Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dank je wel Emma

2. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hallo allemaal,

Ik wil even zeggen dat ik hier voorlopig niet meer kom, omdat ik er anders toch teveel mee bezig ben en dat gaat niet goed. Iedereen het beste en succes met zwanger worden en zwanger zijn!!!

liefs Linneke

3. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Als je ons nodig hebt, weet je ons te vinden! Dikkek knuf.

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Sterkte Linneke Ik hoop dat je nog een keer terug komt om te melden dat je zwanger bent... Knuffel

Chelleke: heerlijk he die prednison ik heb idd ook nog van die mooie gezwollen vakantiefoto's moet zeggen nu kan ik er wel om lachen als ik ze terug zie maar tegelijkertijd besef ik me wat een troep het eigenlijk wel niet is... Succes ermee en ik hoop dat je je er wat beter door gaat voelen...

Ik kom weer even klagen sorry... Maar de laatste tijd gaat het weer wat minder... Ben weer vaker misselijk en moet af toe weer spugen... Gelukkig is het maar af en toe...
    Maar ik heb vannacht heel slecht geslapen terwijl ik echt moe was maar ik wist niet meer hoe ik nog moest liggen van de pijn in me buik... En gister had ik ook al veel buikpijn...
    Maar of het nou bandenpijn is ik weet het niet meer... Het zijn echt steken in me buik die ik krijg als ik zit of lig... Vooral als ik helemaal recht lig... Dus ik heb vannacht helemaal opgevouwen gelegen zodat het het minst zeer deed... Ik denk ook wel dat het bandenpijn is maar het doet echt zeer en het gaat ook niet weg dus dan begin ik weer te twijfelen... Maar me buik groeit de laatste tijd ook echt heel hard ben met een inhaalslag bezig geloof ik...
    Maar ik zit nog steeds op -3 kilo van me originele gewicht... Terwijl ik wel gewoon eet...
    Ben blij als ik weer naar de gyn mag volgende week...

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Happy, fijn om te lezen dat deze gyn wèl een positieve draai aan jouw situatie wil geven! Zo te lezen zijn er toch nog volop kansen, en moet er in ieder geval nog het een en ander worden uitgezocht?
    Linneke, jammer dat je (voorlopig) bij ons weggaat. Succes met alles!
    Chelleke, wat rot dat je zoveel pijn hebt en ontstekingen :( Ik hoop dat je arts je advies kan geven / dat je de prednison weer mag gaan gebruiken.
    Shay, vervelend dat het weer wat minder gaat. Ik moet trouwens ook weer vaker spugen sinds eh, ongeveer een week. Een paar weken lang was het bijna weg (1-4 keer per week, niet de moeite), maar nu heb ik alweer een paar dagen gehad dat het een paar keer per dag was. Ik heb wel honger en de baby ook geloof ik, hihi. Ik zit nu twee kilo boven mijn normale gewicht. Merk dat ik ook wat meer vocht vasthoud en dat vind ik alleen maar prettig! Toen ik zo heel veel moest spugen had ik echt een kapotte huid van de droogte enzo, nu gelukkig niet meer.
    Maar ik lees dat je ook buikpijn hebt, dat klinkt niet best? Je hoeft je er vast niet direct zorgen om te maken, maar vervelend is het wel natuurlijk! Hou je ons op de hoogte van wat je arts zegt?
    Ik heb trouwens (virale) keelontsteking. Vervelend. Gelukkig mag ik wel paracetamol tegen de pijn.

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    NOD:
    Happybest: 6 mei (uitgaande van 30dg)
    Bloem: 7 mei
    Charpi: ?
    Hope 1982: ?
    Chelleke: 11 juni

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009

Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 10-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 09-09-2009

Sanneke 17-10-2009

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Afspraken:
    29-04: Stephanie vk
    01-05: Annemarie gyn
    06-05: Daiquiri VK
    07-05: Emma internist & Annemarie immunoloog
    07-05: Shay gyn
    07-05: Shay pretecho
    15-05: Daiquiri reumatoloog
    15-05: Chelleke reumatoloog
    26-05: Astrid gyn
    16-06: Annemarie echo hart

Waar is charpi dan toch? We hebben al zo lang niks meer van d'r gehoord...

Hoe was het bij de vk stephanie?

7. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden!

Malleboe, gelukt bij het gemeentehuis?
    Vreemd idee dat er echt een beebje in je buik zo druk is he! Heb ik ook nog steeds.
    Hoe voel je je verder?

Happy, wat een goed bericht van de second opinion! Zie nou dat het goed is om dat te laten doen! Ben erg benieuwd hoe nu verder, maar dit is iig weer een deurtje die open is gegaan voor jullie.

Chelleke, hoe is het met je? Nog erg veel last van de ontstekingen? Balen voor je joh! Alweer een beetje kunnen slapen?

Emma, hoe is het met jou en je beebje?

Linneke, goed van je dat je het even wat laat rusten. Erg jammer dat je ons daardoor even moet verlaten, maar ik begrijp het zeker wel.
    Laat je ons wel even weten als het raak is??
    Heel veel succes met alles!

Shay, balen dat je je wat minder voelt zeg. Wanneer moet je weer voor controle? Anders gewoon vk even bellen en uitleggen wat je voelt. Die kan je vast wat gerust stellen.
    Zie nu staan volgende week.

Danabelle, ik mis je banner en avatar! Hoe ver ben je nu?
    Fijn dat het goed met je gaat.

Hier alles goed. Vanmorgen weer goedgekeurd.
    Heb dagboek bijgewerkt en nieuwe foto op m'n site gezet. Dus voor de liefhebbers:

http://www.babywenting.babysite.nl

8. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    shay01 *knuf*

9. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Stephanie: Ik heb net even gelezen op je site ... Fijn dat alles weer goed was... Het begint nu wel op te schieten voor je... Heb je alles al?
    Ik kan de vk niet bellen want ik zit bij de gyn dus zou ik die moeten bellen... Als ik er vrijdag nog zo een last van heb bel ik even naar de gyn... Heb vandaag lekker rustig gedaan want dan heb ik er tenminste geen last van...
    Ik heb trouwens gestemd op je site voor een knul.... Waar ik het op baseer helemaal nergens op gewoon een gok :)

Chelleke: thnx

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Stephanie, ik heb ook je site weer even bekeken, leuk allemaal!
    Als het goed is heb ik weer een banner :) En ik heb een foto in mijn album gezet van 25 weken :)

11. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lief buikje hoor! :D

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Eh dikzak je gaat me niet ook al in halen met je buikje hoor...

13. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

nou Stephanie, mooi buikje nog steeds hoor....! bedenk ik me gelijk dat ik ook nog een foto zou plaatsen, ahum, shame shame.....maar ja dan kan ik nu weer beter eerst een nieuwe plaatsen want die andere is van 4 wk terug of zo.

Linneke, hopelijk tot ziens, maar ik begrijp dat je even afstand neemt.

Shay, vervelend dat je last van je buik hebt. en helemaal als je daardoor niet kan slapen, of in een ingewikkelde (letterlijk!) houding moet gaan liggen. volgende week maar even vragen bij de gyn waar dat dan aan ligt.

Hier verder weinig nieuws, vandaag ff Antagel bij de apotheek gehaald tegen het maagzuur, maar ben bang dat het tot nu toe weinig uithaalt...maar ja heb het nog maar 1 keer ingenomen nu, iemand van jullie hier ervaring mee, of andere tips tegen maagzuur?

Groetjes!
    Dai

14. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Steph: nou het staat nu officieel vast, mijn vriend is de vader hahaha. Ik voel me nog steeds goed. Wel veeeel sneller moe. Uurtje shopppen is een halve dag bijkomen. En jij? Op de foto's op je site te zien ben je behoorlijk aan het zwangeren hihi. Ben je al met verlof?

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dai: Ik ging in je album kijken maar er staat nog geen foto in... Dus waar blijft ie nou... Met het maagzuur probleem kan ik je helaas niet helpen... Daar heb ik helemaal geen last van tot nu toe (klopt dit maar even af)... Me moeder heeft dat bij beide zwangerschappen gehad maar niks hielp bij haar... Maar ja dat is alweer een tijdje geleden... Succes ermee lijkt me niet echt prettig maagzuur...

Malleboe: Mooi nu heeft je kindje op papier ook een vader... Die van mij heeft dat namelijk nog steeds niet... Aangezien papa met mij wil gaan trouwen maar ja er is me nog steeds niks gevraagd... Vrijdag is meneer vrij dus dan neem ik hem maar even mee naar het stadhuis want als het kindje eerder komt en we zijn nog niet getrouwd dan heeft het kindje geen vader en ook zijn achternaam niet...

Hier gaat het weer wat beter... De buikpijn is weer weg... Dus waarschijnlijk toch die banden... Veel plezier vandaag

16. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Fijne koninginnedag allemaal!

(jeetje wat heftig in Apeldoorn, las het net op http://www.nu.nl)

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Tips tegen maagzuur:
    -vanille vla
    -melk
    -rennies
    -rennies
    -rennies
    -droog biscuitje
    -wit brood

Niet eten/drinken bij maagzuur:
    -teveel koffie
    -sinaasappelsap
    -andere zure dingen

(doe morgen verder reageren hoor, gaan zo de stad in)

18. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Dai, ik gebruik ook antagel, daarvoor al maalox, Rennies en Gaviscon gebruikt, maar hielp op een gegeven moment niet meer.
    Antagel werkt nu bij mij een stuk beter! Hopelijk bij jou straks ook.... Ik neem het 1 uurtje na het eten en mijn hoofdeind van mijn bed moet steevast een stuk hoger dan mijn voeteneind. Verder goed rechtop zitten achter je pc ;)

Hebben jullie al gehoord van het vreselijke nieuws van koninginnendag? Ik zou straks met mijn zoontje naar het Vondelpark, maar ben nu helemaal niet meer in de stemming na dat incident in Apeldoorn. Echt verschrikkelijk!

Knuf iedereen!

Emma

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Och, zie nu dat je het ook al genoemd had Stephanie ;)

20. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

bedankt voor de tips, maar helaas daar hield ik me allemaal ook al netjes aan.... :)

maar bij die antagel staat dat je het niet langer dan 14 dg mag gebruiken, zonder en arts te raadplegen, maar ja dit gaat natuurlijk nog 4 maanden duren, dus lijkt me dat ik het wel gewoon kan blijven gebruiken, neem het alleen savonds voor ik naar bed ga, overdag niet zo heel veel last gelukkig.

Hebben het nieuws ook gezien in Apeldoorn, echt heel idioot!

Deel Deze Pagina