Hey dames, Iedereen fijne kerstdagen gehad?? Hier alles helemaal lekker geweest en erg gezellig. Alleen Kerstavond bij me schoonouders was iets minder. pfff, wordt er ooit zo moe van hoe dingen daar kunnen lopen. Frustrerend gewoon...was er zelfs 1e kerstdag nog chagie van 's morgens...maarja, verder echt heerlijk geweest. Was begonnen met de ovu testen dag voor kerst, (via aangegeven dag van bijsluiter) Toen 1 heel licht 2e streepje (2 dagen achter elkaar) maar niet zoals volgens bijsluiter zou moeten... Daarna...telkens maar 1 streepje... Dus ben bang dat we me ei gemist hebben. @ Balou, Wat vervelend voor jou, dat je zo plots in een relatiecrisis zit. Hoop dat je soms nog meeleest, en weet dat er veel mensen zijn die aan je denken. Hopelijk ben je de kerstdagen een beetje goed doorgekomen??!!! @ Lonneke, wat naar dat je zo veel last van misselijkheid hebt! En dan je meisje ook nog ziek...succes voor jullie saampies @ Krissie, Hoe gaat het met jullie huisgenoot? Al gesprek gehad?? @ mamavangwenn, wat lekker dat je morgen met je meisje kan gaan zwemmen. En wat fijn dat je vader komt helpen met de verbouwing van jullie zolder! Wat ga je ermee doen?? @ all, deze week heb ik gewoon een rot week, en weet niet eens waarom. Soms heb je dat he, zo'n gevoel dat alles tegen jou is! Balen, hopen op snel wat ander gevoel, want niet lekker in je vel zitten is echt kl*te. Sorry ook als ik soms wat weinig reageer. Ik hoop snel trouwens dat de NOD helemaal roze wordt voor iedereen, want nu is het echt 50/50. Blijven er steeds minder over om met elkaar te duimen! Wel super blij voor degene die al op de 'roze' lijst mogen staan
@ wennie, ik had ook van die rare ovutesten he, eerst 2 streepjes, toen bijna niks meer (echte tuurstreepjes) en toen weer wat donkerder.. geen knaltest gehad helaas. Heb je wel nog een paar dagen door getest?
@mieks; ik heb ook nog nergens last van. maar ga er vanuit dat ik dat net als bij Gwenn ook niet heb. Toen kon ik ook niet geloven dat ik zwanger was. Tot de 1e echo niet. Toen had ik pas bewijs dat ik echt zwanger was. Ja ik ga testen met oudjaar. Heb die testen van z&k liggen dus waarom niet. @wennie: er komt een wat grotere kamer en kleinere kamer op zolder. Hebben er 2 dakkapellen op zitten. De grote kamer word de nieuwe kamer van Gwenn straks. De kleine kamer word de computerkamer. Wij hebben op de 1e verdieping maar 2 kamers. De ene is nu van Gwenn en de andere hele grote van ons. Dus vandaar dat de zolder in 2en gaat. Zodat een toekomstig broertje of zusje in Gwenn haar oude kamer kan. Maar jou ovu testjes net zo raar dus als bij mieks. Hoop dat je je ei niet gemist hebt. En een dikke knuffel van ons op je op te fleuren. @sjasje: balen dat de test negatief was. Misschien dan toch dat jij ei later is geweest en je te vroeg met de ovutesten was. @all: Ben net met Gwenn naar de Karwei geweest. Hebben een hele mooie lamp voor haar uitgezocht. Het is een lamp die op een bloem zit en aan de bloem hangen allemaal vlinders. Haar kamer gaat roze met grijze worden. En de bloem is roze/
Zo allen, ik ben heeeeel druk geweest... Sorry dat ik niet veel gereageerd heb maar ben ook heel erg moe.. Er werd gevraagd hoe de reactie was van de familie Nou ze vonden het hartstikke leuk, mijn moeder had een vermoeden omdat ik wilde praten maar ze wist niet wat.. Aan het woord OMA moest ze nog even niet denken maar dat ging wel wennen straks als de kleine er is hihi. we hebben tegen mijn oma's en opa's tegelijk gezegd dat hun overgrootoma en opa's worden, en die waren ook allen zeer verrast en heel erg blij. We hoorden meteen de wieg krijg je van ons, de kinderwagen van ons, de boks van ons.. dus wie weet zijn we in no time voorzien Mijn hart zat wel in mijn keel toen ik het moest vertellen hahaha.. zo zenuwachtig waren we.. We hebben wel 4 extra rondjes gereden voordat wij gingen aanbellen .. 2de kerstdag aan de schoonouders en familie verteld, die snapte het in eerste instantie niet helemaal ze dachten dat het een soort grap was (mijn vriend was niet erg duidelijk met vertellen) hij had 2 drijvende baby's in zijn vader zijn koffie gedaan die zei: wat moet ik met twee poppetjes de rest was intussen vrolijk aan het verder vertellen totdat er iemand riep: oh maar ik snap het wel, vervolgens de rest werd stiller want ze misde iets van het gesprek haha.. en na ongeveer 5 minuten werd het dan duidelijk dat er gefeliciteerd mocht worden haha! Voor de rest mijn huisgenoot heb ik nog geen tijd gehad om te praten, maar ik zoek ook een goed moment.. hij is steeds laat thuis en ik wil ook niet als hij binnenvalt zeggen: hey moet je luisteren.. Er zijn ook een aantal vrienden die het inmiddels weten, wat ook wel heel leuk is. Voor de rest ben ik erg moe en soms ook misselijk, alleen ik ben vaak misselijk als ik ook honger krijg? is dit normaal? Nu we aan veel mensen iets verteld hebben, ben ik wel eens bang dat het mis gaat.... is dit herkenbaar??? vanavond reageer ik ook even op iedereen persoonlijk want we moeten nu weer weg..
Sjasje: Balen van je negatieve test zeg Geen bloed geeft moed zullen we dan maar zeggen. Met welke test heb je getest? Mieks: Zo, even naar Valkenswaard geweest. Een aardig ritje vanuit jullie of niet? In ieder geval fijn dat je een mooie fietskar hebt. Hoop dat je hem dan ook snel mag gaan gebruiken voor een eigen kindje! Wennie: Balen dat je waarschijnlijk je ei hebt gemist. Is er toch niet nog ergens een klein kansje? MamavanGwenn: Roze met grijs, dat klinkt mooi zeg. Wat vind Gwenn er van dat ze in de toekomst op de zolder gaat slapen? Hier een 'super'-dag. Geen k*tspartijen en voel me vrij goed, ondanks wat last van maagzuur. Hier teken ik voor hoor. Wat gaan jullie allemaal met oud en nieuw doen? Wij gaan met een aantal vrienden gourmetten en gewoon gezellig doen.
Krissie: ongeveer tegelijk gereageerd. Fijn om te lezen dat positieve reacties waren. Wat je schrijft over misselijk zijn als je honger krijgt. Ik ben (op vandaag na) de hele dag misselijk (tot in de namiddag) en merk dat wanneer ik honger krijg ik nog misselijker wordt. Maar ben dan juist bang om te eten. Beetje zo'n vicieuze cirkel dus. Probeer dan toch steeds wat lichts te eten. En wat je vertelt over dat mensen het weten en je dan bang bent dat het mis gaat..ook dat is hier herkenbaar. Ben echt het ene moment kei onzeker, het andere moment ben ik weer heel zeker van m'n zaak. Pff...eerst die 1e echo maar eens! Komt goed. Ik probeer mezelf steeds voor te houden dat ik me er toch niet tegen kan beschermen als 't wel mis gaat..
@mamavangwenn: die taart zag er mooi uit! Veel plezier met zwemmen! @balou: heel veel sterkte meid!! @mieks: ik heb daar geen ervaring mee...geen idee wat je voelt @wennie: dikke knuffel voor jou!hopelijk voel je je snel weer beter! @krissie: herkenbaar wat je aangeeft, wij hebben het toen alleen aan de ouders verteld en een paar mensen. Na de 1e echo wilde we het pas iedereen vertellen. Maar bij de 1e echo was het al mis, dus degene die het wisten, moesten ook weer op de hoogte gesteld worden. Wat meteen ook fijn was want met hun kon ik het er toch over hebben. Grappig trouwens met die drijvende poppen. @sjasje: al rood gespot? Kerstdagen waren gezellig, lekker gegeten/gekookt. Oud en nieuw gaan we ws gewoon bij iemand vieren, vorig jaar was het hier, maar nu is weer iemand anders aan de beurt.
@krissie: Het is idd normaal dat je wat misselijk wordt als je honger krijgt. Het beste is om tijdens de zwangerschap iedere 2 uur iets kleins te eten. Bij mij waren die kleine pakjes crackers een uitkomst pasten prima in de tas en werd ik wat flauw dan kon ik een pakje nemen! Hier ben ik kapot!!! Was vergeten dat je zo moe kon zijn van een zwangerschap. Vandaag wel de vk gebeld en 24 jan heb ik de intake. Nu al zin in! Zelfde praktijk als toen met Sterre dus helemaal leuk aangezien het net een jaartje geleden is dat we er weg zijn gegaan en het zijn 3 hele leuke jonge meiden met wie ik het supergezellig had (ook wel belangrijk ze moeten nl. toch op hele intieme momenten erbij zijn Mogen ook gaan bellen voor een echo met 10-12 weken dus ga volgende week bellen zodat ik met 10 weken al een echo kan hebben hihihi wil natuurlijk niet langer wachten dan nodig is!
@ Lonneke, fijn dat het beter gaat! ik heb vandaag de 2k5 test gebruikt. @Krissie: leuk dat je ouders zo blij waren, bij de schoonouders moet t wel bijzonder geweest zijn om het 'kwartje' te zien vallen! Snap dat het super spannend was voor jullie! Wel leuk dat jou Opa&Oma's er ook nog zijn! kun je leuke 4generatie foto's maken Misselijkheid bij honger klinkt niet zo raar, je maag heeft dan 'zuur' genoeg en eten zorgt dat het zuur iets te doen heeft. lijkt mij iig... (sorry voor onsmakelijkheid maar denk aan kwijlen als je iets lekkers ziet, gaat over als je dan ook het lekkers eet.) @Charmed; hoe reageerde jou ouders? @Mieks: wat leuk een fietskar! echt een fietskar of meer een bakfiets? @mamavangwenn: spam maar een fotootje van de lamp, klinkt super! Knap dat je vader een dakkapel kan plaatsen. Krijgt hij nog dapper hulp van man/vriend? @Wenny, balen dat kerstavond zo stom was, gelukkig was de rest beter. Ik snap dat rotgevoel wel hoor, heb soms ook van die periodes (dagen tot weekje) met een verkeerd woord zit ik te donderwolken. Denk maar zo uiteindelijk komt het zonnetje weer door! @Snoopy, hoe waren jou feestdagen? en ga jij misschien een testje wagen voor oud&nieuw? @Mineraal: lijkt mij inderdaad wel fijn dat je toch je verhaal en emoties kan delen met mensen dichtbij. al zal het slechte nieuws vertellen weer heel moeilijk geweest zijn. @de testers met oud&nieuw wie weet toch nog roze in 2011?? @ovu-test: mijne was ook maar een tuur-test, en al heel snel een streep (dag 8 begonnen, dag11 een streepje,) Ik heb nog iets van 3 dagen door getest maar niks meer gezien. Wel braaf door geklust Wenny hebben jullie nog wel doorgeklust? dan heb je misschien je ei niet 'gemist'? (duim voor je hoor!) @Yasmin; hoe waren jou feestdagen? @Ansje lekker hoor een dagje niksen! @ de rest: iemand vergeten? Sorry! (heb wel mn best gedaan ) Hier nog steeds geen ongi, ook geen bruin slijm. Maar een heel klein beetje wit. (had voor de zekerheid een ob gebruik voor t shoppen) Vraagje voor de mama's/zwangeren, blijf je wel afscheiding houden of verdwijnt dit ook voor 9maandjes?
@ mamavanGwenn, ben benieuwd hoe je lamp er uit ziet, fotootje idd? Leuk hoor, als we ook een babykamer mogen gaan maken en het wordt een meisje wil ik ook met roze/grijs/wit gaan werken. Vind dat echt mooie kleuren samen. @ krissie, geweldig he hoe familie kan reageren @ Lonneke, het is vanaf hier een uur en kwartier rijden, dus wel weer een best ritje ja. Met oud en nieuw komen hier 3 vrienden naar toe (2 mannen en 1 vrouw), ik wilde liever thuis blijven omdat we onze konijnen nog niet zo lang hebben en ik niet weet hoe ze gaan reageren. De rest vond dat niet erg, dus gaan we het hier gezellig maken @ Mineraal, haha euhh hoe ga ik dat omschrijven... als mijn baarmoeder(mond) hoger sta heb ik nergens last van met vrijen, maar als ie dus lager komt en vriendlief "stoot" nogal flink door dan voel ik dat ie er tegen aan komt zeg maar @ charmedknorrie, leuk vooruitzicht dus voor het nieuwe jaar, kan je al helemaal toe leven naar je echo! Fijn dat je zulke leuke verloskundigen hebt, is idd wel belangrijk. @ Sjasje, spannend hoor, ben benieuwd wat het gaat worden, zwanger of ongi. Ik heb gehoord dat de afscheiding erger kan zijn tijdens de zwangerschap.. En ik heb een echte fietskar, zal even fotootje spammen die ik overgenomen heb: de 2 babystoeltjes had ze al verkocht dus die horen er niet bij:
Hallo allemaal, een tijdje terug ben ik ook van de partij geweest, maar ff er tussenuit geweest.... Nu ga ik weer proberen om het enigszins bij te houden . Heb een heleboel bij gelezen, maar helaas niet allemaal kunnen onthouden, dus reageren zit er nog niet echt bij haha . Een beetje voorstellen, ik ben 31 jaar, we zijn in ronde 4 beland en ik zit op het wachtbankje. We hebben een zoontje van 1,5. Begin januari mogen we testen, dus een spannend nieuw jaar. Voor alle zwangeren (ook de oude bekenden): GEFELICITEERD, SUPER JOH!!! Verders heb ik eigenlijk een (mss wel stom) vraagje, ik zie onderaan een aantal banners een "pendel" staan, wat houd dit precies in?
Mooie fietskar zeg! Ziet er nog goed uit! Welkom terug Emjee! hier een link waar pendelen staat uitgelegd http://www.zwangerschapspagina.nl/pendelen/15900-pendelen.html
@krissie: leuke reacties!!! Altijd maar weer afwachten hoe ze reageren. Kan mijn nog goed heugen hoe mijn moeder reageerde: je gaat met toch niet vertellen dat je zwanger bent!!!! Die is daarna met mijn schoonmoeder en een fles wijn samen bij het zwembad gaan zitten. @lonneke: Gwenn vind het nu erg interessant wat er op zolder gebeurt. Maar we gaan eerst in haar nieuwe bed straks in haar huidige kamer wennen. En dan langzaam naar boven. Dan hebben we ook nog niet zo'n druk met de kamer klaar krijgen. Dat wil ik goed en op het gemak doen. Maar merk wel dat ze toe is aan een groter bed. Ze bonst nu constant met haar boven tegen het hoofdeind van haar ledikant. Wij vieren oud en nieuw met 3 andere stellen en 1 vrijgezel + 5 kids bij ons thuis. Iedereen neemt iets mee qua eten. De kids gaan lekker poffertjes eten. Doen we elk jaar bij iemand anders vieren. @charmedknorrie: fijn dat je data's hebt om naar uit te kijken. en nu al ongeduldig naar de echo @sjasje: de dakkapellen zitten er al een tijdje op hoor Dit heeft mijn vader niet gedaan. Maar hij is dus wel bouwvakker en hij is nu dus bezig met het plaatsen van de wanden en deurkozijnen. Hij heeft toenertijd ook al een hangend toilet en getegeld. Hij heeft ook bij ons toen van die schuifkastjes gemaakt op zolder bij de schuine wanden. Maar ideeal zo'n handige vader. Scheelt een hoop geld (lees 1000 euro). Ik heb nu ook veel last van witte afscheiding. Kan me niet heugen dat dit voorgaande maanden ook zoveel was. @mieks: leuke fietskar. Kun je goed in conditie komen voor de kleine straks @emjee: welkom terug. Leuk dat je er komt babbelen. Wanneer is precies je NOD. Dan kun je weer op de lijst als je wilt. Hierbij de foto's
De foto met de kleuren erboven worden dus de kleuren van de wanden en het bed, nachtkasje en kast krijgt ze qua meubeltjes. Is allemaal kleur grijs es. De kamer heeft 3 wanden. 2 worden dus in die kleur roze en eentje grijs. De grijze wand komt Gwenn haar naam met piepschuimletters. Op de roze wand komt dan onderstaande muurschildering. Deze komt ter zijner tijd mijn zus erop schilderen. Die is grafisch ontwerper en kan heel goed tekenen.
@Sjasje, thanks. Dus als ik het goed begrijp is dan de meest gestelde vraag: "wanneer word ik zwanger?" en "wat is het geslacht?". Het is me in ieder geval duidelijk. @mamavangwenn, begrijp ik goed dat je al in de eerste ronde zwanger bent???? Super joh! Mijn NOD zet maar op 5 januari.... Ben het wachten nu alweer beu haha... Heb ook een kleine ervaringsvraag: zijn er dames die al heel erg vroeg (voor NOD) misselijk/diarree hebben gehad? Welterusten voor iedereen
@emjee: nee nog niet zwanger hoor. Maar er zijn alvast ruimte aan het creëren. Mijn nod is 3 januari. Dus vlak bij jou maar ga 31 december testen.
NOD 27 december - sjasje (28, 1e kindje, ronde 3) negatief getest. 3 januari - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1) 4 januari - snoopy1985 (26, 1e kindje, ronde 2) 4 januari - mieks (27, 1e kindje, ronde 3) 5 januari - emjee (31, 2e kindje, ronde 4) 9 januari - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 3) 22 januari - mineraal (29, 1e kindje, ronde 10) ZWANGER 20 juli - enjoyllive ( 24, 2e kindje, ronde 2 ) 10 aug - yasmin84 (27, 1e kindje, ronde 2) 13 aug - l0nneke (24, 2e kindje, ronde 2) 21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1) 25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2) 2 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2)
Hallo, @Mieks, leuke kar!! Lijkt mij ook wel heel stoer.. zal later ook wel handig voor mij zijn mochten er nog meer kindjes bij komen.. Voor ons moet je of een stukje fietsen of met de auto om in het plaatselijke dorpje te komen. Het is hier wel mooi fietsen, dus in principe kan zo'n ding ook uitkomst geven. @Emjee, welkom terug! Spannend dat je bijna mag testen! Ik had geen last van diarree maar wel van mijn hele darmstelsel in de zin dat ik "winderig" was / ben en ik zit verstopt.. Misselijk is pas sinds vandaag voor het eerst.. Maar niet heel heftig.. (waarshcijnlijk had ik gewoon honger). @mamavangwen, mooi hoor die lamp! En die witte afscheiding had ik ook Dus wie weet? (heb het nog). @Sjasje, spannend van je ongi!! En als mijn overgrootoma het nog even volhoudt dan hebben we 5 generaties!!! Dus ik hoop die foto nog wel even te redden!! @Mineraal, ik wil ook pas na de eerste echo het mensen vertellen.. Helaas vind mijn vriend het zooooo moeilijk om zijn mond te houden.. (en ik ook soms, maar kan mij langer inhouden). Ik moet het allemaal maar zien.. Maar veel vrienden zijn nu al acherdochtig en dan is oud en nieuw nog niet eens geweest... @Lonneke, fijn dat je je iets beter voelt nu!! @Wennie, wat vervelend dat je je even zo rot voelt.. Hoop dat het weer bijdraait... Het kan ook een winterdipje zijn? Heb ik ook wel eens last van. @all, Ik ga zo maar is lekker slapen... Mijn vriend heeft met de huisgenoot gepraat en volgens mij beseft hij wel goed dat hij weg moet.. (hij zal er wel mee bezig zijn).
hier nog steeds geen tekenen van een ongi. Vanochtend weer een 2k5 testje ertegenaan gegooid, samen met mijn vriend. (die vond het pipetje enz. erg fascinerend ) Weer wit...
@krissie: blij dat vriendlief gepraat heeft met jullie huisgenoot. Hopen dat hij snel weg is.... @sjasje: mmmmmm bijzonder vreemd. Denk dan toch dat je ei later is geweest en te vroeg gestopt ben met de ovutesten. Omdat die andere testen geen knallers waren.