Shay, wat een vervelende situatie zeg, dat ze nu je 40 weken bent opeens moeilijk gaan doen, terwijl de kans dat je nu gauw gaat bevallen steeds groter wordt! Lekker collegiaal...NOT! Knuffel, Emma
Hoi dames, hier even een update. Ik had vandaag zo'n last van harde buiken, buikpijn en rugpijn dat ik even de VK heb gebeld. Ze kwam een paar uur later langs. De baby ligt nu goed ingedaald, de baarmoedermond is 1/3 verstreken en ze kon het hoofdje van de baby al voelen. Ik heb al een klein beetje ontsluiting. Ze verwacht niet dat ik à la minute ga bevallen, maar ook niet dat het nog vijf weken gaat duren. Ze denkt overigens dat mijn lichaam het niet aan kan om nog vijf weken zwanger te zijn, dus mocht het toch nog tot de uitgerekende datum duren dan gaat ze kijken of we de boel kunnen bespoedigen. Maar.. ze zei ook dat er soms geen peil op te trekken valt. Dus dat ik net zo goed wèl vannacht kan bevallen of júist pas na de uitgerekende datum. Spannend wel. En die buikpijn en rugpijn mogen van mij weer weggaan tot de weeën echt beginnen!
Tjee Danabelle! Wat onverwachts nieuws!!! Spannend!!!!!!!!!!!! Heel veel sterkte hoor! Knuffels, Emma
Wow, wat spannend hier allemaal! Ik heb aardig wat gemist....of net niet hihi.... Jeetje, Danabelle, jij maakt het wel heel spannend zeg! Ik wens jullie, Shay, Emma en Danabelle heel veel succes!! Dat jullie maar snel jullie mupke in de armen mogen hebben om te knuffelen! Hier gaat het weer ietsje beter nu, gelukkig. De laatste 2 weken heb ik me behoorlijk minder gevoeld. Ook qua misselijkheid gaat het al een heel klein ietsie pietsie beter. *yuy* Donderdag mag ik weer voor de (termijn)echo en naar de gyn, ben benieuwd... Deebie, succes vandaag! Laat je weten hoe het was? Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Hoi dames, De weeënachtige pijnen in mijn buik en rug zijn vannacht weer weggetrokken. Heb nu wel veel harde buiken en ben heel erg moe - maar dat is niet zo gek ook na 18 uur weeënachtige pijn in buik en rug.
Ik moest vandaag weer naar de vk in het ziekenhuis... Nou het werd een lange zit... Vruchtwater gingen ze weer opmeten met de echo maar er zit echt nog heel weinig daarom toch ook weer een ctg dus 3 kwartier aan dat ding gelegen... Na die ctg zou ze overleggen met de gyn wat ze met me willen doen vanwege het weinige vruchtwater...Als de baby het niet meer naar d'r zin heeft willen ze d'r halen door me in te leiden... De ctg was niet echt slecht dus ging ze overleggen met de gyn maar eerst nog even een inwendig onderzoek... Ze kunnen je niet inleiden als het er van binnen nog niet klaar voor is natuurlijk... Maar ze zei ik verwacht er niet veel van want het is je eerste kindje en je hebt nog nergens last van zeg je... Op de ctg was trouwens wel te zien dat ik veel harde buiken had maar daar merk ik eigenlijk ook weinig van... kijk er niet echt van op omdat ik dat de laatste weken wel vaker heb en pijnlijk is het niet... Maar met het onderzoek bleek het toch beter te zijn dan ze dacht... het zat niet potdicht zoals ze dacht ik had 1 cm ontsluiting dus ze zei dan ga ik ff rommelen in de hoop dat het daardoor vandaag toch spontaan begint Schijnbaar heeft ze iets losgemaakt ofzo in de hoop dat het daardoor gaat beginnen... Hierdoor kan ik dus ook wat bloed verliezen vandaag... Het voelen vond ik niet erg maar dat rommelen was nou niet echt prettig... Heb sinds ik daar ben geweest last van me buik en net op de wc verloor ik allemaal slijm... maar mocht het vandaag toch niet beginnen dan morgen weer een ctg en gesprek met de gyn... Voorlopig staat er nu op donderdag een afspraak om te primen en vrijdag willen ze me inleiden Dus ik weet ff niet meer wat ik moet denken waarschijnlijk heb ik deze week me meisje in me armen
spannend Shay!!! het lijkt erop dat bij jou het einde nu wel erg goed in zicht komt, en je kerel aan de wal houden he!! Danabelle, begin je nu al te rommelen? we moeten wel een beetje gelijk op gaan hoor! Ik ben gisteren naar de VK geweest en de kleine was al iets ingedaald, dus daz dan ook wel weer een lekker idee...verder was alles helemaal goed, dus ook hier is het gewoon maar wachten. Deebie, hoe was het bij de gyn?
NOD: Happybest: Chelleke: Zwanger: Shay 20-07-2009 UITGEREKEND! Emma 28-07-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Sunshin82 03-02-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Afspraken: 21-07: Debbie 2de echo 27-07: Dai VK 31-07: Danitjuh nefroloog 28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente 21-09: Dai reumatoloog
Shay wat spannend! Hebben ze je niet gestript zoals dat heet? Dan proberen ze met de hand de vliezen wat los te woelen. Dit kan inderdaad alleen als je al een beetje ontsluiting hebt en ze doen dat doorgaans niet voor 40 weken, tenzij er een hele goede reden voor is. Soms gaan vrouwen spontaan bevallen van strippen, soms heeft het geen effect. Maar in ieder geval heel spannend dat je uiterlijk vrijdag wordt ingeleid! Mocht de bevalling zich voor die tijd toch spontaan aankondigen, dan wens ik je vast heel veel succes! Dai, haha we moeten idd een beetje gelijk op gaan.. Maar van mij mag ze komen, ik heb iedere keer weer zo'n pijn in mijn buik en rug.. Hoop niet dat dat nog drie weken (of langer..) aanhoudt ofzo, want dan ga ik compleet gesloopt de bevalling in vrees ik. Mijn vader vandaag: wanneer komt dat jong nou eens?
NOD: Happybest: Chelleke: Zwanger: Shay 20-07-2009 UITGEREKEND! Emma 28-07-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Sunshin82 03-02-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Afspraken: 21-07: Debbie 2de echo 22-07: Emma groeiecho 23-07: Emma gyn 27-07: Dai VK 31-07: Danitjuh nefroloog 28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente 21-09: Dai reumatoloog
NOD: Happybest: Chelleke: 15 aug Zwanger: Shay 20-07-2009 UITGEREKEND! Emma 28-07-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Sunshin82 03-02-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Afspraken: 21-07: Debbie 2de echo 22-07: Emma groeiecho 23-07: Emma gyn 27-07: Dai VK 31-07: Danitjuh nefroloog 28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente 21-09: Dai reumatoloog Toi Toi Toi dames
Danabelle: Ja ben idd gestript wist niet meer hoe ze het noemde... Het blijft rommelen maar een beetje zeuderige pijn wordt niet erger en ook niet minder dus denk niet dat het iets uit maakt... Al hoop ik natuurlijk dat het vanavond of vannacht ineens doorzet... Het einde is tenminste in zicht...
Succes Shay! Update: hier zijn aan het begin van de avond mijn vliezen gebroken. Was die weeënachtige pijn blijkbaar toch een soort van voorbode! Ik heb, denk ik, al weeën want iedere acht minuten begint mijn buik raar en enigszins pijnlijk te trekken en wordt ie hard. Maar het is nog heel goed te doen. De verloskundige komt in de loop van de avond even checken hoe en wat. Ik probeer jullie op de hoogte te houden. Mochten jullie de komende dagen niets van me horen, dan weten jullie waar het aan ligt
WAUW Danabelle, wat spannend zeg. En Shay ook!!!! Het gaat heel hard opeens....woei ik leef met jullie mee. Dikke knuf!!!!!! Oh en hier was alles goed met de echo....nu lekker gaan genieten.
NOD: Happybest: Chelleke: 15 aug Zwanger: Shay 20-07-2009 UITGEREKEND! Emma 28-07-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Sunshin82 03-02-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Afspraken: 22-07: Emma groeiecho 23-07: Emma gyn 27-07: Dai VK 31-07: Danitjuh nefroloog 29-08: Debbie Groeiecho 28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente 03-09: Debbie Gyn 21-09: Dai reumatoloog