Thanks ik ben ook echt heel blij voor ze, Ik heb vanmorgen goningen gebeld en gevraagd of er al een afspraak gepland stond. Dat was niet zo dus dat wou ze direct wel doen. Kan ik 22juni pas heen ! Dat het nog zolang zou duren had ik niet op gerekend! Ik wou zo graag dat iemand tegen me zou zeggen: alles komt goed, laat ze in assen maar praten! Ik vindt het allemaal best wel eng. Maar ja de hoop geven we nooit op.
Ik heb nooit wat met trouwen gehad eigenlijk, voor mij als persoon hoeft het ook niet persé. Maar nu we een kindje krijgen hebben we het er wel over gahad om over een jaar of 3/4 te trouwen als gezin. Zodat we dan inderdaad allemaal dezelfde achternaam hebben enzo. Nu we een huis kopen kwam het idee bij mij op om alvast op papier te trouwenzodat het één en ander alvast geregeld is. Maar steeds als we het er over hebben worden we lacherig omdat trouwen eigenlijk helemaal niet bij ons past hahaha
Hoi hoi, Vandaag weer bij de reumatoloog geweest, ik plak hier even stuk van mijn dagboekje, scheelt typwerk
Wat een goed nieuws (behalve dat de reuma toch onrustig is natuurlijk)! Heel veel succes met de eerste ronde! Ik duim heeeeel hard voor je! Liefs
Maar waar baseer jij op dat Enbrel wel kan nu? Wat voor onderzoeken? Ik weet dat ik je dat al eens eerder heb gevraagd, maar mij is namelijk net weer verteld dat het niet kan ! Wist je nieuwe reumatoloog meer (wel fijn dat het een fijne man is, toch heel belangrijk)!
Juridisch gezien mogen ze het nog niet door laten spuiten maar door de positieve onderzoeken word dat binnenkort toch snel een keertje aangepast, verwacht mijn reumatoloog. Wij gaan er gewoon voor om door te spuiten.
Over die onderzoeken weet ik trouwens verder niet zo veel. Maar zowel deze reumatoloog uit Nijmegen en in Rotterdam zeggen alleen maar positieve dingen. Van Nijmgen weet ik dat omdat ik daar zit. Van Rotterdam weet ik dat door de parastudie waar ik toen aan mee deed: http://www.erasmusmc.nl/reumatologie/onderzoek/PARA/
Heey meiden! @ Chelleke, spannend hoor. Ben benieuwd wat de naproxen bij jou doet, bij mij was het niks, maar daz toch per persoon verschillend. Ik reageerde er niet lekker op en was blij dat ik mocht stoppen. Hopelijk bij jou meer succes dat je niet aan de prednison hoeft. Dat heb ik nu alleen, 2 x 5mg pd en ben sinds gisteren aan het afbouwen naar 1, dus slik nu een halfje minder. @ Malleboe, tja je kan natuurlijk ook makkelijk trouwen he, zoals je van de week al zei, dan heb je wel alles in 1 keer geregeld en kan je natuurlijk over een x aantal jaar nog een trouwfeest geven en dan hou je die datum ook als trouwdatum aan, en niet de datum dat je samen ff het gemeentehuis binnenstapt in je kloffie voor een krabbel... Hier verder alles okido, groei voor me gevoel als kool.. en ik heb zowaar een foto (van vandaag) in mn album geplaatst...! Groetjes! Dai
FF kort... Kheb sinds een paar dagen ineens eel hartkloppingen. Morgen controle bij VK. Ik hoop dat mijn bloeddruk nog steeds goed is. Misschien zijn het de zenuwe ivm het nieuwe huis. We krijgen over een maand de sleutel maar ik ben veels te ongeduldig hahaha. Verder alles goed, baby beweegd heel goed en veel en reageerd ook op aanrakingen. Echt grappig. We hebben ook een echo foto, echt bizar om het gezichtje al te kunnen zien. Kan wel uren naar de foto kijken hihi. Nou ik ga weer verder...koes koes.
Hai allemaal! Ik zal binnenkort weer even teruglezen, ben een tijdje niet op het forum geweest. Chelleke: ik las dat je de paroxetine gaat afbouwen. Wat deed dit met Damian dan? Ik maak me namelijk toch wel een beetje zorgen als ik straks ga bevallen, wat het met onze kleine gaat doen. Wie weet merken we niks, maar ja, ontwenningsverschijnselen zijn ook niet uitgesloten. Dikke knuffel voor iedereen!!!!!!! Emma
Wij zijn van mening dat hij last heeft gehad van afkickverschijnselen oid. Maar dat durven ze in het ziekenhuis niet 100% te zeggen. Hij kwam overstrekt te wereld (had ook een matige start) en heeft daarna daar nog veel last van gehad incl met zware tremoren. Uiteindelijk is dat allesmaal wel weer goed gekomen. Al heeft dat overstrekken nog best lang geduurt. Nu weten we dat natuurlijk niet zeker, maar ik durf het toch niet nog een keer. Ik ben wel heel bang voor het afbouwen, vooral ook omdat het na de bevalling van Damian mijn klachten weer heel erg zijn geworden. Ik krijg nu cognitieve therapie (de zoveelste therapie) maar we zien wel waar het schip strand, komt wel goed
31 weken =D> nog 9 te gaan Wat duren die 9 maanden lang zeg... Dai: Je hebt een mooie buik hoor... Valt toch best mee hoe groot die is... Malleboe: Logisch dat je last van zenuwen krijgt... Verhuizen is niet niks... Maar wel goed dat jullie al zo snel de sleutel krijgen... Danabelle en stephanie: hoe is het meiden? heb jullie al lang niet meer voorbij zien komen... Nou me buikbanden zijn erg leuk maar ze zijn te groot waar ik al bang voor was... Nu zijn ze heel lang en zitten los omdat me buik natuurlijk dikker hoort te zijn... Dus ik ga ze maar even iets te warm wassen zodat ze wat krimpen... Bij de echo vrijdag was alles goed ze vertelde eigenlijk hetzelfde als met de pretecho... Het buikje groeit wel mee alleen blijft het een weekje achter lopen... Het kan zijn dat ze nog ineens een groei spurt maakt en het in loopt maar als ze gewoon mee blijft groeien is er niks aan de hand... Ze moet alleen niet meer achter gaan lopen... Ik krijg over 2 weken opnieuw een groeiecho... Dus ze houden het goed in de gaten en zo kunnen wij ons meisje wat vaker zien... Die overigens erg vervelend was voor de echoscopiste... Ze trapte elke keer precies waar ze met dat echo ding was... Zo konden ze het moeilijker meten maar ze konden er wel om lachen gelukkig... Ze zei sooo ze heeft wel kracht in die beentjes dat wordt echt een voetballertje... Gisteravond schoot ik ineens in de stress want ik moet nog zoveel doen stel dat ze ineens eerder komt wat dan? Half slapend zeg ik ineens tegen me vriend nee ze kan nu echt nog niet komen hoor... De kraamzorg moet nog langs komen (3 juni), ik moet alles nog wassen en de enveloppen nog schrijven en nog trouwen Waar ik me eigenlijk vanaf het begin af aan al druk over maak is stel nou dat me vriend er niet bij kan zijn... Als hij moet werken en ik kan hem niet bereiken... Dan zou die de bevalling missen Het probleem is dat hij op een boot zit (komt wel elke dag gewoon thuis hoor) maar stel nou dat ik ineens weeen krijg en hij zit aan boord... Dan kan hij er niet af... Dus ik heb al gevraagd of hij misschien kan regelen dat hij vanaf week 38 aan de wal kan en dat wil hij zelf ook alleen dan beginnen de vakanties dus als ze niet genoeg mensen hebben moet hij gewoon mee stress stress stress gelukkig is me bloeddruk nog steeds hetzelfde
Shay, kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt of je vriend er bij is of niet. Beetje lastige situatie. Wel fijn dat de echo goed was.
@ Shay: kan me goed voorstellen dat de stress er in schiet hoor. Maar wel rustig blijven hè, stress is niet goed voor de baby Wat voor werk doet je vriend dan precies? Ik heb vandaag controle bij de verloskundige. Ben benieuwd naar mijn bloeddruk. Ik heb de laatste dagen last van hartkloppingen en hoofdpijn. Ook heb ik, als ik een stukje gelopen heb, snijdende pijn in mijn rug wat naar mijn billen trekt. M'n nichtje van 2 moet vandaag naar het ziekenhuis. Ze heeft steeds last van oorontstekingen. Nu is het echt heel erg. Echt zielig. Ben benieuwd hoe ze haar hier vanaf gaan helpen. Arme schaap....
sooo malleboe wat was je er vandaag vroeg bij half 7 alweer achter de computer... Maar de stress is weer voor even voorbij... Me vriend heeft geregeld dat hij vanaf week 38 aan de wal kan dus als ik hem dan bel is hij gewoon binnen 5 min thuis... Hij werkt bij rijkswaterstaat aan boord van een boot die de boeien onderhouden zeg maar... Dus hij komt gewoon elke avond thuis gelukkig... Maar hij moet vaak overwerken waardoor hij ook weer vaak vrij kan nemen... Wat dat betreft zit hij hartstikke goed want bij rijkswaterstaat krijg je al heel veel vrije dagen... Nu heeft hij ook weer een weekje vrij genomen... En met het trouwen krijgt hij een week vrij dan moet hij nog 1 week gewoon werken en dan gaat ie aan de wal wachten tot hij een telefoontje krijgt haha... Maar ze hadden al wel gezegd dat hij mee moest naar den helder voor 7 dagen eind juni begin juli... Dus toen had ie ook gezegd dat ga ik echt niet riskeren en als ik mee moet dan moet er een helikopter voor me klaar staan zodat ik gelijk van boord kan haha... Maar dat begrepen ze wel dus hoeft hij niet mee... Ik ga zo lekker nieuwe schoenen kopen tja ik ben morgen jarig en me vriend wist niet wat ie moest kopen dus ik zei dan wil ik nieuwe schoenen... En morgen moeten we ook in ondertrouw... S'avonds komt dan de familie maar ik heb echt alleen de ouders en zussen van ons uitgenodigd heb geen zin om het te vieren en straks wordt het druk genoeg met de kraamvisite enz...
ff snel! Shay, fijn dat je vriend idd dan gewoon 'in de buurt' is. toch weer een zorg minder....! en wat betreft mijn buik, ja die valt ook wel mee, maar vergeleken met kortgeleden istie ge-explodeerd... Groetjes! Dai
Shay, lekker dat het geregeld is zeg! Scheelt een hoop zorgen! Chelleke, dankje voor je uitgebreide antwoord! Ik hoop dat ons die ellende bespaard blijft. Wat moet dat ook een moeilijke tijd voor jullie geweest zijn. Gaf jij toen borstvoeding? Ik vraag me namelijk af of we daarmee de kans op bijverschijnselen bij de baby kunnen verkleinen. Verder slik ik Zoloft, wellicht is dat ook weer heel anders. Happy, wat duurt dat lang zeg, 22 juni.....grrr! Ik blijf het ontszettend krachtig van je vinden, dat jullie de moed niet verliezen. Het is allemaal niet niks, zeker als het om je heen allemaal zo makkelijk lijkt te gaan. Heel veel sterkte meid, we duimen gewoon door! Met mij gaat het redelijk goed, ik had vreselijk veel rugpijn, maar sinds gister heb ik een hele goede brace via een fysiotherapeut besteld en die werkt perfect. Geeft heel veel steun en daardoor heb ik bijna geen pijn meer en loop ik veeeeeel beter! Malleboe, is zoiets voor jou ook niet een idee? Bij mij straalde het ook uit, die pijn. Ook voelde ik het vaak kraken onder in mijn rug, instabiel gevoel, door de verweking door alle hormonen. Mijn bekken begint ook pijnlijk te worden, maar daar heb ik nog een bekkenband voor, die zou ik ook nog erbij kunnen dragen. Verder hou ik erg last van mijn darmen (obstipatie), maar het gaat wel beter met de medicijnen. Nog 10 weekjes........ Wat gaat het ook eigenlijk snel! Ben nu ook wel erg benieuwd geworden naar die kleine!!!! Liefs, Emma
Ik heb 2 weken bv gegeven, toen kon ik mezelf niet meer verzorgen en Damian ook niet. De reuma was ontzettend slecht. Ik moest acuut weer aan al mijn oude medicijnen en dus stoppen met bv. Maar dat was niet zo moeilijk, door de pijn was het al zoveel terug gelopen dat ik niet eens heb af hoeven bouwen. Beterschap met je rug en bekken