Grace, mijn hemel, wat een vreselijk onderzoek! Doen ze dus toch via de baarmoedermond, en dan in de baarmoeder de eileiders opzoeken. Pffffff! Ik krijg er echt de kriebels van, omdat met de poging om mijn spiraaltje te plaatsen ze maar tot halverwege de baarmoedermond kwam, omdat die potdicht zat. Wat zul je een pijn gehad hebben. Maar wel fijn dat het achter de rug is en dat je nu een stuk meer weet.
Voordeel van dat onderzoek is wel dat je vaak 3 maanden extra vruchtbaar bent. Ik was na dat onderzoek meteen zwanger
@ Dai, Nadine gaat ook altijd staan met verschonen.. Met aankleden vind ik het juist wel handig, maar met verschonen, pff, ze is soms echt niet in bedwang te houden hoor. Het moge duidelijk zijn, ik heb echt een beweeglijk kindje (ze klimt dus ook overal op..). Fijn dat de fysio Mirte zo goed geholpen heeft! Ik hoop dat het in september inderdaad de laatste keer zal zijn dan. @ Grace20, wat een vervelend onderzoek zeg! Maarja, je moet er wat voor over hebben (denk ik, het klinkt echt heel vervelend...). @ Stoetel, hoe gaat het met jou? Heb je al een mooie buik? @ Stephanie, aftellen! Nog een week of twee hè? Denk je dat de baby eerder of later komt? @ Chelleke, zie jij het allemaal weer iets zonniger in inmiddels? Of gaat het nog niet zo goed?
Het gaat hier met ups en downs...heb een paar hele goede dagen gehad. Afgelopen weekend heb ik een behoorlijke dip gehad, daar krabbel ik nu weer even uit. Hopelijk begint morgen eindelijk mijn therapie eens echt bij dat GGZ...we hebben er al een hoop gedonder gehad, en dan moet je vertrouwen in ze hebben
Danabelle, het gaat goed hoor! Al had ik vannacht wel last van mijn onderbuik. Een vreselijke constante pijn. De kleine trappelde er aardig op los. Daar was ik erg blij mee. Want ik ga meteen de ergste dingen in mijn hoofd halen. Gelukkig is de pijn nu bijna weg. Vrijdag heeft Babydump onze bestelling geleverd. Ik heb meteen 's avonds de wandelwagen (bugaboo) in elkaar gezet. En hij is echt geweldig. Zaterdagochtend heb ik de wieg in elkaar gezet. Ik kon het allemaal niet laten staan. Ook al is het nog zo warm. Mijn man zegt dan dat ik het niet hoef te doen, maar ik vind het zo leuk. Ik moet alles dan gelijk doen. Maandag heb ik alle lakentjes, hyd. luiers e.d. gewassen en gestreken, op zolder, pfoe. Ook heb ik toen de gordijnen opgehaald. Kwantum had zaterdag gebeld dat ze klaar waren. Eigelijk hoeven we nu alleen nog 3 muren te schilderen en we kunnen de babykamer gaan inrichten. Leuk, leuk, leuk! Liefs
Hey meiden! Ben jullie zeker niet vergeten hoor. Hoe is het met iedereen? Het is alleen best druk met een kleintje en zo zwanger met dit weer, vandaar dat ik jullie wat verwaarloos. Voor degene die het leuk vinden wel te lezen hoe het gaat. Ik hou het dagboek van beide sites wel bij. Vandaag weer bij de gyn geweest. Alles oke. Liefs
wow dat wist ik niet !!! had jij ook zoveel pijn toen ze het onderzoek deden bij jou? nu ik eraan terugdenk was ik na het vorig onderzoek diezelfde maand ook zwanger van amy!
Het deed inderdaad behoorlijk pijn werd er een beetje naar van, sommige hebben er meer pijn bij dan anderen. Heb ook wel eens gelezen dat meiden amper pijn hadden. Maar wie weet heb je deze keer weer veel geluk, dan is die pijn toch zeker de moeite geweest
Hey even voor de dierenartsen onder ons...als ik me goed herinner zijn die hier toch Ik heb wel paraveterinair gedaan maar daar weet ik eigenlijk niet zo veel meer van, heb dit ook niet eerder meegemaakt met mijn beestenbende Mijn (laatste van de 5) cavia-tje van 6,5 jaar heeft pijn aan zijn rug? Ten minste de dierenarts denkt aan een hernia bij de achterpoten in de rug ofzoiets. Ze wil de achterpoten helemaal niet gebruiken. Sinds zaterdag heeft ze daar pijnstilling voor maar er zit geen vooruitgang in. Ze kan en wil nog steeds niet lopen en ligt eigenlijk alleen maar op 1 plek, waar ze dan wel eens draait. Ze eet haar komkommer nog erg graag en knabbelt nog graag aan hooi en harde boterham. Nu vroeg ik me af wat nou zo'n röntgenfoto voor een cavia kost? De dierenarts zei als er geen verbetering is dat ze dan het beste een spuitje kan krijgen, maar ze is verder nog zo kwiek, eet nog graag lekkere dingen enzo. Ik vind het heel moeilijk een keuze te maken Maar meestal betaal ik me scheel en piepen ze me er toch nog tussen uit
Hoi Chelleke, Hierbij het antwoord van dierenarts nummer 1 . Emma zal vast ook wel een goed antwoord hebben! Zoiets is altijd moeilijk.... Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn konijntje die ook ineens verlamd was aan de achterhand. Het kan hierbij om een hernia gaan maar ook om een parasiet. Het is ook moeilijk om er iets over te zeggen zonder dat ik het beestje gezien heb, maar ik denk dat je zelf wel in kunt schatten wanneer het moment daar is. Zolang hij nog levendig is en eetlust heeft en niet een hele dag laat merken dat hij pijn heeft..... Maar het blijft moeilijk.... Probeer er wel aan te denken dat zijn achterkant schoon blijft. Vaak is het probleem dat de achterhand dan vol met ontlasting komt te zitten en dan is niet zo bevoordelijk met dit warme weer. Probeer de achterhand dus regelmatig te wassen! Probeer je gevoel te volgen! Heel veel succes! Groetjes, Duckertje
Dank je wel voor je antwoord, ze heeft er geen pijn aan zolang ik niet aan haar achterhand zit. Haar eetlust zit wel snor, drinken doet ze minder, maar ik geef haar vocht via komkommer. Ik houd inderdaad de achterkant schoon ivm de maden, onvoorstelbaar hoe snel zoiets kan gaan met die vieze beesten. Ik verschoon haar nu 2 keer per dag. Toch als ik beneden kom smorgen heb ik het idee dat ik alweer wat zie bewegen op de plek waar ze heeft gelegen als ik haar daar weg haal :x Ze zitten gelukkig niet op haar. Ik heb dat wel eens gehad met een konijn, dat ging allemaal zo snel, dat ik gewoon te laat was Gelukkig zit de cavia binnen en valt het mee, alleen doordat we de afgelopen dagen de ramen tegen elkaar open hebben gehad en daar geen hor voor kan zijn er wel vliegen binnen gekomen. Ze is nu lekker hooi aan het knabbelen, maar zo is dit toch ook geen waardig leven meer? Alleen maar op 1 plek kunnen liggen en smikkelen? Wat zou er uit zo'n rontge kunnen komen? En wat kunnen ze daar aan doen? Ze heeft nu carprofen drops, de pijn is geloof ik wel minder maar verdere verbetering qua beweging zit er niet in.
Hoi Chelleke, Het blijft moeilijk. Beweegt ze zich ook niet voort alleen met haar voorpootjes? Mijn konijn kon nog heel goed het hok rond alleen met zijn voorpoten. De rest sleep erachter, maar hij had er geen pijn aan. Op een begeven moment merkte ik toen zelf dat hij echt niet meer kon en toen heb ik ook het besluit genomen om hem in te slapen. Het moet wel een waardig leven blijven, maar ik denk dat je dat als eigenaar vaak beter in kunt schatten als de dierenarts. Op de foto kunnen ze in het geval van een hernia zien dat de tussen wervelschijf vernauwd is. Alleen kunnen ze dan waarschijnlijk niet veel meer doen als de pijnstilling. De foto helpt je dan alleen aan een definitieve diagnose. Nu heb je een vermoeden. Maar ik denk dat je aan alleen het vermoeden waarschijnlijk ook al veel hebt. Ik zou zeggen, kijk het nog even aan en bedenk op je gemak wat je ermee wilt. Ik zou beide besluiten snappen. En je hebt helemaal gelijk wat die vieze maden betreft. Heel goed dat je hier zo op let! Dat zou helemaal zonde zijn voor het beestje! Nogmaals sterkte! Groetjes, Duckertje
Dank je wel!!! Ze blijft nu echt alleen op 1 plek liggen. Ze draaid dan wel eens rond maar van de plek komt ze niet. Ze word dan ook helemaal nat aan de onderkant van haar urine en poepjes Ze is volgens mij ook niet verlamd maar heeft ze er echt pijn aan waardoor ze het niet beweegt. Misschien nog maar eens terug naar de dierenarts. Ik wacht deze medicijnen nog even af tot het op is, dat zal na het weekend zijn denk ik en dan zal ik toch echt moeten gaan beslissen Pfff als ze nou ook eens echt doodziek was ofzow, of niet wou eten dan was het zo veel makkelijker Wat heb ik toch een hekel aan deze besluiten, blegh. Maar nogmaals, kei bedankt!!
Ik heb haar nu weer in de grotere kooi gedaan (ik moest haar in een kleine kooi doen zodat ze zo min mogelijk iets zou kunnen doen zodat het zou rusten) Ze piept niet en beweegt wel wat, ik houd haar dit weekend nog scherp in de gaten en dan ga ik maandag mijn beslissing nemen. Filmpjes van net (sorry, vergeten muziek uit te zetten) Net uitgeknabbelt YouTube - 2010-07-15_ 001.MOV Peertje knabbelen YouTube - 2010-07-15_ 002.MOV YouTube - 2010-07-15_ 003.MOV Ze knabbelt zelfs weer aan het hooi YouTube - 2010-07-15_ 004.MOV Verder is mijn mannetje ziek Hele dag al boven de 39 koorts (39,4 en 39,8) Baal er goed van. 1e anderhalf jaar is hij nooit ziek geweest en sinds de kerst heeft hij steeds koorts en/of ziekjes Dadelijk de hondjes uitlaten en naar boven, Rob zie ik ook wel weer verschijnen om half 11. Fijne avond
Hoi Chelleke, Ik heb je filmpjes net even bekeken en als ik het zo zie zie ik toch een alert en vrij vrolijke cavia. Ze beweegt wel wat moeilijker met de achterhand maar ze probeert het toch zeker wel. Wat mij betreft zie ik het zo toch nog wel goed gaan. Ik had gedacht dat ze er erger aan toe was! Ik zou het inderdaad nog maar eens een paar dagen zeker de tijd geven en vooral zo blijven stimuleren zoals je nu bezig bent. Het brood en het peertje iets verder weg leggen zodat ze er zelf moeite voor moet doen. Ga zo door zou ik zeggen! Gaat het al iets beter met je kindje? Altijd minder als die kleintjes iets hebben! Groetjes, Duckertje
Chelleke, wat sneu dat het niet goed gaat met je cavia wel handig dat je hier meteen de mening van een deskundige bij de hand hebt Balen dat Damian ziek is.. Zo zielig, als je kind ziek is. Ik lees dat je ook nog honden hebt, lekker druk thuis dus. Hier is het altijd spitsuur als ik twee katten, een kind en twee volwassenen eten moet geven waarbij Nadine nu door heeft dat mama doet iets op het aanrecht = er komt eten betekent.. Komt ze aan mijn benen staan en gaat ze jengelen, van de week beet ze zelfs in mijn kuit! Had ze dan zo'n honger?
@ Duckertje Dank je wel Bekijk bijlage 86033 @ Danabelle Hihi Nadine We hebben inderdaad nog 2 honden, 2 poezen en mijn konijn komt binnenkort weer terug. De poezen heb ik overgenomen van mijn broer anders gingen ze naar het asiel, daar ben ik op tegen. Maar als deze diertjes (en ik hoop dat dat nog lang gaat duren) overleden zijn dan moet ik er nog eens goed over nadenken of er wat terug komt. Ik ben altijd zo'n emo muts wbt dieren Met Damian alles weer goed, temp was vanmorgen weer 37,6 Dus hij had eigenlijk wal naar de psz gekunt voor zijn afscheid van 1 van zijn juf Maarja dat wist ik van te voren ook niet en hij heeft gisteren toch hele dag boven de 39 gehad. Maarja niks meer aan te doen Ben allang blij dat het weer beter gaat
Damian heeft jailey dan aangestoken want die is vandaag ziekjes... Er was vanochtend niks aan de hand en mijn man was vrij maar moest gaan klussen dus jailey naar het kinderdagverblijf gebracht werd ik tussendemiddag gebeld wil je jailey komen halen want ze heeft 38,7 dus ik heb gelijk mijn man erom gestuurd en het liep op tot 39,4 dus een zetpil gegeven en nu was 38,3 en nu ligt ze lekker te slapen hopelijk is ze morgen weer wat beter... Ik ben bezig met haar verjaardag... Heb al slingers en uitnodigingen verstuurd moet alleen nog even een foto inleveren voor de taart en hopen op mooi weer haha Vandaag was het niet druk op me werk dus ik heb met me collega een bumba taart in elkaar geknutseld voor het trakteren op het kinderdagverblijf... Het is een papieren taart met allemaal gele en rode taartpunten en op de taart staat een grote bumba en dan krijgt ieder kindjes een taartpunten waar dan een kaartje aanhangt met een mini bumba met hoera jailey 1 jaar en zo een roltoetertje bovenop en dan ga ik er iets van een doosje rozijntjes ofzo indoen...