasmin, hoe was de efteling vandaag?

@ Lonneke, Flink aan de grote schoonmaak geweest zo te lezen? :p

@ Barb, Inderdaad weer eenzame dagen, er staan nog aardig wat bivakken op het programma tot de kerst :( Gelukkig ben ik er redelijk aan gewent en is het de ene keer meer dan de andere keer. En hier heb ik idd genoeg afleiding :D

@ Mama van Gwenn, fijn om te horen dat jullie het leuk hebben gehad! Ben benieuwd of ik straks ook mn eisprong ga voelen, volgens mij heb ik die nog nooit gevoeld.
    Ik vind het niet altijd even leuk als mijn vent weer weg moet, maar het hoort er bij helaas. Gelukkig is het tot op heden nog niet langer geweest dan 1 of 2 weken. En nog een voordeel : toen hij het eerste jaar in zijn opleiding zat mocht hij ook zijn telefoon niet mee nemen waardoor we echt een week geen contact hadden. Dat is nu gelukkig ander, af en toe kan hij even smsen, en heel af en toe even bellen. Het hangt er van af hoe druk hij is en of de situatie er naar is. Momenteel moet hij de oefeningen snachts uitvoeren en doen ze overdag ook nog wat werk en tussendoor slapen (ik snap nooit hoe hij dat altijd volhoudt :))

Wat betreft je zus herken ik het maar al te goed. Mijn familie woont ook ruim 200 km verderop. Mijn zusje is ook altijd "meer" geweest dan ik. Zij is nu net gaan samen wonen en ik hoop echt dat zij nog even wacht met kinderen krijgen, en dat ik de eerst mag zijn. Klinkt ook heel egoistisch, maar met dezelfde reden als jij: anders gaat alle "aandacht" van ons af, dat zou ik echt jammer vinden. Gelukkig wonen mijn schoonouders wel in de buurt en kan ik het daar ook prima mee vinden :)

@ Sterre, ik slikte al vitamines van Davitamon. Ik heb nu VSM puur mama, waar dus ook extra vitamines inzitten. Die van Davitamon slik ik nu niet meer, en ik ben ook nog is voordeliger uit :D

Zo... volgens mij heb ik iedereen wel weer zo'n beetje beantwoord :D
    Ik ga ff douchen en bank hangen, fijne avond meiden!

16. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MamavanGwenn: Dat is inderdaad niet fijn! Ook jammer dat zij dan niet jullie kant op komen; ik kan me voorstellen dan jullie met Gwenn ook niet altijd makkelijk even naar de kop van noord holland rijden. (en als haar brusje er is al helemaal niet). Balen zeg!

@Ansje: fijn dat het goed ging vandaag! Het is niet gek dat je moe bent, en dat zal je vast na de komende werkdagen ook nog zijn. Goed op je lichaam letten hoor!

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ansje: Je eerste werkdag weer overleefd. Begrijpelijk dat je moe bent, doe lekker rustig aan en ga maar op tijd naar bed.

Mieks: Inderdaad 'grote' schoonmaak gehad. Heerlijk, kunnen we er weer even tegen aan.
    Lekker gegeten op je werk, scheelt weer dat je niet alleen hoeft te eten. Heb je nog iets van een hobby, iets te doen, als je vent op bivak is?

Hier zojuist gesport, zo meteen ff douchen en dan ga ik denk ik alweer naar bed. Ben moe..vast van m'n poetsaanval vanmiddag;)

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Uhh Zwangerschapspagina?? :D:p:D

Verder: lezen, sieraden maken, tv kijken op maandag (crime scene avond op rtl 4 :D ) borduren ben ik momenteel weer mee bezig, ofwel ik vermaak me opzich wel.. Ben erg creatief ;)

Alvast weltruste dan! Ik ga ook lekker op tijd mn bedje in.

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Je verveelt je dus niet! Gelukkig;) Hihi, Zwangerschapspagina is al een goed tijdverdrijf ja;)

Hier vandaag weinig op de planning. Een rustdagje, ook niet verkeerd.

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal!

Het was echt heerlijk in de efteling. Lekker rustig en eigenlijk best droog gebleven! Alleen ben ik zelf wel nat geworden in de piranha :)
    Beiden doodop toen we eindelijk thuis waren. Vriend is vandaag wel gaan werken en ik kon lekker uitslapen hihihi.

Mamavangwenn: welkom terug! Ook lekker genoten zo te lezen. Dat van je zus is wel minder zeg. Afstand zou eigenlijk geen probleem moeten zijn maar dat is het blijkbaar wel voor ze. Echt jammer. Van ons krijg je lekker wel de aandacht ja! :p

Ansje: sluit me aan bij de anderen. Goed blijven luisteren naar je lichaam :) Wanneer had je je ongi verwacht dan?

Mieks: je kan je dus prima vermaken! Wat voor boeken lees je? Heb soms periodes dat ik veel lees en dan weer een tijdje niet. Maar hou er wel van

Sterre: ik ben nu ook alleen aan de foliumzuur hoor

Lonneke: heerlijk zo'n rustdagje! :)

Barb: nog steeds geen condooms dus. Is er een kans dat jullie toch eerder gaan beginnen..... ;)

Deel Deze Pagina