Dank je wel Anne. Ik weet het. Heb het bij mijn dochter ook gehad, maar zo'n eerste echo is wel heel erg speciaal!! Nog anderhalf uur
Stephanie, wat een schatje is Esmee! Deebie, spannend hoor zo'n eerste echo! Enne, je kunt door de hormonen raar gaan dromen he? Sowieso, natuurlijk wil je niet dat je kindje gehandicapt is, maar al zóu je kindje een beperking hebben, dan hou je toch nog van je kindje en zullen je vriendinnen toch heus niet zulke dingen gaan zeggen? Dan zijn het toch geen vriendinnen? Hier deed de baby me gisteren pijn.. ze trapte zó hard met haar voetje naar buiten dat ik even dacht dat ze door de baarmoeder- en buikwand heen zou trappen en zo naar buiten zou komen hihi. Manlief zag het en schrok zich een ongeluk..
@ stephanie, nou een meisje waar jullie trots op mogen zijn hoor!! ziet er in ieder geval echt schattig uit en leuk dat je even langs komt op het forum! @ debbie, die dromen krijg je natuurlijk omdat het toch spannend is zo'n echo, maar als het goed is heb je deze inmiddels achter de rug en kom je ons straks alles vertellen. Maar die dromen kunnen je wel een heel vervelend gevoel geven, hoop voor je dat deze enorm bedrog was!
heej meiden, ik heb een prachtig kindje zien zwemmen in mijn buikie. het hartje klopte al. ik ben helemaal een gelukkig mens :-D
Blijf even in de egostand... Bevallingsverhaal en foto's staan online! (Debbie, gefeliciteerd met je goede echo!!! )
Debbie: logisch dat je nerveus was voor je eerste echo maar ik hoop dat je nu wat gerust gesteld bent... Ik droom ook heel raar de ene keer vergeet ik op een bloedhete dag die kleine uit de auto te halen en ik heb er al een keer laten vallen op straat en dan schrik ik ook echt wakker... Maar ik moet zeggen over het gehandicapte kindje heb ik ook lang gedroomd was voor de 12 weken echo (prenatale screening) maar dat kwam omdat ik om me werk een boek door zat te bladeren over baby's en toen zei een collega van mij hahaha zo wordt jullie kindje als jullie ooit een kind krijgen... Was een syndroom van down kindje... Dat was vroeger een vriendin van mij totdat ik wat met mijn vriend kreeg toen is de oorlog verklaard maar ik ben die opmerking ook nooit meer vergeten en weet nog goed dat ik toen zei jezus weet je wel niet wat je zegt.. en een andere collega die erbij zat keek ook zo van je bent echt geschift En ik heb er nog wel eens dromen over dat ik haar tegenkom en dat ze dan keihard gaat lachen en zegt haha zie je wel dit is ook wat jullie verdienen... Ben altijd blij als ik dan weer wakker wordt... Danabelle: Waarschijnlijk komt dat pijnlijke getrap ook door het indalen... Ik had het vorige keer toen ik bij de kassa aan het afrekenen was deed ineens zo een zeer en ik dook gewoon in elkaar dat meisje keek wel zo van Hier gaat alles ze gangetje heb wel het idee dat ik minder goed tegen de warmte kan ofzo... We zijn vandaag even naar het strand geweest zomaar even 2 uurtje want echt lekker lig ik ook niet... Maar als we in de auto zitten wordt ik gewoon niet goed van de warmte of als ik in de felle zon loop... Oh ja en de auto heeft kuren en lijkt langzamerhand kapot te gaan ook erg leuk nu de bevalling steeds dichterbij komt... Me vriend is er mee bezig maar heeft wel eerst de auto van me ouders geregeld voor als hij met die van ons bezig is en niet kan rijden... Want hij is bang dat ik dan ineens ga bevallen en naar het ziekenhuis moet... En ik moet nog even de trouwfoto's hebben die me schoonvader heeft gemaakt want dan kan ik even laten zien hoe me buik eruit zag... Heb wel degene die me moeder heeft gemaakt maar er zit geen mooie tussen... Zodra ik een goeie heb zal ik hem showen
Stephanie: Mooi je verhaal en de nieuwe foto's... Oh en ook wij hebben dat pakje wat esmee op het begin aan heeft haha
Stephanie, mooi bevallingsverhaal & foto's! Misschien heb je het hier al gemeld, maar hoe zwaar was Esmee bij haar geboorte?
Stephanie, wat een prachtige meid hebben jullie gekregen zeg, en een supermooie naam, Esmee.... Heerlijk koppie en lekkere volle wangen! Hoe is het met jou verder? Zal zo nog even de rest bijlezen op jullie site. Debbie, wat heerlijk dat je het hartje hebt zien kloppen! Vreselijk spannend he, zo'n eerste echo! Maar dit is vast binnen en nu kun je lekker nagenieten! Danitjuh, wat heerlijk dat je weer terug bent! Een heel spannende tijd zitten jullie in, heel veel sterkte en dat voor jullie maar snel groen licht mag komen!!!!!!!
Stephanie, echt prachtige foto's van jullie gezinnetje!!!!!!!!! Wat een flinke meid is Esmee zeg!!!! En wat een mooi bevallingsverhaal!
Wow Stephanie, mooi hoor om je verhaal te lezen! Echt super! Deebie, fijn dat je nu weer positief bent na de eerste echo! Bijzonder he? Ik kijk er ook ontzettend naar uit!! Maar moet nog een weekje wachten.... Trouwens heb je een inwendige of uitwendige echo gehad? Gaan jullie nog iets speciaals doen dit weekend? Wij gaan een weekendje weg met familie. Ik zie er een klein beetje tegenop, maar heb er ook heel veel zin in, lekker tegenstrijdig, hihi. Gewoon lekker genieten! Wens jullie ook allemaal een fijn weekend!
Heb ff geen puf en tijd om op iedereen te reageren.. Maar Sunshins82, leuk een weekendje weg! Ach het heeft weinig zin om er tegenop te zien toch? Wij gaan naar Ikea, geloof ik, en verder niets bijzonders. Even een vraagje voor de zwangeren of de dames die al een kindje hebben: moest er bij jullie rond de 30 weken weer bloed geprikt worden in verband met zwangerschapssuiker en/of ijzer? Ik las namelijk dat dat 'zo hoort' maar het is bij mij niet gebeurd.
@Sunshine82, ik heb een inwendige echo gekregen!!! Nou meiden, ook ik ga een weekend weg. Fijn weekend allemaal!!!
Danabelle: Ik weet het eigenlijk niet want bij mij wordt zoiezo om de zoveel weken bloed geprikt voor me lever maar ik heb de gyn er eigenlijk nooit over gehoord... Heb ook nooit een plasje in moeten leveren helemaal in het begin van me zwangerschap maar daarna ook niet meer...
Hai Danabelle, Bij mij is dat inderdaad gedaan, zowel bij de eerste als nu bij de tweede. Omdat ik nogal een groot kind heb gehad (5 kilo) en het ook in de familie zit om grote kinderen te krijgen (minimaal 5 kilo), houden ze in de gaten of dat komt door een te hoge suikerspiegel bij de moeder. Maar ik moet je zeggen, bij mij is het glucose echt altijd goed hoor. Puur erfelijkheid denk ik dan maar. Verder wordt het bij mij net als de vorige keer zo'n 8 weken na de bevalling weer geprikt, niet glucose, maar een andere parameter en dit geeft dan weer hoe mijn glucosespiegel de afgelopen 3 maand was. Dus concluderend: hier wordt het in elk geval niet standaard gedaan, tenzij er een indicatie voor is.
Hoi meiden, ik hier even kort! We geen morgen verhuizen en dus gaat de stekker even uit de computer en internet. Ik ben he-le-maal gesloopt. We zijn nog niet klaar met de verbouwing maar gaan wel al over. En het is zo een chaos in mijn hoofd dat ik 's ochtends eerst 3 uur aan het huilen ben. Ik hoop dat het straks wat rustiger wordt allemaal, want ik herken dit scenario maar al te goed en ben bangdat ik straks terugval terwijl ik al 5 maanden geen anti-depressiva meer slik. Wie komt er dan ook op het idiote idee om een huis te kopen, verbouwen en te gaan verhuizen in de 7e maand van je zwangerschap.... Anyway, ik ben dus even offline! @ Steph: wat een mooie foto's van de geboorte, heb meteen tranen in mijn ogen hahaha! Knuffel vorr iedereen!!!