Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bedankt dames!
    26 mei heb ik pas een gesprek met de gyn :( A.S vrijdag wordt wel mij spiraal eruit gehaald!
    Mocht ik voor mijn afspraak zwanger worden, moet ik bellen en dan kan ik meteen op gesprek komen (dan wel...)
    Anywho, spannend allemaal dus. Dinsdag moet ik afrijden, en ik denk dat als ik het gehaald heb ga afbouwen.
    Zal er vrijdag even met mijn arts ook over praten.

@ Linneke, ook spannend voor jou zeg :D

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Welkom nieuwe dames!
    Shay wat een lief buikje :) Ik kan er niet over uit dat je nog in je gewone kleren past haha, bij mij lukt dat niet meer. Maar ik heb het idee dat mijn buikje wat lager zit dan het jouwe. Zal van de week eens een foto maken en plaatsen. Ik vind het wel leuk dat (sommige) onbekenden nu gaan zien dat ik zwanger ben! Hoewel ik ook nog regelmatig verbaasde blikken krijg: oh ben je zwanger? Waar is je buik dan? Nou, waar hij hoort, ter hoogte van mijn buik ;)
    Ik heb een ontstoken ooglid, bah. Dokter gebeld, de assistente gaat uitzoeken of ik er nu iets voor mag gebruiken. Zou wel leuk zijn want ik zie en voel het heel de tijd hangen. Manlief is ook al in de lappenmand (hartklachten, waarschijnlijk niet ernstig maar toch niet leuk!) dus dat schiet lekker op. Verder gaat het wel goed hier hoor! Had van de week nog eens zo'n dag dat ik tig keer moest spugen, verder valt het erg mee. Ook hier schopt de baby regelmatig. Gisteren zat ik met de krant op mijn buik, ging opeens heel de krant heen en weer omdat de baby schopte!
    Ohja wij hebben morgen een geslachtsbepalingsecho, ik hoop dat ze dan met wat meer zekerheid kunnen zeggen of het een meisje of jongen is!

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    NOD
    Linneke: ?
    Happybest: 6 mei (uitgaande van 30dg)
    Bloem: 7 mei
    Charpi: ?
    Hope 1982: ?
    Chelleke: 11 juni

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009

Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 10-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 09-09-2009
    Sanneke 17-10-2009

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Afspraken:
    28-04: Happy gyn
    29-04: Stephanie vk
    01-05: Annemarie gyn
    06-05: Daiquiri VK
    06-05: Shay gyn
    07-05: Emma internist & Annemarie immunoloog
    07-05: Shay pretecho
    15-05: Daiquiri reumatoloog
    15-05: Chelleke reumatoloog
    26-05: Astrid gyn
    16-06: Annemarie echo hart

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Zo de nieuwe dames heb ik er ook tussen gezet...

Tja danabelle ik weet het ook niet... Maar me broeken zijn onder me buik gaan zitten
    dus vandaar dat ze nog gewoon dicht kunnen... Als ik een t shirt aan heb zien mensen het wel maar als ik een vest draag zie je het niet eens...

Ik ga schoonmaken helaas moet dat ook gebeuren..

5. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Mijn NOD was 20 april en ik heb 25 mei een afspraak bij de gyn. Dus die kun je er ook bijzetten shay.

6. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hai meiden,

Ben er nog wel hoor, maar de dagen zijn zo idioot dat ik niet kon reageren, ook doordat ik me erg ellendig voel. Ik zal proberen morgen een wat uitgebreider verslag te doen van alles wat er deze week is gebeurd.
    Welkom ook voor de nieuwe meiden hier!

En knuffels voor iedereen!

Emma

7. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden

8. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Astrid: ik heb tot mei dit jaar Zoloft geslikt. Heb het een jaar gebruikt. Omdat ik zwanger ben wilde ik proberen af te bouwen. In eerste instantie lukte dit voor geen meter. Had last van terugval. Maar door heel gelijdelijk aan steeds verder af te bouwen is het me uiteindelijk wel gelukt. Nu voel ik me prima. Ik ben vorig jaar overspannen thuis komen te zitten en naar aanleiding daarvan naar de psycholoog gegaan. Daar werd de diagnose depressief vastgesteld. Ook heb ik trekjes van ADD maar niet sterk genoeg om daarvan de diagnose vast te stellen. Het afbouwen is voor iedereen anders maar ik heb de meds helemaal afgebrokkeld. Tot ik op een lage dosering zat. Toen heb ik steeds eens een dagje overgeslagen enz. Gelukkig is het nu steeds mooi weer, dat scheelt voor mij de helft!

@ Emma: dikke knuffel voor jou! Lekker rustig aan doen hoor.

@ Lineke: spannend op het wachtbankje, ik duim heel hard voor je!

20 weken echo was helemaal goed! De vk was zeer tevreden. We zagen de baby echt heel erg goed en ik moest voor het eerst ineens huilen tijdens de echo hahaha. En dat alles omdat ze de voetjes van onderaf liet zien. ZOOOO SCHATTIG!!! Over twee weken hebben we een herhaling van de pretecho, dan vraag ik of ze ook een foto van de voetjes wil maken, ik ben er meteen verliefd op hahaha.

Gisteren ook een bikini gekocht. Gewoon bij V&D. Van een hele zachte soepele rekbare stof. Straks miss ff een paar uurtjes naar het strand met m'n vriend. Maar eerst langs prenatal voor een boxkleed met korting!

9. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Toppie :whistle:

10. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt meiden!
    Ik had vanmorgen alweer 2 aanvallen van spastische darm, inclusief hyperventileren en bijna flauwvallen daardoor. Mijn moeder is hier nu ruim een week en die ondersteunt ons waar ze kan. Vanwege buikpijnen ga ik namelijk ook steeds bijna van mijn stokje buitenshuis omdat ik zo duizelig ben. Ik durf nu niet alleen de deur uit.

Maandag dus voor een echo geweest om te kijken of de kleine groeiachterstanden heeft opgelopen. Ook nog even de galsteen bekeken (1,5 cm). De kleine doet het super gelukkig! Ligt mooi op schema.

Dinsdag naar de gyn geweest. Die nam me heel serieus, heeft weer bloed laten prikken en een afspraak bij de dietist gemaakt, omdat ik bijna niets meer kan eten ivm mijn lever en darmen. Ik blijf me bij alles vreselijk misselijk en uitgeput voelen, met veel buikpijn door mijn spastische darmen.

Woensdag heb ik een maagdarmscopie gehad. Dat viel me echt heel erg tegen, ik dacht: als ik die slang maar eenmaal ingeslikt heb, wordt het wel dragelijk, maar ik bleef maar kokhalzen en overgeven. Ik lag na 2 minuten in een plas slijm met gal en heb achteraf gewoon echt spierpijn gehad in mijn buikspieren vanwege dat ik zo verkrampte. Ze hadden mijn keel ook niet verdoofd, ik denk zodat ik meteen weer kon drinken en eten. Maar ik had nooit verwacht dat het zo ellendig zou zijn. Heb er echt van moeten herstellen.
    Met die scopie bleek dat ik een breukje in mijn middenrif heb, waardoor mijn maagslijmvlies mijn borstholte in komt en daardoor niet goed afsluit waardoor er maagzuur in de slokdarm komt. Hier kunnen ze eigenlijk niets aan doen op dit moment.

Donderdag ben ik bij de verloskundige geweest en die stelde voor om een druppelclysma te doen voor een halve dag, met wel een risico dat ik weer een aanval krijg van mijn darmen, maar waarbij ik wellicht mijn enorm opgeblazen gevoel wat kwijtraak en ook weer beter naar de wc kan. Momenteel is het zo dat ik (sorry voor de details) vreselijk verkramp en pers als ik aandrang voel, maar er komt bijna niets, terwijl ik wel voel dat er wat zit. Ik hoorde ook al dat het ook inwendige spataderen kunnen zijn.....ik hoop het niet.
    Vandaag heb ik een vrij dagje en morgen ga ik naar de dietist. Hopelijk kan zij aangeven wat ik nog kan eten.

Verder wacht ik eerst het consult met de internist af voordat ik evt. aan dat clysma begin, omdat ik zeker wil weten of dit wel verstandig is en of het wel ontlasting is waardoor ik steeds zo moet persen e.d.

Malleboe; Fijn dat je echo goed was joh!!!! Laat z emaar wat mooie plaatjes schieten met de pretecho. Ik vind die voetjes ook altijd zo vertederend, zo klein, zo perfect!

Liefs, Emma

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haai dames,

De spiraal is eruit gehaald vanochtend! :D
    Nu dus ff voorzichtig doen, en wachten tot mijn afspraak bij de Gyn voor andere medicatie.
    Ik ga wel afbouw, ik zit nu dus op 10 mg en wil vanaf volgende week 5 mg proberen.
    Ik vergeet de laatste 2 maanden regelmatig mijn pilletje en ik heb er dan helemaal geen last van. Gister ben ik het weer vergeten, dus vanavond weer.

@ Malleboe, fijn dat je nu kan afbouwen, en dat de echo goed is.
    Super hé die 20 weken echo.

@ Emma, ooh wat klinkt dat allemaal naar zeg :(

12. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Knuffel voor jou Emma

13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Astrid,

Ikzelf slik Zoloft, net als Malleboe (deed) en Linneke. Ik heb het advies gekregen van een team van gynaecoloog, kinderarts en psychiater, dat ik het gewoon door kon blijven slikken, zonder gevaar voor de baby. Zelfs bv kan ik geven. Ik ga wel in het ziekenhuis bevallen, maar dat was geloof ik niet verplicht (weet het niet zeker). Aangezien ik leverproblemen heb door galstenen ben ik nu een beetje onzeker over de Zoloft, aangezien dat ook je lever belast. Stoppen mag en kan sowieso niet, ook al ben ik nu goed stabiel sinds het begin van de zwangerschap. Maar wie weet dat ik in dosering wat omlaag mag. Ik slik overigens nu 150 mg.
    Ik denk dat als je tabletjes vergeet soms en er niets van merkt, het misschien wel iets is om te overleggen, of je mag proberen af te bouwen. In mijn geval zeiden ze echter wel dat als je afbouwt of stopt, je 80% kans hebt op een terugval, dus laat je goed adviseren meid!
    Spannend hoor, dat je spiraal er nu uit is. Deed dat overigens pijn? Heb er namelijk zelf geen ervaring mee. Heel veel succes met alles!!!!

Emma

14. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam

Dankjewel, erg lief van je!

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Malleboe, fijn dat de echo goed was!
    Emma, wat balen al die vervelende onderzoeken enzo.. Ik hoop dat je je toch gauw weer wat beter gaat voelen, al begreep ik eerder al dat dat er niet echt inzit zolang je zwanger bent. Maar misschien is er toch wat symptoombestrijding mogelijk?
    Wij hebben de pretecho gehad en we konden de baby heel goed zien. Het is duidelijk echt een meisje! Bij de twintigwekenecho lag ze er niet helemaal goed voor, maar nu was het echt overduidelijk. We hadden een hele aardige echoscopiste, ze heeft duidelijk lol in haar vak en liet ons zelfs wat beelden in 3d zien, die ze ook heeft afgedrukt voor ons, terwijl we betaalden voor een korte 2d-echo met slechts vier foto's (het werden er uiteindelijk vier in kleur en negen in zwart-wit..). Erg aardig van haar! Ik vond het ook zo leuk dat ik nu letterlijk íedere beweging die ik op het scherm zag, ook voelde. Ruim drie weken geleden voelde ik vooral de schopjes, nu voel ik het ook als de jongedame haar hoofdje omdraait en ik vond het erg leuk om dat ook te zien :)

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    wat een verhaal zeg emma...
    Ik heb zo'n 2 jaar geleden zo een maag onderzoek gehad... En dat is idd geen pretje...
    En dan zeggen ze ook zo leuk doe maar rustig en probeer te slikken... Alsof dat zo makkelijk is dan... Ik heb toen ook de verdere dag geslapen omdat ik zo moe was van dat "gevecht"met die slang bah...
    Ik hoop dat ze je kunnen helpen met alles zodat je toch nog een beetje kan genieten van je zwangerschap want zo is er toch ook niks aan...

Astrid: je spiraal eruit dan gaat het voor jou ook bijna beginnen... Rondes in spanning zitten hopende dat je zwanger bent haha... Maar eerst je gesprek bij de gyn maar even afwachten

Malleboe: fijn dat alles goed was met je 20 weken echo... Ik heb alleen maar hele onduidelijke foto's mee gekregen waar ik totaal niks van kan maken vandaar dat wij
    ook nog een pretecho gaan laten maken... Ik heb alleen wel een foto van d'r neusje
    ook zo schattig...

Ik begin me af te vragen waar charpi is hebben we al lang niks meer van gehoord...
    En happy?

Hier gaat het wel... Was weer begonnen met die ijzertabletten maar werd er weer niet goed van... gister de hele dag aan de diarree dus volgende week ga ik de gyn maar bellen want deze kan ik niet in blijven nemen... Of misschien kan ik wel naar de apotheek om ze te ruilen of te vragen of ze iets anders hebben...
    Maar ik ga me maar even omkleden dan ga ik lekker ff met de hond naar het strand...

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Danabelle een meisje =D> :whistle:

Dan zijn het toch die vervelende meiden die ons zo ziek hebben gemaakt :)
    Wat vind je vriend/man ervan? Die van mij moest er heel erg aan wennen omdat
    hij echt overtuigd was dat het een jongen werd... Maar nu ziet ie van die vaders met
    dochters lopen en dan ziet ie zichzelf volgens mij al helemaal lopen...

18. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Allemaal maar zwanger en dan toch nog allerlei klachten. Emma wat een verhaal zeg!!! En Shay die ijzertabletten zijn zeker niet goed als je er zo van aan de diarree gaat. En wat leuk zeg Danabel die echo en dan ook nog onverwachts een 3d.

Bij mij gaat het niet zo lekker. Ben 5 dagen overtijd en heb net een test gedaan, maar die was weer negatief. Als ik volgende week nog niet ongi ben, dan ga ik weer een test doen. Met mijzelf gaat het ook niet zo goed, maar gelukkig na 2 weken gespannen te zijn en slecht slapen gaat het nu weer beter gelukkig. Ik slaap tenminste weer. Het ging niet goed omdat ik een lang weekend met 4 vrienden naar Limburg ben geweest en dit was eigenlijk te druk voor me. Ik heb een ziekte, waardoor ik kans heb op psychoses. Ik slik hiervoor ook medicijnen die tijdens de zwangerschap kunnen. Maar ja nu gaat het gelukkig weer wat beter!

19. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meisjes,

Hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Linneke, balen van je negatieve test en nog niet ongi zijn!

Emma, je verhaal klinkt wel heftig zeg, het zit je niet mee zo.

Malleboe, fijn dat je 20 weken echo zo goed was! :D Weer een zorg minder.

Danabelle, leuk joh, een meid! Nu zeker dan.

Hier alles oke. Ga zo even wat eten en dan met m'n broertje de hort op.

Wens iedereen alvast een heel fijn weekend!

20. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hey meiden,

Hier slecht nieuws. Het leek een super maand te worden. Ik had twee blaasjes (wat een grote wens is) en ze groeiden goed. Ook steeg het oestrogeen (niet genoeg maar het steeg wel). Tot woensdag :cry: :cry: . Toen is het oestrogeen ineens gedaald. Ook het slijmvlies was ineens 2mm dunner. De pregnyl had wel gewerkt , want de beide eitjes waren weg en er was niets meer te zien (betere eisprong als anders). Maar het essentiele hormoon was niet goed. Mijn gevoel zegt dat het gewoon niet over kan zijn. Meer woorden heb ik even niet...sorry! :cry:

Deel Deze Pagina