Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Mijn NOD is 18 oktober. Ik test pas als ik 3 dagen overtijd ben.

2. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Vorige week ben ik gestopt met mijn baantje in het ziekenhuis. Ik was patientenbegeleidster. Dat houdt in dat ik patienten met bed naar de juiste afdeling bracht. Ik heb hier 2 jaar gewerkt.

Ik ben hier gestopt omdat ik het veel te druk vind. Ik ben nl. ook nog peuterleidster. Heel leuk vak. Zit ik toch nog tussen de kindjes. Maar eentje van mezelf lijkt me toch nog veel leuker!

Pretttig weekend allemaal. En emma sterkte met de kleine. En voor diegene die gaan testen aankomende dagen. Succes ermee!

Liefs Linneke

3. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Wat fijn dat jullie weer thuis zijn Emma :whistle: . Het is nergens beter dan thuis. Ik snap je wel hoor, laat je maar goed voorlichten ook i.v.m. de keelamandelen.

Wat betreft voelen, ik ben gewoon erg moe, maar volgens mij gewoon een beetje grieperig en van het niet slapen van de pijn. Wel beetje gevoelige borsten ,maar dat heb ik wel vaker gehad, dus durf eigenlijk niet veel te voelen :( .

En jullie dan shay en puzzcat, voelen jullie al wat?

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dames! Ik zag dat voor sommigen van jullie de NOD al dichtbij komt, spannend! Mijn NOD is 4 november, zag dat ie weggevallen was bij het laatste lijstje. Maar duurt ook nog héél lang natuurlijk - ik vind het altijd zo lang duren ;) Ik las iets over testen en hoe duur/goedkoop ze zijn, ik heb testen van de Babyboomshop. Die zijn goedkoop en gewoon betrouwbaar - dipsticks, geen midstreams want die zijn een stuk duurder. En omdat ik moet stoppen met een deel van mijn medicijnen zodra ik zwanger ben, raadt de dokter mij aan om iedere maand te testen, óók als ik ongesteld ben geworden want het komt nu eenmaal voor dat een vrouw wel bloedt, maar ook zwanger is. Enfin, voor de zekerheid dus iedere maand een testje voor mij :)
    Was trouwens van de week bij de HA en zij zei dat, als we niet persé haast hebben, we nog wel eventjes kunnen wachten met onderzoeken e.d. (we zijn in totaal ongeveer een jaar bezig). Ik vind het prima, vind over een half jaar vroeg genoeg om de medische molen in te gaan voor een zwangerschap.
    @ Emma, fijn dat je zoontje mee naar huis mag :)

5. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    NOD dag:

Stephanie: 10 okt
    Shay: 13 okt
    Debbie: 14 okt spiraaltje verwijderen
    Happybest: 15 okt
    Puzzcat: 15 okt
    Emma: 20 okt
    Linneke: 18 okt
    Danabelle: 4 nov

klopt 'ie zo weer?

@Danabelle: Ik vind het echt knap dat je toch nog een half jaar wilt afwachten voor je de medische molen in gaat. Maar ik kan me ook voorstellen dat die medische molen ontzettend intensief is. In een stroomversnelling krijg je dan allerlei onderzoeken ed. wat behoorlijk ingrijpend is. 2 schoonzusjes van mij hebben dat ook doorgemaakt.
    Laten we in elk geval met z'n allen duimen en hopen dat het toch spontaan gebeurt voor je in de komende maanden!

Gr. Emma

6. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Wat fijn Emma dat je manneke weer lekker thuis is. IK hoop dat er snel duidelijkheid komt, want het is raar dat ze zijn amandelen er niet gelijk uit hebben gehaald. Ben benieuwd hou ons op de hoogte.
    En Shay...heb je al getest?
    Verder rustig aan deze kant.....fijne avond en kom morgen weer even buurten.

7. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Avond!

Hoe is het met iedereen?
    Allemaal in de kroeg of voor de buis?

Emma, fijn om weer thuis te zijn?
    En over je vraag.
    Ja, ik denk dat ik mijn innesteling gevoeld heb. Ik dacht zelfs nog even dat m'n ei te laat was of zo. Had steekjes in m'n buik en in m'n liezen rond die dagen. Dus dat zal het wel zijn geweest. Geen bloedverlies oid.
    Heb jij 't gevoeld?

Danabelle, idd knap dat je nog een half jaar kan wachten.
    Zou geweldig zijn als het zo gaat lukken :D
    Die molen moet je ook wel achter staan volgens mij. Anders trek je dat nooit. (vriendinnetje zit er ook in en schoonzus gaat erin, maar wil het nu nog niet om bovenstaande reden)

Happybest, wil je niet onnodig blij maken hoor... maar ik had dezelfde klachten als die jij nu zegt. Grieperig, lamlendig. Nu nog steeds trouwens.

Linneke, leuk werk heb jij!
    Knap trouwens als je zo lang kan wachten met testen.

Shay, misselijk? Krijgen we een topic babyboom? hahaha
    Je zou toch testen vandaag?

EN? EN?

Rest dikke knuffel!

8. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    trouwens voor degene die het leuk vinden.. Heb m'n CB test even in m'n album gezet.

9. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben echt ZO blij dat ik weer thuis ben! Het lijkt wel of ik er 3 weken gezeten heb ipv 3 dagen, heel gek :-k
    Het was ook erg vreemd om in het ziekenhuis te slapen. De verpleegkundigen kwamen natuurlijk ook steeds binnen, en je hoort gestommel op de gangen, dan lig je echt niet rustig in je bed. En warm dat het daar is joh, niet normaal! Ik kan daar echt slecht tegen om in die hitte te slapen. Maar goed, ik was bij m'n mannetje in de buurt, dat was het belangrijkste.

Je hoort daar ook aangrijpende verhalen hoor, van andere ouders, poeh! Zo was er afgelopen dinsdag een kindje overleden op de afdeling, nog maar een paar weken oud. De andere ouders, van wie hun kindje nog was opgenomen kenden de betreffende ouders en het kindje inmiddels goed en waren er ook helemaal kapot van. Er gingen allemaal alarmen af en je hoorde geschreeuw van de ouders.... Ik kreeg echt tranen in mijn ogen. Je voelt gewoon de onmacht die die ouders moeten hebben gehad. Zo'n leventje wat gewoon door je handen glipt. Je gaat dan ook denken: stel dat het jouw kindje was.....vreselijk gewoon.

En ook verhalen van ouders dat de ziekte bij hun kindje echt ontzettend laat is onderkend, maar nog net op tijd, puur doordat de ouders maar bleven aandringen op verder onderzoek, anders was het helemaal fout gelopen (kindje had longontsteking en heftige blaasontsteking).

Maar goed, even wat anders....

@Stephanie: ik denk dat ik deze maand kan afschrijven door alle stress en hectiek die we hebben gehad....helaas. Ik heb verder ook niets van innesteling gevoeld of zo, ook al zegt dat niets. Toch heb ik bij mijn zoontje destijds 2x een heftige pijnaanval in mijn baarmoeder gehad, vreselijk pijnlijk was dat. En daarna bleek het dus raak te zijn.
    Ik reken dus maar nergens op, al heb ik wel zin om te testen ;)

Ik heb ook een erg opgeblazen buik, wat ik elke maand heb als ik ongi word. Dus alle tekenen wijzen in de richting van :evil:
    We'll see.

Fijne avond iedereen!

Groetjes, Emma

10. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Jeetje Emma,

Ben een beetje stil van je verhaal...
    Wat lijkt me dat erg als je dat zo mee maakt. Dan ben je volgens mij zooooo blij dat jou kindje weer mee naar huis mag.

Het horen schreeuwen van andere ouders.... vreselijk!

Nog 9 dagen wachten... wat kunnen die dagen toch lang duren.

Ik ga weer even bij m'n mannetje op de bank kruipen. (hopelijk ga ik niet weer drie keer in het uur voor niks tegen 'n tekeer. Arm jong :oops: )

Fijne avond nog!

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    ff een snel antwoord

NEGATIEF

snik snik snik

moet er helaas alweer vandoor morgen weer al werken... Binnenkort ben ik er weer meer hahah

12. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Dikke knuffel van hier!

13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @Shay: Wat ontzettend balen meid, van mij ook een hele dikke knuffel....... :(

14. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    He bah, wat vervelend shay! Dikke knuffel!

@stephanie, ik hoop het zo maar durf het eigenlijk niet omdat het altijd zo'n teleurstelling is :( !

x

15. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    he shay wat ongelofelijk balen zeg! nou meid....sterkte. lopen onze NOD straks mss toch gelijk?

16. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Jeetje Emma wat een verhaal. HEFTIG! Geniet lekker van je manneke. Sterkte nog! Een knuffel vanuit hier.
    xxx

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Emma, wat een verhalen! Het zou je maar gebeuren, je kindje overleden of je kindje is heel ziek en de ziekte wordt niet onderkend en je kindje gaat dood - of raakt voor het leven gehandicapt ofzo.. Dan besef je toch gauw weer hoe blij je mag zijn dat je kindje gewoon mee naar huis kan uiteindelijk!

@ iedereen, ik heb het afgelopen jaar al genoeg medische polonaise aan mijn lijf gehad zeg maar, heb even niet zo'n trek in onderzoeken en mijn man ook niet. Daarnaast lijkt me dat eigenlijk níemand zit te wachten op medisch ingrijpen in je seksleven (want daar komt het toch op neer!), ik vind dat het echt een uiterst redmiddel moet zijn. Maar wanneer die medische molen gewenst is, is voor iedereen natuurlijk anders dus neem vooral geen aanstoot aan mijn opmerkingen ;)

18. Sunshine29

11 okt 2008
    34
    0
    0
    Hoi,

Leuk dat er een speciaal topic is voor mensen die met medicatie zwanger willen worden!

Sinds 2001 gebruik ik Carbamazepine, omdat ik epilepsie heb. Vorig jaar heb ik geprobeerd af te bouwen. Toen ik 600 mg/dag slikte, ging het weer mis, dus nu ben ik weer terug bij de oude dosis: 800 mg/dag

Mijn neuroloog vertelde dat van alle medicijnen tegen epilepsie Carbamazepine de minst slechte is.

Sinds vorige maand zijn wij gestopt met anticonceptie. Dinsdag 21 oktober zou ik ongesteld moeten worden... nog even spannend dus. We gaan 18 oktober een 1e test doen.

19. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo sunshine, welkom bij het clubje! :D

Ik heb ook wel eens gehoord dat carbamazepine het minst slecht is. Zelf slik ik 2 keer 300 depakine. Valt nog wel mee al zeg ik het zelf.

Jammer dat het afbouwen niet wilde lukken.

Spannende tijd he, dat wachten! Wil je er ook bij op de lijst?
    (houden we bij van wie wanneer z'n NOD heeft)

Hebben jullie al kinderen of is dit de eerste?

Danabelle, gelijk heb je om daar nog even mee te wachten. Kan toch altijd nog? Wanneer jullie daar allebei aan toe zijn.
    En hopelijk is de molen helemaal niet nodig! :D

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    NOD dag:

Stephanie: 10 okt
    Shay: 13 okt