Ik heb 'mijn berichten' inmiddels gevonden Shay, als het goed is gaat niet je oude werkgever maar het UWV je verlof betalen. Je krijgt daarna wèl sollicitatieplicht in het kader van de WW. Tenzij je wordt afgekeurd. Mocht je niet zitten te wachten op sollicitatieplicht e.d. dan kun je ook vrijwillig afzien van WW. Mijn ervaring is dat het UWV nooit iets 'zelf regelt' voor jou. En voormalig werkgevers ook niet. Je moet altijd overal zelf achteraan. Ik heb geloof ik tot drie keer toe mijn laatste loonstrookjes moeten opsturen naar het UWV, naar drie verschillende afdelingen! En dat terwijl ik al had aangegeven geen WW te willen.. Onze nieuwe bank (deze week al halen! Jippie!) is trouwens ook van stof. Een leren hoekbank is wel heel erg duur. Ik ken wel mensen met kleine kinderen én een stoffen bank. Het is gewoon een kwestie van viezigheid/vlekken direct afdoen zeggen ze. En dat kan iets meer moeite kosten dan bij een leren bank, dat klopt. Overigens hebben de zitkussens bij ons wel ritsen, dus de bekleding (stof) kan eraf en in de wasmachine. Misschien is dat bij jullie ook wel zo? @ Iedereen, Shay heeft een punt, we moeten maar niet (meer) luisteren naar al die mensen die het beter weten.. Wij zijn zwanger of willen zwanger worden, die mensen niet! Dus laat ze lekker hun mond houden
Vreselijk he, mensen die het allemaal beter weten.. En het schijnt nog erger te zijn als je kind er eenmaal is... Straks nog iemand. "het ziet eruit alsof het niet lang meer gaat duren bij jou!" Ik, nee idd nog 10 dagen. Zei weer "ja maar het kan maar zo nog 3 weken duren" Ja sorrie, maar dat wil ik niet horen!
Stephanie, kan me voorstellen dat je dat niet wilt horen.. Ik zei nu al tegen mijn man: van mij mag de baby over zes weekjes komen! Dan is ze niet meer prematuur maar gewoon 'op tijd' en ik ben zóóó nieuwsgierig naar ons meisje!
Danabelle: ach dat uwv vermoeiend gewoon... Ik weet het ook niet meer ik stuur het maar gewoon in want ik heb recht op geld en daarna ga ik idd als het goed is de ww in... Want het is wel de bedoeling dat ik straks weer opnieuw ga werken... Maar ja nog even zien hoe ik herstel na de bevalling... Wij hebben ook ritsen in de bank dus we kunnen het ook gewoon wassen maar ja dan nog is leer beter volgens veel mensen... Maar veel plezier met je bank... Stephanie: Ja dat is zeker ook een mooi voorbeeld van wat mensen zeggen terwijl je dat echt niet wil horen:x Net zoiets als dat mensen nu ineens gaan vertellen over hoe erg hun bevalling wel niet is geweest Alsof je daarop zit te wachten echt van die horor stories Ik hoop voor je dat het niet te lang meer gaat duren... Hij/Zij mag nu wel komen want jullie zullen ook wel erg nieuwsgierig zijn...
Hey meiden Ik ben nu 19 weken en 2 dagen en gebruik prednisolon 2x 5mg per dag Moet eigenlijk aan de MTX Maar tja beeb gaat voor! Lijkt me leuk om met jullie te typen! Ik heb de ziekte van crohn
Altijd gezellig puzzcat! Ik zei vanmorgen nog: Ik ben er klaar voor, maar nog niet mee. Begin er eindelijk aan te wennen dat ik tussen de middag even legaal op bed kan gaan liggen hahaha. Wel erg benieuwd naar hoe en wanneer het gaat beginnen, of het een jongen of een meid is en hoe hij/zij eruit ziet hoor. Ik kan wel een boek schrijven met lompe opmerkingen van mensen hoor. "En hoeveel ben jij al aangekomen?" "Zoooo jij bent al dik!" "Jeetje meid, moet je nog zoooo lang?" "Joh, je kan maarzo 2 weken over tijd gaan hoor" "Je houd vast veel vocht vast, je hebt ook zo'n dik hoofd" "Jeeeeeetje wat een enkels!" "Wat heb je een dikke buik, zitten er echt geen 2 in?" "Ben je inmiddels al bevallen?" (terwijl je er met een dikke buik staat) enz. enz. enz. Zo, genoeg geklaagd voor vandaag.
Haha Stephanie, gekke mensen zijn er toch die zulke opmerkingen maken.. Iedereen meent hier ook een mening te moeten hebben over mijn enkels: "oh ik zie het al, je houdt veel vocht vast!" Nee - een klein beetje misschien maar ik heb in verhouding altijd al stevige enkels. En over mijn ziektebeeld, waar vermoeidheid nu eenmaal bij hoort: "Wat vervelend dat je nu zo moe bent!" Ja, goed bedoeld, maar ik ben helemaal niet meer vermoeid dan anders? Eerder minder? En dat vertel ik ook tegen iedereen die het wil horen, dus dat de opmerking-maker dat dan niet weet gaat er niet in bij mij En ook: "Wacht maar tot de kleine er is, dan kun je écht niet meer zoveel slapen!" Nou, het zal toch moeten - of ik moet opeens genezen zijn? En als ik dan uitleg dat ik dan toch kan gaan slapen als de baby ook slaapt is het "Daar kom je nog wel van terug dan, want dat is op tijden dat jij niet wilt slapen hoor! 's Middags enzo!" - Waarom zou ik 's middags niet willen of kunnen slapen? Dat doe ik al mijn halve leven, pff, bemoeials haha. Maar genoeg geklaagd over De Rare Opmerkingen.
Toch wel lekker, af en toe even klagen over andere mensen. De mensen die 40 jaar geleden voor het laatst een kind gekregen hebben en het het allerbeste weten. Idd, "geniet er maar van, straks moet je er 's nachts iedere keer uit" Ja heerlijk, gewoon een paar keer voor je beebie, niet 6 keer omdat je pijn hebt en plassen moet en rennies moet eten hahahaha. Oke nu houden we echt op
Welkom terug puzzcat... Volgens mij ben je ook al eens bij ons geweest toen je zwanger wilde worden of heb ik nu weer iemand anders voor me Stephanie: Nog even en dan ben je van die opmerkingen af... Dan krijg je vast weer nieuwe opmerkingen over de baby en de opvoeding daarvan Wat ik net nou weer mee maakte... Ik kreeg een berichtje op me hyves van een oud collega... Die overigens gewoon in me vriendenlijst staat dus ze kan zo een baby banner zien waar staat nog 42 dagen en dan zie je zo een baby... Maar wat stond er nou in dat berichtje... Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje... Is het een meisje of een jongen en hoe heet het? Heel veel geluk Volgens mij ben ik toch echt nog steeds zwanger of zie ik het nou verkeerd
@ Shay: heb ik wat gemist?? Ben je bevallen??? @ Steph: leuk hè al die standaard vragen en opmerkingen! Aan mij word ook vaak gevraagd of het echt geen tweeling is. En dan steeds door dezelfde collega. NEEHEEE het is er echt maar 1! pfff hahaha. Maar goed hahaha. Hoe voel jij je nu? Ben je zenuwachtig of juist niet? Ik heb nu met vlagen dat ik ineens heel erg in mezelf gekeerd ben, gericht op de baby. Dat voelt heel intiem. Nu komt de baby ook heel goed naar mijn hand. Lekker met de billen in mijn palm. Of als ik in mijn buik duw...dan krijg ik een duw terug hahaha. Echt heel bijzonder! Verder heb ik last van zure oprispingen en harde buiken. Maar de ouderwetse 'grootmoeders-kussens-onder-het-matras' tips werken prima! In combinatie met rennie dan
Hoi Malleboe, wat heerlijk te horen dat je zo van je zwangerschap geniet. Hier ook hoor. Ook wel zoals jij het omschrijft. Ik lig dan tegenwoordig ook meer naar de buik te kijken dan naar de tv hahaha. Ben niet zenuwachtig maar merk wel dat ik er veel mee bezig ben. Voel ik al wat, zou dit wat zijn, wanneer zou het gaan beginnen? Maar we wachten rustig af...
Zohee, moest even flink bijlezen meiden! Wat veel berichtjes in korte tijd hihi! Jemig, wat een aparte opmerkingen Stephanie! Vooral die van: Goh wat een dikke buik, zitten er geen 2 in? Hoor ik zelf erg vaak. Ik zeg dan: nee, het wordt een 2-eiige eenling! De vorige was 10 pond, dus een gewicht voor 2, dus wie weet wordt deze ook wel zo. Verder is het absoluut waar dat je na de bevalling weer onwijs veel betweters tegenkomt. "Stop nou met die borstvoeding, het is niet goed voor je, je hebt daar helemaal geen energie voor!!!!!!" Daar werd ik het kwaadst om, omdat de bv tijdens mijn heftige depressie nog het enige was, waar ik trots op was, en mentale kracht uit haalde. GRRR!!!! Laat iedereen voor zichzelf kiezen wat hij/zij wil a.u.b!!!!!!!!!! Zo, dat wilde ik er ook ff aan kwijt haha Had ik al verteld dat ik geswitched ben van ziekenhuis? Ik had geen vertrouwen meer in het ziekenhuis waar ik al een tijdje onder behandeling ben. Tijdens mijn opname voor mijn lever is het vertrouwen echt helemaal zoekgeraakt en er is daarna niets gebeurd waardoor dat vertrouwen is teruggekomen. Nu ik geswitched ben, ben ik veel rustiger en zie ik de bevalling ook meer zitten. Ze nemen me heel serieus en dat voelt erg goed. Puzzcat, leuk dat je er weer bent!!!!!!! Shay, wat een BIZAR bericht op je hyves joh! Supervreemd....
Shay, wat ráár dat bericht op je hyves zeg! Sommige mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is he. Hoe zeggen ze dat ook alweer, ze heeft de klok horen luiden maar ze weet niet waar de klepel hangt? Emma, goed dat je veranderd bent van ziekenhuis dan! Je moet je er wel prettig bij voelen natuurlijk (althans, je moet er vertrouwen in hebben enzo) anders schiet je alleen maar in de stress. Dus prima beslissing. Stephanie en Malleboe, ik vind t ook zo leuk om naar mijn buikje te kijken! Ik roep ook gerust in gezelschap: Ooh kijk de baby bokst! Gezelschap wordt er soms wel een beetje gek van ja De rennies heb ik trouwens, gelukkig, maar sporadisch nodig. Hoewel ik denk ik liever het maximum aantal rennies per dag zou wegwerken dan gal te spugen zoals nu Oh en ik ben binnenkort jarig.. Mijn mannetje ook en we vieren het altijd samen.. Maar ik weet niet of ik wel zit te wachten op een huis vol visite tot diep in de nacht? Ik vind dat normaal al best een opgave, en nu lig ik meestal wel een beetje op tijd op bed dus om dan 's middags en 's avonds tot laat visite te hebben? Manlief wil het wel graag vieren, volgens mij wil hij trots mijn buikje showen aan iedereen haha. Dus nog even bedenken hoe we dat doen.
Shay wat een raar bericht joh!!!! Bizar!!!! Emma, irritant die mensen die zich bemoeien met je baby of kind. Soms gebeurt het mij nog steeds in een winkel ofzo....laat iedereen zich lekker met zichzelf bemoeien. Waarschijnlijk voel ik me net als jullie toenertijd, heel onzeker. Mijn buik groeit enorm....had jij dat ook bij de 2de Emma? Ik ben bij mijn dochter bijna 30 kilo aangekomen omdat ik niks meer mocht (vanwege geen gebruik van medicijnen) nu gebruik ik wel medicijnen en ik voel me geweldig...nou ja geweldig...geweldig omdat ik zwanger ben, maar heb veel last van krampjes in mijn baarmoeder en last van een weeig gevoel. En mijn borsten zijn weer a la Pamela Anderson! Ik heb trouwens 25 juni mijn eerste echo...had ik dat al verteld, volgens mij wel maar goed bij deze nogmaals hahahahaha
Tja dat berichtje was idd heel vaag... Maar het begon ook met mijn naam dus het kan ook niet zijn dat ze het bij de verkeerde had geplaats... Ik heb natuurlijk even een berichtje terug gestuurd dat ik pas over 6 weken uitgerekend ben en dat ze wel een geboortekaartje zal zien omdat ik belooft heb er 1 naar me oude werk te sturen... Hopen dat ze het nu begrijpt Danbelle: Ik was een paar weken geleden jarig en ik had echt geen zin om me verjaardag groots te vieren... Dus ik heb alleen mijn ouders, zijn ouders en zussen en aanhang op bezoek gehad... Ik had zoeits van het wordt straks al druk genoeg.... Emma: goed dat je bent veranderd van ziekenhuis... Zou ik eigenlijk ook moeten doen want ik ben helemaal niet tevreden over mijn leverarts... Heb het idee dat de gyn mij nog beter in de gaten houdt kwa leverwaardes enz als leverarts... Gister belde die de uitslag weer door en me waardes zijn gelukkig goed alleen het hb blijft op 6.4 dus is niet al te hoog... Maar hij laat het maar bij de gyn zegt ie dan... Over het maagzuur daar heb ik nou echt geen last van of van gehad gelukkig
Zijn er hier ook meiden met medicatie tegen een hoge bloeddruk? Dat gebruik ik zelf, zal mijn medicatie eerst moeten omzetten en dan drie maanden moeten wachten voordat alle "rommel" mijn lichaam uit is...... Dit was bij onze dochter ook het geval, gelukkig heb ik er toen geen last van gehad, bloeddruk bleef heel netjes door de medicijnen! Gr
@ Tamar: ik kan niet met je mee praten sorry @ Danabelle: als ik jou was zou ik lekker alleen wat directe familie uitnodigen. Of gewoon om 23:00h het ligt hoog draaien en de muziek uit...of uh...gewoon een uur geen drinken meer serveren hahaha @ Steph: ja ik kijk ook liever naar mijn bewegende buik dan naar de tv hoor haha. Ik krijg nu ook heel sterk een 'wij' gevoel, heerlijk! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu echt al gebin uit te kijken naar de laatste fase. Het lijkt me zo een mooie ervaring en ik ben nu al super nieuwsgierig aan het worden. Maar ja, nog 3 maanden te gaan!
Spannend joh, die echo..... die spanning staat mij ook nog heel goed bij! Ook had ik nog nooit een inwendige echo gehad, maar dat was niet zo eng als ik dacht dat het was. We moeten gauw het schemaatje aanpassen trouwens. En ik duim hier van harte mee dat die wurm goed blijft zitten!!!!!!!!!!!! Bij mij duurde het gek genoeg best wel lang voordat het echt een 'zwanger'-buikje was. Waarschijnlijk doordat ik die leverproblemen en galstenen enzo kreeg, waardoor ik weinig dingen kon eten. Dat is wel aardig bijgetrokken al zeg ik het zelf, want ik heb nu echt een behoooorlijke buik voor 33 weken (zegt de gyn). Maar de kleine groeit volgens de boekjes, rond het gemiddelde. Ikzelf ben relatief afgevallen. In totaal ben ik 3 kilo aangekomen in deze hele zwangerschap, terwijl ik bij de vorige 13 kilo was aangekomen. En kindje + vruchtwater + borsten zijn echt wel meer dan 3 kilo! Hopelijk krijg ik nog wel wat reserves om straks borstvoeding te kunnen geven! Na mijn eerste is het wel zo dat mijn buik eigenlijk niet meer echt strak is geweest. Ik kon daar ook nauwelijks voor trainen omdat ik heel lang bekkenklachten heb gehouden. Ik denk ook dat je bij mij daarom in het het begin van mijn zwangerschap weinig verschil zag de eerste weken. Mijn ()() groeien nog steeds, af en toe een groeispurtje tussendoor (auw!), had al vrij snel cup E ipv C haha Liefs Emma