Zwanger willen worden mét medicatie (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door happybest, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Danabelle fijn dat het een leuke verjaardag was,
    wel ... dat ze zo ziekjes is geworden :(
    Fijn dat het een stuk beter gaat :)

2. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hai Danabelle, wat zullen jullie geschrokken zijn, als je dan met haar naar de spoed moet ineens. Bloedprikken is ook altijd een hel vind ik zelf. Ze kunnen nooit een bloedvat vinden en uiteindelijk moet het dan uit de vinger. Daar moeten ze dan flink in knijpen om er wat uit te krijgen. Bah, en dat ze zich dus al op haar verjaardag niet lekker voelde.... Gelukkig gaat het nu weer wat beter met haar!

3. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    fijn om te horen zeg. erg vervelend als ze ziek zijn. gelukkig gaat het beter.

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Dai, alvast gefeliciteerd met Celine!!!!!!!!!!!!! Ik ben er morgen niet, vandaar vast mijn felicitaties. Maak er een mooie dag van en maak vooral ook lekker veel foto's! Wie komen er op bezoek?

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Even een vraagje......

Ik ben in april gestopt met de nuvaring. Daarna werd ik binnen een paar dagen ongesteld.
    Hierna heb ik nog twee cyclussen gehad van 32 en 34 dagen.
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 25 juni....
    We doen het op het moment nog veilig, maar ik heb de laatste anderhalve week ontzettend last van misselijkheid, geef regelmatig over. Heb heel veel honger en moet echt vaker plassen.
    Afgelopen donderdag heb ik getest met CB, deze was negatief.
    Inmiddels zit ik op dag 39 en er is nog steeds niets te zien. Ik blijf me alleen zo raar voelen!

Hebben jullie een idee? Zou ik te vroeg getest hebben?
    Graag jullie deskundig advies! ;)

Groetjes, Duckertje

6. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hey Duckertje.....tjee, spannend zeg!
    Tsja, als jullie het veilig doen, is de kans wel klein.
    Ik zou gewoon de test nog een keertje herhalen over een week ofzo, aangezien je wel symptomen hebt.
    Bij mijn 2 zwangerschappen had ik aanvankelijk vrijwel geen sypmtomen, terwijl toen ik DACHT dat ik zwanger was, ik juist wel symptomen had. Het kan dus ook zijn dat je lijf je voor de gek houdt en dat je nog aan het ontpillen bent zeg maar.
    Heb je normaal gesproken wel een regelmatige cyclus?

NOg even een vraagje aan jou over de nuva. Ik gebruik hem sinds ruim een week (vanaf dag 1 van mijn menstruatie) en sinds 1 week voor mijn menstruatie heb ik het idee dat mijn depressie weer aan het terugkomen is. Het begon namelijk met frequente irritaties en toen ik startte met nuva is het alleen maar erger geworden (normaal gesproken gaan de irritaties ed. dan weer weg tijdens de menstruatie). Merkte jij ook wat aan je stemming toen je met nuva begon?
    Ik zit namelijk te overwegen om nu alweer te stoppen.....

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Emma,

bedankt voor je reactie!
    Ik ben idd aan het overwegen om de test nog een keer te herhalen.... Voor het gebruik van de pil had ik inderdaad altijd een regelmatige cyclus. Ik ben blij als ik zwanger ben, maar ik wil me nog niet te veel verheugen....
    Aan de andere kant zal ik heel erg balen als het niet zo blijkt te zijn. Ben een beetje bang dat ik straks moeilijk zwanger word met een onregelmatige cyclus..... :(

Wat de nuvaring betreft, ik ben er onder andere mee gestopt, omdat ik al lange tijd neerslachtig was. Dit werd steeds maar bij andere dingen gezocht, maar ik werd het zelf gewoon heel erg beu.
    Aangezien we toch de keuze hadden gemaakt dat we eventueel met kinderen wilden beginnen leek het me het best om gewoon eens te stoppen en te kijken wat er ging gebeuren.
    Ik kan je zeggen, ik heb me lange tijd niet zo goed gevoelt. De eerste maand voelde ik het langzaam beter worden. Nu ken ik mezelf niet meer terug! M'n vriend is nog steeds verbaasd hoe ik ben veranderd!
    Eerst zag ik alles redelijk negatief, maar dat is er de laatste tijd niet meer bij! :)
    Het zal natuurlijk voor iedereen anders zijn, maar dit is mijn ervaring. Ik kan het dus heel goed begrijpen dat je overweegt om weer te stoppen.
    Ik begin er in ieder geval nooit meer aan!

Groetjes, Duckertje

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje, wat ben ik blij dit te horen! Het geeft me hoop dat het dus niet enkel en alleen aan mij ligt, maar dat hormonen dus ook bij mij een heel belangrijke invloed hebben op mijn stemming. Pfff, lastig hoor, we willen nog een derde, maar nu nog niet zeg maar. Maar ja, wat dan voor anti-conceptie in de tussentijd.....
    MIsschien gaan we dan wel gewoon voor condoom en als het gebeurt gebeurt het en als het goed gaat, dan hopen we over zo'n 2 jaartjes voor een derde te gaan.

Hmmm, 2 jaar lang condooms gebruiken :$

Ik hoop trouwens heel erg dat het alsnog raak is bij jou! Ik weet hoe ellendig het is als je denkt dat je zwanger bent en je wordt alsnog ongi. Maar goed....hopelijk hoef je niet zo lang te wachten als sommige andere meiden hier! En die positieve instelling van je werkt alleen maar in je voordeel, hou dat vast!

9. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Als je het over de duvel hebt! ;)
    Gisteravond dus ongesteld geworden......

Een beetje een dubbel gevoel... We hadden het wel graag gewild, aan de andere kant kan de "planning" nu wel doorgaan zoals we het hadden gedacht. We hebben namelijk besloten te gaan trouwen! :)
    Volgend jaar 29 april geven we elkaar het ja-woord! :)
    (en anders was ik dan ongeveer uitgerekend ;) ).

Emma, het ligt echt niet aan jou, maar aan die stomme hormonen! Ik denk dat je er goed aan doet om ermee te stoppen en op condooms over te gaan. Zo doen wij het ook. Je hebt in het achterhoofd dat je er nog wel eentje wilt, maar nu nog even niet. Maar als het dan toch mis gaat is het geen probleem!
    Ons bevalt het tot nu toe prima, zelfs als je een paar dagen stress achter de rug hebt! ;) Het maakt het ook wel spannend!!

Je kunt het natuurlijk altijd een maandje proberen!

Groetjes, Duckertje!

10. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Thanx Duckertje, voor je lieve woorden. Ik ga het idd maar eens proberen zonder nuvaring. Ik ben blij dat ik er wel snel achter ben gekomen (mede dankzij jou!) dat dit de oorzaak zeer waarschijnlijk is, van mijn neerslachtigheid.

Wat vreselijk balen dat je toch ongesteld bent geworden, maar aan de andere kant: super dat jullie gaan trouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anders was het wel heel lastig geweest ja, als je dan zou bevallen ;)

Geniet van alle voorbereidingen, dat is zo ontzettend leuk!
    Wij zijn trouwens op 21 april getrouwd hihi, ook op een vrijdag ;). Leuke maand om te trouwen, want dan is het al best lekker weer!

Liefs, Emma

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Duckertje, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Wij zijn twee jaar geleden in april getrouwd, prachtige maand om te trouwen inderdaad!
    Emma, jeetje, als je nu al merkt dat die nuvaring je klachten geeft.. Nouja, toch fijn dat je weet waar het aan ligt, kun je er iets aan doen - nuvaring niet meer gebruiken. Maar dan wordt het weer dat gedoe met condooms enzo dus?

12. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
  13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb even een mail gestuurd aan mijn gyn, om te vragen of zij nog ideetjes heeft. Blijven eigenlijk niet zoveel opties over nu, maar vindt condooms niet fijn voor zo'n lange periode en ook niet veilig genoeg.
    Ik vraag me af of de pil dezelfde bijwerkingen heeft als de nuvaring, of dat het misschien nog te proberen is....

14. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie lieve reacties! :)

Ik moet zeggen dat nu de zenuwen wel een beetje beginnen te kriebelen.... Je kijkt er zo lang naar uit en dan is het dadelijk eindelijk zo ver! :)
    Van het weekend gaan we het aan de ouders vertellen. Hebben jullie een idee om dit op een originele manier te doen?

Ik ben in ieder geval blij te horen dat april een goede maand blijkt te zijn!

En Emma, kies echt voor jezelf en geloof er ook in! Dat ding eruit en klaar!
    Mijn vriend (verloofde eigenlijk, nog even wennen ;) ) is een tijd geleden uitbesteed geweest aan Organon en heeft toen ook eens gesproken met "de man van de nuvaring". De grootste klacht die ze daar binnen kregen was echt neerslachtigheid. Al geloof ik dat dit bij iedere pil wel is. Mijn moeder had er ook altijd veel last van in ieder geval.
    Volgens mijn huisarts kon dit trouwens niet kloppen, omdat de nuvaring slecht lokaal zijn hormonen afgeeft en niet door heel het lichaam gaat. Ik weet inmiddels wel beter! :)

Groetjes, Duckertje

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Emma, is een gewoon spiraaltje geen optie? Of de mirena, daar hoor je ook veel over? Snap dat je geen zin hebt ik condooms de komende jaren..
    Duckertje, hier geen originele ideeën, wij zijn gewoon bij mijn ouders binnengevallen: wij gaan trouwen :)

16. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn man heeft mijn hand gevraagd aan mijn vader............... Was heel romantisch ;)
    MIjn vader was volledig overdonderd, kon bijna geen woord uitbrengen. Toen mijn vader "toestemde" heeft mijn man me ten huwelijk gevraagd, op z'n knieen............
    Ik heb nog nooit zo hard gehuild van geluk!

Ik zal eens bedenken of ik nog wat weet voor jullie ;)

@Danabelle: ik heb pas geleden nogal een behoorlijk slechte ervaring gehad met de mirena omdat de gyn 'm er niet in kreeg (gesloten baarmoedermond). Ben toen flauwgevallen van de pijn en was pas na ruim een uur weer een beetje aanspreekbaar. Ook ontzettend veel bloedverlies van gehad door het inbrengen van de spiraal. Toen hij niet goed bleek te zitten is hij er dus weer uitgehaald. Een grote ellende, en dat durf ik nu nooit nooit meer :(

17. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Gyn had me gemaild. Wat haar betreft waren de enige opties: koperspiraaltje en condooms.
    Spiraaltje komt er bij mij nooit meer in. Dus de laatste optie gaat het worden. Ben benieuwd hoe snel we voor een derde gaan ;)

Waar zijn jullie allemaal trouwens????

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hè Emma, wat een vervelende ervaringen met anticonceptie heb jij zeg! Oei, condooms.. ik ben ook geen fan, maarja wij wilden ook niet direct al een tweede kindje (zou inmiddels welkom zijn!). Kunnen jullie niet aan onthouding doen rond je vruchtbare dagen? ;) Die drie dagen per maand..

19. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Emma,

Ik had al zo'n vermoeden! Het is goed dat je niet meer voor de hormonen kiest

Ik kom zelf net terug van het ziekenhuis en ik heb eigenlijk groen licht gehad om voor een kindje te gaan! :) Hij ziet nu geen enkele reden meer wat mijn medicatie betreft om het niet te doen.
    Ben ik eigenlijk wel heel erg blij mee! :) Nu snel nog trouwen... ;) Ik ben zo lekker ouderwets dat ik dat eigenlijk liefst nog het eerst doe, dus na april kunnen we er volledig voor gaan! Yippie! :)

Was wel grappig. Ik heb die arts al meer als een jaar, dus ik met een big smile vertellen dat ik verloofd was. Zijn reactie: ik ook ! Hij gaat ook in april trouwen en ik kreeg zo'n gevoel dat hij ook al goed aan het oefenen was met zijn vriendin ;)

In ieder geval iedereen een goed weekend!

Groetjes, Duckertje

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat een goed nieuws Duckertje! En grappig dat die arts ook verloofd is en in april gaat trouwen. Wie weet krijgen arts en jij nog wel eens in dezelfde maand een kindje ;)

Deel Deze Pagina