Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Welkom Rose! Mijn man heeft ook een aangeboren hartafwijking. Hij slikt hier geen mediciatie voor. Je arts kan hier mss meer informatie over geven. Wij konden bv een onderzoek doen (voor de zwangerschap) in het LUMC om te kijken wat de kansen kunnen zijn bij onze kleine. Wij hebben dit overigens niet gedaan. Veel sterkte! In de hoeveelste ronde zit je?

Emma....elk geval is anders he! Ook jij hebt een bijzondere kant, je hoeft je niet schuldig te voelen he! We zijn er voor elkaar...voor de gezelligheid en om er voor elkaar te zijn.

2. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi lieve meiden,

Allereerst, Rose welkom bij het clubje :D
    Wat een heftig verhaal zeg! Heb je al eens op internet rond gekeken of aan de ha gevraagd hoe en wat?
    Je zal er vast begeleiding bij nodig hebben.
    Zijn jullie ook al gestopt met voorbehoedsmiddelen?
    Over je vraag.
    Doordat ik depakine tegen epilepsie slik, krijg ik al snel een echo om evt. hartafwijkingen te kunnen opsporen. Ben daar dus wel bang voor ja. Maar we gaan van het positieve uit!

Emma, griep heerst overal volgens mij. Iedereen is verkouden of grieperig. En de dagen voor je NOD duren idd erg lang altijd!
    Hoe is het met je man en met Mick?
    Enne, gooi het er maar fijn uit! Zijn we hier toch ook voor.

Happybest, klinkt niet fijn zeg! Succes bij de oogarts morgen.
    Hopelijk gaan de onderzoeken goed en mag je ook snel zwanger zijn.

Danabelle, ik blijf erbij. Erg bijzonder dat je man en jij zo nuchter blijven. Zijn een boel mensen jaloers op denk ik!

Ik ga nog even m'n ovutest van vanmorgen uit de prullebak vissen hahaha. (ja je hebt ze erbij... :oops: )

3. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Waar zijn jullie? :(

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hier! ;)

5. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    bedankt voor de lieve berichtjes, ik ben gestopt met de pil maar ga eerst een maand ontpillen dus officieel begin ik volgende maand. ik heb er veel over gevonden en mijn moeder heeft ook iets aan haar hart maar bij haar kan het geen kwaad en mijn broertje heeft niks. ik heb dan ook nu medicijnen voor een ahrtritme stoornis die waarschijnlijk komt door litteken weefsel van de operatie toen i k10 was aan mijn hart. (vsd dat is een gaatje in de tussen wand van de kamers) daarom weet ik dat de hartritmestoornis niet erfelijk zijn maar het vsd hoeft ook niet erfelijk te zijn ik weet alleen zodra ik zwanger ben ik wel onder controle moet en het grondig ga laten onderzoeken. wel blijf je altijd met onzekerheden en wat betreft mijn medicijnen het is selokeen dat is een betablokker ook bloedruk verlagend waardoor je vaak wat moe en duizelig kan zijn dus dat is ook wel een aandachtspunt voor als ik zwanger ben. maar heb het motto positief denken ik kan het toch niet beinvloeden alleen gezond eten en leven. maar ook voor jullie natuurlijk moeilijk met die medicijnen. toch wel vervelend he dat het kindje daar toch wat van mee krijgt baal daar goed van.. hou ook wel van pittig eten dat zal ik ook wel moeten minderen haha denk niet dat de baby daar zo blij mee is..

gr roos

6. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    @Emma, Wat vervelend voor je zo'n prent!. En nee ik voel nog niks, jammergenoeg. Moet vrijdag ongi worden. En ik wacht daarna tot maandag voor ik ga testen. Ben al best een beetje zenuwachtig. En we gaan dit weekend naar Friesland, komt weer lekker uit die ongesteldheid!

@Rose Wat een verhaal zeg Rose. Ik heb ook medicijnen, maar ik heb de goede. Ik bedoel medicijnen die mogen tijdens de zwangerschap. Ik ben onder behandeling en de arts heeft uitgezocht of mijn medicijnen dus kunnen tijdens de zwangerschap. Ik slik net als Emma ook Zoloft en Haldol.

:D

7. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lekker weekendje weg Linneke. Hoef je ook niet de hele dag aan je NOD te denken.
    En wie weet blijft ie wel uit!

Pagina 20 zie ik nu! :D

Slaap lekker meiden

(Linda, je hebt wel een ontzettend leuke avatar!)

8. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Emma ik zie nu pas dat je net voor mij gereageerd had! Maar ik moet even zeggen FOEI ( ;) )! Je mag nooit zeggen dat je je schuldig voelt t.o.v een ander omdat je jouw klachten minder erg vindt dan die van een ander. Jij hebt genoeg andere tegenslagen! Dat is toch het fijne van dit forum? Dat je elkaar kan steunen en het even van je af kan schrijven?

Liefs

9. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Heerlijk een weekendje weg Linneke. Alvast veel plezier en ik hoop dat je ongi gewoon wegblijft, dan word het een weekend die je nooit meer zal vergeten ;)

Hier gaat het wel aardig. Ik blijf maar zo moe joh....maar dat ben ik al 2 weken hoor. Dus dat kan niet komen doordat dinsdag mijn spiraaltje verwijderd is.

Hoe gaat het met de zieken onder ons? Gaan jullie nog iets doen met dit snertweer? Ik ga straks tussen de buien door even naar mijn vriendinnetje.

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Goeiemorgen dames! Hoe is het met jullie vandaag? Ik lees dat Linneke een weekendje weggaat, leuk! Ik ga ook een paar daagjes weg dus ben er eventjes niet. Wel jammer dat mijn eisprong net in die dagen valt en mijn man niet meegaat hihi, dus zal deze ronde wel niks worden (hoewel ik plannen heb om manlief vanavond nog te bespringen en zodra ik thuiskom weer). Maar ach zo af en toe een weekendje weg zonder elkaar is ook superleuk vind ik!

11. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    komt idd niet best uit, maar je weet maar nooit he! heel veel plezier! ga je met vriendinnen weg of met je moeder ofzo? wat een aagje ben ik he?

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik ga een paar daagjes weg met de sportclub :D

13. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    nou veel plezier en veel sportplezier hihihi

14. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    @Rose: Moeilijk hoor.... Het blijft zo vervelend dat je voor je zwanger wilt worden zo onwijs veel na moet denken over alles en moeilijke beslissingen moet maken. Zo oneerlijk......
    Wat je zegt over dat litteken van de operatie, daarvan weet je inderdaad zeker dat het niet erfelijk is, dat is in elk geval al fijn. Hoe je jezelf straks voelt tijdens de zwangerschap in combinatie met de medicijnen weet je pas helemaal zeker als het zover is, maar wel een domper dat het ook bloeddrukdaling geeft. Hadden die medicijnen maar niet zoveel bijwerkingen. Hopelijk word je goed begeleid en voel je je straks een stuk zekerder.

@Linneke: Leuk om naar Friesland te gaan, het is een mooie provincie ;). Ik ben er geboren en getogen hihi! Hopelijk is het mooi weer, maar dat komt vast goed!

@Happybest :oops: ;) . Ik was die dag best wel emotioneel om alles, maar ook wel fijn dat we het eruit kunnen gooien op het forum. Dankje!

@Danabelle; veel plezier!

Ik kon het weer eens niet laten om te testen vanmorgen.......negatief. :( De vorige keer testte ik positief 4 dagen voor mijn NOD. Wat denken jullie, wanneer zal ik nogmaals testen?

15. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey meiden!

Eindelijk een topic waar ik me bij aan wil sluiten! Heb niet alles gelezen, 20 pagina's is wel heel veel!

Maar 1 overeenkomst is er en dat is dat we allemaal aan de medicijnen zitten.... :(

Ik weet sinds maart dat ik reuma heb...(was een klap in mn gezicht)...had al jaren last van mn vingers, ook vaak nagevraagd bij de HA, en 4 of 5 jr geleden bloed getest op reuma, kwam niks uit....en nu is het dus toch zo...

Op zich heb ik gelukkig in beperkte mate last ervan, maar ja je leven verandert ineens...vanaf maart moest ik ineens dagelijks medicijnen slikken en we de reumatoloog wilde ook weten of er ook nog een kinderwens was. Ja tuurlijk was die er, maar we wilden eigenlijk nog even wachten met een 2e.... osn is aangeraden om maar wat eerder aan de 2e te beginnen, zodat na de zwangerschap begonnen kan worden met de zware medicatie. Nu slik ik Prednison en Sulfasalazine...

maareh....genoeg vervelend geklets...lijkt me wel erg leuk om weer zwanger te zijn, dus we gaan er weer volledig voor! Al wel een paar maandjes bezig, maar vanaf nu echt, ECHT zeg maar....

Groetjes!

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ten eerste ik kan het bijna niet meer bij houden zitten alweer 2 pagina's verder...

@ emma 4 dagen is ook eigenlijk te vroeg... Ik ken het om het niet te kunnen laten... maar het is een beetje zonde geld... Je moet gewoon echt wachten tot je nod want dan zit er pas echt genoeg van die stof in je urine dus test je pas positief... En er zijn genoeg mensen op dit forum die te vroeg hebben getest en daarna alsnog positief testen... Dus je weet nooit...
    En schuldig mag je je idd niet voelen we hebben hier allemaal hetzelfde doel... Een wondertje te krijgen en ja de 1 krijgt het eerder als de ander maar we gunnen het elkaar toch allemaal...

@ rose welkom... Ik zou het ook niet weten van die medicijnen ken ze niet... Ik heb toen veel gezocht op internet en met de dokter overlegd over de medicijnen en gevolgen voor zwanger worden en voor het kindje... succes ermee

@debbie ik was ook zo moe dus ben lekker 2 dagen thuis gebleven van me werk was gewoon helemaal op...

Voor de rest weet ik het even niet meer

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    hey daiquiri

Gezellig weer iemand erbij... Ik heb zelf ook prednisolon geslikt maar ben er gelukkig vanaf zit nu alleen nog aan imuran maar ja ik heb ook geen reuma dus dat is appels met peren vergelijken... Maar ik weet wel dat je met predni gewoon zwanger kan worden en gezonde kinderen kan krijgen gelukkig...

18. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

weet ook wel dat ik gewoon zwanger kan raken....dat is al een geruststellende gedachte, maar toch denk je er wel eens over na....
    heb overigens lage dosering 2 x 5mg pred. en 4 van die andere per dag.

bedoel, tja we slikken natuurlijk liever helemaal geen medicijnen....

19. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Leuk om hier te lezen dat iedereen zo met je meeleeft enzo. Ik ben nog niet naar Friesland. We gaan morgen. Is nog omdat we vorige week een jaar getrouwd waren.

Ik ga 30 oktober met een zwangere vriendin (2 van mijn vriendinnen zijn zwanger, bij hen was het met een maand zonder pil al raak) naar de jonge gezinnen beurs in Utrecht. Lijkt me heel erg leuk.

nou groetjes

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hey kletstantes.
    Geen tijd voor reactie helaas!
    Kwam even om de hoek kijken.