Bedankt allemaal weer voor jullie reacties! Het is fijn te merken dat jullie mij snappen! In mijn omgeving is namelijk iedereen vrij negatief over het idee van een baby.... Het is een beetje mijn vriend en ik tegenover de rest.... Emma, in ieder geval van harte gefeliciteerd en Grace, ik zal voor je duimen! Emma, ik heb inderdaad aan acupunctuur gedacht en aan andere alternatieve geneeswijzen, zoals bijvoorbeeld NAET-therapie. Het probleem is alleen dat ik zulke hoge antistof-waarden heb, dat ik het eigenlijk niet aandurf. Ik ben zo bang voor valse hoop. In het ziekenhuis waar ik loop hebben ze nog nooit iemand gehad met zulke hoge waarden en ze hebben gewaarschuwd voor het alternatieve circuit. Ze hebben al vaak meegemaakt dat dit een jaar goed gaat en mensen dan met nog veel erger eczeem weer bij hun op de stoep staan. Ik heb wel het een en ander opgezocht natuurlijk en het blijkt dat ons kindje dan 50% kans zou hebben ook allergisch te zijn en eczeem te ontwikkelen. Aan de andere kant ben ik het ook met jullie eens. Misschien beter eczeem dan dat je een andere zware ziekte zou hebben. Ik leef met jullie allemaal mee! Maar ik spreek echt uit ervaring dat jeuk echt heel erg is! Als je hele nachten ligt te krabben word je echt gek! En mijn vriend erbij! ; ). Gelukkig ligt dit stadium nu ver achter ons en heb ik het redelijk onder controle.... Het lijkt me alleen zo erg om een klein kindje te hebben wat ook alleen maar jeuk heeft! Een andere vraag. Zijn er hier ook mensen die door hun medicatie zwaar overgewicht hebben gekregen? Ik ben 20 kg aangekomen en alleen ter hoogte van mijn buik. Ik ben nu dus sinds drie weken met zumba begonnen. Echt heel erg leuk!! Ik heb het er dus gisteren nog eens uitgebreid met mijn vriend over gehad en we willen mijn afspraak met m'n dermatoloog in augustus eerst afwachten en het nog eens goed met hem overlopen. Ik ben al wel gestopt met de pil, maar we doen het nu nog op een veilige manier. Waarschijnlijk gaan we dan in september op het gemakje proberen. Spannend...... Nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!! Groetjes, Duckertje
Hey Duckertje! Ik weet hoe erg jeuk kan zijn. Toen ik 17 was had ik vreselijke eczeem op mijn handen. Zo erg dat ik mijn vingers niet kon strekken of buigen. Dan 'knapte' mijn huid gewoon open. Van de ene zalf naar de andere. Steeds agressiever. In het ziekenhuis de ene na de andere test. Het enige wat ze konden vinden was dat ik niet tegen nikkel kon en kiwi's. Dat wist ik zelf al en dat kon gewoon niet die vreselijke eczeem veroorzaken. Je word ten einde raad. Uiteindlijk ben ik alternatieve geneeswijze gaan opzoeken En bingo! Ik mocht verschillende dingen niet meer eten. En ja, ik ben er helemaal vanaf en kan gewoon alles weer eten! Ik wil je geen valse hoop geven, maar alles is te proberen toch? Dus die accupunctuur is het gokje misschien wel waard. Liefs
Jeetje wat een moeilijke beslissing Duckertje. Ik vraag me af of je in dit geval ooit vantevoren kan weten of je de juiste keuze maakt... Als je er samen maar achter staat! Want de keuze kinderloos te blijven hierom is ook wel erg heftig. Maar als je wel een kindje krijgt dat zo exceem zou krijgen ben je natuurlijk bang dat jij je daar schuldig over gaat voelen... Weet wel dat ze steeds meer kunnen he. Dus voor jullie kindje zijn er tegen die tijd misschien wel middeltjes die heel veel kunnen voorkomen. Ik baal... De één na de ander zegt af voor Esmee haar verjaardag. Kennelijk is vaderdag voor iedereen belangrijker...
Dank jullie wel voor de felicitaties! Ben ook erg blij dat we weer een stapje dichtbij zijn met afstuderen (nog 'n jaartje)! Duckertje: reguliere artsen weten helaas weinig of niets af van acupunctuur. Het wordt vaak als alternatief bestempeld, maar dat is niet correct. Het is namelijk een complementaire (aanvullende) therapie op het reguliere, dat wil zeggen dat het 't reguliere circuit niet uitsluit! Al is het alleen maar dat je door acupunctuur de dosis van je medicijnen kunt verlagen, dat zou toch fantastisch zijn? Niet geschoten is altijd mis. In het buitenland zijn ze al veel verder en daar is de acupunctuur in de reguliere geneeskunde geintegreerd. In elk ziekenhuis krijg je dus aanvullend acupunctuurbehandelingen. In Nederland komt men gelukkig langzaam maar zeker ook tot inzicht. In de diergeneeskunde is het gelukkig wat meer geaccepteerd Maar goed. Denk er nog eens goed over na, want je zou natuurlijk eerst op gesprek kunnen bij zo'n arts om te vragen wat die voor je kan betekenen en wat je kunt verwachten ook op termijn. Ik ken een aantal (huis)artsen die veel van voeding weten en tevens oa. acupunctuur toepassen. Met bioresonantie komen ze vaak ook tot interessante gegevens over de oorzkaen van eczeem. Mijn eigen zoontje had ook erg eczeem en is er dankzij ooracupunctuur met laser en voedingsadviezen (waar ze via het reguliere circuit niet uitkwamen omdat het (nog) niet in het bloed aantoonbaar was waar hij allergisch voor was) helemaal vanaf gekomen. Ook had hij vreselijk last van obstipatie en zodra hij acupunctuur kreeg produceerde hij al tijdens de behandeling een enorme poepbroek Veel reguliere artsen zeggen vaak: ach, als je erin gelooft..... Maar het werkt zelfs zonder dat je erin gelooft Het is ook de enige "alternatieve" behandeling waarvan de werkzaamheid wetenschappelijk is aangetoond. En wat verder belangrijk is: zo'n NAAV geregistreerde acupuncturist is in de eerste plaats regulier arts he! Dus hij doet acupunctuur erbij. Hij kan je dus, doordat hij zich met al je medische gegevens goed kan inlezen, een eerlijk advies geven. Veel succes!!! Emma
Hallo allemaal! Ik zal er mijn gedachte er allemaal eens over laten gaan. Misschien hebben jullie wel gelijk wat de acupunctuur betreft. Ik ben hier ook niet zo heel erg in thuis, hoor alleen verschillende verhalen uit m'n omgeving en op een begeven moment weet je niet meer wat je moet kiezen. Mijn schoonzusje loopt bij een osteopaat en is hier de ene week ook veel positiever over als de andere.... En het probleem is dat ik al heel veel mensen gemaild heb en ze allemaal beloven dat ik er zo vanaf kom..... NAET-therapie werkt doormiddel van energiebanen. Ze bepalen dan waar je allergisch voor bent en als je hier dan een tijdje mee in de wachtkamer ga zitten en vervolgens 24 uur contact hiermee vermijdt schijn je ervan af te zijn.... Ik wil het ook allemaal zo graag geloven! Emma, heb je ook ervaring met acupunctuur en diergeneeskunde? Klinkt dan weer heel interessant! Ik ben gek van dieren en heb hier gelukkig nog 1 woefie rondlopen...... Groetjes, Duckertje
dank u meiden, ben blij dat jullie allemaal voor me duimen. ik ben ook al heel wat aangekomen met die hormonen al 7 maanden. maar die gaan er na de bevalling dan terug af vanzelf. dat heb ik gemerkt met mijn dochter.
Pfff aankomen van medicijnen is niet leuk. Ik kreeg van de depakine ook zooooveel honger! Kwam daardoor denk ik ook wel wat kilo's aan. Om te huilen!
Hoi Duckertje, Sowieso is jouw heftige vorm van eczeem niet iets waar je "zo" vanaf komt. Wel apart dat mensen dat tegen je hebben gezegd. NAET had ik nog nooit van gehoord. Aangezien ik er dus niet veel vanaf weet kan ik er geen mening over geven, maar ik vind het wel dubieus dat je er dan zo in een keer van af kunt komen..... Als diagnostikum kan ik me er wel wat bij voorstellen. Bioresonantie diagnostiseert ook waar je allergisch voor bent. Acupunctuur heeft ook z'n tijd nodig. Ik heb weleens gehoord dat de klachten ineerste instantie erger KUNNEN worden, maar dus daarna sterk afnemen. Soms is het ook zo dat je levenslang een soort onderhoudsbehandelingen moet ondergaan. Ik ben inderdaad dierenarts en heb net het 2e jaar van acupunctuur (NAAV) afgerond. Daarna ga ik de veterinaire opleiding volgen. Voor het komende (laatste) jaar ben ik nu met mijn scriptie bezig over osteoartritis (HD) bij de hond. Ik heb overigens zelf afgelopen jaar acupunctuurbehandelingen ondergaan om mijn medicatie af te bouwen en te stoppen. Ik slikte een erg hoge dosis anti-depressiva. Ben er nu zo'n 3 maanden vanaf en het gaat echt goed met me. Ik ben erg kritisch t.a.v. geneeskundige behandelingen, daarom ben ik ook acupunctuur gaan studeren omdat dit 'evidence-based' is. Hier in Amsterdam in het Slotervaart werkt een kinderarts die vooraan staat met de integratie van complementaire behandelingen in de reguliere geneeskunde Via haar is eigenlijk het balletje gaan rollen. Zij heeft ons doorverwezen ivm de klachten van mijn zoontje, waar zij verder niets mee kon. Uit jouw verhaal begreep ik dat je erg veel medicatie krijgt, vnl. corticosteroiden. Dat werkt op zich wel aardig, maar heeft gewoon veel bijwerkingen en het is mooi dat er alternatieven zijn die wellicht hun steentje kunnen bijdragen. Op die manier loopt je kindje ook minder risico's ivm je medicatie. En ik denk ook dat je weinig andere mogelijkheden hebt om je klachten verder aan te pakken. Volg je hart meid! En laat je vooral niet teveel beinvloeden door wat mensen zeggen. Ook niet door mij natuurlijk maar ik gun je gewoon deze kans! Groetjes, Emma
Heey meiden, wat is er ineens weer veel bijgekletst, gezellig! Grace, goed nieuws, nu maar afwachten of jullie 3 juli gewenst resultaat zien...enneh, een tweeling hebben we hier nog niet hoor, dus daar zou je dan wel de eerste mee zijn. Duckertje, veel succes met het maken van deze moeilijke keuze, maar wie weet kan acupunctuur wat voor jou betekenen!
Hoi allemaal! Emma, echt heel apart dit.... Ik ben namelijk ook dierenarts . Alleen helaas wel een die door haar allergie en eczeem dus gedwongen thuis zit . Ik ben nu twee jaar afgestudeerd en heb ook een tijdje gewerkt, maar in dit eerste jaar heeft mijn eczeem echt de overhand gekregen.... Ik heb niet meer kunnen lopen van de pijn. Heb dus de keuze moeten maken om mijn beestenstapel sterk te verkleinen en contact met dieren zoveel mogelijk te vermijden. Heel erg moeilijk als hier echt je passie ligt!! Dit is meteen ook het grote probleem. Een kindje lag altijd wel in het vooruitzicht, maar ik had altijd het idee om eerst een mooie praktijk op te bouwen. Na een dik jaar kan ik me er nu redelijk overheen zetten en is de gedachte van een kindje toch gaan kriebelen. Maar dus niet wat mijn ouders betreft! Zij vinden dat ik het nog minstens een keer moet gaan proberen in de praktijk. Waarom hebben ze me anders zo gesteund in die jaren? Dan had ik beter achter de kassa kunnen gaan zitten.... Sorry, maar m'n hart huilt op het moment, net weer een hele preek van m'n moeder achter de rug... Laat een kindje maar weer even zitten denk je dan! Ik weet het allemaal even niet meer.... En ik snap de nadelen van die corticosteroiden helaas maar al te goed. Heb het afgelopen jaar dus ook nog eens exogene cushing ontwikkeld... ik ben wel blij te horen dat jij zo actief bezig bent met je vak. Werk je gewoon in een praktijk naast je studie? Mijn passie heeft altijd bij gedrag gelegen. Had hier graag in willen doctoreren. Helaas zijn de meeste doctoraten met proefdieren..... Maar genoeg gezeurd Ik probeer het toch allemaal positief te zien en geniet van mijn hond die er tegen ieder advies in toch nog lekker rond loopt! Groetjes en en een fijn weekend iedereen! Duckertje
Emma, Ik heb net eens even op de website gekeken van het NAAV en het ziet er toch wel interessant uit. Natuurlijk ook even gekeken naar de opleiding. Begint dan gelijk weer te kriebelen.... . Hier in de buurt zijn er in ieder geval een aantal artsen. Nooit geweten trouwens dat het er zo veel zijn! Ik zal het eens goed laten bezinken en het er eens met mijn vriend over hebben. Ik vind het wel lief dat je zo meeleeft! Groetjes, Duckertje
Hoi Duckertje! Wat ontzettend toevallig!!! Ik ben in 2003 afgestudeerd, en heb ruim 2 jaar in een grote praktijk, met hoge werkdruk gewerkt. Ik ben nogal perfectionistisch in mijn vak en toen ik in 2006 zwanger raakte kreeg ik vrij snel erge bekkenpijn en kon toen niet functioneren zoals ik dat wilde. BEn toen vrij snel 100% ziek gemeld en toen ik door rugklachten en bekkenpijn vrijwel niet meer kon lopen heb ik na een helse bevalling een depressie ontwikkeld, dat was achteraf ook niet vreemd. Ik heb toen 2 jaar in de ziektewet gezeten en heb daarna alsnog ontslag genomen omdat de druk van arbo en uwv te groot werd, wat mijn herstel in de weg stond. Vanaf dat moment ben ik na veel hulp van buitenaf vooruit gegaan en nu dus een 2e kindje gekregen en sinds enkele maanden van de Zoloft af. Ik voelde een enorm schuldgevoel omdat ik al een tijd niet gewerkt heb, voor mijn gevoel de praktijk in de steek gelaten heb en omdat ik niet de "drive" voel om weer in de praktijk aan de slag te gaan (bang dat het verleden zich weer gaat herhalen). IK heb toen, om te zorgen dat ik meer eigenwaarde terugkreeg deze studie opgepakt, puur om een doel te hebben in een vrij uitzichtloze situatie. Het heeft me enorm geholpen, ook om tussen andere mensen te zitten, met ieder een eigen achtergrond. In principe was ik niet van plan om iets met de acupunctuur te gaan doen, maar wie weet, als mijn kindjes wat ouder zijn en ik het weer aandurf. De holistische hoek trekt me best wel, maar vooral qua interesse, niet direct de uitoefening ervan. Het gevoel om weer een terugval te krijgen blijft toch nog wel aanwezig namelijk. Gelukkig hebben mijn ouders me wel gesteund en ook gezegd dat ik het vooral rustig aan moet doen. Maar het wordt vaak niet begrepen, als je dierenarts bent en toch niet in die branche werkzaam bent.... Het vak wordt ook wel een beetje teveel geromantiseerd denk ik. Maar ik heb wel geleerd om vooral te doen waar op dat moment je hart ligt. Voor mij is dat nu een beetje studeren en voor de kids zorgen. Financieel is het nu best lastig, maar we redden het nog wel even. Daarna zien we wel weer. Na mijn opleiding bij de NAAV wil ik bij Eric Laarakker enkele modules volgen (moet je ook maar eens bij kijken, ook erg leuke site). Ik denk dat ik straks maar even met de pet rond moet om dit te bekostigen Groetjes, Emma Ps: ik snap heel goed dat jij aan kids denkt hoor, en dat je dan op gebied van werk een stapje terugdoet is heel logisch! Ik heb dat dus ook gedaan en zou het zo weer doen! Je kunt niet alles tegelijk doen, en nu na zo'n lange studie is het ook belangrijk om even afstand te nemen en te kijken naar je eigen leven en wat je precies wilt. Ik denk dat je heel goed bezig bent!!! De tijdklok tikt ook door....dat telde bij mij ook best wel mee in de overweging of we voor kinderen wilden gaan...
Hoi Emma, Het is fijn te horen dat iemand er eens hetzelfde over denkt als ik! Ik ben er buiten mijn vriend nog geen een tegengekomen, tot nu toe dan! Als ik jouw verhaal zo hoor heb je echt helemaal gelijk! Ik heb ook altijd gevonden dat de studie vrij veel van mijn tijd heeft opgeschrokt. Daarbij ben ik tijdens mijn studie ook nog eens mijn eerste vriendje verloren, waardoor ik er nog eens een jaar extra bij kon optellen..... Ik krijg nu eigenlijk pas tijd om eens andere dingen te ondernemen! Al heb ik geen spijt van m'n studie en ik zou het zo weer doen! Vooral als ik jou dan weer hoor over studeren, begint het echt weer te kriebelen. Ik zal straks eens kijken naar de website van Eric Laarakker. Ben benieuwd... En dat schuldgevoel waar je over spreekt, ook daar herken ik me in. Je bent ook bang dat alle kennis op de een of andere manier vervaagt. En mensen die maar over je roddelen... "JIj bent toch dierenarts? Dan snap ik niet dat je thuiszit! En je gaat toch geen kind nemen als je universiteit hebt gedaan?" Gelukkig heb ik nu een lieve vriend, inmiddels zijn we ook alweer 6 jaar bij elkaar en het begint heel hard te kriebelen als we het over een kindje hebben. Misschien wordt het inderdaad eens tijd dat we ons hart volgen! Het is fijn om eens iemand te spreken die zich hetzelfde voelt! Hebben jullie verder ook nog dieren in huis en gaat dit goed met de kindjes? Ik ben echt benieuwd hoe mijn hond hier op zou reageren. Hij is nu net 2 jaar oud en het is een langharige weimaraner, dus je begrijpt, nog enthousiaster als enthousiast!! Maar ik denk dat dat vast goed gaan komen. Het is echt een schat van een hond. Blij te horen dat je vind dat ik goed bezig ben! Ik doe m'n best! Er is alleen nog maar een weg naar boven! Maar jij bent zo te horen ook niet slecht bezig! Het is goed dat een mens voor zichzelf kiest! Daar ben ik inmiddels al achter..... Ik denk dat ik binnenkort maar eens aan de foliumzuur ga beginnen! Groetjes, Duckertje
Emma, Ik heb net eens op de website gekeken van Eric Laarakker. Ziet er echt helemaal niet verkeerd uit! Als je die modules daar wilt gaan volgen loop je daar dan ook een soort stage of zo? Ik ga maar eens afwassen.... Groetjes, Duckertje