Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie reacties op mijn bloedprikvraagje. Heb de VK er toch maar even over gebeld tijdens het telefonisch spreekuur. Glucose wordt inderdaad niet standaard geprikt, alleen als er aanleiding voor is. En die is er, gelukkig, niet bij mij.
    Wat wèl standaard nog een keer gecontroleerd wordt rond 30 weken is je HB-gehalte (ijzer). En dat is bij mij nog niet gecontroleerd omdat het apparaat het met de controle van 30 weken niet deed, en de vk er afgelopen week niet aan gedacht had. Aangezien ik geen bijzondere klachten (duizeligheid en extreme vermoeidheid) heb, is er geen aanleiding om te denken dat mijn HB-gehalte niet goed is. Het wordt nog wel gecontroleerd, met de controle met 35 weken. Mocht ook wel komende week langskomen maar dat leek mij zelf niet nodig..
    Ik heb de VK trouwens wel nogmaals duidelijk gemaakt dat het voor mij moeilijk te onderscheiden is of ik moe ben zoals ik, tja, eigenlijk altijd moe ben, of dat het extreem is. Want door mijn ziekte ben ik snel en vaak moe en daar zitten ook wel eens extremen tussen.
    Malleboe, ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat! Het is ook niet niks natuurlijk, een gevorderde zwangerschap en een verhuizing én dan jouw medische achtergrond.. Als je eventjes je ei kwijt wil kan dat hier altijd natuurlijk :) Succes met de verhuizing!

2. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey meiden!

@ stephanie, blijft een mooi meisje hoor die esmee van jullie!

@ shay ben wel benieuwd naar de trouwfoto's!

@ debbie, fijn dat de echo goedwas, blijft toch wel spannend!

Hier alles goed, nog 1 week werken en dan zit het voor mij ook weer op! is echt snel gegaan dit keer.

3. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Lekker nog een weekje :)

Ik was gisteren weer begonnen met mijn ovutesten,
    dacht tijd zat want vorige keer was mijn ei op dag 15
    Mooi niet dus, sloeg meteen posi aan :D
    had die avond van te voren geklust en vriendlief moest gisteren om 15u weg naar Frankrijk maar hij mocht mooi nog even aan het werk om 14.30 :) Ja je weet maar nooit haha.
    Gisteravond kreeg ik pijn onder in mijn buik en vanmorgen was het weg dus hij zal wel gesprongen zijn.
    Voor de zekerheid mag vriendlief vanaaf als hij terug komt nog een keer aan het werk :D

Owja Damian staat in de Kinderen -inlove-

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Beter kunnen jullie het niet doen Chelleke!!! Grote trefkans!!!

Ik zal heel hard voor jullie duimen!

Liefs, Emma

5. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Chelleke, je hebt in ieder geval het goede moment optimaal benut.. !

6. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Chelleke spannend hoor, de timing was in ieder geval perfect haha:D!
    Ik ga alvast heel hard duimen draaien voor je!

7. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Malleboe, alles goed gegaan met verhuizen??? Hoe voel je je nu?

En hoe was ieders weekend?? Ook zo enorm peentjes gezweten?

Hier gaat het momenteel niet zo lekker. Ik ben bang dat mijn leverwaardes weer gestegen zijn of zo. Vreselijk misselijk, uitstralende pijn vanuit mijn galblaas naar mijn schouder, benauwd gevoel, duizelig.... En ik slaap daardoor heel erg slecht, ook al ben ik enorm moe. Erg vervelend. Ik zou eigenlijk gisteren naar een kraamfeest, maar dat is niet gelukt en daar baal ik van.
    Verder heb ik ook keelpijn erbij gekregen. Hopelijk gaat alles snel beter, want dit is niks zo! Pfffff! En de kleine ligt nog STEEDS in stuit, waardoor hij met zijn hoofd steeds tegen mijn galstenen drukt....au....

Sorry voor mijn klaagzang :(

8. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dank jullie wel :)

Geen sorry hoor Emma, dikke knuf!

9. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    @ chelleke : spannend hoor!!!

@ emma : klaagzang hoort erbij toch .. gooi het er maar gewoon uit :)

Nou ik mag vandaag met een verhoging van de cellcept beginnen, ik ben benieuwd hoe mijn lichaam hierop gaat reageren.

Meiden geniet van het zonnetje voor zover het kan 8)

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    emma: sterkte de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze dus...

Danabelle: Nog even over dat hb je moet idd wel zorgen dat ze dat controleren... Want mijn hb was 6.1 en ik had het niet door omdat ik altijd al moe ben van me ziekte...Dus toen vroegen ze ook van ben je niet meer moe ofzo en toen zei ik ook ja ik merk het gewoon niet...

chelleke: goed geklust hoor haha nu afwachten... Wat doet je man eigenlijk voor werk als ik vragen mag? omdat hij vorige keer ook al weg moest of ging...

Het wordt deze week echt warm en ik zie er gewoon tegen op... Deze week had ik het al zwaar laat staan als het van de week 30 graden wordt... Merk echt dat ik nu heel slecht tegen die warmte kan... van de week was ik in zo een bouwmarkt en ik maar klagen daar over het feit dat ze er niet eens airco hadden... Op den duur dacht ik echt dat ik van me stokje ging heb het gevoel dat ik die wamte echt vast houdt en niet kwijt kan ofzo...
    En ik heb sinds deze week een wachterdichte molton over me matras en daardoor dreef ik vannacht bijna me bed uit bah...

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad. Emma, wat vervelend dat je je weer niet goed voelt en dat de baby nog steeds in een stuit ligt. Laat je een draaipoging doen binnenkort?
    Danitjuh, ben ook benieuwd hoe je lichaam op de verhoogde dosering gaat reageren! Je houdt ons vast op de hoogte hier?
    Shay, wij hebben toevallig gisteren de waterdichte molton op ons matras gelegd. Ik had er geen last van (man ook niet), maar wij hebben er ook nog een gewone molton over liggen en daarover pas een hoeslaken, misschien scheelt dat? Of misschien scheelt het gewoon per merk en/of per persoon.
    Wij hebben trouwens dat ding nu al liggen omdat de baby van mijn vriendin met 35 weken al kwam.. dat kan mij ook gebeuren natuurlijk, en sowieso lig ik liever een paar weken te lang op dat ding dan dat ik een nieuwe matras moet aanschaffen!

12. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hij is luchtverkeersleider bij de klu,
    maar daarvoor hoeft hij niet weg ;)
    Hij is wederom naar een vliegshow geweest.

Sterkte met de warmte -knuf-

@ Danabelle
    Helemaal gelijk hoor, liever te lang op dat ding als te laat ;)

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ja misschien schilt dat wel idd als ik er nog een gewone molton over doe... Maar wat mijn probleem is is dat ik nooit kan slapen met alleen een lakentje over me heen dan wordt ik echt gek dus dan wordt ik s'nachts wakker met een dekbed over me heen en met zulke warme dagen is dat niet echt slim...
    En als ik die molton eerder had gehad had ik hem er ook al omheen gedaan hoor want je weet nooit wanneer je vliezen breken en een nieuw matras zit ik ook niet op te wachten...

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik las trouwens dat de kans groot is dat je vliezen niet breken op die molton, want bij slechts 10% van de bevallingen breken eerst de vliezen. Dan is het meestal wel 's nachts in bed, dat dan weer wel, maar het lijkt me dat als je bevalling anders begint je wel alsnog voorzorgsmaatregelen neemt voor het geval de vliezen breken. Maargoed, wij allemaal braaf aan de waterdichte molton natuurlijk!
    Shay, ik slaap onder een laken, dat scheelt idd wel denk ik. Kan trouwens niet slapen als ik nergens onder lig. Enne.. ik ben nog steeds héél nieuwsgierig naar een trouwfoto van jou! Ik kan me voorstellen dat je hem niet zomaar op dit forum wilt gooien, maar misschien kun je ons per e-mail een foto sturen?
    Ik heb trouwens ook weer nieuwe foto's, zal ze vanmiddag online zetten. Ik lijk wel ENORM haha, want ik heb een heel wijd shirtje aan! Maar volgens mij valt het in het echt mee.. we waren van de week bij Ikea en ik zag een heleboel zwangere vrouwen, en stuk voor stuk hadden ze een grotere buik dan ik. Terwijl ze toch écht niet zó veel verder kunnen zijn!

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik heb maar een paar foto's de meeste zijn van de voorkant dus zie je me buikje nog niet... Maar me schoonvader is er mee bezig om zijn foto's op cd te zetten en we hebben zaterdag ook nog wat foto's van ons in de tuin gemaakt en die zet hij er dan ook op dus moet even wachten...
    Maar als ik ze heb laat ik ze natuurlijk zien...

Ik zal er nu wel even 1 of 2 plaatsen zodat jullie een idee hebben en als ik de betere foto's heb zet ik die erop...

Bekijk bijlage 2003

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mooie foto Shay! Leuk om een gezicht bij de berichten te zien, en jullie stralen op jullie trouwdag echt zoals het hoort :D
    Dat topje is van Prénatal toch, ik vond het ook zo leuk!

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ja die is van de prenatal ik had hem in dat krantje zien staan dus ben hem die week nog gaan halen was maar 15 euro... Je hebt hem ook in het grijs maar dat vond ik niet echt zomers...

18. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    wat een super lieve foto shay!!! en idd een heel leuk zomers topje.
    een dikke knuffel voor jou Emma

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Thanx allemaal, jullie zijn lief.....

Shay, wat een gave foto zeg, idd een heel mooi topje! Je ziet er prachtig uit zo en je kunt je buik echt goed zien hoor!

Emma

20. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    hhmmmm.....vandaag is er voor het eerst gevraagd naar mijn zwangerschap. tjsa....ik heb echt al een buik maar ik ben er zoooo verliefd op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ben al 2 kilo aangekomen!

Deel Deze Pagina