Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    * klaag modus aan*

Mijn pa is hier aan het klussen, wat heel erg lief is, maar ik ben zo moe en wil eigenlijk een dagje geen mensen om mee heen. Vervelende is dat hij ALTIJD moppert als hij klust. Nu is hij wat op zolder aan het pakken en laat hij wat vallen en is het meteen van 'godverdergodver wat een zooitje - zucht steun kreun'

IK HEB ER GEEN ZIN IN VANDAAG!

* klaag modus uit*

Ik heb sinds gisteren ineens krampen in mijn onderrug en onderbuik. Zouden het oefenweeen zijn? Baby moet nog wel even blijven zitten hoor!

@ Danabelle: wauw wat een mooie bescheiden buik heb je zeg! Je bent erg mooi zwanger. Ik ga vandaag ook maar weer eens wat foto's maken.

2. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Mooi buikje Danabelle!!!

@ Happybest; wat GEWELDIG nieuws zeg!!!!

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Danbelle: je hebt idd ook een bescheiden buikje maar wel heel mooi...

Ik moet vanmiddag naar de vk (hopelijk de laatste keer)... Ik vind dat mevrouw de laatste paar dagen zo rustig is dus dat ga ik even vragen meer heb ik eigenlijk niet te vragen... Ik wou dat ze konden zeggen dan en dan gaat het beginnen want het is net of ik nu al een week in een wachtkamer zit maar ik word maar niet geroepen...
    Ach wie weet blijf ik nog 3 weken in die wachtkamer zitten maar ja nog minder als een maand en ik heb me kindje in me handen denk ik dan maar...

Enne over het huis wat nooit af is... Wij huren om dit moment nog en willen eind dit jaar begin volgend jaar een huis gaan kopen... Wanneer ik weer werk heb zeg maar... Dus bij ons is er zo veel dat ik anders zou willen maar dan zeggen we laat maar doen want straks wonen we hier niet meer... Das ook erg handig haha

4. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    spannend shay!!!!

5. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    oh en emma was bij mij de laatste dagen voor de bevalling ook heel rustig...ze was zich ook aan het voorbereiden op de bevalling.

6. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Suc6 bij de vk Shay

7. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

@ Chelleke, gebruik nu Antagel (drankje) van de apotheek, werkt 9 vd 10 keer prima. en overdag is het nog wel te doen, maar het is echt verschrikkelijk. En ik vroeger altijd maar tegen mn kerel zeuren dat hij zich niet zo moest aanstellen met het maagzuur... :) maar twee zwangerschappen verder en ik zeg er niks meer over.

@ Shay, suc6 bij de VK!

Volgens mij zijn het hier allemaal aardig bescheiden buikjes trouwens. zou de medicatie hier dan toch invloed op hebben? Ik kreeg een groeiecho omdat de baby aan de kleine kant was, maar dat viel uiteindelijk wel mee, lag goed op schema. Alleen het buikje lijkt volgens mij kleiner. Hoe zit dat bij jullie?

@ Malleboe, kan me voorstellen dat het irritant is als je al dat gemopper hoort..maar even negeren en dan heb je weer wat af in huis! en daz ook wat waard he!

P.S. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, was ik helemaal vergeten!

Groetjes!
    Dai

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Dai, dat van het vrij bescheiden buikje en de medicatie gaat bij mij niet op; ik moest met de medicijnen stoppen zodra ik een positieve test heb. Ik zit hier dus half illegaal ;) want ben wel zwanger geworden met medicijngebruik, maar tijdens de rest van de zwangerschap mag ik de medicijnen dus niet gebruiken.
    Shay, ben benieuwd hoe het bij de VK was!
    Malleboe, ik ken het wel dat je eigenlijk even geen mensen om je heen wilt maar dat je vader komt klussen. Ik zet dan altijd maar koffie voor hem enzo en natúúrlijk ben ik heel blij met zijn hulp, maar soms ben ik gewoon eventjes gaar en wil ik eigenlijk liggen. In plaats van met de stofzuiger te assisteren en de juiste schroevendraaier te zoeken ;)
    Ik moet zo ook naar de VK trouwens :)

9. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Malleboe, ik herken het ook wel, kan er ook helemaal niet tegen! Ik zoek altijd maar een plekje in huis waar ik het niet hoor... Er tegenin gaan maakte het hier ook alleen maar erger.

Ook nog even een fotootje van mijn buik met 38 weken.
    Het blijft wel wat rommelen in mijn buik, zeker als ik rust neem en even ga liggen. Hopelijk is mijn baarmoedermond alvast wat aan het verstrijken. Die was 3 weken geleden nog 5 cm op echo!!!!! Nog veel werk te doen dus...

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dai: ik kreeg ook een groei echo vanwege me kleine buik... Maar het bleek acheraf nogal mee te vallen en alleen d'r buikje liep iets achter... ze wordt geschat op zo een 6 6,5 pond...

Moest vanmiddag naar de vk... En ik vertelde over dat ik vind dat ze de laatste dagen minder beweegt... Toen ging ze luisteren en vond het allemaal wel goed klinken maar omdat ik dat zei wilde ze voor de zekerheid toch even kijken... Dus moest ik even 20 min aan zo een apparaat (volgens mij is dat een ctg maar weet het niet zeker) Nou wat denk je mevrouw werd spontaan druk dus was helemaal goed... Toen zei ze zullen we nog even een echo doen om te zijn hoe groot ze is en of je nog genoeg vruchtwater hebt dus dat ook gelijk gedaan...
    Ze ligt goed en het ziet er allemaal goed uit... Ze is nu 6 pond dus dat is ook goed... weet ook niet of baby's nog veel aan komen de laatste weken maar anders zitten ze toch goed met de schatting als ze geboren wordt...
    Alleen moet ik op blijven letten of ze niet minder gaat bewegen... Want ik heb nog maar weinig vruchtwater schijnbaar terwijl ik al die tijd steeds veel had... Dus hoe kan ik dat dan ineens kwijt zijn?
    In ieder geval moet ik het in de gaten houden en bellen als ik d'r niet genoeg voel bewegen...

11. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    mooi foto emma!!!!

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Poehee, dat was me het nachtje wel. Heel veel weeen gehad, pijnlijke voorweeen. Nu is het weer rustig. Maar het was een kort nachtje met veel gepuf. Het stomme is dat de baby met zijn hoofd weer uit mijn bekken is en weer in mijn lies ligt. Hij ligt nog veel te los. Morgen de gyn maar eens vragen hoe dat nu verder moet. ;)

Fijne dag iedereen!!!
    Emma

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hè Emma wat vervelend dat de baby nu weer met het hoofdje uit het bekken is.. Maar het is jouw tweede toch, ik heb wel eens gelezen dat een tweede kindje soms helemaal niet indaalt en dus ook niet vast komt te liggen vóórdat de weeën beginnen, misschien ligt het daaraan? Al lijkt het me geen pretje als de gyn op het allerlaatst zegt 'oh, de baby ligt toch niet goed, doen we toch een keizersnee?' Mooie foto trouwens!
    Shay, een baby van 6-6,5 pond is prima hoor. Het geboortegewicht van ons ukkie wordt ook zo ingeschat (als ze met 40 weken komt en niet twee weken later of vroeger).
    De VK vroeg gisteren of ik al voorweeën had. Geen idee? Soms heb ik een soort krampjes in mijn rug en ik heb wel regelmatig steken onderin mijn buik - maar dat laatste ligt echt aan het indalen. Ik merk vanzelf hoe en wat ;) De baby schopte de VK gisteren heel de tijd hihi.

14. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Bedankt allemaal, we zijn ook echt superblij. Eindelijk eens goed nieuws. Ik had gister alweer een licht positieve ovulatietest en vandaag alweer wat positiever. Spannend allemaal!

Shay succes bij de vk en hou je taai.

Danabelle jij ook heel veel plezier bij de vk en een mooie buik hoor!!

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Spannend Happybest, dat je nèt nu met dat goede nieuws in de goede periode van de maand zit! Kan me voorstellen dat je echt even een opleving hebt, zo van 'nou weten we dat het kàn!' Ik duim voor jullie :D

16. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Zeker spannend happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wauw!!!!!

Danabelle: Ik wist niet dat een 2e baby op zich niet in hoeft te dalen, wel een geruststelling!!!!!

We wachten maar rustig af ;)

Onze baby schijnt ook niet zo groot te zijn. Al heb ik wel een rare dikke puntbuik vind ik haha!

17. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Emma, mooie buik hoor, lekker naar voren dus die ben je straks zo weer kwijt.

Indalen hoeft bij een tweede idd niet, of pas tijdens de bevalling. Als ie maar met het hoofdje op het moment supreme naar beneden ligt, daz wel zo handig.

Happy, flink aan de klus en het zou leuk zijn als je ons binnenkort POSITIEF nieuws kan brengen, hoop het zo voor je!

18. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Emma: Nou volgens mij ga jij eerder als mij bevallen bij jou rommelt het al echt...

Danabelle: Ik vind dat ook een moeilijke vraag over die voorweeen... De 1 zegt het voelt zo en zo en de ander beschrijft het weer anders... Ik voel ook van alles maar of het voorweeen zijn ik zou het niet weten... Ik wacht die echte weeen wel gewoon af...

Happy: succes met klussen meid... En hopelijk kan je ons deze maand goed nieuws vertellen...

Ik heb vannacht eindelijk goed geslapen... Moest er niet eens uit om te plassen... Voor de rest heb ik het idee dat ik ineens vocht vasthoudt... Als het straks maar weer weg trekt vind ik het goed... Voor de rest wacht ik nog steeds af nog steeds geen gerommel of iets maar ja het kan ook spontaan ineens beginnen...

19. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Misschien interesant voor de reumapatienten onder ons :)
    Onderzoek waar ik ook aan mee heb gedaan.
    Vond wel verrassend te lezen dat de prednison de zwangerschap kan verkorten. Is mij nooit verteld. Damian kwam ook 3 weken en een dag te vroeg. Maar een lichtgewicht was hij echt niet. Hij woog al mooi 3065 gram. :)

Actieve reuma tijdens zwangerschap leidt tot lichtere baby

Moeders met de veelvoorkomende reumavorm reumatoïde artritis krijgen vaak lichtere baby’s dan gezonde vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek waarop Yaël de Man van het Erasmus MC woensdag 1 juli promoveert. De promovenda pleit voor een betere begeleiding van zwangere reumapatiënten.

Het geboortegewicht is lager naarmate de moeders tijdens de zwangerschap meer last hebben van de ziekte. De mate waarin het geboortegewicht daalt is vergelijkbaar met dat van roken van sigaretten tijdens de zwangerschap.

Roken
    Het onderzoek toont voor het eerst aan dat actieve reuma bij de moeder een negatieve invloed heeft op het geboortegewicht van het kind. Hoe heviger de ziekte tijdens de zwangerschap, hoe groter de kans is op een lager geboortegewicht. Toch valt het geboortegewicht nog wel binnen de normale grenzen. De Man: ‘De mate waarin het geboortegewicht verlaagt is te vergelijken met de daling in gewicht door roken tijdens de zwangerschap. Wat dat betekent voor de kinderen op lange termijn is onbekend. Hiervoor is aanvullend onderzoek nodig.' Ook vrouwen die vanwege reuma prednison gebruiken kregen lichtere kinderen. Dat komt doordat het medicijn de zwangerschap verkort. Bijna één op de 100 Nederlanders heeft reumatoïde artritis, vaak ook al op jonge leeftijd. Patiënten hebben last van chronische gewrichtsontstekingen in met name handen en voeten.

Klachten
    De promovenda pleit voor een betere begeleiding van zwangere reumapatiënten. ‘Nu we weten dat de ziekte invloed heeft op het kind, is het belangrijk dat artsen hun patiënten in de gaten houden.' Nu ontbreekt begeleiding vaak omdat vrouwen tijdens de zwangerschap juist minder vaak door hun arts worden gezien omdat de ziekte gaat liggen. De Man ontdekte dat maar de helft van de vrouwen echt verbetert tijdens de zwangerschap, terwijl veel artsen denken dat dat bij meer dan drie kwart van de vrouwen gebeurt. Het contact met de arts wordt meestal pas gezocht na de bevalling als patiënten weer klachten krijgen. De ziekte keert vrijwel bij iedereen binnen drie maanden na de bevalling terug.

Autostoeltje
    Er is nog een belangrijke reden om de begeleiding te verbeteren. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat de ziekte één op de drie moeders hindert bij het uitvoeren van de zorgtaken zoals het tillen, wassen, aankleden en in het autostoeltje zetten van de baby. ‘Artsen kunnen de problemen verzachten door moeders meer informatie te geven over hoe ze hun gewrichten het minst belasten. Het helpt ook om bedjes en commodes op de juiste hoogte te zetten.'

Kinderwens
    Voor haar onderzoek heeft De Man gebruikgemaakt van gegevens uit de zogenoemde PARA-studie waaraan 350 vrouwen met reuma uit het hele land hebben meegewerkt. De meeste vrouwen zijn thuis gevolgd door het onderzoeksteam van het Erasmus MC vanaf het moment dat zij een kinderwens hadden tot een half jaar na de bevalling. Wereldwijd zijn er nooit eerder zo veel vrouwen met reuma onderzocht voor, tijdens en na de zwangerschap. Dit omvangrijke onderzoek is medegefinancierd door het Reumafonds.

gepubliceerd: 29 juni 2009

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dat artikel heb ik pas ook gelezen idd het stond een paar weken geleden bij ons in de krant namelijk...

Deel Deze Pagina