Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Spannend Shay!

2. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Shay, da's zeker spannend! Hou ons maar op de hoogte idd!!!!!!! Hier gebeurt er weinig eigenlijk. Geen voorweeen, niets. Alleen weer erg last van mijn darmen (spastische darm). Gister ook weer een aanval hiervan gehad met hyperventileren en zo, echt vreselijk. Maar vandaag ging gelukkig al beter. Ik ga er nog steeds maar vanuit dat ik pas op 42 weken ga bevallen, net als de vorige keer, toen beviel ik met 42w+3d.

Dai: wat een ellende met die creditkaart! Bij mijn vorige zwangerschap werd mijn portemonnee gejat toen ik 20 weken zwanger was, ik was echt helemaal van de kaart. Het geeft zoveel romslomp! En het kost je altijd geld. Hopellijk is het bij jullie goed verzekerd meid!
    Mooie foto trouwens!!!!! Echt een prachtbuik, mooi in verhouding!

Wat de klossen betreft, mijn man heeft bij de vorige zwangerschap zelf klossen gemaakt voor onder het bed, jaja, zeer creatief ;). Die gebruiken we nu weer. Ik kan zelf nauwelijks in bed komen, maar heb nu een krat bier naast mijn bed en zo gaat het goed!

Knuf, Emma

Ps: wat eten jullie vandaag? Ik heb totaal geen inspiratie........

3. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Emma: ik heb uitsmijter gemaakt...mijn pa is nog in de keuken bezig wat geen ruimte tot koken geeft...maar echt lekker wat het niet als avond eten ;)

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Hier is het pizza geworden... Had ook geen inspiratie haha

5. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Shay en Emma ik vindt het zo super spannend voor jullie!!!! Hou vol!
    Mooie buik Emma!

Jij ook Dai en wat ontzettend vervelend van de creditkaart, dat zal schrikken geweest zijn.

Hier gaat alles zijn gangetje, wel veel last helaas. En druk natuurlijk haha;)!

Dikke knuffel allemaal!

6. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

schrikken viel op zich wel mee hoor, maar gewoon het idee dat iemand anders aan je spullen komt, dat vind ik gewoon irritant! afblijven moeten ze.....een beetje de Karwei leegkopen van mijn geld zeker. tss, maar ja denk er verder niet zoveel aan, hebben de nieuwe card al binnen en de formulieren die we moeten invullen ook.

Wij hebben Beef Shanghai gegeten trouwens...maar ja beetje laat om door te geven voor de menukeuze van vandaag, maar misschien morgen? :)

Groetjes,

Dai

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou hier weer een nacht van slecht slapen door kriebelhoest en voor de rest nog steeds nergens last van...
    Wat een saai weer he het lijkt niet eens zomer...
    Vandaag kijgen we visite die willen de babykamer wel eens zien dus ja maar even zeggen dat ze alleen niet in de kastjes mogen kijken... Dus we gaan zo eerst maar eens boodschappen doen...
    Beschuit en muisjes hebben we trouwens al gehaald was vorige week in de aanbieding haha

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hebben gisteren patat gehaald Emma :) Vrijdag is bij ons meestal makkelijk-eten-dag.
    Shay, het blijft toch spannend hoor! Emma, 42 weken en 3 dagen de vorige zwangerschap? Werd je wel op 42 weken ingeleid en duurde de bevalling dan 3 dagen (oei), of werd je pas later of helemaal niet ingeleid? Mijn VK zei van de week namelijk dat het protocol is dat je met 41 weken wordt gestript, met 41 weken en 3 dagen naar de gynaecoloog gaat en met 42 weken uiterlijk wordt ingeleid. Maar misschien is dat niet overal precies hetzelfde.
    Heb trouwens slecht geslapen. Mijn buik rommelde een beetje, volgens mij gewoon mijn darmen hoor, en de baby was bij vlagen erg druk.

9. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Vandaag een drukke dag, ik vier mijn verjaardag en de housewarming. Er komen zo een 20 á 25 man...de meeste komen ook eten. Zo meteen ook maar even de babykamer barricaderen.

Vanochtend is een adviseur van Nuon bij ons geweest voor een nieuwe ketel. Hele aardige gozer. Hij gaat proberen om maandag de ketel al te laten plaatsen. Heeft er bij gezet dat het met spoed moet gebeuren omdat ik hoog zwanger ben hahaha. Verder krijgen we 150 euro terug voor de oude ketel. Een actie die eigenlijk alleen maar geldt als je een ketel koopt. Wij gaan huren. Waar het aanbieden van een kop koffie al niet goed voor is ;)

Fijne dag allemaal!

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Malleboe: ik hoop dat het een beetje gezellig is geweest... Maar je bent vast blij dat de drukte weer voorbij is...

Ik ging net even douchen maar wat is je benen scheren toch moeilijk als je zwanger bent haha... En dan heb ik nog niet eens zo een grote buik... Kost me echt veel energie en na het douchen heb ik ook elke keer buikpijn... Maar het is weer gelukt...
    We gingen trouwens vandaag om boodschappen bij de AH... Geen aanrader op zaterdag druk niet normaal... En ik zag ineens heel veel zwangere lopen echt gek... Maar dan wel allemaal dikker als mij maar waarschijnlijk allemaal korter zwanger heel raar...
    Oh ja en ze is weer heel rustig vandaag terwijl ze de afgelopen dagen best druk was en ik moest erop letten van de vk maar dat is best moeilijk omdat je denkt tja wat is nou echt te weinig bewegen... en ik wil ook niet voor niks naar het ziekenhuis gaan...

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou dames we zijn stil vandaag zeg... Zijn jullie allemaal al aan het bevallen ofzo? Hier nog steeds met ze tweeen

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hmmm, hier ook nog geen aanstalten van de kleine om geboren te worden.... Shay, voel je inmiddels al wat meer beweeglijkheid van de baby? Anders zou ik gewoon bellen hoor, wellicht kunnen ze je gerust stellen en anders even een ctg maken. Bij ons doen ze dat best wel snel, vorige week heb ik er ook nog een gehad.
    Ik zie net dat je morgen uitgerekend bent!!! Binnen nu en 2 weken heb je die kleine in je armen!

Malleboe hoe was het? Is de rust een beetje weer gekeerd in huis?

Verder weinig nieuws hier, ik duik mijn nestje maar eens in. Die kleine beweegt trouwens wel als een dolle in mijn buik. Vannacht lag hij weer met zijn hoofd in mijn lies, dus buiten mijn bekken. Van mij mag ie nou wel eens indalen.
    Woensdag hebben we een groeiecho om te kijken of de baby niet weer reusachtig groot wordt. Hopelijk valt alles mee, ik denk zelf van wel.

Welterusten allemaaaal!!!!

Emma

13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Danabelle, volgens mij vroeg jij hoe het kon dat ik op 42w+3d ben bevallen hè? Mijn verloskundige zou mij strippen op 41w+3 dagen, maar dat kon niet omdat ik nog geen ontsluiting had en dat is een voorwaarde om te strippen. Vervolgens bleek dat het ook niet kon op 41w+5d om dezelfde reden. Op 42w+1d zou ik overgedragen worden aan de gyn, maar in die nacht begonnen de weeen (dus op precies 42w). Dat was al vrij snel om de 4 minuten en omdat ik ruim 20 uur laten nog steeds geen ontsluiting had, en er volledig doorheen zat ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor oxytocine en een ruggenprik. uiteindelijk ben ik toen op 42w+3 dagen bevallen. Ik ga er voor het gemak vanuit dat het deze keer vlotter verloopt :)

Fijne dag iedereen!
    Emma

14. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Shay, je bent vandaag uitgerekend......SPANNEND.
    IK ben ook met 42wkn. en 2 dagen bevallen.

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Emma, ik vroeg dat inderdaad. Lijkt me niet iets waarop je zit te wachten, pas bevallen ná de 42 weken. Maar ach je krijgt er iets heel moois voor terug, dus of die paar dagen dan nog zoveel uitmaken?
    Shay, vandaag is je uitgerekende datum! Spannend hoor!
    Malleboe, ben je een beetje bijgekomen van de drukke zaterdag? Was het wel gezellig of had je halverwege zoiets van 'mensen, vlieg op, ik wil rust'?
    Ik ben vandaag 37 weken zwanger, dus vanaf nu is de baby 'op tijd'. Kreeg van het weekend van een vriendin nog een enorme lading kleertjes mee voor de baby. Haar gezin is compleet (2 kinderen) en ze wilde er graag iemand een plezier mee doen. Ik heb nu dus wel tíen setjes in iedere maat tot en met 68 geloof ik, en ook nog aardig wat groter spul. Hoef ik in ieder geval niet iedere dag te wassen ;)

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ja zo lang naar deze dag toe geleefd maar mevrouw zit wel goed geloof ik...
    Ze had alleen zaterdag een rustige dag... Gister was ze weer hyper actief... Maar als ze gister ook nog rustig had geweest had ik wel gebeld hoor... Alleen doordeweeks kunnen we gewoon hier naar het ziekenhuis maar in het weekend moeten we naar een ziekenhuis 20 min verderop (daar moet ik ook bevallen) Dus wil ook niet voor niks daar naar toe moeten...
    Morgen moet ik weer naar de vk... Ik hoop dat ze wel even een echo doet want ik maak me zorgen om dat vruchtwater aangezien er nog maar weinig was vorige week...
    Ik ben de laatste tijd alleen weer veel misselijk en die rot ijzertabletten ben ik ook beu want heb er echt obstipatie van waardoor ik echt buikpijn krijg en echt moeite moet doen op de wc en dan nog gebeurd er niks... Voel me echt opgeblazen...

OH dit raden jullie nooit... Me man belt net vanaf zijn werk en ze hadden afgesproken dat hij vanaf week 38 aan de wal zou zitten dus die 2 weken was het geen probleem maar ze hadden erop gerekend dat ik nu wel bevallen zou zijn want ze hebben te weinig mensen om te varen en zeggen ze tegen hem ja jammer maar je MOET morgen mee varen... dus hij zegt nee dat hebben we niet afgesproken ja jammer anders kunnen we niet varen... Maar morgen moet ik naar de vk en hij krijgt daar een aantal uur voor dus dat zei die en nu balen ze natuurlijk want kunnen ze nog niet varen...
    Ineens gaan ze er moeilijk om doen en zitten ze van ach je bent zo van boord dat kind komt er niet ineens uit hoor... Binnen 2 uur ben je wel thuis dan... Dus hij zei ja hallo en dan moet ik nog naar het ziekenhuis wat 20 tot 30 min rijden is dat wil ik gewoon niet...
    Dus me man is heel boos en ik denk dat ze nu liever mijn bloeddruk niet willen meten...

17. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Shay: wat een verhaal joh. Je man moet gewoon voet bij stuk houden hoor! Stel je voor dat je de eerste paar uur van de weeën helemaal alleen op moet vangen. Ze hebben gewoon pech gehad op zijn werk, afspraak is afspraak.

Het was zaterdag gezellig! we zijn ontzettend verwend met kadootjes! Voor het huis, voor de baby en voor mezelf. Echt niet normaal! Ik heb nu wel last van mijn rug, je doet toch altijd meer dan je eigenlijk zo umoeten doen. Gisteren hebben we een rustdag gehad. Lekker uitgeslapen, niks aan het huis gedaan en 's middags lekker een siesta gehouden. Kheb het idee dat mijn buik een groeispurt heeft doorgemaakt. Krijg ineens echt een toeter. En vooroverbukken als ik zit gaat nu écht niet meer. Verder wordt woensdag de nieuwe ketel geplaatst. Tot dan is het behelpen met een teiltje gekookt water in het bad hahaha. Gisteren bij mijn ouders mijn haar gewassen. Gelukkig zitten we nog voor de bouwvak anders had het nog wel langer kunnen duren. Woensdag ga ik naar de VK. Ik heb steeds krampen in mijn onderbuik en rug, vergelijkbaar met ongi kramp. Het lijkt mij wat vroeg voor indalingsweeën. Nu droom ik ook steeds dat de beeb te vroeg geboren wordt. Wel wordt er nog vollop bewogen in de buik. Soms moet ik echt hard lachen als er weer een voet in mijn zij gedrukt wordt hahaha, dat blijft een raar gevoel.

Nou meiden, fijne dag vandaag!

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Shay wat ontzettend vervelend dat ze opeens moeilijk gaan doen op het werk van je man! Natuurlijk hebben ze gelijk en zal je man heus nog wel op tijd kunnen zijn om jullie kindje geboren te zien worden - maar jullie willen, terecht, dat hij op tijd is om jou te steunen in de weeën en dan is 2 uur opeens wel érg lang!
    Alleen.. je schrijft dat hij dan nog 20-30 min. rijden moet naar het ziekenhuis, maar je man is toch degene die jou naar het ziekenhuis moet brengen neem ik aan? Hoewel je in noodgevallen natuurlijk eerder moet dan die 4-5 cm. ontsluiting.
    Hoe dan ook, vervelend dat alles leek afgesproken te zijn en ze nu opeens moeilijk gaan doen. Daar zit je als hoogzwangere vrouw bepaald niet op te wachten!
    Fijn dat je de baby weer vaak voelt bewegen. Kan me wel voorstellen dat je graag nog zekerheid wilt over de hoeveelheid vruchtwater.
    Malleboe, wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hadden zaterdag! En cadeautjes voor het huis, voor jezelf en voor de baby zijn altijd leuk natuurlijk :)
    De pijn in je rug die je krijgt als je dingen doet die je eigenlijk niet zou moeten doen ken ik heel goed.. Ik loop nog met wasmanden te sjouwen en heb vorige week zelfs de vliering opgeruimd. Inclusief tig keer de vlizotrap op en neer klimmen en allerlei opbergboxen versjouwen. Dat merk(te) ik wel ja.. en het is misschien niet zo verstandig.
    En bukken haha, ik kan nog wel bukken maar dan gaan de baby en mijn rug protesteren! Dus ga maar netjes door de knieën tegenwoordig. Of vraag manlief of hij even die wasknijpers van de grond wil halen als ik de was aan het ophangen ben en die dingen vallen van het rek ;)
    Shay, vervelend ook dat je weer misselijk bent :( Ik voel me nog wel regelmatig misselijk, maar het is zeker een paar weken geleden dat ik voor het laatst gespuugd heb. Ik moet er nu 's nachts toch zo vaak uit om te plassen, en als dat om een uur of 5-6 is ga ik tegenwoordig gewoon wat eten beneden. Dat helpt wel iets tegen het misselijke gevoel als ik wakker word.
    Oh, iets grappigs: het bed staat hier nu op klossen. We slapen nu op ruim 80 cm hoogte en ik vind dat eigenlijk niet zo praktisch.. Ik kan namelijk maar met moeite het bed in komen! Moet er echt een beetje op 'hupsen' of moet meteen gaan liggen en er zo inschuiven. Even op bed zitten is er niet meer bij. Ik ben dan ook niet zo lang. Mijn man vindt het wel lekker zo'n hoog bed haha.

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Danbelle: Ik zit bij de gyn in het ziekenhuis natuurlijk dus er komt niemand bij mij om me ontsluiting te checken of wat dan ook...
    Ik moet naar het ziekenhuis als ik bloed verlies heb, me vliezen breken of een uur lang om de 5 min weeen heb...
    En we gaan idd gewoon samen naar het ziekenhuis en dat is dus nog 20 tot 30 min rijden... Maar stel me vliezen breken dan moet ik naar het ziekenhuis en moet ik eerst nog 2 uur wachten totdat hij thuis is en dan nog 30 min naar dat ziekenhuis rijden...
    En dan kan ik idd altijd nog iemand anders bellen maar dat was niet de afspraak op ze werk... We willen dit gewoon samen doen van begin tot eind...

Tja bukken is idd niet echt makkelijk... me sokken aandoen kost echt moeite en als ik iets laat vallen en op moet rapen hoor ik mezelf van die rare geluiden maken alsof ik al een oud omaatje ben haha

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Oh Shay, ik wist wel dat jij bij de gyn loopt maar ik dacht dat ze je dan ook gewoon het eerste deel van de bevalling thuis lieten doen. Maar zo te lezen is dat dus alleen zo als je bevalling begint met weeën.
    En ik snap het wel hoor, dat je gewoon sámen met je man de bevalling wilt meemaken en niet nog uren moet wachten op hem.

Deel Deze Pagina