Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik moest in me predni tijd toen foto's laten maken voor me paspoort... Nou wat was ik blij toen ik eindelijk een nieuwe paspoort mocht... Ik heb pas die foto's weer gevonden en het is al 8 jaar geleden maar ik schrok er echt erg van... Heb ze toen ook aan me vriend laten zien nou die schrok echt heel erg leek net een totaal ander persoon...
    Moet zeggen toen zat ik ook 2 jaar lang op 40 mg per dag dus toen was het wel erg... Maar ik heb nog altijd me worsten vingers die me aan me predni periode herrineren...
    En ik vrees echt dat de ziekte straks weer erger wordt na de bevalling en dat ik dan weer aan die rotzooi moet...

En ik snap wat je bedoelt ik zou dan ook wachten met trouwen totdat ik weer wat minder opgezwollen zou zijn...
    Ik vind het op zich wel iets moois hebben als we maandag foto's laten maken en ik zo een buik heb... Kan ik later aan ons kindje laten zien... Het schilt ook wel dat ik niet extreem dik en gezwollen ben natuurlijk haha...

2. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja dat is ook heel mooi :)
    Het heeft ook wel weer wat

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Beetje off-topic, maar Chelleke, ik ben vorig jaar getrouwd en had ook een jurk met een beetje kleur, maar niet zo heftig als het bordeauxrode dat in die jurken zit die jij gepast hebt en gaat passen.. Beetje kleur in je jurk is wel heel mooi!
    Shay, wie weet komt je baby al wel snel :) Maar inderdaad eerst eens 'eventjes' trouwen!
    Mijn moeder dacht vandaag te zien dat de baby lager zit. Ik twijfelde zelf toevallig vanmorgen of ze misschien gedraaid was, dacht de hik lager in mijn buik te voelen. Dus misschien is ze inderdaad gedraaid én al aan het indalen. Zou mooi zijn.

4. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hey meiden,

Wat is Steph stil, zal ze al aan ut bevallen zijn hihi.

Wij krijgen vrijdag eindelijk de sleutel van het huis. Kunnen we meteen aan de slag! Voel me nu wel super onrustig. Ben alleen vrijdag vrij en moet ook het hele weekend werken. En we moeten nog behang uit zoeken waar ik nu natuurlijk veeeeeeel liever mee bezig ben!

Vandaag op controle geweest bij de vk. Met de baby is alles goed. Maar mijn ijzer is erg gezakt. Vandaar dat ik zo moe ben. Ik heb ijzertabletten gekregen. Doordat ik zo moe ben kan ik ook niks hebben. Vandaag in het winkelcentrum ben ik gewoon in huilen uitgebarsten. Dat is echt niks voor mij en-public. Ik zie er ook ontzettend tegenop om te gaan werken. Ik ben eigenlijk vergeten te vragen of het geen kwaad kan om hele dagen te werken nu mijn ijzer zo laag is....*zucht*

Oh ja...vandaag ontdekt dat mijn boobies 'werken' Er komt vocht uit hahaha. Dat was wel even een rare gewaarwording.

@ Shay: Niet zo gek dat je emo bent hoor! Het zijn spannende weken!

5. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Fijn dat alles met je beebje goed is.
    Knuf voor jezelf.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat leuk dat jullie nu de sleutel hebben Malleboe! Kun/ga je zelf ook nog wat klussen of laat je dat aan anderen over? Ik heb een aantal weken geleden nog een kastje geverfd, ging goed, maar het volgende kastje staat te wachten op iemand die nog wel normaal op zijn/haar hurken kan zitten en kan bukken zonder een protesterende baby ;)
    Hm ijzertabletten, mag je wel oppassen voor obstipatie.. Maarja, wat nodig is, is nodig he. Als het (hele dagen) werken niet lukt, kun je dat toch bespreekbaar maken op je werk? Misschien kun je meer pauzes krijgen of maar een deel van de dag werken?
    Nou, ik dacht gisteren dat de baby gedraaid was, maar nou hikte ze toch echt weer bovenin mijn buik. We zullen zien, volgende week weer controle bij de VK.
    Mijn man was gisteren jarig en er kwamen wat vrienden van hem langs (ik ken ze niet allemaal even goed). Ik had mijn bui niet (was moe en voelde me gewoon, tja, niet zo goed) en ben een beetje bang dat ik die vrienden 'weggejaagd' heb, ze gingen zo vroeg en zo plotseling weg..

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Baby Wenting is denk ik onderweg:) We hebben al lang niks van stephanie gehoord... Ik hoop het voor d'r...

Malleboe: Net als wat danabelle al zei kan je het niet aangeven op je werk dat je hele dagen niet meer volhoudt en of ze iets kunnen regelen... Mijn hb was 6.1 en is nu 6.4 maar hoger gaat het niet ondanks de staaltabletten... Ik heb van die rode tabletten...
    Je moet idd wel opletten dat je geen obstipatie krijgt... Genoeg fruit eten en sinaasappelsap drinken...

Danabelle: Ik hoop voor je dat ze gedraaid is... Ik moet vrijdag voor de laatste echo... Maar de laatste dagen ben ik ineens bang dat ze gedraaid is... weet ook niet waarom...
    Best gek want het is de laatste echo dus de laatste keer dat ik even naar d'r kan kijken... De eerst volgende keer is als ze geboren wordt.
    Ik kan me trouwens voorstellen dat je er even geen zin in had de visite maar je kan er nu toch niks meer aan veranderen... Waarschijnlijk hebben mensen dat ook wel eens over mij gedacht...

Ik ga vrijdag toch maar even vragen aan de gyn wat het is wat ik voel... Want ik heb steeds zo een buikpijn als ik recht opzit heb ik het gevoel dat er iets afkneld bovenin me buik... En als ik helemaal recht lig lijkt het alsof ik teveel buikspieroefeningen heb gedaan en steekt het overal... Heel vaag dus :(

8. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hey

shay ik heb het zelfde. mijn buik is dan ook soms hard en zo. liggen doet ook erg zeer. wou idd ook even weten wat het was.
    zeggen harde buiken maar ook als ik rustig op de bank zit dan heb iker last van. ben benieuwd wat ze zal zeggen.

9. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Even iets heel anders. Ik ben vandaag bij de reumatologe geweest. Wow, wat een geweldig leuke reactie van haar! :D Echt zo ontzettend leuk!
    Wat betreft mijn medicijnen; mag ik de prednison gewoon doornemen, de calcium ook, alleen die tabletten voor de botopbouw daar moet ik mee stoppen (maar ook dat wist ik eigenlijk en had ik dus ookal gedaan ;)). Verder heeft ze verteld dat ik net zoveel risico loop als een 'gezond' persoon. Ook niks nieuws.
    Gek eigenlijk, toen ik daar was had ik niet veel te vragen. En nu ben ik thuis en schiet me weer vanalles te binnen. Maar misschien dat jullie dat wel weten. Want als ik me nu echt helemaal niet goed voel bijv. veel pijn heb ofzo, mag ik dan toch wel een keertje een paracetamolletje nemen? Neem aan dat dat geen kwaad kan? :(

Pff, ben erg moe vandaag en voel me dan ook niet zo lekker, ga dan ook nu de bank opzoeken!
    Beetje veel geweest vandaag denk ik. Ik kreeg net nog slecht nieuws te horen. Bij een van onze buren is vannacht een baby'tje geboren in de familie en het schijnt niet goed te zijn. :( Kreeg spontaan kippevel brrr.....bah, wat verschrikkelijk! Dat is toch je grootste nachtmerrie!!!! Sorry dat moest ik even kwijt!

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed?! Morgen lees ik weer even bij. En duimen voor Stephanie denk ik......:)

Fijne avond!
    Liefs

10. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ Danabelle
    Nog gefeliciteerd met je man

@ Sunshine
    Paracetamol mocht ik nog gewoon nemen tijdens de zwangerschap
    Nog wel 6 op een dag ook.

11. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey meiden!

Nou ik denk dat Stephanie idd druk bezig is met andere zaken anders was ze allang een keer langs geweest op het forum.

Zal morgen even de tabel weer opsporen, dan kunnen we die iig even updaten!

Gisteren naar de VK geweest en krijg volgende week een groeiecho omdat ze de baby iets aan de kleine kant vond, dus ben benieuwd. voor de rest was alles helemaal goed, dus verwacht er ook niks van eigenlijk.

@ sunshine, paracetamol mag je gewoon nemen hoor...maar ik beperkte het wel zoveel mogelijk en in combinatie met prednison hield ik het liefst op 1, maar weet niet wat officieel hier is toegestaan.
    Kan me voorstellen dat je even schrikt van zo'n bericht. tja dat kan natuurlijk ook he. ben altijd maar weer super gelukkig als alles goed blijkt te zijn. mag je je handen dichtknijpen.

@ Annemarie, harde buiken begin ik ook wat last van te krijgen, dus dan doe ik ook maar even rustig aan, al is dat tegen mn natuur in, rustig aan doen ;)

Groetjes!
    Dai

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dankje Chelleke.
    Over de harde buiken; die heb ik al vanaf 17 weken zo af en toe. Merk wel dat het nu vaker voorkomt als ik me te druk maak, door bijv. iets in huis te gaan doen. Als ik op mijn rug ga liggen, gaan ze niet weg, maar als ik op mijn zij ga liggen wel.
    Sunshins, wat fijn dat je reumatologe zo leuk reageerde!
    Ik had gisteren mijn buikband met MEISJE erop aan. Krijg ik altijd ook leuke reacties op, gisteren nog van de huidtherapeute.
    Ohja van de week was de mevrouw van de kraamzorg geweest voor de intake.. stonden we in de babykamer, vroeg ze naar hydrofiele luiers, dus ik trok een la van de commode open. Ging ze ook nog vragen naar rompertjes en kleertjes. Ik wees naar de kast achter haar en zei: die liggen dáár. Dacht echt, als ze het wil checken trekt ze zelf die kast maar open hoor, ze zal toch niet denken dat ik geen kleertjes voor de kleine in huis heb?
    Ze heeft de kast niet open gedaan ;)

13. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    heej meiden,
    @ Danabelle dat deden ze bij mij ook. Pffff...alsof je geen kleertje enzo zou kopen dduuuhhhhhh!!!

Hier gaat het zo onzeker en dat komt door andere en niet door mezelf. Zal het ff kort uitleggen. Als ik mensen vertel dat ik zwanger ben (vooral vriendinnen) dan zeggen ze allemaal ooohhhh wat leuk!!! MAAR je slikt toch medicijnen en dan heb je toch een VERHOOGD risico op een afwijking. Wat ga je doen als blijkt dat je kind een afwijking hebt!!!! Pfffff die vraag is me al heel vaak gesteld....kunnen mensen niet gewoon blij zijn???? Mijn gevoel zit goed maar zou bijna een schuld gevoel van andere krijgen. Dus kunnen jullie mij een beetje opbeuren?????
    Liefs!

14. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey

debbie ik had precies hetzelfde. mensen denken heel gauw medicijnen kan niet goed gaan. ik heb me vast gehouden aan de proffesionals die zeiden dat de kans dat het niet goed was net zo groot was als een gezond iemand. gewoon afgaan op de profs. is erg moeilijk omdat je je vriendinnen vaker ziet waarschijnlijk als de profs maar hou moed. (klinkt makkelijk he?)
    hoop dat je een beetje opgebeurd bent.

dai ik heb ook harde buiken als ik gewoon rustig tv zit te kijken dus weet niet hoe rustig ik me dan moet gaan houden. merk wel dat als ik niet geslapen heb tussen de middag dat ik er meer last van heb.

het kraambureau belde mij op met een checklist of ik alles had 40 minuten gesprek en alles was klaar. niks geen controle over het kamertje. erg raar hoor, ze zeiden bij mij dat het achterhaald was omdat ze toch niet bij mensen in de portomonaie konden kijken. alleen de belangrijke dingen hebben ze gevraagt verder niet.

Groetjes Annemarie

15. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Hey Deebie, laat je niet gek maken door wat anderen zeggen! Zoals mijn reumatologe al zei, je hebt niet meer risico dan een 'gezond' persoon. Ik weet natuurlijk niet welke medicijnen jij gebruikt. Maar er zijn vast nog meer vrouwen die dat moeten tijdens de zwangerschap. Ikzelf heb altijd keihard gezegd dat ik absoluut geen medicijnen wilde gebruiken tijdens een zwangerschap :) Dus je moet vooral geen schuldgevoel hebben (goh, wat heb ik makkelijk praten) ;) Zelf heb ik dat natuurlijk ook wel.
    Maar probeer je een beetje af te schermen van die 'rare' reacties. En geniet van dit moment!!!

@Danabelle, Daiquiri en Chelleke, bedankt voor jullie reacties op mijn paracetamol vraag!!!

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    oh die stephanie maakt het nu wel erg spannend hoor :)

Debbie: mensen kunnen heel bot zijn en als je zwanger bent lijkt het 10 x erger te worden... Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat het vast niet goed gaat met me baby omdat me buikje te klein is... En of ik me dan niet ongerust maak met die medicijnen want dat kan toch niet dat je die slikt terwijl je zwanger bent:$...
    Hoe moeilijk ook moet je echt proberen hier niet naar te luisteren... Je hebt het er toch met je dokter over gehad en die weet het echt wel... En al die mensen die er wat over zeggen denken voor dokter te kunnen spelen en oordelen gewoon... Laat duidelijk merken dat je het niet leuk vindt zulke opmerkingen en dan houdt het wel op...

Dai: ook al een groeiecho... ach kan je nog even lekker naar je babytje kijken...

Danabelle: Bij mij kwam er echt een leuk mens van de kraamzorg en ze wilde het kamertje meer zien uit nieuwsgierigheid en ik deed zelfs de deurtjes even voor d'r open (denk meer omdat ik trots op de spulletjes was) en zij vond het alleen maar heel leuk om te kleertjes te zien maar ze vroeg niks van heb je dit en dat... Ligt er denk ik echt aan wie er komt...

Sunshine: gelukkig heeft het gesprek je goed gedaan...

Ik ben gister even lekker met mams de stad in gegaan... Ik heb een paars hempje bij de prenatal gehaald en een bollero bij de h&m voor maandag... We blijven nu hopen dat het een beetje mooi weer wordt..
    Voor de rest gaat het wel... slapen wordt nu alleen moeilijker weet echt niet meer hoe ik moet liggen... Vooral niet als die meid net een drukte uurtje krijgt als ik wil gaan slapen... Ik moet er elke nacht uit omdat ik zo misselijk ben en even wat moet eten of drinken en plassen maar ja dan kom ik alvast in het ritme voor straks :p

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Het intakegesprek was hier ook wel met drie kwartier klaar, maar ik vond t wel apart dat ze persé het kamertje wilde zien én onze slaapkamer én de badkamer. Natuurlijk ben ik trots op ons babykamertje, maar ik hoorde van iedereen dat ze 'het wel geloven'. Nouja, deze mevrouw geloofde misschien niet dat het wel goed zat. Ze had ook nog een mening over waar de wieg precies moest komen te staan. Die mag nl. niet onder het raam. Maar ons raam (dakkapel) zit heel hoog, is van dubbel glas en heeft tochtstrips. Bovendien zou de wieg maar 20 cm. 'onder het raam' komen te staan en verder 'onder de muur' zeg maar. Toen had ze zoiets van 'vooruit dan maar', maarja, als het niet anders kan, kan het toch niet anders?
    Wat ik wel BELACHELIJK vind is dat ik RECHT heb op 49 uur kraamzorg maar dat er maar 24 uur gegarandeerd is, en dat ieder uur extra mooi meegenomen is. Dit omdat ik in de zomerperiode ben uitgerekend. Heb uitgelegd dat ik minder snel herstel dan gezonde mensen en sneller moe ben, dus wellicht wat meer zorg/hulp nodig zou hebben. Maar dat bekijken ze dan pas, en ik moest vooral zorgen voor mantelzorg.
    @ Deebie, ik moest met mijn medicijnen stoppen toen ik zwanger bleek, maar kreeg en krijg heel vaak de vraag 'oh mocht je wel zwanger worden dan?' Vraag is ook niet relevant want het is nou eenmaal een feit dat ik zwanger ben ;) maar ach, die mensen bedoelen het vast goed?

18. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    heej meiden,
    bedankt vor jullie begripvolle reacties. tsja, ik probeer er ook niet naar te luisteren maar epilepsiepillen hebben gewoon een verhoogd risico op een afwijking maar das gewoon verhoogd!!! thanks!!!!
    en spannend shay....nog een paar daagjes en je bent een getrouwde vrouw ;)

19. Daiquiri

Hey meiden,

Nou hier heb ik zelf besloten de medicatie weer omhoog te schroeven. was gisteren voor het eerst van 7,5mg prednison naar 5 mg gegaan en kon vanochtend mn bh niet eens dichtkrijgen...nouja bijna niet en mn dekbed terugslaan was zelfs pijnlijk....nou zo zwaar is een dekbed op zich niet, dus als het zo moet dan maar gewoon 7,5mg dat bevalt me prima, dus vanavond neem ik weer braaf mn halve tabletje.

Kraamzorg heeft bij mij alleen telefonische intake gedaan, hebben verder ook nergens naar gevraagd eigenlijk. Ze werkten volgens het rooming-in principe....jaja....oftewel kind bij de moeder op de kamer en aanleggen zoveel je wilt. en verder of ik een stagiaire er bij wilde hebben. en het standaardverhaal natuurlijk.

Sunshine, wat jouw reumatoloog zegt vond ik wel een goede opmerking, dat je niet meer risico loopt dan een 'gezond' persoon.

Ik ga trouwens even de tabel opsporen en die hier weer plaatsen..

Groetjes,

Dai

20. Daiquiri

NOD:
    Happybest: 6 mei (uitgaande van 30dg)
    Charpi: ?
    Chelleke: 12 juli

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009 UITGEREKEND!
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009