Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik heb het idee dat ik hier al even niets zinnigs gepost heb ;) dus eventjes een update. Gisteren moest ik naar mijn behandelend arts en naar de verloskundige. Onafhankelijk van elkaar verklaarden ze dat de baby niet zo groot/zwaar zal zijn; ze schatten beiden een geboortegewicht van 6-6,5 pond rond 40 weken zwangerschap. Volgens mijn arts komt de baby de komende twee weken in ieder geval nog niet - nou, dat komt mooi uit want over twee weken ben ik de 37-wekengrens over ;)
    Bloeddruk was goed (120/70), HB was ook goed (7,9) en baby is niet meer gedraaid en is nog steeds een klein stukje ingedaald. Net als Shay kreeg ik te horen dat kleine baby'tjes soms niet helemaal indalen totdat de weeën beginnen, maar ze heeft natuurlijk nog een aantal weken om in te dalen dus het kan ook heel goed dat ze wel vantevoren indaalt :)
    Ik maakte me de afgelopen dagen wat zorgen om de baby, ik voel haar namelijk al sinds ik haar voel (dus sinds 18,5 week) op één plaats. In eerste instantie werd er gezegd dat onderin mijn buik de placenta lag, tegen de buikwand aan, en dat de baby nog niet sterk genoeg was om daar doorheen te komen met schopjes en mepjes. Nu vroeg ik weer eens hoe het nou zat, de uitleg van de VK was aannemelijk: de baby ligt op zo'n manier dat de voetjes wel richting mijn buikwand schoppen, maar met de handjes zwaait ze in het vruchtwater of richting mijn darmen. Vandaar dus dat ik de handjes niet voel/zie.
    Verder ben ik behoorlijk moe.. ik moet van mijn arts dan ook heel rustig aan doen tot aan de bevalling; hij is bang dat ik lichamelijk instort daarna en dat de Lyme zijn kans schoon ziet om terug te komen (ik heb sinds het stoppen met de medicijnen/begin van de zwangerschap geen typische Lymeklachten, wel restklachten zoals vermoeidheid) en dat is niet de bedoeling natuurlijk! Zou namelijk betekenen dat ik weer aan de antibiotica moet en dus ook geen borstvoeding kan geven. Verplicht rustig aan doen dus de komende weken. Heb een kruidensupplement voorgeschreven gekregen zodat ik, hopelijk, iets beter slaap.
    Zo, dat was een heel verhaal over mij.
    Hoe is het met jullie? Shay en Emma, het wordt nu spannend zeg! Fijn dat de baby goed ligt Emma en fijn dat ze is ingedaald Shay! Zijn jullie er helemaal klaar voor?
    Dai, fijn dat je nu verlof hebt en pas in november weer hoeft te beginnen! Hoeveel uren werk je/ga je werken?
    Malleboe, je hebt over een paar dagen weer internet begrijp ik. Ben benieuwd hoe het in/met jullie mooie nieuwe huis is en met jou natuurlijk! Trek je het een beetje, alle veranderingen bovenop je zwangerschap?
    Chelleke, hoe is het met jou?
    Alle anderen; ik reageer niet altijd even snel op iedereen maar het interesseert me wel degelijk hoe het met jullie is hoor!

2. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ha Danabelle! Fijn dat alles goed was bij controle. Ben benieuwd of ze het gewicht een beetje goed hebben kunnen schatten. Je zou het wel denken, als ze er allebei hetzelfde over denken. Hopelijk komt er nog wat gewicht bij tot aan de bevalling.
    Mijn gyn doet er niet echt uitspraken over. Vanmorgen zei ze wel dat het geen echt groot kind is, i.t.t. de vorige.
    Wat vervelend dat je zo vreselijk moe bent meid. Hopelijk gaan die kruiden je wat helpen! Zou wel erg fijn zijn! Neem maar goed je rust waar je maar kan!

Hier gaat het wel redelijk, maar wil eigenlijk nu wel snel bevallen, ben erg moe, misselijk en heb nog steeds erg bekkenpijn. We wachten maar af. Alles staat al klaar, zelfs het wiegje is al opgemaakt. Onze kleine is trouwens ook nog steeds niet ingedaald, kan nog alle kanten op en de gyn kon zelfs het koppie zo uit mijn bekken 'wippen'. Wie weet gebeurt het volgende week.
    Vanavond ws. het bed op klossen. Wordt wel stuntelen om in bed te komen dan, met mijn bekken. Vorige keer had ik een omgekeerd bierkrat naast mijn bed staan als opstapje. Ik denk dat ik dat weer ga doen.

Knuffels voor iedereen! Ik ga weer even slapen....
    Emma

3. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Danabelle, dat vind ik nog wel een net gewicht hoor tussen de 6 en 6,5 pond. mijn dochter was dan met 3450gr niet veel zwaarder.

Ik blijf hetzelfde aantal uren werken (24 uur), want dat deed ik al na de geboorte van Mirte, dus dat blijft lekker hetzelfde. Weet alleen niet of ik zin heb in de nieuwe functie. we hebben nl een herverdeling gehad omdat er wat functies kwamen te vervallen, waaronder die van mij. Nu kom ik zeg maar weer terug in de bankhal (werk bij Rabo) en heb het idee dat ik dan weer terug bij af ben...maar ja daz pas november.

Emma, wij hadden gewoon klossen onder het bed, maar ik had mijn nachtkastje ook omhoog gewerkt door er 2 geluidsboxen/ luidsprekers (hoe heet dat toch?) onder te zetten (die we niet gebruikten hoor... :) ). En ik had zo'n huishoud-opstapje naast me bed staan om er in te komen...

Groetjes!
    Dai

4. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ Danabelle
    Fijn dat alles goed was bij controle :)
    Damian was net voor de 37 weken geboren en woog ook rond de 6 pond
    Ben blij dat ie niet langer is blijven zitten, vond het groot zat om eruit te werken, hihi
    Met mij gaat verder alles zijn gangetje.
    Zal blij zijn als het weekend is want dan weet ik of mijn duivels doorkomen.

@ Emma
    Knuffel voor je kwaaltjes....nouja niet voor je kwaaltjes maar voor jezelf ivm de kwaaltjes ;)

@ Dai
    Dat was slim om je nachtkastje omhoog te werken....
    dat ga ik de volgende keer ook maar doen, want dit was toch wel wat lastig.
    Maar eerst maar eens zwanger worden, hihi ;)

5. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

fijn te lezen dat het met iedereen goed gaat!

Hoewel het huis nog niet helemaal af is ben ik nu weer wat rustiger. Mijn verlof is maandag begonnen. Extra lang met vakantie! Dinsdag bij de VK geweest en ook bij mij ligt de baby al in de goede positie. Nu voel ik in mijn zij steeds een paar voeten en in mijn schaamstreek knuistjes hahaha. De komende weken de laatste hand aan alles leggen en dan doe ik tot aan de bevalling HE-LE-MAAL niks meer!

Knuffels

6. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam

Je hebt GROOT gelijk Malleboe!!!

Hier nog even een kleine update van mij. Eergister kreeg ik 's nachts vreselijke buikpijn, wat begon bovenin mijn buik en wat afzakte naar de rest van mijn buik. Ik lag letterlijk krom van de pijn en wist vrijwel zeker dat het mijn darmen waren. Daar wordt ik ook voor behandeld met Movicolon en metamucil en Losec, maar kennelijk werkte dit niet op dat moment.
    Ik heb de gyn gebeld (sja...vandaag pas....) en die zei dat ik mijn medicijnen max. 1x daags mag nemen. Dus ophogen raadde ze af (dat had ik gister wel gedaan in de hoop op verbetering en het ging ook iets beter moet ik zeggen).
    Nu moet ik afwachten hoe het gaat en anders moet ik weer komen. Spannend weekend dus. Hopelijk zakt het eindelijk af. Ook hou ik erg last van mijn galstenen. Maar ja, dat zal nu ook door de druk komen, van de baby op mijn galblaas.

Liefs, Emma

7. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Beterschap Emma!

8. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Sterkte ermee Emma!

9. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Knuffel Emma!

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Knuffel voor degene die het nodig hebben...

Ik ben benieuwd hoe het met esmee en evalien gaat... En de nieuwe moeders druk zeker?

Maar ik moet zeggen ik ben het wel beu nu... Het heeft lang genoeg geduurd ze mag wel komen... Maar ja wie weet blijft ze nog wel 3 weken zitten... Nog 3 weken amper slapen bah...
    Voor de rest zat ik vandaag eens te denken over de kraamvisite straks en toen dacht ik ineens helppppp...
    Ik heb er helemaal geen zin in hele dagen mensen over de vloer wil eigenlijk gewoon lekker met ze drieeen genieten...
    Nou genoeg geklaagd weer...

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Dank jullie wel lieverds;)

Shay, dat had ik ook de vorige keer (en nu ook weer). Maar weet je; je kunt het ook lekker zelf bepalen! Wij hebben destijds de geboortekaartjes bewust vrij laat verstuurd. Hebben enkel de ouders en broers/zussen laten komen die week en voor de rest hebben we alles druppelsgewijs in de maanden erna laten komen. Je moet zelf namelijk nog zo wennen aan je nieuwe gezinnetje en dan zit je niet altijd te wachten op visite. Ik kon het toen al helemaal niet hebben met mijn depressie en zo.
    Mijn ervaring is ook dat ik heel wat kraamtranen rond dag 4/5 had na de bevalling, omdat het onwijs druk was met de verloskundige die langskwam, de consultatieverpleegkundige met die hielprik en dan nog de kraamhulp en verder de baby die die dag veel huilde, het slaaptekort, je knallende borsten....pfffffff Nee hoor, voor ons ook een heeeeeeel rustige kraamtijd qua visite!

Ikzelf ben het ook flink zat, zeker nu met die pijnen kruipen de dagen maar traag voorbij. Zullen we gewoon afspreken dat we dit weekend allebei gaan bevallen????

Knuf, Emma

12. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Hoi meiden.

Emma hoop dat het snel wat beter gaat met je!

Degene die bijna moeten bevallen : succes met de laatste loodjes !!!

Hier gaat het redelijk. Ik gebruik nu een verhoging van de cellcept en heb in het begin wel flink steken gehad en buikpijn. Dit hadden ze wel voorspelt maar toch. Je gaat toch denken ohh gaat die nier niet raar doen ofzo. Maar goed 31 juli kan ik het allemaal horen of het nog goed gaat, maar daar gaan we gewoon vanuit toch! Altijd positief blijven denken! Heb nu wel genoeg elende achter de rug gehad mag nou wel eens goed gaan vindt ik :D

Fijn weekend allemaal

13. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Emma: vervelend dat je zo een pijn hebt meid. Lekker rustig aan doen!

@ Shay: geduld is een schone zaak ;)

Ik heb raar gedroomd joh! Dat de baby flink aan het trappen was en dat je aan de buitenkant van mijn buik het voetje kon zien zitten. Mijn vader ging er foto's van maken hahaha.

De buren hebben een baby die begin maart geboren is. Die hoor ik 's ochtends natuurlijk huilen. Maar zoooo zielige lange halen...word er zelf verdrietig van. Fijn hè hormonen hahaha.

Vandaag wordt de babykamer behangen en dan kunnen we eindelijk de meubels in elkaar zetten! Straks lekker alvast de kleertjes en lakens wassen.

Fijn weekend allemaal!

14. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.......wij geven een kraamfeest, in 1 middag iedereen die komt, lekker makkelijk!!!!
    verder hier alles goed....ben nog steeds erg moe. fijn weekend meiden.

15. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ook van mij een dikke knuffel die het kan gebruiken ;)

Ik heb meer witte vloed dus hier zullen de duiveltjes toch ook wel doorbreken morgen of maandag.
    Maar ik had toch best wel goede hoop dit keer door die buik-, rug- en hoofdpijn (wat er nog steeds zit) :)
    Maar bij Damian waren mijn (.)(.) van een kleine b naar een flinke b gegaan voor de nod (nu zijn het Bzakjes :D )
    en ik vond alles stinken en dat heb ik nu niet en dat neemt eigenlijk dan toch wel weer een hele hoop goede hoop weg. ;)

Nouja geen bloed geeft moed zeggen ze ;)

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dat vind ik wel een goed plan emma :)
    Alleen het weekend is al begonnen en het is nog steeds zo rustig als alle andere dagen haha... Ach wie weet begint het ineens...
    Maandag zit ik alweer op 39 weken :$ de tijd gaat snel maar ook weer zo langzaam haha...
    Maar ik ben hier niet alleen die wil dat het gaat beginnen... Me man ( moet er nog steeds aan wennen geen vriend meer te zeggen) zegt elke dag tegen me buik he kom er nou eens uit het heeft lang genoeg geduurd...
    Maar ja ze komt wanneer ze komt dus we blijven wachten...

17. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Spannend Celleke., Ik duim gewoon door hoor!

Shay dikke knuffel!

Ik moet maandag om 08:15 in groningen zijn :$voor controle (is 45-55min rijden). Dat wordt een drama zo vroeg, maar ja het is voor een goed doel:D. Fijn weekend allemaal!

Liefs

18. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Happy: dat is zeker vroeg op de maandag, maar idd voor een goed doel.

Het is hier een heerlijke druilerige dag. Echt zo een dag om lang in bed te blijven. Straks misschien lekker naar de sauna. Nu mag het nog :)

Mijn pa is er vandaag ook alweer vroeg bij om de babykamer te behangen. Het wordt echt super mooi! Kan alleen nog geen foto's plaatsen want dan zien jullie meteen of baby een j of m is hihihi. Volgende week vier ik mijn verjaardag en de housewarming, dan gaan we de babykamer afzetten met politie lint: verboden te betreden hahaha.

19. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ben benieuwd naar jullie babykamer :)

20. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006