We zijn net terug van het consultatiebureau. Alles weer goed met Damian en hij doet het ook heel goed. Zijn gewicht en lengte waren ook super: 02-02-2009: 9800 gr 73,0 cm en zijn hoofdje 46,2 cm 26-03-2009: 10380 gr 75,4 cm en zijn hoofdje 47.1 cm Hij kan sinds een week handje klappen, tot staan optrekken en kruipen. Even een sprongetje gemaakt dus Hij heeft ook weer zijn prikjes gehad. Hij mocht nu lekker bij mama op schoot blijven zitten. De eerste prik was prima, 2e prikje was wat gemener maar was maar heel even een klein kikje van Damian. Daarna kan hij weer vrolijk lachen naar de arts. We moesten namelijk ook nog even naar de arts, Damian zijn ogen na laten kijken. Wij vinden namelijk dat hij een beetje loenst. Zijn rechter oogje is ook wat kleiner (overblijfsel van zijn scheve koppie). We zijn nu doorgestuurd naar de oogarts. Het hoeft niet perse iets te zijn maar omdat ik oog heel erg heb geloenst moet hij toch even nagekeken worden. Altijd goed toch? Nouja verder zijn we allemaal dik tevreden Zijn groeicurve: http://www.koolwaaij.nl/groei/mijnpagin ... d=a573f020
Charpi dank je! Danabelle je buikje begint al mooi te komen hoor! Ik hoop dat je examen goed is gegaan. Heb je nog lekker geshopt gisteravond? Shay heel veel plezier dit weekend, geniet er maar lekker van! Chelleke, je kleine man doet het maar goed! Super hoor! Hier alles zijn gangetje. Ben vanmorgen weer bij de gyn geweest en mijn eiblaasje was nog niet gesprongen maar wel giga groot (32mm) dat is een bijwerking van de clomid. Maar verwachting is dat hij vandaag wel gaat springen. Moet zaterdagmiddag weer komen. Moest ook nog hormoon prikken (welke weet ik niet). Dus nu maar duimen dat mijn progesteron het ook zo goed doet. Hoe zou het met Emma zijn? Lang niets meer van gehoord!
Hoi dames! Bedankt voor jullie succeswensen en vragen naar mijn afstuderen! Ik ben geslaagd Zal voorlopig niets met mijn studie doen maar ach, de baby kan later wel zeggen dat zijn/haar mama gestudeerd heeft hihi. Was idd woensdag nog naar de Hema geweest, aantal handige babyspulletjes ingeslagen. En sinds gisteren staan de meubeltjes voor het kamertje hier! Kamertje is verder nog niet af (kozijn verven, plank aan de muur, gordijntje maken plus ophangen moet allemaal nog gebeuren) maar het begin is er! Heb wel blaasontsteking nu. Kon gisteren om half vijf gelukkig nog bij de huisarts terecht en heb antibiotica gekregen. Er zat ook eiwit in mijn urine, maar mijn bloeddruk is gewoon goed dus het was niet verontrustend. Maar als ik me beroerd ga voelen moet ik wel gelijk een arts bellen. Happybest, spannend eisprong! Chelleke, fijn dat je zoontje het zo goed doet! Shay is nu lekker een weekendje weg, ben benieuwd hoe ze het heeft in Landal!
Ja het is inderdaad rustig hier.... al ben ik er zelf ook niet elke dag... Happy, ik hoop dat je eitje gesprongen is en dat je dat vandaag in het ZH te horen hebt gekregen... Danabelle hoe is je examen gegaan? Chelleke, fijn dat het zo goed gaat met je zoontje... ben benieuwd wat er uit het bezoek naar de oogarts komt... Shay, ik hoop dat je een heel leuk weekend hebt!
Gefeliciteerd meid, wat voor studie heb je nu eigenlijk afgerond, ben het vergeten! Leuk dat je de meubeltjes binnen hebt voor het kamertje, tja het duurt effe voor het af is he... Beterschap voor je blaasontsteking!
He meiden, Ik was helaas te voorbarig. De gyn had de bloeduitslag van het oestrogeen en dat was ook niet goed. Het wordt volgens hem nog een lange weg. Mijn man was nu mee en vroeg of er geen vaart achter gezet kon worden omdat ik zoveel pijn heb, maar daar wou hij niets van weten, ze weken niet van het protocol af en het maakte niet uit of je een ziekte oid had. Alleen als je 40 werd, dan wel. De clomid was te weinig en nu was mijn overgewicht wel een probleem en in combi met de verminderde hormoonaanmaak werd het moeilijk voor ons. . En dat terwijl ik nu niets aan mijn overgewicht kan doen. Maar heel misschien mag ik volgende maand met injecties beginnen. Dat hangt van de hoogte van mijn progesteron af (moet ik vrijdag prikken). Oja mijn eitje is waarschijnlijk gister wel gesprongen.
Ach Happybest, wat een vervelend nieuws Ik hoop dat je toch volgende maand met de injecties kunt beginnen! Charpi, dankje Ik heb nu de master Geschiedenis afgerond
Happybest, daz nou ook weer een tegenvaller om te horen zeg. snap wel dat ze niet mogen afwijken, maar ja in combinatie met een ziekte, zouden ze er toch wel een mouw aan kunnen passen? Dikke knuffel vanaf hier! Danabelle, een master in de geschiedenis! dus als we iets van vroeger willen weten moeten we bij jou zijn.. nog speciale richting daarin waarin je bent afgestudeerd? Hier ook druk aan het werk, maar dan met de kamer voor grote zus... tja die zullen we maar eerst doen, voordat we de babykamer aanpakken. Dus gisteren voor eerst behangen....hoezo relatietest? maar we hebben hem glansrijk doorstaan...niet dat het al af is hoor, maar het ziet er erg mooi uit, en zelfs de eerste twee banen, waarbij mn man echt al geen zin meer had zien er prima uit, wat willen we nog meer? Morgenavond gaan we er weer mee verder! Fijn weekend nog! Dai
Allemaal met de kamertjes bezig! Wat een ontzettend lekker weer he buiten! Volgende week naar de dokter.
Lieve meiden, Ik zal jullie even een update geven van de situatie hier.... Ik was al 2 weken flink ziek, waterdunne diarree, misselijk, vreselijk vol gevoel, niet kunnen eten en nauwelijks drinken. Wij zouden op vakantie gaan voor een weekje en toen hadden we zoiets van: zullen we het annuleren? Maar we hebben het toch doorgezet omdat we dachten dat de rust me wel goed zou doen. Toen we eenmaal op ons vakantie-adres waren ging het toch niet goed. Ik heb toen de verloskundige gebeld en we konden direct komen. Wij dus weer terug naar Amsterdam. Ik had namelijk ook de baby al ruim een dag niet gevoeld. Met een echo bleek dat de baby het goed deed. Vervolgens drongen we aan op een bloedonderzoek. De verloskundige wilde liever afwachten, maar we kregen toch onze zin. Ze had zoiets van: er zal wel niets uitkomen, dus gaf ons een belafspraak voor de uitslag. Wij weer terug naar ons vakantie-adres, want ik dacht inmiddels ook dat het wel mee zou vallen dan. We zaten net weer op de Veluwe en toen kregen we een belletje dat mijn bloed niet goed was. Mijn leverfunctie was erg gestoord. Ik moest direct opgenomen worden. We schrokken ons dus een hoedje en hebben spulletjes voor mij ingepakt en zijn weer naar het ziekenhuis in Amsterdam gegaan Er zijn elke dag veel onderzoeken gedaan, met name bloedonderzoeken en na een leverecho bleek dat ik galstenen had. Die wilden ze eigenlijk zsm door middel van een kijkoperatie verwijderen (galblaas eruit). Maar na een aantal dagen durfden ze het toch niet aan om te opereren. De bedoeling is nu om af te wachten en de zwangerschap uit te zitten. Ik moet elke 2 weken terug naar de maagleverdarmpoli voor controle en bloedonderzoek. Verder wacht ik nu nog op de uitslagen van diverse virustesten, omdat die ook de baby kunnen infecteren. Ik maak me veel zorgen. Heb mijn verjaardag in het ziekenhuis doorgebracht, maar mocht gelukkig 's middags wel naar huis na lang aandringen. Eenmaal uit het ziekenhuis blijkt dan toch weer dat rust nemen niet echt mogelijk is, zeker niet met een ronddartelende peuter. Hoewel ik mijn man en zoontje vreselijk gemist heb in het ziekenhuis, voelde ik me fysiek daar wel beter. Momenteel ben ik ontzettend vermoeid, maar het eten gaat iets beter. Ik heb ook de griep nu en dat is wel vervelend om erbij te hebben. Al met al lukt het me niet echt om jullie verhalen terug te lezen. Zijn er nog nieuwtjes? Ben namelijk echt een zeef en alles kost me behoorlijk wat moeite. Onze vakantie is ook nog eens in duigen gevallen en daar baal ik ook vreselijk van. Het geluk is wel dat mijn man veel bij me is. Ook vangt mijn moeder veel op. Verder is het afwachten nu, al blijf ik me vreselijk zorgen maken dat ik volgende week weer opgenomen moet worden omdat ik me zo slecht voel. Mentaal geeft het me ook wel weer een klap en de Zoloft is ook nog eens slecht voor mijn lever. Maar ik kan dus niet zonder. Ik ben erg bang voor de volgende uitslag van mijn leverfunctietesten, maar ja, wat moet je.... Nu voel ik gewoon wat jullie ook steeds voelen als je naar de internist moet..... Sorry voor mijn hele betoog, het moest er ff uit Dikke kus, Emma
Jeetje Emma wat een verhaal. Je laat ons wel schrikken zeg! Denk maar aan jezelf en niet aan ons! Heeeeel veel sterkte en hou je taai meis!
Ooh Emma, wat rot dat je zo ziek bent! En dan ook nog je vakantie in duigen hebben zien vallen, bah Ik vind het wel heel goed van je dat je toch hebt aangedrongen op verder onderzoek. Jij kent je lichaam het beste en wist dat er iets niet goed zat. Maar ehm, als ik het goed begrijp ga jij je nu nog een week of zeventien zo ziek voelen, omdat er pas ná de bevalling iets aan gedaan kan worden? Lijkt me geen prettig vooruitzicht Sterkte! Daiquiri (dacht dat jij het vroeg), mijn afstudeerrichting is Maatschappijgeschiedenis. Dat klinkt vaag en dat is het ook een beetje hihi. Ben afgestudeerd op reizen rond 1800 in Europa (globaal uitgelegd). @ iedereen, had vandaag eindelijk de twintig wekenecho! Alles was helemaal goed De echoscopiste vond ons kindje een voorbeeldig kindje, want het lag er goed voor en draaide even mee als dat moest. Het enige wat ze niet helemaal goed kon zien was.. het geslacht! Ze kreeg het wel heel even in beeld en op grond daarvan dacht ze aan een meisje. Maar ze kon het niet met zekerheid zeggen. Op zich wel jammer, want we wilden het heel graag weten en nu weten we in feite nog 'niks', natuurlijk kunnen ze het nooit met 100% zekerheid zeggen maar dit was meer 70% zekerheid dan 95% zeg maar. Maargoed we gaan in ieder geval ook een mooie meisjesnaam bedenken! Morgen weer naar de verloskundige.
Ach emma wat schrikken zeg. blij dat je er zo optijd bij was. Hoop voor je dat je niet opgenomen hoeft te worden maar mischien is het wel beter voor je ook al mis je je mannen erg. Dannabelle blij dat het goed was. jammer dat de kleine zich niet duidelijk wil laten zien. Groetjes Annemarie
Wat leuk Danabelle, fijn dat alles goed was/is! Het is dus wel nu al een kleine doerak, dat zij/hij het geslacht nog niet wou laten zien. Dat belooft wat haha! Succes vandaag!