Zwanger willen worden mét medicatie (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door happybest, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Shay, niet tonnetje rond worden he....! ach straks achter al die kleintjes op de opvang aan rennen en de kilo's vliegen eraf.

Vandaag met Celine naar het cb geweest en ze blijft lekker boven de curve ons worstebroodje, hihi maar ze waren tevreden!

Gr,
    Dai

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Neeee joh tonnetje rond zal ik mezelf nooit toelaten te worden... Heb gewoon maatje 38/40 dus zo erg is het ook weer niet hahaha

Vandaag naar de hypotheker geweest om eens te kijken wat we kunnen lenen want we hebben een leuk huisje gezien waar het morgen open dag is dus gaan we morgen even kijken spannend

Hoe zou het met chelleke zijn...

3. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Joehoe ben alweer boven water :D
    Hier mijn blog van gisteren:

25-03-2010
    Nou daar ben ik een keertje. Ben maar eens achter de laptop gekropen.
    Mijn lieve mannetje heeft al het 1 en ander geplaatst op hyves.
    Maandag de 22e moest ik om 7.30 uur melden op de afdeling G1. Na 6 jaar kwam ik maar weer eens logeren. Heb er 6 x eerder gelegen.
    Ik werd om 8.00 uur al meegenomen, nou moet ik zeggen dat ik al suf was en de eerste tijd, zoals het blok (de verdoving) zetten, niet echt meegekregen heb. Daarna kwam ik alweer wat bij en lag ik daar maar te liggen. Eindelijk naar de o.k. en ben daar ook nog een tijdje bij geweest, narcose ging niet ze snel. Wat een kloten spul is dat ook, doet hartstikke pijn als het door je infuus gaat.

Nou tijdje later werd ik weer wakker op de recover en kon ik daar nog even liggen. En toen kwam dokter van der Pluim met de mededeling dat het nog slechter was dan gedacht. Toen hij me open maakte zag hij bijna alleen maar zwart. Dat betekende dat er constant staal op staal heeft gewreven. Alles zat onder de staaldeeltjes, heel veel bot was weggevreten, zelfs in mijn hand. Ook mijn pezen e.d waren aangetast en moesten goed schoongemaakt worden. Door dit alles was er te weinig bot over om een nieuwe prothese te plaatsen. Hij heeft er nu een stuk cement ingezet zodat mijn lengte van de spieren behouden blijft maar verder kon hij even niks doen. Ik heb nu dus gewoon geen pols meer, hoe gek is dat, whahaha. Ik vond al maf dat ik een pols heb wat uit de kom kan gaan en dit ook doet maar helemaal geen pols is toch maar vreemd.
    Maar goed nu wil hij contact opnemen met de fabrikant of hun een aangepaste prothese kunnen maken met een hele lange steel zodat ie dieper in mijn spaakbeen kan.
    Die levering kan dan 6 tot 8 weken duren. Ik mag dan dus helemaal niks doen met die pols. Alleen maar mijn vingers bewegen. Dat word knap lastig met een jochie van bijna 2 thuis. We zijn nu ook druk bezig om hulp erbij te krijgen.
    Maar kan zo’n prothese niet dan word mijn pols vastgezet. Ik schrok ontzettend toen hij zei, de vraag is of hij dan ook vastgroeit, pardon, ik dacht dat kan altijd.
    Wat nou als hij dat niet doet?? Heb ik dan altijd een lamme hand?? Dat wil ik nog vragen, ik maak me best zorgen.
    Wanneer ik dus weer onder het mes moet weten we niet, zo frustrerend als je nog niet weet waar je aan toe bent. Helaas niks aan te doen.

Om 12.15 werd ik weer mijn kamer opgereden. Inmiddels had ik een kamergenote. Ook Rob kwam er weer aangewandeld. Ik heb 2 dagen een lamme arm gehad door verdoving, vreselijk vond ik dat, ik kon niks want ik kreeg die arm niet mee. Toen de verdoving op was, na 40 uur, viel de pijn reuze mee. Het is goed te doen zolang ik geen gekke bewegingen maak. Het infuus is gisteren gesneuveld en heb nu de AB (antibiotica) via een spuit gekregen. Er is nu alleen onduidelijkheid of ik 3 dagen of 10 dagen die AB moet. Normaal krijg je die tot de uitslag van de kweek binnen is (mijn bot is op kweek gezet voor eventuele bacteriën) maar bij mij was dat niet nodig, maar daar is nu toch onduidelijkheid over. Dus heb net weer een spuit gehad. Als ik toch 3 dagen moest dan was het niet nodig en anders gaan ze weer infuus aanleggen. Afwachten dus.

Dan hebben we nog mijn eetbrobleem (google op stik en slikfobie). Door alle gedoe krijg ik dus niks weg. Ook de ellende van de buurvrouw krijg ik niet van mij afgezet. Ik ben nu dus erg weekjes en heeft Rob gevraagd of het echt niet mogelijk is een 1 persoonskamer te krijgen omdat dit niet goed gaat. Godzijdank heb ik die gekregen en hoop ik nu te kunnen gaan eten en echt aan te gaan sterken.

26-03-2010
    Phoe nog een maand en Damian is alweer 2, waar blijft die tijd?
    Zit nu lekker fris en fruitig weer achter me lappie en ik heb alweer helemaal alleen gedoucht en aangekleed. Zelfs een mooie tulband om mijn haar, haha. Dat met 1 hand en een extra duim, ik ben zo goed.

Maar goed mijn welles nietes spelletje over de AB. Gisteren middag geen spuit, gisteren avond weer wel en vanmorgen weer niet. Hoe irritant. Ze wisten nog steeds niks, nou lekker dan. Ze mogen hier wel een beter met de medicatie om springen. Gisteren kreeg ik geen movicox meer dus ik dacht dat is klaar, krijg ik vanmorgen wel weer, huh? Weet niet waarom je gisteren niet hebt gehad. Tsss hoe slordig. Bij de buuf ging het ook al steeds mis.
    Maar goed, onze zaalarts Wiebe is weer langs gewieberd en de AB mag gewoon lekker gestopt worden. Dus geen nieuw infuus meer en ook niet meer spierpijn in mijn kont van die spuiten. Jeetje wat zijn die naalden groot, is maar goed dat ik zat vet op mijn kont heb zitten, haha.
    Ik heb even gevraagd of hij al iets gehoord had van de fabrikant. Helaas nog niet maar hij heeft dr van der Pluim gemaild met de vraag of hij even langs wieberd (whaha ben echt leuk, euhum).
    En een lol dat ik heb hier in mijn 1tje om mezelf, haha.
    Maar het is afwachten of van der Pluim wel langs kan komen ivm de drukte op de o.k. En of hij al iets weet want ik heb nou eenmaal een moeilijke pols. Joh…ik had het kunnen verwachten want ik ben nou eenmaal altijd een moeilijk kind geweest, een apart geval. Welk kind krijgt nou tussen de 10 en 15 jaar een schildklierafwijking?? Dat zijn er maar heel weinig, het is of aangeboren of op latere leeftijd. Nou bij moi niet hoor. Dan hebben we de reuma nog, 17 jaar was ik. Normaal krijg je jeugdreuma of R.A. op latere leeftijd, mooi niet hoor. En dan wisten ze nog geen raad ook omdat het zo snel en grillig verliep/verloopt. Met 19 had ik al mijn 1e polsprothese. Dus ja om een lang verhaal kort te maken hadden we zoiets kunnen verwachten. Dusss….

Maar het goede nieuws is……….ik mag vandaag of morgen alweer lekker naar huis, tot de volgende operatie. Joepie!!!!!!!!

Owja ik heb gisteren weer een beetje kunnen eten. Het was niet te pruimen maar ik was allang blij….nog meer goed nieuws dus….goed bezig.

Kus Angèl

Was ik weer, lekker vanuit mijn eigen stoel. Ik mocht mooi naar huis. Dr. van der Pluim is nog langs geweest. Hij weet niet wat hij met mijn pols aan moet omdat er zoveel bot verlies is. Hij gaat volgende week contact opnemen met zijn collega in Amerika om advies te vragen.
    Ik heb gevraagd hoe nu verder als ze vast willen gaan zetten en het niet vastgroeit. Of ik dan een lamme hand houd. Zijn antwoord was dat als hij gewoon een stuk bot ertussen duwt de kans erg klein is dat het vastgroeit. Maar ze gaan bij mij bot uit mijn kuitbeen halen, wist niet dat dat kon uit zo’n botje, met een bloedvat en dat fixeren op mijn overgebleven spaakbeen en de bloedvaten op elkaar aansluiten. Dan is de kans op vastgroeien groot. Vind het wel heftig hoor.
    Ik heb ook gevraagd hoe dit nou kan. Zijn antwoord was dat hij het vermoeden heeft dat mijn prothese er scheef in zat en zo dus ongelijk en heel snel versleten is waardoor al die ijzerdeeltjes vrij zijn gekomen. Je lichaam wil dat opruimen maar dat gaat niet dus pakt je lichaam zijn eigen onderdelen.
    Maar goed we weten voorlopig nog even niks en donderdag krijg ik ander gips. Heerlijk, want dan kan ik mijn vingers weer gebruiken.
    Ga nu lekker bankhangen, heerlijk weer bij mijn gezinnetje, haha ben maar vanaf maandag weggeweest. Maar zo was ik 24 uur bij Damian en zo zag ik hem maar 1 of 3 uurtjes per dag. Zeikerd ben ik hè, hihi.
    Nou toedels

Kus Angèl

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Jeetje wat een verhaal. Dat is wel schrikken dat je pols eigelijk weg is. Dat klinkt ook zo raar. Ik hoop echt dat ze een speciale protese voor je kunnen maken. Ik wens je alle sterkte toe. Dikke knuffel!

Liefs

5. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    dank je wel, gaat vast goed komen ;)

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Chelleke wat een duidelijk verslag, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet door had dat het zó heftig was! Maar blijkbaar hadden jij en je arts dat ook niet helemaal in de gaten? Dus het was voor jou ook flink schrikken dat je eigenlijk geen pols meer hebt toch?
    Ik hoop dat er een goede oplossing gevonden kan worden voor je.
    Sterkte!

7. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Jeetje Chelleke! Dat het toch zo tegenviel. Hoop dat ze de juiste prothese kunnen maken! Dikke knuffel!!!!

Hier alles goed! Heerlijke week gehad. Helaas waren de afstanden groot en mocht je niet met de auto op het park. Dat was wel lichamelijk zwaar. Maar het was gewoon al heel erg fijn dat ik lekker saampjes met mijn mannetje was.
    Vanmorgen een test gedaan die was helaas negatief. Maar ik vindt het zo spannend want ik ben met de vorige IUI nooit overtijd geweest. Maar geen bloed geeft moed!!

8. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Spannend meis....duim duim duim

Dat ik zoveel botverlies zou hebben hadden we inderdaad niet verwacht. maarja we wachten af ;)

9. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    :(:( Ik ben er klaar mee:(:(

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Wat ongelooflijk *** happy... Ik weet niet meer wat ik moet zeggen... Wij kunnen wel elke keer zeggen sterkte en dat jou dag wel komt maar ik snap dat op den duur de moed in je schoenen zakt... dikke Knuffel

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hallo dames, ik zou graag met jullie mee schrijven en lezen. Ter introductie, ik ben 33, heb al twee kinderen en woon in Engeland. Ik zit op dit moment met een dilemma, ik zou heel graag een derde kindje willen. Maar ik heb ook reuma. De ziekte van Bechterew wel te verstaan, op het moment vooral in mijn nek en schouders, verder vaak in mijn rug.

Op het moment slik ik ibuprofen, 1600 mg per dag. Ik heb heel lang borstvoeding gegeven, en dat hield de pijn een beetje onder controle, maar ben nu ruim twee maanden gestopt en heb het flink te pakken met reuma.... Tijdens de zwangerschap heb ik altijd weinig last, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Wel om de tijd erna. Ik weet dat het verstandiger zou zijn even te wachten, maar er zijn allerlei (praktische, lang verhaal) redenen waarom ik het liever niet doe. Ook ben ik altijd lekker ongeduldig, ik wilde altijd al graag 3 kinderen snel achter elkaar, en laat zo'n stomme ziekte dat niet dwarsbomen.

Vanavond ga ik naar de reumatoloog, ik zou het liefst vragen om sterkere medicijnen, maar weet niet wat ik mag hebben. We zijn niet fanatiek bezig met zwanger worden, maar doen het ook niet veilig. Zijn er hier mensen die tips hebben welke medicijnen je zou mogen? (Op ibuprofen alleen red ik het niet meer, tenzij ik natuurlijk heel snel zwanger zou worden)

Ik lees wat heftige verhalen hier zeg. Heel veel sterkte en succes voor jullie allemaal! Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zullen worden, en daar dezelfde positieve ervaringen mee hebben als ik!

12. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Welkom Kaatje K!

@Happybest, een hele dikke knuffel van mij!

Liefs

13. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    NOD:
    Happybest:28-03-2010
    Chelleke: 10-04-2010
    Kimski:

Zwanger:
    Stephanie 30-07-2010
    Stoetel 17-10-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin
    Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle
    Sunshins82 08-01-2010 Zoon, Jurian
    Deebie 11-02-2010 Zoon, Stijn

Afspraken:
    14-03: Happybest 5e IUI
    18-03: Stephanie 20 weken echo
    22-03: Chelleke operatie
    25-03: Dai naar cb met Celine
    30-03: Happybest intake gesprek IVF zwolle
    09-04: Dai naar reumatoloog
    26-04: Stoetel naar gyneacoloog
    18-05: Chelleke reumatoloog
    08-06: Stoetel naar neuroloog

Nieuwe afspraak toegevoegd.
    Gisteren heb ik weer een echo gehad. Alles is goed en we hebben zelfs het hartje horen kloppen!!! Wauw. Echt, het blijft zo bijzonder. Jammer genoeg was de gyn een beetje gehaast. Hij liep al 45 min. achter en dat was te merken. Mijn man en ik zaten weer in de auto en zeiden dat we nu niet eens wisten hoe groot het nu was. Ach ja, alles is goed en dat is het belangrijkst! Nu kunnen we het ook aan iedereen vertellen. Eindelijk niet meer zwijgen.:D

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Heerlijk stoetel :)

Kaatje welkom ;)

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Leuk Stoetel, zo'n echo, dat is genieten!!

Zo, net terug van de reumatoloog. Ik heb nieuwe pillen (meloxicam oid, ik kan het recept niet goed lezen, doktershandschrift ;) )
    Als het goed is zijn ze sterker dan wat ik had, en beter voor mijn maag. Ik was namelijk steeds zo misselijk dat ik dacht dat ik zwanger was, haha. Of eigenlijk niet grappig, maar ja...
    Hij zei dat al die NSAIDs niet schadelijk zijn de eerste maanden van je zwangerschap, dus ik kan het gewoon slikken, en moet stoppen als ik zwanger ben. Ik ben benieuwd of het gaat werken. Ik hoop niet dat het net als dicloflenac lastiger maakt om zwanger te worden, maar aan de andere kant heb ik niet zoveel haast zwanger te worden.

Nu ga ik jullie alweer even gedag zeggen, we gaan namelijk een week op vakantie. Heerlijk warm (Dominicaanse Republiek) hopelijk gaat de warmte mijn reuma wegstralen, (en heb ik lekker energie om kindjes te maken, hihi, 't is de tijd deze week)

groeten en tot over een week!

16. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Fijne vakantie :)

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden!

Even een snel berichtje tussen de bedrijven door.
    Esmee ligt intussen in bed te krijsen. Ze wil niet slapen...

Shay, *jaloers op je maatje 38/40* Kan me niet herrinneren wanneer de laatste keer was dat ik daar in kon.
    Hoe is het met het huisje afgelopen??

Chelleke, wat een verhaal zeg!!!
    En wat lijk je er goed en nuchter mee om te gaan.
    Ben benieuwd hoe nu verder. En hoe staan de plannen voor een tweede er nu voor eigenlijk?

Happy, hele dikke knuffel van mij meis. Wat moet jij je k*t voelen na weer een mislukte poging. Wat gaat er nu gebeuren?
    Geef de moed niet op he! Ook jullie komen een keer aan de beurt!

Kaatje K, welkom bij ons clubje!

Stoetel, fijn dat alles zo goed was en dat je het hartje hebt horen kloppen. Nog een paar daagjes meid, en dan ben je over de magische grens heen!

Bezoek! En kind wat nog steeds huilt, ik ga verder!

Kus

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Die staat nu op een laag pitje, onze kinderwens, we klussen niet meer gericht. Ik vind dat misschien nog wel het ergste van alles. Moet ik 3 of 4 maanden langer zo rond lopen :(
    Maarja niks aan te doen ;) ;)

19. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    NOD:
    Happybest:
    Chelleke: 10-04-2010

Zwanger:
    Stephanie 30-07-2010
    Stoetel 17-10-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin
    Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle
    Sunshins82 08-01-2010 Zoon, Jurian
    Deebie 11-02-2010 Zoon, Stijn

Afspraken:
    09-04: Dai naar reumatoloog
    13-04: Stephanie met Esmee naar cb
    26-04: Stoetel naar gyneacoloog
    18-05: Chelleke reumatoloog
    08-06: Stoetel naar neuroloog

Happy, hoe was jullie intake gesprek voor de ivf????

20. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hey stephanie, die ging heel goed.
    Ze willen echt rekening met me houden. De wachtlijst is langer dan een half jaar, maar omdat het lichamelijk niet zo goed meer gaat, gaan ze die verkorten. Nu zijn ze in zwolle bezig met een soort onderzoek waarbij ze de methode van UMC Utrecht willen verfijnen (wordt in heel nederland gedaan onder leiding van utrecht). Als we daar aan mee wouden doen (is geen proef) dan was de wchttijd nog korten en zouden ze kunnen regelen dat we in mei kunnen starten. We hebben alles doorgelezen en besloten dat we mee gaan doen. Vindt het heel spannend.
    Vanmorgen weer voor echo geweest en mijn gevoel klopte toch wel want ik blijk toch even zwanger geweest te zijn. Ze zag een blauwe plek (waardoor ik nu niet mag beginnen met spuiten) en nog iets waardoor het inderdaad lijkt op een niet doorgezette zwangerschap. Hoe balen dit ook is, de gyn vond het wel positief t.o.v. de IVF. Het kan dus wel. Als ik deze maand nog wel zelf een follikel aanmaak, doen we nog een IUI poging in eigen cyclus.
    Een heel verhaal haha, maar wel weer positief.

Deel Deze Pagina